gamma's immitatiedremel binnen half uur gesloopt$$

eigenwijs

Die hard MF'er
17 feb 2004
844
0
uitgeest
ik dacht ik zal dan maar zo'n goedkope Ferm immitatiedremel van 17,50euro inzetten om de verweerde vorkpoten van mijn xs1100 weer glimmend te krijgen,ik begon met het ielige roterende staalborsteltje die binnen vijf minuten al zijn draadjes had afgeschud |( en met wat er voor de rest aan tooltjes in het zakje zat kon ik niks beginnen,ik langs een paar bouwmarkten kom ik bij praxis een setje rotorborstels tegen voor 3euro die eigenlijk in een maatje grotere boormachien thuishoren,maar daar wist ik wat op :+ thuis met een slijpschijf het asje aan de borstel flink wat dunner gemaakt tot ie in de dremel (135watt :X )paste :P maar jezus niet normaal wat trilde dat in mijn hand in ik moest um niet tegen de vorkpoot duwen want dan trok het simpele motortje het niet meer,ik kreeg evengoed plezier in het schoonborstelen met het overmaatse(6,5cm) borsteltje en was al halverwege het oppervlak van de vorkpoot geraakt :) maar oei het fermmotortje aan het eind van de flexibeleslang was nu zo heet geworden dat ie niet meer aanteraken was,ik ging nog effe door en toen was het uit met de pret,met een schroevendraaier heb ik nog geprobeerd om de motor tegen de luchtschoepen duwend weer van zijn vastloper af te helpen en zelfs sileconenspray mocht niet meer baten er kwam alleen nog een brom uit het dremeltje,de hele mikmak weer terug in de verpakking gemikt met 3 versleten tooltjes in het zakje en dit bij de gamma(geweldige zaak)weer ingeleverd,oh zal wel een vastloper zijn zijn de vriendelijke dame van klanten service,wilt u uw geld terug of een andere dremel indeplaats of tegoedbon :?
dat was mazzel voor mij,heb het geld weer in de knip en koop nooit meer een dergelijk iel machientje,totaal ongeschikt voor borstelwerk aan de motor :Z
 
Laatst bewerkt:
Als je heel goe dleest ( handleidingen weetje wel die dingen die niemand leest) staat erin dat je met de flexibele slang niet lang aan 1 stuk door mag werken. Dit is nl ook zo bij de originele dremel zo :)
 
Heb het zelfde meegemaakt met zo´n imitatie deltaschuurmachientje.
Hele trap geschuurd houdt het ding er bij de laatste tree mee op.
even met de hand afgechuurd terug naar Gamma en geld terug
Kijk dat noem ik service.

Nu nog iemand van de Gamma die ook schuurd!!!!

Gr Jeroen
 
polijsten ging bij mij altijd lekker met die DIKKE, 20 jaar oude, vendex boormachine van m'n pa.
die dremeltjes....de reclame is geweldig maar ik heb nog nooit zoiets gehad van: 'een dremel zou hier wel op z'n plaats zijn.
tjil dat je je pegels gertourneerd kreeg eigenwijs.
 
Een echte dremel heb je ook zo naar de klote als je zelf de asjes gaat slijpen van de tools. Die dingen moeten wel goed rond zijn, als ze gaan zwabberen en trillen omdat je ze niet helemaal netjes rond geslepen hebt, gaat ie wel kapot ja.
 
Heb het zelfde meegemaakt met zo´n imitatie deltaschuurmachientje.
Hele trap geschuurd houdt het ding er bij de laatste tree mee op.
even met de hand afgechuurd terug naar Gamma en geld terug
Kijk dat noem ik service.

Nu nog iemand van de Gamma die ook schuurd!!!!

Gr Jeroen

schuurt
 
Tsja...tis triest maar waar...Als je gereeschap wilt hebben kost het een bom duiten. Wil je goedkoop spul, tsja...dan mag je er inderdaad niet echt te veel van verw8en blijkbaar. B|
Wel klasse dat ze je geld teruggegeven hebben :}
 
Hmmm heb op mijn stage een front moeten maken voor een prototype FOTA (Fiber Optic Telephone Adapter) die ik heb ontwikkeld. Omdat ik niet met een freesbank overweg kon heb ik dat ook gedaan met een Ferm. 3mm aluminium bewerken met flexibele slang en glasvezel verharde slijpschijf. ben uren bezig geweest no problem.

Voor polijst werk van mijn pa zijn ex XV-1000 (TR-1) gebruikte we ook gewoon een boormachine hoor, daar is zo'n dremel niks voor
 
ik heb nog wel een momentsleutel in de aanbieding van gedore.....

deze is iets meer dan een halve meter lang

140 tot 760 NM... dopje 36 krijg je erbij.....

iemand interesse?????
 
Van die iele staalborsteltjes vind je na jaren de haartjes nog terug in je kleren. En als ze in je huid zitten, heb je er ook nog last van.

Vraag me af bij welk toerental op een dremel die dingen wel heel blijven. Bij mij in ieder geval op het laagste toerental niet!
 
ook de echte dremels zijn niks waard ik was bezig om tegels op maat te maken met het daarvoor bestemde apparaat toen de keukenwand klaar was was ik ook met mijn 3e dremel bezig B|
hb hem daarna niet weer gebruikt en de garantie is voorbij ondertussen
hopen dat hij het nog doet als ik hem weer nodig heb
 
ik heb nog wel een momentsleutel in de aanbieding van gedore.....

deze is iets meer dan een halve meter lang

140 tot 760 NM... dopje 36 krijg je erbij.....

iemand interesse?????


is echt een goeie ,hoor...voor het zware werk....dus niet om een kleppendeksel vast te zetten.... :}
 
Er zijn ook rechte slijpmachines te koop.... ff zoeken maar ze zijn er echt. En die zijn een stuk steviger (en ook groter). Maar ze blijven wel heel....
Heb er al heel wat alu mee gepolijst. zowel voor de bike als voor de boot....
Dremels zijn toch echt voor de kleine klusjes.....

ZXR
 
is echt een goeie ,hoor...voor het zware werk....dus niet om een kleppendeksel vast te zetten.... :}
das toevallig ben vandaag ook nog uit geweest voor een huur momentsleutel bij borent ,daar vragen ze 8 pleuro's per dag voor een sleutel die tot 130nm gaat
maar wat is dat omgerekent naar mkg :? ik moet van twee xs1100 blokken de kopmoeren met 3,5 mkg aantrekken en dan schijn je ook nog amerikaanse en engelse nm te hebben om het helemaal lastig temaken |(
maare tyler99 ik denk dat jouw koopwaar meer voor vrachtwagens bedoelt is ;)
 
Ik heb 32 vierkantjes op m'n glazen tafel gefreesd met zo'n dremel.. Was me een pokkenwerk maar heb nu wel een mooi schaakspel :)
schaakklein.jpg

Voor de rest heb ik er eigenlijk weinig nuttige dingen voor kunnen bedenken. Misschien moet ik m'n computer maar weer eens onder handen gaan nemen ofzo..
 
Jij hebt je rot verbrand (brommen) maar dat lukt je zelfs met een echte Dremel (ja ik spreek uit ervaring O-) )
Ik heb ook zo'n ferm geval en die werkt bij mij nog perfect :z
 
das toevallig ben vandaag ook nog uit geweest voor een huur momentsleutel bij borent ,daar vragen ze 8 pleuro's per dag voor een sleutel die tot 130nm gaat
maar wat is dat omgerekent naar mkg :? ik moet van twee xs1100 blokken de kopmoeren met 3,5 mkg aantrekken en dan schijn je ook nog amerikaanse en engelse nm te hebben om het helemaal lastig temaken |(
maare tyler99 ik denk dat jouw koopwaar meer voor vrachtwagens bedoelt is ;)
dan huur je z'on ding voor 8 euro (voor het dubbele heb je er een bij lidl,hoe toepasselijk, die prima werkt mede door tabel) en dan zit er niet eens een rekentabelletje bij :? .
 
dan huur je z'on ding voor 8 euro (voor het dubbele heb je er een bij lidl,hoe toepasselijk, die prima werkt mede door tabel) en dan zit er niet eens een rekentabelletje bij :? .

nee die sleutel heb ik nog niet gehuurd,was is dat voor momentsleutel bij de liddle?torsie type soms :? ,liggen ze op dit moment tijdelijk in alle zaken of was dat een oude aanbieding en weg is weg is pech |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan