Gangbare prijs Honda Transalp XL650V uit 2000

Wat is een redelijke prijs?

  • <€3000

  • €3000

  • >€3000


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Hi!

Sinds een tijdje ben ik al op zoek naar een Honda Transalp, het liefst een XL650V. Tijdens mijn zoektocht ben ik de onderstaande motor tegengekomen.

Honda - Xl 650 V Transalp

Lijkt het prijskaartje, voor de op het oog goed uitziende motor, jullie gerechtvaardigd of niet? Ik zit er zelf namelijk een beetje over in dubio. Het wordt mijn eerste motor als ik hem koop, dus gek veel verstand heb ik er nog niet van.

Alvast bedankt voor het antwoorden, mocht iemand de tijd nemen om te antwoorden 😅
Alp gekocht? Ik zie dat het linkje niet meer werkt?
 
Dan was die jou van niet meer al te best... Die van mij ging gewoon richting de 190 op de teller. 177 is de officieel opgegeven topsnelheid wat dus aardig overheen komt met de kilometerteller afwijking. Maakt verder weinig uit, blok is redelijk lui dus die vind het niet erg om langdurig op top te rijden, welke top dat dan ook is. :9
Dat heb ik wel eens voorbij zien komen op een late 650. Maar om dat nu uren vol te houden?
 
Dat heb ik wel eens voorbij zien komen op een late 650. Maar om dat nu uren vol te houden?
Het is niet meer bijzonder comfortabel, maar het kan wel. Met een meer offroad gefocusde 1 cilinder heeft het blokje veel meer te lijden. Heb het zelf ook wel vaak gedaan op zowel de TransAlp als NTV als ik gewoon ergens snel wou zijn (over een wat langere afstand).

Maar met afstanden langer dan 300km heeft het weinig zin om te gaan gassen op de snelweg, moet je eerder stoppen om te gaan tanken en je bent zelf ook eerder op. Heb ook wel meermaals met een hikkende motor naar het tankstation gereden omdat de tank wat eerder leeg was dan ik verwacht had. :+
 
Die andere motor had ik ook niet voorbij zien komen en is, op het oog zo, wel in een prima staat! Alleen de kilometer stand uitgesmeerd over 20 jaar doet bij de motor die ik zelf had gevonden wat geloofwaardiger over komen dan bij deze. Meestal wordt er met dit soort motoren juist veel gereden volgens mij.

Hoeft niet altijd natuurlijk, mijn Pan is van 2002 met 72000 op de teller.
Andere van hetzelfde bouwjaar lopen al richting de 200.000 km of meer.
Alleen zie je echt wel het verschil als je naar de motor kijkt, die van mij zag er uit of hij zo uit de fabriek kwam gereden toen ik hem kocht.
 
En een beetje off topic trouwens maar heeft iemand van jullie toevallig ervaring met de valbeugels van heavyduties? Ik zie er her en der best lovende recensies over.

Edit is voor een spelfoutje '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan