Gangbare prijs Honda Transalp XL650V uit 2000

Wat is een redelijke prijs?

  • <€3000

  • €3000

  • >€3000


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Beschuit

Rookie
16 jul 2019
19
7
Nederland
Hi!

Sinds een tijdje ben ik al op zoek naar een Honda Transalp, het liefst een XL650V. Tijdens mijn zoektocht ben ik de onderstaande motor tegengekomen.

Honda - Xl 650 V Transalp

Lijkt het prijskaartje, voor de op het oog goed uitziende motor, jullie gerechtvaardigd of niet? Ik zit er zelf namelijk een beetje over in dubio. Het wordt mijn eerste motor als ik hem koop, dus gek veel verstand heb ik er nog niet van.

Alvast bedankt voor het antwoorden, mocht iemand de tijd nemen om te antwoorden 😅
 
verder geen ervaring van de nukken van een transalp.
maar wat ik zou doen, mits de fiets in orde is, 2400 op tafel leggen en kijken wat hij zegt.
Het is een dealer, dus duurder dan gangbaar.
 
Ik ben nog niet heel bekend in het kopen van een motor en de perikelen die ik tegenkom als ik dat pad bewandel, maar wat kun je precies met die remolie doen en waar zit het dan op? :)
 
De motor ziet er op het eerste gezicht netjes uit ondanks de hoge km. Het is een vraagprijs. Je bent vrij om iets te bieden.
 
Jij he
Dat is waar, excuses! :)
jij hebt niks fout gedaan. De verkoper schrijft nieuwe remolie. Dat is fout.
Remmen nagekeken stelt niks voor.
Koelvloeistof controleren stelt ook niks voor.

Maar de motor ziet er netjes uit.
Is de onderhoud historie bekend, of moet je gelijk een grote beurt uit laten voeren?
 
verder geen ervaring van de nukken van een transalp.
maar wat ik zou doen, mits de fiets in orde is, 2400 op tafel leggen en kijken wat hij zegt.
Het is een dealer, dus duurder dan gangbaar.

Dat klopt wel, en ze zijn er particulier ook echt wel goedkoper, maar dan moet je zelf de kennis en vaardigheden in huis hebben om het te beoordelen, en onderhoud te plegen.
Alleen dan kun je iets besparen.
 
Ze blijven aan de prijs, 8 jaar geleden kocht ik een 05 650 voor €2750 (toegegeven die was wel iets minder netjes :9)

Maar ziet er nog net uit dus niet een verkeerde prijs, ik houd altijd een beetje 20 á 10% aan van wat er af kan van de vraagprijs. Maar bij een dealer of handelaar kan dat lastiger zijn. TransAlp zelf is niet kapot te krijgen en ideaal als eerste fiets.
 
Jij he
jij hebt niks fout gedaan. De verkoper schrijft nieuwe remolie. Dat is fout.
Remmen nagekeken stelt niks voor.
Koelvloeistof controleren stelt ook niks voor.

Maar de motor ziet er netjes uit.
Is de onderhoud historie bekend, of moet je gelijk een grote beurt uit laten voeren?

Deze Transalp is voorzien van stalen remleidingen, een zo goed als nieuwe kettingset en uiteraard een verse onderhoudsbeurt waaronder;


  • Nieuwe motorolie + filter
  • nieuwe remolie
  • remmen nagekeken (erg goed nog)
  • Koelvloeistof gecontroleerd

 
Jij he
jij hebt niks fout gedaan. De verkoper schrijft nieuwe remolie. Dat is fout.
Remmen nagekeken stelt niks voor.
Koelvloeistof controleren stelt ook niks voor.

Maar de motor ziet er netjes uit.
Is de onderhoud historie bekend, of moet je gelijk een grote beurt uit laten voeren?

Oh op die 'fiets' :'):)


Dat van de historie hoop ik binnenkort even na te vragen als ik er een afspraak maak! :)
 
Ze blijven aan de prijs, 8 jaar geleden kocht ik een 05 650 voor €2750 (toegegeven die was wel iets minder netjes :9)

Maar ziet er nog net uit dus niet een verkeerde prijs, ik houd altijd een beetje 20 á 10% aan van wat er af kan van de vraagprijs. Maar bij een dealer of handelaar kan dat lastiger zijn. TransAlp zelf is niet kapot te krijgen en ideaal als eerste fiets.

Ja dat van die prijs viel me ook op. Als ik andere fietsen met die leeftijd zie, zie ik ze meestal stukken goedkoper.
 
Ja dat van die prijs viel me ook op. Als ik andere fietsen met die leeftijd zie, zie ik ze meestal stukken goedkoper.

Verschil is dat die mogelijk niet populair zijn en het zogenaamde All-road/Adventure segment wordt alleen maar populairder. Zie je terug in de prijzen, vooral in de oudere/goedkopere modellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ja dat van die prijs viel me ook op. Als ik andere fietsen met die leeftijd zie, zie ik ze meestal stukken goedkoper.
Stukje oldschool kwaliteit, niet voor niks de keuze voor vele wereldreizigers. Africa Twin is ook harstikke duur voor een oude motor. Daarnaast zijn allroads helemaal in wat de prijs ook opdrijft.
 
Misschien ben ik een zeikerd, maar als mensen zich als motorzaak presenteren, ook als het een familiebedrijfje van vader en zoon is, zou het me toch wat meer vertrouwen inboezemen als in ieder geval de website iets beter zou zijn dan een onversleuteld statisch werkje, ze niet als contactgegevens alleen maar twee 06-nummers noemen, ze niet alleen op afspraak geopend zijn, en ze iets meer kunnen noemen qua expertise dan de opmerking "mijn vader is technisch gezien beter onderlegd dan ik" op de "over ons" pagina. Ze sleutelen wel aan je motor en doen als motorzaak uitspraken over de staat van die motor, en dan mag je van een bedrijf dat zich als motorzaak presenteert toch iets meer verwachten vind ik. Het klinkt als twee gepassioneerde amateurs die in 2019 dachten 'laten we eens kijken hoe ver we komen'.

Niet dat het daarom slecht is, wel dat je er daarom beter geen dealer-meerwaarde van verwacht op het gebied van garantie of technische expertise, en dat je het dus eigenlijk moet beschouwen als kopen van een andere particulier.

Nogmaals, niet dat je het daarom niet moet doen of dat het daarom een slechte koop zou zijn, just... buyer beware.

P.S. Also... Welkom op MF! *O*
 
Dat de aanbieder (motorgarage) remolie heeft gebruikt, maakt mij een beetje sceptisch......

Maar een Transalp in deze toestand mag dit prijskaartje dragen :Y
Mee eens: de foto's laten een piekfijn exemplaar zien. Kijk nu toch eens naar die spaaknippels... Met deze motor is erg zorgzaam en liefdevol mee omgegaan.
 
Deze Transalp is voorzien van stalen remleidingen, een zo goed als nieuwe kettingset en uiteraard een verse onderhoudsbeurt waaronder;


  • Nieuwe motorolie + filter
  • nieuwe remolie
  • remmen nagekeken (erg goed nog)
  • Koelvloeistof gecontroleerd


Komt erg professioneel over......


:')
 
Misschien ben ik een zeikerd, maar als mensen zich als motorzaak presenteren, ook als het een familiebedrijfje van vader en zoon is, zou het me toch wat meer vertrouwen inboezemen als in ieder geval de website iets beter zou zijn dan een onversleuteld statisch werkje, ze niet als contactgegevens alleen maar twee 06-nummers noemen, ze niet alleen op afspraak geopend zijn, en ze iets meer kunnen noemen qua expertise dan de opmerking "mijn vader is technisch gezien beter onderlegd dan ik" op de "over ons" pagina. Ze sleutelen wel aan je motor en doen als motorzaak uitspraken over de staat van die motor, en dan mag je van een bedrijf dat zich als motorzaak presenteert toch iets meer verwachten vind ik. Het klinkt als twee gepassioneerde amateurs die in 2019 dachten 'laten we eens kijken hoe ver we komen'.

Niet dat het daarom slecht is, wel dat je er daarom beter geen dealer-meerwaarde van verwacht op het gebied van garantie of technische expertise, en dat je het dus eigenlijk moet beschouwen als kopen van een andere particulier.

Nogmaals, niet dat je het daarom niet moet doen of dat het daarom een slechte koop zou zijn, just... buyer beware.

P.S. Also... Welkom op MF! *O*


Ah bedankt voor de waarschuwing! Hoeft inderdaad niets mis mee te zijn maar het kan wel een dingetje zijn. Ik zal, wanneer ik er ga kijken, wel even zien wat ik aan de ontelbare uren YouTubefilmpjes over het aankopen van een motor heb.

En bedankt voor de verwelkoming!
 
Oeh een transalp. Mijn 1e motor liefde. Net mijn rijbewijs en ik moest en zou er een kopen.

Nooit spijt van gehad. Heerlijke onverwoestbare motor. Ideaal als 1e motor ook.

Ik zou hem graag nog steeds hebben 😀
 
verder geen ervaring van de nukken van een transalp.
maar wat ik zou doen, mits de fiets in orde is, 2400 op tafel leggen en kijken wat hij zegt.
Het is een dealer, dus duurder dan gangbaar.
Er is een verschil tussen dealer en handelaar, in dit geval een handelaar.
Qua betrouwbaarheid heb je goede en slechte, bij dealers en handelaren.
Zoals eerder door @SadBunny genoemd vind ik de website er matig uitzien,
Alleen op afspraak open, en een plek waar je zo even binnen kunt lopen voor een gezellig praatje onder het genot van een kop koffie spreekt elkaar behoorlijk tegen?

Mijn tip is, ga kijken, oordeel zelf over de zaak, neem iemand mee met kennis van motoren, kijk met een kritisch oog of het klopt wat de verkoper zegt.

ik ben ook ooit gezwicht voor een verkoper met mooie verhalen, lesgeld betaald voor reparaties, en weet nu beter, ik geloof niets wat verkopers zeggen tot ik het zelf gezien heb.
 
Laatst bewerkt:
Neem iemand mee. een motor die zo in de siliconen en bandenzwart staat ziet er altijd prachtig uit. Maar je wil voorlopig geen gezeur. Hoe is het met de balhoofdlagers, waarom is de koelvloeistof niet ververst? Wanneer zijn de kleppen gesteld?
Waarom is deze met de helft minder kilometers 250 euro goedkoper? ≥ Honda Transalp XLV650 - Motoren | Honda - Marktplaats.nl
Ik zou eerst eens kritisch naar die van jou kijken, niet verliefd worden. En als hij echt goed is 2500 bieden.
Halflive heeft geen vertrouwen in handelaren, dan koop ik liever particulier.
 
Er is een verschil tussen dealer en handelaar, in dit geval een handelaar.
Qua betrouwbaarheid heb je goede en slechte, bij dealers en handelaren.
Zoals eerder door @SadBunny genoemd vind ik de website er matig uitzien,
Alleen op afspraak open, en een plek waar je zo even binnen kunt lopen voor een gezellig praatje onder het genot van een kop koffie spreekt elkaar behoorlijk tegen?

Mijn tip is, ga kijken, oordeel zelf over de zaak, neem iemand mee met kennis van motoren, kijk met een kritisch oog of het klopt wat de verkoper zegt.

ik ben ook ooit gezwicht voor een verkoper met mooie verhalen, lesgeld betaald voor reparaties, en weet nu beter, ik geloof niets wat verkopers zeggen tot ik het zelf gezien heb.


Bedankt voor de tip en waarschuwing! Ik zal er op letten! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan