Gangbare prijs Honda Transalp XL650V uit 2000

Wat is een redelijke prijs?

  • <€3000

  • €3000

  • >€3000


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Neem iemand mee. een motor die zo in de siliconen en bandenzwart staat ziet er altijd prachtig uit. Maar je wil voorlopig geen gezeur. Hoe is het met de balhoofdlagers, waarom is de koelvloeistof niet ververst? Wanneer zijn de kleppen gesteld?
Waarom is deze met de helft minder kilometers 250 euro goedkoper? ≥ Honda Transalp XLV650 - Motoren | Honda - Marktplaats.nl
Ik zou eerst eens kritisch naar die van jou kijken, niet verliefd worden. En als hij echt goed is 2500 bieden.
Halflive heeft geen vertrouwen in handelaren, dan koop ik liever particulier.

Ik vond hem inderdaad wel glimmen ja. Dat van die balhoofdlagers stond al op mijn vragenlijstje maar de vraag waarom de koelvloeistof dan niet ververst is is misschien ook een goede. Kleppen stellen heb ik de ballen verstand van maar zal ik me ook nog wel even in gaan verdiepen.

Die andere motor had ik ook niet voorbij zien komen en is, op het oog zo, wel in een prima staat! Alleen de kilometer stand uitgesmeerd over 20 jaar doet bij de motor die ik zelf had gevonden wat geloofwaardiger over komen dan bij deze. Meestal wordt er met dit soort motoren juist veel gereden volgens mij.

Ik zal toch ook wel even in mijn omgeving op zoek gaan met iemand die iets meer verstand heeft van motoren, al heb ik sinds het behalen van mijn rijbewijs A in februari non stop zitten lezen over van alles en nog wat dus een beetje kennis heb ik gelukkig wel opgebouwd, maar de ervaring ontbreekt nog.
 
Geen transalp maar doe er allroad bandjes op; heb je minder kosten en het zelfde motorblok, geen gedoe met ketting. Zelf heb ik dat met een Suzuki Vx800 gedaan goedkoop inpopulair model met dezelfde betrouwbaarheid. ≥ KOOPJE! Honda 650 NTV met koffers - Motoren | Honda - Marktplaats.nl
Niet helemaal 100% hetzelfde motorblok, TA650 trilt wat minder en loopt wat armer vanwege milieu. Maar heb na de TransAlp een NTV gehad en ik was er wel blij mee, beentjes zaten wel wat meer opgevouwen dus dat was de eerste paar ritten wel even wennen (pijn:9).

Een baby goldwing versie NTV is tegenwoordig wel heel incourant, maar als je dat spul eraf trekt en een normaal stuur erop zet heb je wel een leuke motorfiets.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Geen transalp maar doe er allroad bandjes op; heb je minder kosten en het zelfde motorblok, geen gedoe met ketting. Zelf heb ik dat met een Suzuki Vx800 gedaan goedkoop inpopulair model met dezelfde betrouwbaarheid. ≥ KOOPJE! Honda 650 NTV met koffers - Motoren | Honda - Marktplaats.nl

Het is wel een gaaf idee waar ik eigenlijk nog niet bij stil gestaan heb! Maar dit model motor is niet meteen mijn ding helaas :(. Maar je brengt me wel op ideeën.
 
In normale trim vindt je hem ook niet wat? Of bedoel dat je per se een allroad wil?
 
In normale trim vindt je hem ook niet wat? Of bedoel dat je per se een allroad wil?

Oh mijn emoticon bij het bericht ziet er wel erg dramatisch uit bij het bericht, zo rood. Maar ik wil inderdaad het liefst een allroad. Het wordt wel mijn eerste motor dus ik ben benieuwd waar in motorland mijn hart uiteindelijk neerstrijkt. Maar een allroad trekt me het meeste.
 
Ik zie op de foto’s weinig weer en teer voor deze km stand. Hier en daar weer wat netjes gemaakt denk.
Ziet er mooi en strak uit voor de leeftijd en km.
Liever hoge km dan een gelogen lagen.
Lijkt me prima bedrijf, jong maar geen rare insteek.Pa en zoon , niet echt de insteek om de wereld een oor aan te naaien.
Website is wat summier, niet iedereen weet hoe je een website moet bouwen en uitbesteden kost een hoop voor een beginnend bedrijf.
Je kan er heel lang over lullen en schrijven maar je moet erheen, foto’s geven de eerste indruk. zelf in levende bekijken en rijden.
Prijs: als ik meer van deze bekijk en dan de status ervan vindt ik de prijs niet verkeerd.
Je kan altijd moeilijk kijken en een trap tegen die achterband geven en zeggen : 2500,- dan neem ik hem zo mee en zijn jullie ervan af.
Sucses
 
Ik zie op de foto’s weinig weer en teer voor deze km stand. Hier en daar weer wat netjes gemaakt denk.
Ziet er mooi en strak uit voor de leeftijd en km.
Liever hoge km dan een gelogen lagen.
Lijkt me prima bedrijf, jong maar geen rare insteek.Pa en zoon , niet echt de insteek om de wereld een oor aan te naaien.
Website is wat summier, niet iedereen weet hoe je een website moet bouwen en uitbesteden kost een hoop voor een beginnend bedrijf.
Je kan er heel lang over lullen en schrijven maar je moet erheen, foto’s geven de eerste indruk. zelf in levende bekijken en rijden.
Prijs: als ik meer van deze bekijk en dan de status ervan vindt ik de prijs niet verkeerd.
Je kan altijd moeilijk kijken en een trap tegen die achterband geven en zeggen : 2500,- dan neem ik hem zo mee en zijn jullie ervan af.
Sucses

Bedankt voor de tip! En eigenlijk begint ieder bedrijf natuurlijk ooit ergens, dus eigenlijk ook wel weer mooi dat ik naar een dergelijk bedrijf ga. Uiteraard gaat mijn eigen veiligheid voorop 🙃
 
Bougie,s, twin spark ,twee zijn er makkelijk te vervangen die andere twee zitten "verstopt" in het trouwens uitstekende blok.
Voor deze prijs moeten oa.de bougie,s nieuw zijn.
 
Oh mijn emoticon bij het bericht ziet er wel erg dramatisch uit bij het bericht, zo rood. Maar ik wil inderdaad het liefst een allroad. Het wordt wel mijn eerste motor dus ik ben benieuwd waar in motorland mijn hart uiteindelijk neerstrijkt. Maar een allroad trekt me het meeste.
Als je er ook all road mee wil gaan zijn er betere (lichter) fietsen. De Alp is wel kogelvrij.
 
Als je er ook all road mee wil gaan zijn er betere (lichter) fietsen. De Alp is wel kogelvrij.

Die lichtere fietsen zijn dan wel echt mega handig inderdaad! Toen ik 'The long way round' keek zag je ook echt het verschil tussen dat lichte Russiche barrel van die cameraman en de zware BMW's van Ewan en Charlie. Ik denk echter dat ik, zoals de meeste allroad rijders met goede voornemens, me vooral op het asfalt zal bevinden. Ik ga de fiets immers ook gebruiken om naar/van mijn opleiding en werk te komen. Enkel wanneer ik iets van TET ga proberen of een keertje in een ver oord een wat mindere weg of een stuk terrein pak zal ik het mindere gewicht missen gok ik.
 
Ik heb er jaren mee in de urban jungle mee gereden.
DamAlp.jpg
 
Die lichtere fietsen zijn dan wel echt mega handig inderdaad! Toen ik 'The long way round' keek zag je ook echt het verschil tussen dat lichte Russiche barrel van die cameraman en de zware BMW's van Ewan en Charlie. Ik denk echter dat ik, zoals de meeste allroad rijders met goede voornemens, me vooral op het asfalt zal bevinden. Ik ga de fiets immers ook gebruiken om naar/van mijn opleiding en werk te komen. Enkel wanneer ik iets van TET ga proberen of een keertje in een ver oord een wat mindere weg of een stuk terrein pak zal ik het mindere gewicht missen gok ik.
Vooral met mul zand, modder en steile hellingen kun je lekker ploeteren, dan is een dual-sport of enduro echt beter (als je geen cross god bent). Maar met een allroad/reisenduro zoef je ook vele kilomoters comfortabel over de weg, en kun je een hard zandpad ook gewoon aardig vlot nemen. Nadeel weer tegenover een echte wegmotor is het duiken tijdens remmen, misschien allound wat instabieler door lange slappe veren en hoog zwaartepunt.

CAM00026.jpg

Hier was ik aan het ploeteren met nul ervaring, kort daarna brak de koppelingskabel en mocht ik zonder te koppelen naar huis :9
 
Vooral met mul zand, modder en steile hellingen kun je lekker ploeteren, dan is een dual-sport of enduro echt beter (als je geen cross god bent). Maar met een allroad/reisenduro zoef je ook vele kilomoters comfortabel over de weg, en kun je een hard zandpad ook gewoon aardig vlot nemen. Nadeel weer tegenover een echte wegmotor is het duiken tijdens remmen, misschien allound wat instabieler door lange slappe veren en hoog zwaartepunt.

Bekijk bijlage 1535376
Hier was ik aan het ploeteren met nul ervaring, kort daarna brak de koppelingskabel en mocht ik zonder te koppelen naar huis :9

Een dual-sport of reisenduro heb ik ook overwogen, maar ik denk toch dat de 'asfalt-verhouding' bij dergelijke motoren net wat minder is dan ik denk nodig te gaan hebben. Gaaf vind ik ze wel, dus misschien komt er ooit nog een.

Ik ben benieuwd hoe ik een dergelijk situatie op zou lossen. Ik weet niet of het het aan zou durven om zonder te koppelen verder te rijden. Het kan wel, maar ik bezit er de kunde nog niet voor in ieder geval.
 
Al doende leer je het wel.
Ik ben met de Vx800 na 1 proefrit om 8 uur 's avonds richting Duitsland gereden kwam om 6:15 aan op de eerste, slaapplaats van Air BNB, 11 uur weer verder naar de volgende slaapplaats. 3 dagen terug reed het ding nog niet en stond vanaf de herfst in de tuin. Af en toe wat opgeknapt en vervangen.
Iedereen verklaart je voor gek maar op het loslatende kofferrek en 1 keer zonder benzine na heeft de VX me niet in de steek gelaten en ben ik ''s avonds in Hongarije aagekomen en heb heerlijk geslapen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Een dual-sport of reisenduro heb ik ook overwogen, maar ik denk toch dat de 'asfalt-verhouding' bij dergelijke motoren net wat minder is dan ik denk nodig te gaan hebben. Gaaf vind ik ze wel, dus misschien komt er ooit nog een.

Ik ben benieuwd hoe ik een dergelijk situatie op zou lossen. Ik weet niet of het het aan zou durven om zonder te koppelen verder te rijden. Het kan wel, maar ik bezit er de kunde nog niet voor in ieder geval.
Vooral op de grote wegen merk je het verschil. Met een TransAlp kun je als je dat zou willen gewoon constant 170km/u rijden op de snelweg (zelf wel is gedaan va Maastricht naar Drenthe) of in één rits naar Oostenrijk, op een meer offroad gefocusde machine gaat dat niet echt. Het is ook altijd een afweging van wat je wil, de perfecte motor bestaat helaas niet.

Was misschien 20km van huis af dus gewoon naar huis trappen, versnellingsbak van een motorfiets kan er prima tegen. Gewoon gestart in de 1ste versnelling (wat makkelijk ging door het zand) en met een beetje gevoel schakelen.
 
Ik denk dat 170 km heel optimistisch is. Dat haalt ie niet. En zeker niet op de gps. Die rd10 van mij haalde na heel lang aandringen net geen 160. Op de teller. Het zijn bedaagde machientjes met relatief oude techniek.
 
Ik denk dat 170 km heel optimistisch is. Dat haalt ie niet. En zeker niet op de gps. Die rd10 van mij haalde na heel lang aandringen net geen 160. Op de teller. Het zijn bedaagde machientjes met relatief oude techniek.
Dan was die jou van niet meer al te best... Die van mij ging gewoon richting de 190 op de teller. 177 is de officieel opgegeven topsnelheid wat dus aardig overheen komt met de kilometerteller afwijking. Maakt verder weinig uit, blok is redelijk lui dus die vind het niet erg om langdurig op top te rijden, welke top dat dan ook is. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan