garage beschermen

Een (draadloos) alarmsysteempje dat direkt naar je mobiel belt plaatsen?
Ben je gelijk op de hoogte als er iets gebeurt.
 
quote:
de huurders van boven mij mogen hun fiets (en kinderwagen) bij mij in de garage zetten.

dat maakt het lastiger...er komen dus sowieso buren ook in jou box...dan kun je een hoop zaken wel gaan doen met melders en beveiliging om binnen te komen, maar dat werkt dan niet...je buren zouden wellicht dan alarmen laten afgaan.

ruitje blinderen is een kleine moeite hoewel ze je toch ook kunnen zien rijden.
Dat blinderen had ik wel gedaan..is niet duur en belet misschien toch dat tuig een inventaris bij je komt opmaken.

Ik zou dan toch gaan voor een muur anker met een camera erop gericht. (en je buren goed uitleggen waarom die camera daar hangt)
 
Laatst bewerkt:
Als je een kiepdeur hebt kun je vrij simpel in de geleidingsrail een gaatje boren en daar een hangslotje doorheen doen. krijgen ze die deur niet meer open.


vind ik een geweldig idee en heb ik meteen toegepast.
een gaatje ziet niemand en als het slot erin hangt gaat de poort niet open, dus de motor niet naar buiten want je kan er de bocht naar de gang (en zo naar buiten) niet mee nemen.

verder nog een muuranker bevestigd, (huisbaas kan mn kl***n kussen)
ramen geblindeerd,
magneet alarmpje gehangen (wat ik hopelijk niet te vaak vergeet af te zetten als ikzelf de garage opendoe)

maandag verzekering controleren maar is volgens mij sowieso in orde.
 
men neme een honkbalknuppel en men schaft een gsm alarm aan ,zet onder het nr bv boris boef.
Als men gebeld word 2 dingen of men gaat erop af denk dat ik dat zou doen effe lekker meppen,of men is wat voorzichtiger en belt de hermandad hopelijk komen ze binnen 30min
gelukkig er is tenminste nog 1 hele stoere MF-er die waarschijnlijk gillend als een klein meisje wegrent als mijn zoontje van 7 te hard boe roept. pfffff lutser.
 
heb zelf gelukkig nog nooit bezoek gehad van de avond werkers die ongevraagt binnen willen komen

maak het zo ook altijd zo moeilijk mogelijk doe alles goed op slot
garage ramen en licht koepel zijn geblindeertd met melk (opaal) folie
zo dat er niet naar binnen gekeken kan worden maar wel veel licht binnen komt

deuren zijn uiteraard met meerdere sloten beveiligd en ook met wat extra's denk aan schuiven en balken
zit ook over een alarm te denken maar dat kost een hoop maar als et weg is kost het meer en komt het alarm er ook nog eens bij
dus ik denk dat ie er wel op komt al is het maar voor het gevoel
vind z,n alarm met sms functie wel gaaf zo dat je eerst een sms krijgt als er wat aan de hand voor dat alle toeters en bellen afgaan
 
}) })
Dat rolletje plakfolie kost een euro of 5.

Vind de babyfoonoplossing (met camara) wel slim.

Praat eens met je buren, waren toch hun fietsen. Die worden ook graag meegenomen, zijn zo in een busje geflikkerd als ze jouw motor en smurfspulen komen halen.
Misschien kunnen zij op de babyfoon met camara babysitten als jij´s nachts werkt.
Of 2 setjes. Ieder een setje.
Ga je met de motor naar je werk? Maar dan je smurfspullen nog.

Als je toch meestal van binnen openmaakt kun je de poort goed afsluiten of blokkeren.
Maar komen die kinderen voor hun fiets er nog in dan?

Succes .........


:] :W
 
Laatst bewerkt:
hey,
ik heb mijn motor nog niet zo lang, hij staat wel al langer in mijn garage.
(hij was van een vriend)
nu kwam ik eergisteren bij mij thuis aan (te voet) toen ik mijn straat indraaide zag ik 2 kerels door de raampjes in mijn garagepoort naar binnen loeren.

het was niet gewoon voorbij wandelen en eens binnen kijken,
ze stonden echt op het schuine stuk (omhoog wel te verstaan) op hun tenen om met hun gezicht tegen het glas naar binnen te turen.

er staat nu behoorlijk wat (duur) materiaal in mijn garage en ik maak me lichtjes zorgen.
(fietsen, mountainbikes, surfmateriaal, bmw moto, werkgerief, ...)

sindsdien zet ik de fietsen op slot in de garage,
surfgerief en werkgerief is moeilijker maar de fietsen staan er nu allemaal voor.

mijn moto zet ik op stuurslot en het schijfremslot hangt er ook aan.
helaas is het een huurappartement (en garage)
en kan ik niet zomaar een anker in de grond of muur boren.
wat kan ik nog meer doen?

bestaan er eenvoudige alarmen voor op mn poort te zetten?
het moet wel nog een beetje handig blijven en wil niet in een versterkte burcht gaan wonen...
nog een half jaar en ik verhuis, vanaf dan is het iets eenvoudiger...

mvg
lander

ps hopelijk wilden ze gewoon mijn prachtige bmw beter kunnen zien en maak ik me om nix zorgen...


Een alarm van elmo zoals je bij de DHZ koopt werkt prima, mijn hele huis zit er vol mee en zelf de mob telefoon kun je er op aan sluiten dat bij inbraak je telefoon gaat. Na verhuizing kun je deze draadloze alarm hergebruiken.

Dek wel even de ramen af van je garage zodat van buitenaf niets te zien is.
 
Laatst bewerkt:
Besef me ter dege dat ik in een soort "luxe" situatie verkeer omdat ik m'n garage ook van binnenuit open kan doen. Als dit in jouw (jullie) situatie ook kan, kun je de deur heel eenvoudig extra beveiligen. In mijn geval betreft het een sectionaal-deur die na ontgrendeling eerst 7 cm omhoog moet voordat de bovenste sectie horizontaal kan.
Als dit niet kan gaat de deur dus ook niet open en heb in mijn geval boven het laatse wieltje een gat in de geleiding geboord waar een hangslot door heen kan.
Bij een kanteldeur kun je het zelfde doen maar dan voor het bovenste wieltje waarmee de deur horizontaal gaat. Maar nogmaals..............kan alleen als je de de garage ook van binnenuit kunt openen. Ga niet beweren dat de ze deur helemaal niet open kunnen krijgen ,maar met alleen een koevoet of breekijzer gaat het niet (meer) lukken :N

In dit soort gevalllen moet er dusdanig geweld toegepast gaan worden.........dat maakt te veel geluid.............en dat willen de boeven niet.........opgemerkt worden :(
full
 
gaatje geboord,
slot gehangen,
magneet alarmpjes gemonteerd,
ramen geblindeerd,
fietsen op slot
ketting door de surfplanken,
muuranker bevestigd,

mijns inziens kan ik wel gerust slapen vanaf nu (of gaan werken zoals nu)

by the way ik ga met de fiets werken, is 5min fietsen, te stom om de moto te nemen...

fietsen kunnen wel nog door de gang naar buiten dus de bovenburen moeten en moesten nooit de garagepoort opendoen.
maar nu hangen de fietsen (die van de bovenburen per 2) allemaal aan elkaar.

en dan nu hopen dat dit alles voor niets was of dat de mogelijk nachtelijke bezoekers geen bijzonder drieste plannen smeden nu...

greetz
 
pfff het is zover geweest...
3 nachten terug,
probeerde er 3 kerels in mijn auto binnen te geraken. stond voor mn garage geparkeerd.
zo onnozel als wat,
1 slot met schroevedraaier bewerkt en volledig uitgehold, deur ingedeukt door druk te zetten...
het slot van mn garage idem maar minder schade.

bij beide sloten niets gelukt.
het stomste van al is dat mijn busje leeg is (zelfs autoradio had ik er (toevallig) uitgehaald)
stuurslot hing er aan
en niet te starten is zonder 1 beveiligingsknop om te schakelen die enkel ikzelf weet zijn.
het allerdomste is dan nog wel dat de andere deur door mezelf vergeten is op slot te doen...en ze dus gewoon binnen hadden kunnen rondkijken zonder iets kapot te hoeven doen.
(heb geen centrale deurvergrendeling)

de bovenbuur had wat gehoord en is me onmiddellijk komen halen, ik was toevallig thuis en nog wakker. buiten gekomen 3 kerels enkel nog achter de hoek zien verdwijnen, op de fiets nog erachter gegaan maar niemand meer gezien.

ik gok dat ze eigenlijk mn busje wilde gebruiken om met wat gerief uit mn garage weg te geraken...
lijken me wel behoorlijke amateurs zo.

politie kon ni meer doen dan proces verbaal opmaken...zal er wel niets meer van horen.

de nacht erna heb ik in mn busje geslapen (maar helaas/gelukkig nix meer gebeurd)

greetz

ps sorry voor het onoverzichtelijk schrijven maar als ik eraan terug denk wordt ik alweer pissed
 
pfff het is zover geweest...
3 nachten terug,
probeerde er 3 kerels in mijn auto binnen te geraken. stond voor mn garage geparkeerd.
zo onnozel als wat,
1 slot met schroevedraaier bewerkt en volledig uitgehold, deur ingedeukt door druk te zetten...
het slot van mn garage idem maar minder schade.

bij beide sloten niets gelukt.
het stomste van al is dat mijn busje leeg is (zelfs autoradio had ik er (toevallig) uitgehaald)
stuurslot hing er aan
en niet te starten is zonder 1 beveiligingsknop om te schakelen die enkel ikzelf weet zijn.
het allerdomste is dan nog wel dat de andere deur door mezelf vergeten is op slot te doen...en ze dus gewoon binnen hadden kunnen rondkijken zonder iets kapot te hoeven doen.
(heb geen centrale deurvergrendeling)

de bovenbuur had wat gehoord en is me onmiddellijk komen halen, ik was toevallig thuis en nog wakker. buiten gekomen 3 kerels enkel nog achter de hoek zien verdwijnen, op de fiets nog erachter gegaan maar niemand meer gezien.

ik gok dat ze eigenlijk mn busje wilde gebruiken om met wat gerief uit mn garage weg te geraken...
lijken me wel behoorlijke amateurs zo.

politie kon ni meer doen dan proces verbaal opmaken...zal er wel niets meer van horen.

de nacht erna heb ik in mn busje geslapen (maar helaas/gelukkig nix meer gebeurd)

greetz

ps sorry voor het onoverzichtelijk schrijven maar als ik eraan terug denk wordt ik alweer pissed


-O-

Man man man... Sterkte er mee!!

PS Ik zou de reactie hierboven over wat je allemaal aan beveiliging heb ff weg halen ;)
 
Pff wat een verhaal weer. Waardeloze gasten. Maar blijkt wel weer dat een gewaarschuwd man voor 100 telt. Je zult wel blij zijn dat je net de boel beveiligd had. Succes met de onkosten. Dat amateur gerotzooi zal ook het nodige gekost hebben aan schades.
Wilde zelf nog voorstellen om er een absurd luid alarm aan te hangen. Gewoon een luchthoorn ofzo die bijvoorbeeld ingedrukt wordt. Wordt iedereen in de buurt wakker.

Ennuh een fles wijn voor de buurman! Top werk dat ie je wakker heeft gemaakt.
 
Als je een kiepdeur hebt kun je vrij simpel in de geleidingsrail een gaatje boren en daar een hangslotje doorheen doen. krijgen ze die deur niet meer open.

Dat werkt in ieder geval goed maar dan moet je nog wel een andere deur in je garage hebben zodat je er zelf nog uit kunt.

Ik heb zelf een electrische poort (kostte 129 euro bij de bouwmarkt) van mijn kantlepoort gemaakt. (hij staat niet onder stroom maar gaat electrisch open en dicht, bedoel ik!!) Die werkt op een afstandbediening. Als die dicht is krijg je de poort alleen nog open door hem helemaal te slopen.
Enige risico is dat de betere dief een ontvangertje heeft voor de frequentie van mijn afstandsbediening en daarmee zelf een afstandbediening maakt. Maar dat heb ik opgelost door de stroom eraf te halen als de poort dicht is. Maar ook dat kan natuurlijk alleen als je nog een andere uitgang van je garage hebt.
 
Tja, volgens mij is een betonnen vloertje (als het dat is?) zo weer opgevuld......

Ik vraag me alleen af of je die ankertjes er wel zo makkelijk uit krijgt. Lijkt me niet de bedoeling....


Heb ik ook bij mijn vorige garage gedaan, zelf anker in de grond gezet en bij verkoop anker eruit en netjes weer dicht gemaakt.

Overigens is zo'n anker geen garantie dat ze je fiets meenemen..... :/
 
Ik zou ook folie op je ramen plakken, en inbraakwerende tralie's, en wat aan je hang en sluitwerk gaan doen.
Je moet zorgen dat je het ze zo lastig mogelijk maakt, door tijd te winnen.
Daarnaast kun je een melder, of melders plaatsen die ergens een alarmbel doen afgaan.
Bij jou binnen bijvoorbeeld, en een luid alarm in de schuur zelf.
Eventueel kan je met een GSM module ook nog een doormelding naar je mobiel, of een andere telefoon maken.

* Niels Denkt er over om hier thuis ook wat meer beveiliging toe te passen.
 
Je kan ook je bed ff naar de garage verplaatsen, kunnen ze je gelijk wekken om naar je werk te gaan... :+

Ff serieus, ik zou schijt hebben aan die huisbaas, wat een mafklapper. Wat al eerder gezegd is, gewoon een mooi gat boren voor een mooi ankertje :Y Als je dan nog eens weg gaat, ding afslijpen, tegeltje fixen en er overheen plakken alsof er niets gebeurd is.
Het schijnt vaak voor te komen dat motoren die los op slot staan (evt met schijfremslot), dat ze die meenemen door een paar matrassen naast de bike te leggen en dan je bike omflikkeren en meezeulen op het matras zo een bus in. Met een paar man is dat zo geregeld zonder dat je er iets van gemerkt hebt en je bike is niet eens beschadigd.

Wat dan ook nog een optie is, is zo'n schijfremslot van Xena met zo'n alarm erin van 120db...

Lekker kud iig, hoop dat het rustig blijft rond je garage... Edit: is al gebeurd -O-
 
Laatst bewerkt:
Hmja, ik ben zelf een voorstander van degelijk hang- en sluitwerk. Dat is verhoudingsgewijs veel effectiever om het gajes buiten te houden. Maar ik snap waar je probleem ligt.

Ik ga er nu even van uit dat je garage een afzonderlijk hok is, geen gemeenschappelijk iets oid? Voor niet te veel geld kun je zo'n huisalarm bij de bouwmarkt kopen. Dan heb je vaak meerdere aansluitmogelijkheden voor magneetschakelaars, die kun je dan op je hang- en sluitwerk aanbrengen. Dat geeft veel mindere valse alarms dan bv. een bewegingsalarm, al kun je dat er ook aan koppelen. Zwaailicht opvallend aan de buitenkant, misschien nog een nep-camera er bij en je hebt gedaan wat mogelijk is.
Ga je verhuizen, dan kun je het spul vrij simpel meenemen.


:^ en dat muuranker zou ik gewoon in de muur vastzetten.
reken maar nadat ze gekeken hebben dat ze terug komen.
 
Heb je al het genoteerde kenteken (goed gedaan!) nageken in het RDW register? Mogelijk is die auto ook wel gestolen...

Verder heb ik er helaas niet zo heel veel verstand van, maar kun je niet gewoon een soort van huis alarm systeempje aanleggen:
- een aan/uitschakelaar met code
- een bewegingsmelder
- een sirene
 
Heb je al het genoteerde kenteken (goed gedaan!) nageken in het RDW register? Mogelijk is die auto ook wel gestolen...

Verder heb ik er helaas niet zo heel veel verstand van, maar kun je niet gewoon een soort van huis alarm systeempje aanleggen:
- een aan/uitschakelaar met code
- een bewegingsmelder
- een sirene
ts woont in belgie,
 
Terug
Bovenaan Onderaan