garage beschermen

Moet beter lezen inderdaad.
nr-plaat checken bij de rdw is ook niet direct een optie,
woon in antwerpen centrum en is dus belgische nummerplaat.
wij hebben zo niets waar we die nr-platen kunnen nakijken volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Sinds er eens een paar figuren met noord-afrikaans uiterlijk hebben geprobeerd mijn garagedeur te forceren heb ik 'm ook enigzins omgetoverd in Fort Knox.
Immers, de meeste garagedeuren zijn alleen onderaan vergrendeld met 2 kunststof grendeltjes die achter een dun plaatstalen profiel haken. Het gilde hoeft alleen maar genoeg druk aan de bovenkant van de deur uit te oefenen om die blokjes af te breken óf de deur 'dubbel' te vouwen.

Zodoende heb ik een paar schuifgrendels aan de bovenkant van de deur bevestigd, aan de achterkant van de deur verstevigd met een dikke stalen plaat. Deze met slotbouten aan de deur bevestigd. En daar weer hangsloten doorheen. Dit zit dus op ruim 2 meter hoogte en steunt met de grendels af op het frame van de deur. De deur kan dus niet meer eenvoudig naar binnen gedrukt worden aan de bovenkant.

Bij het raampje heb ik een paar tralies gemaakt aan de binnenzijde (achter draadglas).
Zodoende is de boel al aanzienlijk steviger geworden.
 
Hmja, ik ben zelf een voorstander van degelijk hang- en sluitwerk. Dat is verhoudingsgewijs veel effectiever om het gajes buiten te houden. Maar ik snap waar je probleem ligt.
Inderdaad, je moet het al minder makkelijk maken om binnen te komen.
Immers, als ze 's nachts de boel al geforceerd hebben om binnen te komen en dán pas gaat het alarm af.... dan moet jij alle moeite van de wereld doen om de hele boel weer zo snel mogelijk in orde te krijgen. En dat doe je niet even zo snel midden in de nacht.
 
nr-plaat checken bij de rdw is ook niet direct een optie,
woon in antwerpen centrum en is dus belgische nummerplaat.
wij hebben zo niets waar we die nr-platen kunnen nakijken volgens mij.

ff een misverstandje uit de weg ruimen.

Wij hebben dat ook niet hoor!
Je kunt als gewone man wel voetuiggegevens op de rdw site vinden, maar meer niet...
Zou wat wezen zeg!....
 
Sinds er eens een paar figuren met noord-afrikaans uiterlijk hebben geprobeerd mijn garagedeur te forceren heb ik 'm ook enigzins omgetoverd in Fort Knox.
Immers, de meeste garagedeuren zijn alleen onderaan vergrendeld met 2 kunststof grendeltjes die achter een dun plaatstalen profiel haken. Het gilde hoeft alleen maar genoeg druk aan de bovenkant van de deur uit te oefenen om die blokjes af te breken óf de deur 'dubbel' te vouwen.

Zodoende heb ik een paar schuifgrendels aan de bovenkant van de deur bevestigd, aan de achterkant van de deur verstevigd met een dikke stalen plaat. Deze met slotbouten aan de deur bevestigd. En daar weer hangsloten doorheen. Dit zit dus op ruim 2 meter hoogte en steunt met de grendels af op het frame van de deur. De deur kan dus niet meer eenvoudig naar binnen gedrukt worden aan de bovenkant.

Bij het raampje heb ik een paar tralies gemaakt aan de binnenzijde (achter draadglas).
Zodoende is de boel al aanzienlijk steviger geworden.

Beveiliging les 1:
>nooit< vertellen wat je hebt geïnstalleerd.

Mijn schuur is "voldoende" beveiligd om 98% van het inbrekersgilde te ontmoedigen.
O-)

Voor de rest zou het verzekeringswerk moeten zijn... als men je motor écht wil, dan krijgen ze 'm wel...
 
Terug
Bovenaan Onderaan