Garage gekocht, hoe motor vastzetten?

Luigibernau

Swing met mij mee!
30 okt 2003
16.069
7
den Haag
Tot vandaag stond de blade in een openbare stalling, maar vandaag de sleutels van de garage gekregen :} , nu is mijn vraag wat is de beste manier om de motor vast te zetten? Beugels in de muur/grond en daar een groot slot omheen? Of zijn er nog andere opties? Waar kun je die beugels kopen? Motorzaak?
 
Het belangrijkste is een goed slot op de garage.

Als ze eenmaal in een box binnen zijn, kunnen ze alles doen zonder dat iemand wat werkt. Zorg dus dat je garage goed op slot zit en dat zo min mogelijk mensen weten wat erin staat.
 
En als je de buitenkant dan goed op slot hebt binnen zorgen voor een grondanker en een dik slot voor de motor. Bij elke motorzaak te krijgen ja, maar dat leek me een beetje logisch. Waar wou je het anders halen?
 
Heb je inboedel verzekering op die garage? dan moet de motor ook op slot staan anders keren ze niet uit '(

Idd een anker, en dan wel aan het frame ofzow vastzetten en niet a/h veurwiel ;)
 
Heb je inboedel verzekering op die garage? dan moet de motor ook op slot staan anders keren ze niet uit '(

Idd een anker, en dan wel aan het frame ofzow vastzetten en niet a/h veurwiel ;)

inboedel verzekering ook als je all risk verzekering hebt :?
 
ja het beste en het mooiste is dat je voorkomt dat ze bij je motor komen,dus die garage deur goed op slot zien te krijgen.


nog een tip zorg dat er geen stroom is in de schuur,is mischien wat onhandig,maar als het eris ,kunnen ze natuurlijk allerlei materiaal aansluiten om je slot eraf te halen.
 
Laatst bewerkt:
Nog een tipje: probeer (ook) een bevestiging aan de muur te maken zodanig dat je ketting of ander slot niet op de grond komt. Zo voorkom je dat ze een steuntje heben voor hun betonschaar (hefboomwerking). Maakt het nét weer een tikje lastiger.
 
inboedel verzekering ook als je all risk verzekering hebt :?
Ehm, kheb nooit all risk....kweet wel dat als ze mijn brommert (niet op slot) uit de garage jatten die op slot staat, krijg je geen inboedel uitkering...maja, gewoon leKkAh op slot zEttAh, dan komt dat wel goed met all risk :?
 
Heb je inboedel verzekering op die garage? dan moet de motor ook op slot staan anders keren ze niet uit '(

Eeeehhh, da's niet aan de orde... :X

Een motorvoertuig valt namelijk nooit onder de inboedel, omdat deze een eigen verzekering kent...

Wat van belang is zijn de polisvoorwaarden van de motorverzekering. Als daar in staat dat de motor aard en nagelvast dient te staan in een dergelijke garage, dan is een grond/muuranker verplicht. Meestal dient een motor buiten op een dergelijke manier gestald te worden en geldt dat hij binnen iig op slot moet staan. Maar zoals gezegd, het staat in je polisvoorwaarden... ;)
 
zorg dat je gewoon een paar goede sloten op je fiets hebt
want een garagedeur staalenkanteldeur stelt echt niets voor heb je (ik)
binnen twee minuten open zonder dat iemand dat merkt dus zet je fiets goed op slot
ik heb hem zelf op stuurslot schijfrem slot en aan de ketting
en hoop dat dit voldoende is
 
Nog een tipje: probeer (ook) een bevestiging aan de muur te maken zodanig dat je ketting of ander slot niet op de grond komt. Zo voorkom je dat ze een steuntje heben voor hun betonschaar (hefboomwerking). Maakt het nét weer een tikje lastiger.

:^

Do like i do:

Grond anker en muuranker... O-)
 
zorg dat je gewoon een paar goede sloten op je fiets hebt
want een garagedeur staalenkanteldeur stelt echt niets voor heb je (ik)
binnen twee minuten open zonder dat iemand dat merkt dus zet je fiets goed op slot
ik heb hem zelf op stuurslot schijfrem slot en aan de ketting
en hoop dat dit voldoende is

Je kunt er bovenin een extra slot punt op zetten. Dan zit ie op 3 punten vast ipv op 2. Dat scheelt de wereld. Dan de stripjes aan de zijkant vervangen door profielen en je bent al een stuk zekerder. Vooral de lengte van de profielen is belangrijk. Voor een goede afsluiting van je garagedeur gewoon naar de goede slotenmaker voor advies.
 
Als je de mogelijkheid hebt, zet je auto voor de garage deur, zodat ze de deur niet open krijgen ookal is het slot geforceerd.

Of als de garage aan huis is, is mischien een alarm een optie.
 
heb net een abus muuranker in de muur geramt hier. Wat een k*t werk, vooral die klote kogeltjes in die imbusbouten slaan ...

Maar het zit nu muur en muur vast!
 
heb net een abus muuranker in de muur geramt hier. Wat een k*t werk, vooral die klote kogeltjes in die imbusbouten slaan ...

Maar het zit nu muur en muur vast!

haaks slijpertje en hijs met 15 sec. los. Zorg dat ze niet binnenkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan