marky
MF'er
- 10 feb 2004
- 168
- 70
Hallo mede forummers,
Ik heb een geschil met een garage. Ik zal proberen het in het kort uit te leggen. Ik heb vorig jaar een tweedehandse motor aangeschaft, ik heb deze particulier gekocht. Omdat de onderhoudshistorie deels onbekend was, en er een trilling bij de remmen aanwezig was, heb ik besloten de motor weg te brengen naar een specialist. Ik heb gevraagd om een grote beurt incl. kleppen stellen en riemen vervangen. Ook had ik een paar klachten die ik verholpen wilde hebben; de benzinemeter werkt niet, het stuur trilt bij remmen en motor iets ophogen.
De motor is vervolgens weken weg geweest, ik heb daardoor hele zomer niet kunnen rijden. Uiteindelijk kreeg ik de motor terug met een factuur erbij van 2500,-! Ik was het daar in de eerste instantie niet mee eens, ik had gerekend op 1000,-. Ik heb hem verweten dat hij mij niet heeft gebeld m.b.t bijkomende kosten. Ik had geen zin in gedoe, dus heb maar betaald.
Vervolgens ga ik testrijden en kom erachter dat het stuur nog steeds trilt bij het remmen! Ook valt de motor uit boven de 6000 toeren. Ik heb weer contact opgenomen met de specialist en mijn klacht besproken. De motor is toen weer opgehaald i.v.m. de garantie op de reparaties.
Na opnieuw weken wachten krijg ik bericht dat de motor weer gereed is, en dat ik de motor weer terug krijg als ik de nieuwe factuur betaal. Wederom 2500,-! Hij zei dat het geen garantie betrof, de computer had het begeven en die moest vernieuwd worden, verder is er OPNIEUW heel veel tijd en onderdelen besteed voor het oplossen van het remprobleem. O.a: nieuwe voorband, remblokken, controle/demontage van voorvork, balhoofd en achterbrug.
Ook die rekening met tegenzin betaald aangezien alle kosten m.b.t. het remprobleem onder de garantie van de eerste reparatie zou moeten vallen. Volgens hem was dat niet het geval.
De zomer was inmiddels voorbij en ik was 5000,- aan reparaties kwijt. Dit is samen met de aanschafprijs mijn grootste uitgave ooit. En dat voor een motor waar ik nog geen 100 km op heb kunnen rijden. Maar ik had teminste eindelijk een goede motor en probeerde het voorval te vergeten.
Een paar dagen later, toen het weer het redelijk toe liet, heb ik even test gereden. Toen kwam ik erachter dat het trillingsprobleem NOG STEEDS aanwezig was! Dus alles wat er m.b.t. het remprobleem tot dan toe aan gedaan was, is allemaal voor niks geweest, DUIZENDEN EURO's voor niks! Ik heb wederom contact met hem opgenomen en het probleem uitgelegt. Hij zei dat hij de motor weer op kwam halen en dat ik NIKS MEER zou hoeven te betalen, wat het probleem ook zou zijn. Hij was zelf ook benieuwd wat het was.
Na een aantal weken kreeg ik mijn motor weer terug, met een factuur van 300,-! Ik zei dat ik niks meer zou hoeven te betalen, hij zei, dat klopt maar ik heb er een ander wiel in gezet en die moest ik wel betalen. Het wiel wat hij geplaatst heeft is een heel ander wiel waardoor ik nu 2 verschillende wielen heb, ziet er niet uit. Ik heb toen met heel veel tegenzin die 300,- betaald en de motor in de stalling gezet.
Na de winter wilde ik de motor van stal halen en kwam er achter dat de benzine eruit was gelekt. Ook starte de motor niet meer. De lekkage kwam weg bij de benzinemeter die de specialist had vervangen. Ik heb dus weer contact met hem opgenomen en de motor is weer opgehaald. Eeen paar week later kreeg ik de motor weer terug, met een rekening van 80,-. De O-ring had hij vervangen, hij had de oude hergebruikt bij de vervanging van benzinemeter. De overige kosten waren voor de accustoring zoeken en de accu laden. Ook deze rekening weer betaald.
Toen eindelijk testrijden, en wat blijkt? Het REMPROBLEEM, de TRILLING aan het stuur zit er nog steeds in! Ik heb het hem gemeld en zijn reactie was; ik haal 'm wel weer op. Dat ga ik natuurlijk niet toelaten, dan ben ik weer de hele zomer mijn motor kwijt en krijg ik weer een dikke rekening gepresenteerd. Ik heb hem gevraagd om het oude wiel weer terug te plaatsen en de rekening daarvan te crediteren. Waarop hij antwoorde; Dat is water naar de zee dragen, verpatst die schadebak maar, het probleem zit gewoon in je hoofd! Toen heb ik aangegeven dat ik juridisch advies in ga winnen.
De facturen, totaal rond de 5500,- kun je vinden in mijn andere oude topic: Grote beurt Ducati Monster S4 2500,-
Ik heb nu bijna 10.000,- uitgegeven aan een motor waar ik niet op kan rijden. Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering en een advocaat is duur. Hoe te handelen?
Groeten Mark
Ik heb een geschil met een garage. Ik zal proberen het in het kort uit te leggen. Ik heb vorig jaar een tweedehandse motor aangeschaft, ik heb deze particulier gekocht. Omdat de onderhoudshistorie deels onbekend was, en er een trilling bij de remmen aanwezig was, heb ik besloten de motor weg te brengen naar een specialist. Ik heb gevraagd om een grote beurt incl. kleppen stellen en riemen vervangen. Ook had ik een paar klachten die ik verholpen wilde hebben; de benzinemeter werkt niet, het stuur trilt bij remmen en motor iets ophogen.
De motor is vervolgens weken weg geweest, ik heb daardoor hele zomer niet kunnen rijden. Uiteindelijk kreeg ik de motor terug met een factuur erbij van 2500,-! Ik was het daar in de eerste instantie niet mee eens, ik had gerekend op 1000,-. Ik heb hem verweten dat hij mij niet heeft gebeld m.b.t bijkomende kosten. Ik had geen zin in gedoe, dus heb maar betaald.
Vervolgens ga ik testrijden en kom erachter dat het stuur nog steeds trilt bij het remmen! Ook valt de motor uit boven de 6000 toeren. Ik heb weer contact opgenomen met de specialist en mijn klacht besproken. De motor is toen weer opgehaald i.v.m. de garantie op de reparaties.
Na opnieuw weken wachten krijg ik bericht dat de motor weer gereed is, en dat ik de motor weer terug krijg als ik de nieuwe factuur betaal. Wederom 2500,-! Hij zei dat het geen garantie betrof, de computer had het begeven en die moest vernieuwd worden, verder is er OPNIEUW heel veel tijd en onderdelen besteed voor het oplossen van het remprobleem. O.a: nieuwe voorband, remblokken, controle/demontage van voorvork, balhoofd en achterbrug.
Ook die rekening met tegenzin betaald aangezien alle kosten m.b.t. het remprobleem onder de garantie van de eerste reparatie zou moeten vallen. Volgens hem was dat niet het geval.
De zomer was inmiddels voorbij en ik was 5000,- aan reparaties kwijt. Dit is samen met de aanschafprijs mijn grootste uitgave ooit. En dat voor een motor waar ik nog geen 100 km op heb kunnen rijden. Maar ik had teminste eindelijk een goede motor en probeerde het voorval te vergeten.
Een paar dagen later, toen het weer het redelijk toe liet, heb ik even test gereden. Toen kwam ik erachter dat het trillingsprobleem NOG STEEDS aanwezig was! Dus alles wat er m.b.t. het remprobleem tot dan toe aan gedaan was, is allemaal voor niks geweest, DUIZENDEN EURO's voor niks! Ik heb wederom contact met hem opgenomen en het probleem uitgelegt. Hij zei dat hij de motor weer op kwam halen en dat ik NIKS MEER zou hoeven te betalen, wat het probleem ook zou zijn. Hij was zelf ook benieuwd wat het was.
Na een aantal weken kreeg ik mijn motor weer terug, met een factuur van 300,-! Ik zei dat ik niks meer zou hoeven te betalen, hij zei, dat klopt maar ik heb er een ander wiel in gezet en die moest ik wel betalen. Het wiel wat hij geplaatst heeft is een heel ander wiel waardoor ik nu 2 verschillende wielen heb, ziet er niet uit. Ik heb toen met heel veel tegenzin die 300,- betaald en de motor in de stalling gezet.
Na de winter wilde ik de motor van stal halen en kwam er achter dat de benzine eruit was gelekt. Ook starte de motor niet meer. De lekkage kwam weg bij de benzinemeter die de specialist had vervangen. Ik heb dus weer contact met hem opgenomen en de motor is weer opgehaald. Eeen paar week later kreeg ik de motor weer terug, met een rekening van 80,-. De O-ring had hij vervangen, hij had de oude hergebruikt bij de vervanging van benzinemeter. De overige kosten waren voor de accustoring zoeken en de accu laden. Ook deze rekening weer betaald.
Toen eindelijk testrijden, en wat blijkt? Het REMPROBLEEM, de TRILLING aan het stuur zit er nog steeds in! Ik heb het hem gemeld en zijn reactie was; ik haal 'm wel weer op. Dat ga ik natuurlijk niet toelaten, dan ben ik weer de hele zomer mijn motor kwijt en krijg ik weer een dikke rekening gepresenteerd. Ik heb hem gevraagd om het oude wiel weer terug te plaatsen en de rekening daarvan te crediteren. Waarop hij antwoorde; Dat is water naar de zee dragen, verpatst die schadebak maar, het probleem zit gewoon in je hoofd! Toen heb ik aangegeven dat ik juridisch advies in ga winnen.
De facturen, totaal rond de 5500,- kun je vinden in mijn andere oude topic: Grote beurt Ducati Monster S4 2500,-
Ik heb nu bijna 10.000,- uitgegeven aan een motor waar ik niet op kan rijden. Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering en een advocaat is duur. Hoe te handelen?
Groeten Mark
Laatst bewerkt: