Garage in gebreke stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marky

MF'er
10 feb 2004
168
70
Hallo mede forummers,

Ik heb een geschil met een garage. Ik zal proberen het in het kort uit te leggen. Ik heb vorig jaar een tweedehandse motor aangeschaft, ik heb deze particulier gekocht. Omdat de onderhoudshistorie deels onbekend was, en er een trilling bij de remmen aanwezig was, heb ik besloten de motor weg te brengen naar een specialist. Ik heb gevraagd om een grote beurt incl. kleppen stellen en riemen vervangen. Ook had ik een paar klachten die ik verholpen wilde hebben; de benzinemeter werkt niet, het stuur trilt bij remmen en motor iets ophogen.

De motor is vervolgens weken weg geweest, ik heb daardoor hele zomer niet kunnen rijden. Uiteindelijk kreeg ik de motor terug met een factuur erbij van 2500,-! Ik was het daar in de eerste instantie niet mee eens, ik had gerekend op 1000,-. Ik heb hem verweten dat hij mij niet heeft gebeld m.b.t bijkomende kosten. Ik had geen zin in gedoe, dus heb maar betaald.

Vervolgens ga ik testrijden en kom erachter dat het stuur nog steeds trilt bij het remmen! Ook valt de motor uit boven de 6000 toeren. Ik heb weer contact opgenomen met de specialist en mijn klacht besproken. De motor is toen weer opgehaald i.v.m. de garantie op de reparaties.

Na opnieuw weken wachten krijg ik bericht dat de motor weer gereed is, en dat ik de motor weer terug krijg als ik de nieuwe factuur betaal. Wederom 2500,-! Hij zei dat het geen garantie betrof, de computer had het begeven en die moest vernieuwd worden, verder is er OPNIEUW heel veel tijd en onderdelen besteed voor het oplossen van het remprobleem. O.a: nieuwe voorband, remblokken, controle/demontage van voorvork, balhoofd en achterbrug.

Ook die rekening met tegenzin betaald aangezien alle kosten m.b.t. het remprobleem onder de garantie van de eerste reparatie zou moeten vallen. Volgens hem was dat niet het geval.

De zomer was inmiddels voorbij en ik was 5000,- aan reparaties kwijt. Dit is samen met de aanschafprijs mijn grootste uitgave ooit. En dat voor een motor waar ik nog geen 100 km op heb kunnen rijden. Maar ik had teminste eindelijk een goede motor en probeerde het voorval te vergeten.

Een paar dagen later, toen het weer het redelijk toe liet, heb ik even test gereden. Toen kwam ik erachter dat het trillingsprobleem NOG STEEDS aanwezig was! Dus alles wat er m.b.t. het remprobleem tot dan toe aan gedaan was, is allemaal voor niks geweest, DUIZENDEN EURO's voor niks! Ik heb wederom contact met hem opgenomen en het probleem uitgelegt. Hij zei dat hij de motor weer op kwam halen en dat ik NIKS MEER zou hoeven te betalen, wat het probleem ook zou zijn. Hij was zelf ook benieuwd wat het was.

Na een aantal weken kreeg ik mijn motor weer terug, met een factuur van 300,-! Ik zei dat ik niks meer zou hoeven te betalen, hij zei, dat klopt maar ik heb er een ander wiel in gezet en die moest ik wel betalen. Het wiel wat hij geplaatst heeft is een heel ander wiel waardoor ik nu 2 verschillende wielen heb, ziet er niet uit. Ik heb toen met heel veel tegenzin die 300,- betaald en de motor in de stalling gezet.

Na de winter wilde ik de motor van stal halen en kwam er achter dat de benzine eruit was gelekt. Ook starte de motor niet meer. De lekkage kwam weg bij de benzinemeter die de specialist had vervangen. Ik heb dus weer contact met hem opgenomen en de motor is weer opgehaald. Eeen paar week later kreeg ik de motor weer terug, met een rekening van 80,-. De O-ring had hij vervangen, hij had de oude hergebruikt bij de vervanging van benzinemeter. De overige kosten waren voor de accustoring zoeken en de accu laden. Ook deze rekening weer betaald.

Toen eindelijk testrijden, en wat blijkt? Het REMPROBLEEM, de TRILLING aan het stuur zit er nog steeds in! Ik heb het hem gemeld en zijn reactie was; ik haal 'm wel weer op. Dat ga ik natuurlijk niet toelaten, dan ben ik weer de hele zomer mijn motor kwijt en krijg ik weer een dikke rekening gepresenteerd. Ik heb hem gevraagd om het oude wiel weer terug te plaatsen en de rekening daarvan te crediteren. Waarop hij antwoorde; Dat is water naar de zee dragen, verpatst die schadebak maar, het probleem zit gewoon in je hoofd! Toen heb ik aangegeven dat ik juridisch advies in ga winnen.

De facturen, totaal rond de 5500,- kun je vinden in mijn andere oude topic: Grote beurt Ducati Monster S4 2500,-

Ik heb nu bijna 10.000,- uitgegeven aan een motor waar ik niet op kan rijden. Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering en een advocaat is duur. Hoe te handelen?

Groeten Mark
 
Laatst bewerkt:
Volgende x voor 5000 meer een goede motor kopen🙈
Ik wilde eigenlijk een nieuwe MT07 maar had daar destijds geen 8000,- voor over. Achteraf gezien heb ik daar veel spijt van, voor mij nooit weer een 2ehandsje..
 
Dat is veel leergeld. Onbegrijpelijk dat je tot 2x toe teruggaat naar die monteur, hoe goed hij of zij ook is. Als iemand het zou flikken om mij zonder enig overleg een rekening van 2500 voor te schotelen zou ik daar nooit meer naar terug gaan, hoe goed het ook gerepareerd is. Dat is geen manier van zaken doen.

Ik zou ook niet zo goed weten wat een advocaat moet doen. Zie bijvoorbeeld Ik ben het niet eens met de rekening. Wat nu? | ACM ConsuWijzer (dat kostte me 10 seconden Google).
 
Volgende x voor 5000 meer een goede motor kopen🙈

Of voor het zelfde bedrag een Japanner.....


Maar dat is allemaal achteraf.

Heb jij ergens schriftelijk bevestigd dat jij akkoord hebt gegeven voor de reparaties voor deze prijzen?

Zo nee, dan ben je volgens mij niet verplicht om te betalen.

Echter, je hebt al betaald, dus ik weet niet of dat met terugwerkende kracht ook geld....


Waarom heb je eigenlijk telkens zo'n gigantisch bedrag betaald terwijl je het er niet mee eens bent? Gijzelde ze anders je motor?
 
Omdat? Je herkent geen kat in een zak? Gezegend met het technische inzicht van een natte pannelap?
Ik heb nooit gezeik.

Voor die mensen zijn er ook nog onafhankelijke aankoopkeuringen.....
 
  • Leuk
Waarderingen: 6R15
Voor die mensen zijn er ook nog onafhankelijke aankoopkeuringen.....
Dat kan ook. Kan je een hoop ellende en kosten besparen.
Ik snap nooit zo goed dat mensen die niet een staat van een motor kunnen beoordelen toch alleen een motorfiets gaan kopen. Waar kijken die dan na? Of er lucht in de banden zit en de toeter nog túúúhhhht zegt?
 
Ik vraag me af wat je nu eigenlijk wilt, we hebben je een half jaar geleden al advies gegeven en dat staat wat mij betreft nog steeds aangezien er aan het verhaal niks gewijzigd is....
 
 
Hallo mede forummers,

Ik heb een geschil met een garage. Ik zal proberen het in het kort uit te leggen. Ik heb vorig jaar een tweedehandse motor aangeschaft, ik heb deze particulier gekocht. Omdat de onderhoudshistorie deels onbekend was, en er een trilling bij de remmen aanwezig was, heb ik besloten de motor weg te brengen naar een specialist. Ik heb gevraagd om een grote beurt incl. kleppen stellen en riemen vervangen. Ook had ik een paar klachten die ik verholpen wilde hebben; de benzinemeter werkt niet, het stuur trilt bij remmen en motor iets ophogen.

De motor is vervolgens weken weg geweest, ik heb daardoor hele zomer niet kunnen rijden. Uiteindelijk kreeg ik de motor terug met een factuur erbij van 2500,-! Ik was het daar in de eerste instantie niet mee eens, ik had gerekend op 1000,-. Ik heb hem verweten dat hij mij niet heeft gebeld m.b.t bijkomende kosten. Ik had geen zin in gedoe, dus heb maar betaald.

Vervolgens ga ik testrijden en kom erachter dat het stuur nog steeds trilt bij het remmen! Ook valt de motor uit boven de 6000 toeren. Ik heb weer contact opgenomen met de specialist en mijn klacht besproken. De motor is toen weer opgehaald i.v.m. de garantie op de reparaties.

Na opnieuw weken wachten krijg ik bericht dat de motor weer gereed is, en dat ik de motor weer terug krijg als ik de nieuwe factuur betaal. Wederom 2500,-! Hij zei dat het geen garantie betrof, de computer had het begeven en die moest vernieuwd worden, verder is er OPNIEUW heel veel tijd en onderdelen besteed voor het oplossen van het remprobleem. O.a: nieuwe voorband, remblokken, controle/demontage van voorvork, balhoofd en achterbrug.

Ook die rekening met tegenzin betaald aangezien alle kosten m.b.t. het remprobleem onder de garantie van de eerste reparatie zou moeten vallen. Volgens hem was dat niet het geval.

De zomer was inmiddels voorbij en ik was 5000,- aan reparaties kwijt. Dit is samen met de aanschafprijs mijn grootste uitgave ooit. En dat voor een motor waar ik nog geen 100 km op heb kunnen rijden. Maar ik had teminste eindelijk een goede motor en probeerde het voorval te vergeten.

Een paar dagen later, toen het weer het redelijk toe liet, heb ik even test gereden. Toen kwam ik erachter dat het trillingsprobleem NOG STEEDS aanwezig was! Dus alles wat er m.b.t. het remprobleem tot dan toe aan gedaan was, is allemaal voor niks geweest, DUIZENDEN EURO's voor niks! Ik heb wederom contact met hem opgenomen en het probleem uitgelegt. Hij zei dat hij de motor weer op kwam halen en dat ik NIKS MEER zou hoeven te betalen, wat het probleem ook zou zijn. Hij was zelf ook benieuwd wat het was.

Na een aantal weken kreeg ik mijn motor weer terug, met een factuur van 300,-! Ik zei dat ik niks meer zou hoeven te betalen, hij zei, dat klopt maar ik heb er een ander wiel in gezet en die moest ik wel betalen. Het wiel wat hij geplaatst heeft is een heel ander wiel waardoor ik nu 2 verschillende wielen heb, ziet er niet uit. Ik heb toen met heel veel tegenzin die 300,- betaald en de motor in de stalling gezet.

Na de winter wilde ik de motor van stal halen en kwam er achter dat de benzine eruit was gelekt. Ook starte de motor niet meer. De lekkage kwam weg bij de benzinemeter die de specialist had vervangen. Ik heb dus weer contact met hem opgenomen en de motor is weer opgehaald. Eeen paar week later kreeg ik de motor weer terug, met een rekening van 80,-. De O-ring had hij vervangen, hij had de oude hergebruikt bij de vervanging van benzinemeter. De overige kosten waren voor de accustoring zoeken en de accu laden. Ook deze rekening weer betaald.

Toen eindelijk testrijden, en wat blijkt? Het REMPROBLEEM, de TRILLING aan het stuur zit er nog steeds in! Ik heb het hem gemeld en zijn reactie was; ik haal 'm wel weer op. Dat ga ik natuurlijk niet toelaten, dan ben ik weer de hele zomer mijn motor kwijt en krijg ik weer een dikke rekening gepresenteerd. Ik heb hem gevraagd om het oude wiel weer terug te plaatsen en de rekening daarvan te crediteren. Waarop hij antwoorde; Dat is water naar de zee dragen, verpatst die schadebak maar, het probleem zit gewoon in je hoofd! Toen heb ik aangegeven dat ik juridisch advies in ga winnen.

De facturen, totaal rond de 5500,- kun je vinden in mijn andere oude topic: Grote beurt Ducati Monster S4 2500,-

Ik heb nu bijna 10.000,- uitgegeven aan een motor waar ik niet op kan rijden. Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering en een advocaat is duur. Hoe te handelen?

Groeten Mark
Ik kan het bijna niet geloven,..
 
Je vorige topic heb ik met verbazing gevolgd. Heel spijtig dat je nog steeds geen stap verder bent gekomen. De zin om te rijden zal zo langzaam aan wel verdwenen zijn...

Mijn enige advies is; de Rijdende rechter of Mr. Frank Visser...

Ter referentie;
 
Laatst bewerkt:
EDIT: Heb net wat van je posts teruggelezen en ik vind het nu toch te moeilijk om er iets zinnigs van te zeggen. In ieder geval is het de garage wel te verwijten dat ze je niet tijdig op de hoogte hebben gesteld van de oplopende rekening (eerste keer). Ik zag dat ze dat bij de tweede rekening wel hebben gedaan. En man je hebt wel een ongelofelijke lemon op de kop getikt.

Wat was nou uiteindelijk het probleem? Krom voorwiel dus? Mag je van een garage verwachten dat ze dat de eerste keer al hadden moeten opmerken? Dat is van invloed of de eerste rekening van 2.5k wel/niet gerechtvaardigd is.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede forummers,

Ik heb een geschil met een garage. Ik zal proberen het in het kort uit te leggen. Ik heb vorig jaar een tweedehandse motor aangeschaft, ik heb deze particulier gekocht. Omdat de onderhoudshistorie deels onbekend was, en er een trilling bij de remmen aanwezig was, heb ik besloten de motor weg te brengen naar een specialist. Ik heb gevraagd om een grote beurt incl. kleppen stellen en riemen vervangen. Ook had ik een paar klachten die ik verholpen wilde hebben; de benzinemeter werkt niet, het stuur trilt bij remmen en motor iets ophogen.

De motor is vervolgens weken weg geweest, ik heb daardoor hele zomer niet kunnen rijden. Uiteindelijk kreeg ik de motor terug met een factuur erbij van 2500,-! Ik was het daar in de eerste instantie niet mee eens, ik had gerekend op 1000,-. Ik heb hem verweten dat hij mij niet heeft gebeld m.b.t bijkomende kosten. Ik had geen zin in gedoe, dus heb maar betaald.

Vervolgens ga ik testrijden en kom erachter dat het stuur nog steeds trilt bij het remmen! Ook valt de motor uit boven de 6000 toeren. Ik heb weer contact opgenomen met de specialist en mijn klacht besproken. De motor is toen weer opgehaald i.v.m. de garantie op de reparaties.

Na opnieuw weken wachten krijg ik bericht dat de motor weer gereed is, en dat ik de motor weer terug krijg als ik de nieuwe factuur betaal. Wederom 2500,-! Hij zei dat het geen garantie betrof, de computer had het begeven en die moest vernieuwd worden, verder is er OPNIEUW heel veel tijd en onderdelen besteed voor het oplossen van het remprobleem. O.a: nieuwe voorband, remblokken, controle/demontage van voorvork, balhoofd en achterbrug.

Ook die rekening met tegenzin betaald aangezien alle kosten m.b.t. het remprobleem onder de garantie van de eerste reparatie zou moeten vallen. Volgens hem was dat niet het geval.

De zomer was inmiddels voorbij en ik was 5000,- aan reparaties kwijt. Dit is samen met de aanschafprijs mijn grootste uitgave ooit. En dat voor een motor waar ik nog geen 100 km op heb kunnen rijden. Maar ik had teminste eindelijk een goede motor en probeerde het voorval te vergeten.

Een paar dagen later, toen het weer het redelijk toe liet, heb ik even test gereden. Toen kwam ik erachter dat het trillingsprobleem NOG STEEDS aanwezig was! Dus alles wat er m.b.t. het remprobleem tot dan toe aan gedaan was, is allemaal voor niks geweest, DUIZENDEN EURO's voor niks! Ik heb wederom contact met hem opgenomen en het probleem uitgelegt. Hij zei dat hij de motor weer op kwam halen en dat ik NIKS MEER zou hoeven te betalen, wat het probleem ook zou zijn. Hij was zelf ook benieuwd wat het was.

Na een aantal weken kreeg ik mijn motor weer terug, met een factuur van 300,-! Ik zei dat ik niks meer zou hoeven te betalen, hij zei, dat klopt maar ik heb er een ander wiel in gezet en die moest ik wel betalen. Het wiel wat hij geplaatst heeft is een heel ander wiel waardoor ik nu 2 verschillende wielen heb, ziet er niet uit. Ik heb toen met heel veel tegenzin die 300,- betaald en de motor in de stalling gezet.

Na de winter wilde ik de motor van stal halen en kwam er achter dat de benzine eruit was gelekt. Ook starte de motor niet meer. De lekkage kwam weg bij de benzinemeter die de specialist had vervangen. Ik heb dus weer contact met hem opgenomen en de motor is weer opgehaald. Eeen paar week later kreeg ik de motor weer terug, met een rekening van 80,-. De O-ring had hij vervangen, hij had de oude hergebruikt bij de vervanging van benzinemeter. De overige kosten waren voor de accustoring zoeken en de accu laden. Ook deze rekening weer betaald.

Toen eindelijk testrijden, en wat blijkt? Het REMPROBLEEM, de TRILLING aan het stuur zit er nog steeds in! Ik heb het hem gemeld en zijn reactie was; ik haal 'm wel weer op. Dat ga ik natuurlijk niet toelaten, dan ben ik weer de hele zomer mijn motor kwijt en krijg ik weer een dikke rekening gepresenteerd. Ik heb hem gevraagd om het oude wiel weer terug te plaatsen en de rekening daarvan te crediteren. Waarop hij antwoorde; Dat is water naar de zee dragen, verpatst die schadebak maar, het probleem zit gewoon in je hoofd! Toen heb ik aangegeven dat ik juridisch advies in ga winnen.

De facturen, totaal rond de 5500,- kun je vinden in mijn andere oude topic: Grote beurt Ducati Monster S4 2500,-

Ik heb nu bijna 10.000,- uitgegeven aan een motor waar ik niet op kan rijden. Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering en een advocaat is duur. Hoe te handelen?

Groeten Mark

Hoi Mark ik hoop toch echt voor jou dat je het hebt uilaten voeren door een Bovag bedrijf. leg jou geschil daar neer.
 
Vervelende situatie waarin je zit. De garage zal ook een visie hebben op het geheel, ik ben ook benieuwd naar zijn verhaal.
Desondanks mag je bepaalde verwachtingen van een dienst hebben als je 2 x €2500!! hebt betaald. Daar heb je recht op. Op zijn minst dat er goed werk wordt geleverd.
Indien je niet tevreden bent kan je dit melden en de wederpartij een redelijke termijn geven om het probleem op te lossen. Gebeurt dit niet naar tevredenheid dan kan je de overeenkomst (gedeeltelijk) ontbinden en geld terugvragen. Uiteraard wordt het er dan allemaal niet gezelliger op. Tip: check ook wat er in de algemene voorwaarden staat van het bedrijf, die zijn vaak te vinden op de website of KVK (en zoek juridische bijstand).

In het verleden heb ik ook een Ducati Monster gehad, die trilde ook. Als die niet trilde was het niet goed, want dan deed ie het niet. Geintje natuurlijk. Nogmaals, ik vind het vervelend voor je.
 
Mijn hemel wat een bedragen. Ik dacht al bij de topic titel is dit die Duc met 2x rekeningen van €2500 .. ja dus.


Wat was nou uiteindelijk het probleem? Krom voorwiel dus? Mag je van een garage verwachten dat ze dat de eerste keer al hadden moeten opmerken? Dat is van invloed of de eerste rekening van 2.5k wel/niet gerechtvaardigd is.
Nee het probleem is nog niet opgelost, ook niet met een ander wiel. Dat staat in de OP.
 
Lees ik goed dat je 'm gekocht hebt ondanks dat je tijdens de proefrit het trillen tijdens het remmen al voelde?

Wel erg balen en frusterend voor je.
Ik begrijp ook niet dat zo'n monteur dit doet.
De monteur wist heus wel dat de reparatie behoorlijk hoog zou uitvallen en dan bel je je klant toch even op om dat even te overleggen voor je gaat beginnen en dat flik je dan twee keer bij dezelfde klant terwijl hij onaangenaam verrast was met de eerste factuur.
Vooral die tweede factuur zou voor mij reden zijn om een zaak aan te spannen.

Ik zou iig langs gaan en die €80,- terug eisen, hij heeft mondeling toegezegd dat er geen kosten aan zouden zitten en dat is dus bindend.
Hij kan er in een rechtszaak over liegen natuurlijk maar als jij een rechtszaak aanspant over "maar" €80,- terwijl je getild bent voor ruim €5000,- zal een rechter je denk ik wel in het gelijk stellen.
En ik vermoed als hij dat niet wil terugbetalen en je zegt dat je dan naar de rechter stapt dat ie eieren voor z'n geld zal kiezen want hij snapt zelf ook wel dat ie niet helemaal vrij uit gaat.
 
Laatst bewerkt:
Wat is dat voor een zaak? Zo ga je als ondernemer niet met de klant om.

Ter vergelijking: ik kocht vijf jaar geleden een mooie Honda Supermagna voor 950 euro en die heeft nog geen verkeerde klap gegeven en remt prima.
En jij hebt na de aankoopprijs nog dik 5000 moeten betalen en kunt niet rijden. Ik vind het schandalig en zou zeker contact zoeken met meester Frank Visser.
 
Wat een bedrag. En dat tweemaal.. en het euvel nog steeds niet opgelost. Ik snap de frustratie en kan geen goed woord over hebben voor de manier van deze 'specialist'. Heb helaas geen inhoudelijk advies maar kan alleen maar zeggen dat deze zaak het 'verdient' om het er zeker niet bij te laten zitten.
 
Wtf...1x een rekening betalen met tegenzin, ok...Maar 4x? Zelfs de eerste rekening had ik al niet volledig betaald denk ik..Had overleg moeten plaatsvinden aangaande het hoge bedrag.

Deze garage had aan mij een hele moeilijke! Zeker een advocaat erop, duur ja, maar bij gelijk krijg je alles terug..Of deels...Juridisch loket is gratis, zou je nog kunnen doen!
 
Wat is dat voor een zaak? Zo ga je als ondernemer niet met de klant om. Ik vind het schandalig en zou zeker contact zoeken met meester Frank Visser.
We kennen nu één kant van het verhaal, de kant van iemand die ik niet ken ook nog. De ‘zaak’ kan geen weerwoord geven, zal geen lid hier zijn.
En als we allemaal maar meneer meester Visser gaan aanschrijven met onze probleempjes raken alle andere advocaten maar werkloos.
Daarbij, is dit interessant genoeg om door meneer meester Visser op tv te laten behandelen. Doet meester Visser dit nog wel trouwens? Is dit niet al overgenomen door ene meneer meester Reed?
Je kan beter een rechtsbijstandsverzekering afsluiten en daar gebruik van maken met dit soort probleempjes, mits gegrond natuurlijk. Dat zal je maatschappij snel kunnen beslissen of je überhaupt een poot hebt om op te staan. Die van mij die adviseerde mij zelfs om zo snel mogelijk gebruik te maken bij mijn in mijn ogenschijnlijke niet eens bestaande probleem en toen ik er allang niet meer aan dacht, alle rekeningen door mij zelf na drie jaar betaald waren en de cijfers weer netjes in het zwart bleven staan kreeg ik een onverwacht bericht en ben ik meer als genoeg schadeloos gesteld en nog een scheutje geld erbij voor de wachttijd en verdere ongemakken. Dat is inmiddels twee jaar terug ofzo en een groot deel heb ik nog steeds. Ben een bescheiden mens die op kleine voet leeft. Ik zoek mijn garages waarschijnlijk beter uit en hoef gelukkig niet voor elke schroef een specialist in de arm te nemen.

Pak je verlies, geef dat ding een gigantische tyfustrap en koop een fatsoenlijke terug.
Of dat... :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan