Garage in gebreke stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Broodje aap....


<snip> minister Schouten van Landbouw laat weten dat er geen regelgeving in de maak is om katten verplicht binnen te houden. ,,Op dit moment wordt hard gewerkt aan maatregelen om het herstel en behoud van natuur in Nederland te bevorderen’’, zegt een woordvoerder van Schouten. ,,Het binnenhouden van katten maakt daar geen onderdeel van uit.’’ </snip>


En nu weer terug naar het topic! :)
Jij snapt mijn strekking totaal niet! Maar dat maakt niet uit ;)
Mijn buren snappen het inmiddels wel........
 
Jammer voor de kat dat zijn baas hem los rond laat lopen,als hij dat niet deet was hij er nog
Ik heb hier elke dag last van katten die los rond lopen,en in mijn tuin schijten
Gewoon die dingen bij je houden doe ik met mijn hond ook.
En niet lopen jammeren als hij dan dood gereden wordt
Trieste reactie, je weet niet eens waar het baasje van kat woont, misschien op het platteland en zonder Buren.
 
Ik zie het inderdaad ook niet gebeuren. En al gaat het wel door, dan is er geen enkele agent die er iets mee gaat doen en gaat er dus in de praktijk niks veranderen.

Er komt nog eerder een APK voor motoren dan een ophokplicht voor katten is mijn inschatting.
Ze zullen wel moeten. Wet is wet. En als het vanuit Brussel komt kun je het eerst nog wel tegenhouden omdat je niet op het werk zit te wachten, maar uiteindelijk zul je aan moeten tonen dat je er ten minste mee bezig bent.
En dat gaat gaat echt wel gebeuren, de huidige situatie heeft zijn langste tijd gehad.
 
Onze katten zijn 15 jaar oud , maar wel altijd binnen gehouden , soms even buiten frisse neus halen maar ze blijven achterhuis. Binnen 5 min zijn ze weer binnen, tuurlijk zijn er heel veel katten buiten , maar last ervan ? Af en toe wellicht in de tuin , maar kan me niet voorstellen dat je echt zware overlast hebt , onze overburen heeft een herder hond , en die blijft maar blaffen ook savonds laat . , daar heb ik veel meer last van .


Edit apk voor motoren heb ik minder moeite mee , ook voor eigen veiligheid als 40jaar + oldtimers maar kwijtgescholden word net als autos .
 
Nou ik heb dus duidelijk wel last van die klote katten van een ander,hier stikt het er van,als je je slaapkamer raam open houdt krijg je ze zelfs binnen als je niet op let.
Maar het wordt nu verplicht op ze te chippen,misschien dat dat gaat helpen,al geloof ik er niet in
 
Mijn kat is iedere dag buiten.😺
's Morgens om 06.30h gaat ie al de deur uit en begint ie met zijn 'werkdag'.
Vlakbij is een flink plantsoen, met ook nog wat bossaches. Dat is zijn domein.

Er is in huis wel een kattenbak maar die heb ik al 2 jaar niet hoeven schoonmaken.
Maar dat is veranderd. Meneer vindt 't nu buiten te koud. Want ineens was er een cadeautje in zijn bak!
Dus de sneeuw mag voor mij/ ons heel snel weer wegdooien.
 
Mijn kat is iedere dag buiten.😺
's Morgens om 06.30h gaat ie al de deur uit en begint ie met zijn 'werkdag'.
Vlakbij is een flink plantsoen, met ook nog wat bossaches. Dat is zijn domein.

Er is in huis wel een kattenbak maar die heb ik al 2 jaar niet hoeven schoonmaken.
Maar dat is veranderd. Meneer vindt 't nu buiten te koud. Want ineens was er een cadeautje in zijn bak!
Dus de sneeuw mag voor mij/ ons heel snel weer wegdooien.
Ah...in de plantsoenendienst.
U heeft een lieve duit bespaard op het kattengrit.
Ik schijt ook altijd op het werk, soms figuurlijk maar altijd letterlijk.
 
Ah...in de plantsoenendienst.
U heeft een lieve duit bespaard op het kattengrit.
Ik schijt ook altijd op het werk, soms figuurlijk maar altijd letterlijk.
en niet te vergeten. als je iedere dag 5 minuten schijt in de baas zijn tijd heb je mooi ieder jaar een week vakantie gehad
 
Wat een toestand, een kleine anderhalf uur verder en volgens mij heb ik alles wel gezien en gelezen.
Erg zuur voor Marky, je zal je les wel hebben geleerd.

Hou alsjeblieft in je achterhoofd dat je zelf ook niet volledig stevig staat in dit verhaal. Het grootste deel van de eerste rekening is verklaarbaar en lijkt overeen te komen met het onderhoud waar je om gevraagd hebt. Die rekening verbaasd me dan ook niet zozeer. Als ik met diezelfde vraag voor onderhoud voor m'n V4 op pad ga, verwacht ik iets vergelijkbaars aan kosten.

Dat de trilling niet is opgelost en dat daarna de rekeningen verder oplopen is niet ok als het gaat om het oplossen van het trillingprobleem, maar je kunt niet het standpunt innemen dat elke euro die je hebt betaald aan die beste Duc specialist niet terecht is.
Zo kom je wel over en dat siert je niet.

De rekeningen die na de eerste rekening aankomen zou je kunnen gaan aanvechten, maar dan praten we volgens mij nog over een kleine 3000 euro. Of de andere rekeningen volledig onterecht zijn vraag ik me ook af.

Je kunt overwegen om wat ik hierboven schrijf in een aangetekende brief naar de garage te sturen en een reeel bedrag (3000 euro of minder) terug te vragen. Dat lijkt me eenvoudiger dan de dagvaarding de deur uit krijgen.

Even een spiegel, je schrijft in je openingspost: Dus alles wat er m.b.t. het remprobleem tot dan toe aan gedaan was, is allemaal voor niks geweest, DUIZENDEN EURO's voor niks!
Die duizenden euro's zitten niet in het oplossen van de trilling, maar in achterstallig onderhoud, waarvan jij hebt gevraagd of hij het kan oplossen. Bij het tweede bezoek aan de garage heb je hem volgens mij (onder andere) gevraagd om te kijken naar het probleem van het uitvallen boven de 6000rpm. Voorzichtig doe ik de aanname dat je niet op voorhand hebt gevraagd naar offerte of verwachte kosten. Je geeft zo een garagebedrijf de tweede vrijbrief om het op te lossen.

Mijn vrijblijvende advies: neem je verlies. Mocht je iets willen doen, dan kun je de aangetekende brief proberen.

Er is beide partijen misschien wel even veel te verwijten.

ps. @marky gecondoleerd met je kat, dat zal een boel verdriet met zich mee brengen.
 
Neelis_V4: Ik twijfel niet aan de kunde van de overige reparaties. Maar het is raar dat na zijn Dyno tuning de computer van de Ducati kapot is gegaan (6000 toeren probleem was voorheen niet aanwezig) Maar daar ben ik niet eens over gevallen, ook niet de overige reparaties. Alleen het feit dat hij mij op kosten jaagt door tot 3x toe de anti-trillingsplaatjes van de remblokken verkeerd om te monteren, hij heeft namelijk verschillende soorten remblokken geprobeerd. Ook de volledige voorvork gereviseerd, net als de complete achter-brug. Tot 3x toe het trillingsprobleem niet kunnen ontdekken om vervolgens aan het einde van de rit te besluiten dat het voorwiel krom is, wat dus niet zo is. Hierdoor veel onnodige kosten gemaakt (veel diagnose uren en materiaal) Ook het wiel is dus onnodig vervangen. Ik heb hem een voorstel gedaan om de kosten m.b.t het remprobleem te crediteren (2500,-) hiermee ging hij niet akkoord. Ook geloofde hij niet dat hij de anti-trillingsplaatjes verkeerd om had geplaatst en hij heeft de andere motorshop die het euvel heeft opgelost bedreigd met consequenties als hij zou meewerken. Ik heb hem via een brief in gebreken gesteld, en daarna verzuim aangetekend. Hij geeft gewoon niet toe.

Ik mis Mickey nog heel erg, ik woon alleen en mijn kat is als mijn kind, bedankt voor je condoleance. Ik weet nog niet hoe verder te handelen, ik heb eigenlijk geen zin meer om hier energie aan te besteden..
 
Als je daar mee verder wil zal het een gang naar de Rechter worden,dat is de enigste die hem kan dwingen
je geld terug te geven.
 
Neelis_V4: Ik twijfel niet aan de kunde van de overige reparaties. Maar het is raar dat na zijn Dyno tuning de computer van de Ducati kapot is gegaan (6000 toeren probleem was voorheen niet aanwezig) Maar daar ben ik niet eens over gevallen, ook niet de overige reparaties. Alleen het feit dat hij mij op kosten jaagt door tot 3x toe de anti-trillingsplaatjes van de remblokken verkeerd om te monteren, hij heeft namelijk verschillende soorten remblokken geprobeerd. Ook de volledige voorvork gereviseerd, net als de complete achter-brug. Tot 3x toe het trillingsprobleem niet kunnen ontdekken om vervolgens aan het einde van de rit te besluiten dat het voorwiel krom is, wat dus niet zo is. Hierdoor veel onnodige kosten gemaakt (veel diagnose uren en materiaal) Ook het wiel is dus onnodig vervangen. Ik heb hem een voorstel gedaan om de kosten m.b.t het remprobleem te crediteren (2500,-) hiermee ging hij niet akkoord. Ook geloofde hij niet dat hij de anti-trillingsplaatjes verkeerd om had geplaatst en hij heeft de andere motorshop die het euvel heeft opgelost bedreigd met consequenties als hij zou meewerken. Ik heb hem via een brief in gebreken gesteld, en daarna verzuim aangetekend. Hij geeft gewoon niet toe.

Ik mis Mickey nog heel erg, ik woon alleen en mijn kat is als mijn kind, bedankt voor je condoleance. Ik weet nog niet hoe verder te handelen, ik heb eigenlijk geen zin meer om hier energie aan te besteden..
Ja, sneu van je kat man. Heb hier ook 2 van die haarballen rondlopen. Met de sneeuwstorm afgelopen weekend had er 1 bedacht dat buiten blijven een goed idee was, na een aantal uren sneeuw en vrieskou begon ik me wat zorgen te maken. Ben ook een kattenmens, kan me indenken hoe je je voelt.

Wat betreft de motor, die motorzaak heeft overduidelijk lopen prutsen. Dat ie de ander bedreigd is ook niet pluis. Zou mij wel motiveren om die motorzaak goed aan te pakken.

Het is aan jouw hoeveel energie je er nog in wilt steken.
M'n idee van de aangetekende brief gaat weinig zin hebben als ik je post zo lees.

Als je dan toch nog iets wilt doen, dan kom je weer uit bij de dagvaarding.
 
Neelis_V4: Ik twijfel niet aan de kunde van de overige reparaties. Maar het is raar dat na zijn Dyno tuning de computer van de Ducati kapot is gegaan (6000 toeren probleem was voorheen niet aanwezig) Maar daar ben ik niet eens over gevallen, ook niet de overige reparaties. Alleen het feit dat hij mij op kosten jaagt door tot 3x toe de anti-trillingsplaatjes van de remblokken verkeerd om te monteren, hij heeft namelijk verschillende soorten remblokken geprobeerd. Ook de volledige voorvork gereviseerd, net als de complete achter-brug. Tot 3x toe het trillingsprobleem niet kunnen ontdekken om vervolgens aan het einde van de rit te besluiten dat het voorwiel krom is, wat dus niet zo is. Hierdoor veel onnodige kosten gemaakt (veel diagnose uren en materiaal) Ook het wiel is dus onnodig vervangen. Ik heb hem een voorstel gedaan om de kosten m.b.t het remprobleem te crediteren (2500,-) hiermee ging hij niet akkoord. Ook geloofde hij niet dat hij de anti-trillingsplaatjes verkeerd om had geplaatst en hij heeft de andere motorshop die het euvel heeft opgelost bedreigd met consequenties als hij zou meewerken. Ik heb hem via een brief in gebreken gesteld, en daarna verzuim aangetekend. Hij geeft gewoon niet toe.

Ik mis Mickey nog heel erg, ik woon alleen en mijn kat is als mijn kind, bedankt voor je condoleance. Ik weet nog niet hoe verder te handelen, ik heb eigenlijk geen zin meer om hier energie aan te besteden..

Jij twijfelt wel aan zijn kunde. En dat is ook best logisch gezien de rekeningen die jij hebt moeten betalen. En ook ik vind niet dat deze monteur alleen maar goed gehandeld heeft. In tegendeel er is grote ruimte voor verbetering bij deze meneer, maar dan vnl in zijn communiceren.
En dat de ECU kapot gaat tijdens de testrun is echt vette pech, maar kan hij waarschijnlijk echt niets aan doen. Het is bij de meeste zaken zo dat men zich bij een testrun echt goed ingedekt heeft. Er zal vast ergens iets te vinden zijn over juridische aansprakelijkheid tijden een testrun. Die is 0,0 voor de monteur en de volle 100% voor de eigenaar/aanbieder van de motor. Het is volledig voor risico van de klant, daarmee gaat de testbank operator er van uit dat er een motor aangeboden wordt die niet zal ontploffen of waar de onderdelen er af vallen. En dit gebeurd echt wel eens. Ik heb wel eens een stuk tussenpijp van een uitlaat tussen de achterband en de rol gehad. Dan gebeuren er vreemde dingen kan ik je melden. En er ontstaat zelfs schade aan de testruimte, en idd die kosten zijn voor de klant juridisch gezien.
Zelfs als de testbank operator/monteur echt iets fout doet is hij niet aansprakelijk, zo is het bij de meeste zaken wel ergens afgedicht.
Maar hij had jou wel moeten bellen en ff overleggen hoe nu verder. Maar in zijn factuur lees ik juist dat hij vind dat hij een probleem gevonden heeft wat er al langer was, en dit heeft hij opgelost door een andere ECU te monteren. En om diverse problemen op te lossen heb jij opdracht voor gegeven.
Zijn aanpak om de trillingen in het voorwiel te vinden zijn ook helemaal niet zo verkeerd, en redelijk te begrijpen. Nu zou ik persoonlijk geen voorvork opknappen met stukken latoenkoper maar goed het is een manier. Hier heeft hij wel werk aan gehad en gedacht speling mee op te vangen. Ergens wel begrijpelijk, maar wel een beetje verouderde oplossing. Vering van tegenwoordig doe je dat niet, vroeger voor 1980 was dat niet zo heel vreemd. Maar wel volkomen te begrijpen als je een probleem niet opgelost krijgt. En jij hebt hem opdracht gegeven om dit probleem op te lossen. Dat hem dat niet gelukt is dus jammer.
Het enige wat fout is gelopen is het voorwiel, dat is gewoon onterecht gewisseld en in rekening gebracht. Hij had jou hier over moeten informeren en moeten vertellen waarom hij dat wiel wou wisselen. Want dat wordt mij nergens duidelijk, waarom hij dat voorwiel uiteindelijk verdenkt. Dit is nl te beoordelen, en na te meten. Lijkt mij dat hij hier een beetje wanhopig is geworden, en dit nog als enige goede optie zag. Maar op grond waarom is onduidelijk, maar dit staat misschien wel een beetje model voor zijn manier van "sleutelen". Gebruikelijk onderhoud gaat prima maar als er een probleem gevonden moet worden wordt hij behoorlijk chaotisch. Dit blijkt ook uit hoe hij dit probleem zoeken op de factuur omschrijft, hij heeft er eigenlijk geen zin in, omdat het veel tijd kost en moeilijk in rekening te brengen is.
Ik dacht dat het wiel wisselen om een bedrag van 300,- ging, daar kun je misschien een zaak van maken die misschien te winnen valt. En hij zou jou wielen weer kosteloos moeten omwisselen. En het wiel wat je niet wil weer terug moeten nemen.

Maar mijn advies zou zijn, wissel je wiel zelf, zo'n uitdaging is dat echt niet. En verkoop het wiel wat je niet wil. Dan heb je waarschijnlijk nog een schade van 300-150=150,- euro...... Dat zou mij verdere moeite en energie niet waard zijn.
Ook moet je van de gedachte af dat je die 5000,- euro nutteloos besteed hebt, dit heb je besteed aan je motorfiets waar je nu echt prima mee kunt rijden. Het is al met al duur geweest om deze Duc weer op te knappen, maar "laten" opknappen is duur als je dit zelf niet kan. Maar de investering is niet weggegooid geld. Misschien dat het wat goedkoper had gekund ergens anders, maar dat is achteraf. Maar het voorjaar staat weer voor de deur en het lijkt me dat jij daar nu klaar voor bent met je Duc in deze staat.
 
Jij twijfelt wel aan zijn kunde. En dat is ook best logisch gezien de rekeningen die jij hebt moeten betalen. En ook ik vind niet dat deze monteur alleen maar goed gehandeld heeft. In tegendeel er is grote ruimte voor verbetering bij deze meneer, maar dan vnl in zijn communiceren.
En dat de ECU kapot gaat tijdens de testrun is echt vette pech, maar kan hij waarschijnlijk echt niets aan doen. Het is bij de meeste zaken zo dat men zich bij een testrun echt goed ingedekt heeft. Er zal vast ergens iets te vinden zijn over juridische aansprakelijkheid tijden een testrun. Die is 0,0 voor de monteur en de volle 100% voor de eigenaar/aanbieder van de motor. Het is volledig voor risico van de klant, daarmee gaat de testbank operator er van uit dat er een motor aangeboden wordt die niet zal ontploffen of waar de onderdelen er af vallen. En dit gebeurd echt wel eens. Ik heb wel eens een stuk tussenpijp van een uitlaat tussen de achterband en de rol gehad. Dan gebeuren er vreemde dingen kan ik je melden. En er ontstaat zelfs schade aan de testruimte, en idd die kosten zijn voor de klant juridisch gezien.
Zelfs als de testbank operator/monteur echt iets fout doet is hij niet aansprakelijk, zo is het bij de meeste zaken wel ergens afgedicht.
Maar hij had jou wel moeten bellen en ff overleggen hoe nu verder. Maar in zijn factuur lees ik juist dat hij vind dat hij een probleem gevonden heeft wat er al langer was, en dit heeft hij opgelost door een andere ECU te monteren. En om diverse problemen op te lossen heb jij opdracht voor gegeven.
Zijn aanpak om de trillingen in het voorwiel te vinden zijn ook helemaal niet zo verkeerd, en redelijk te begrijpen. Nu zou ik persoonlijk geen voorvork opknappen met stukken latoenkoper maar goed het is een manier. Hier heeft hij wel werk aan gehad en gedacht speling mee op te vangen. Ergens wel begrijpelijk, maar wel een beetje verouderde oplossing. Vering van tegenwoordig doe je dat niet, vroeger voor 1980 was dat niet zo heel vreemd. Maar wel volkomen te begrijpen als je een probleem niet opgelost krijgt. En jij hebt hem opdracht gegeven om dit probleem op te lossen. Dat hem dat niet gelukt is dus jammer.
Het enige wat fout is gelopen is het voorwiel, dat is gewoon onterecht gewisseld en in rekening gebracht. Hij had jou hier over moeten informeren en moeten vertellen waarom hij dat wiel wou wisselen. Want dat wordt mij nergens duidelijk, waarom hij dat voorwiel uiteindelijk verdenkt. Dit is nl te beoordelen, en na te meten. Lijkt mij dat hij hier een beetje wanhopig is geworden, en dit nog als enige goede optie zag. Maar op grond waarom is onduidelijk, maar dit staat misschien wel een beetje model voor zijn manier van "sleutelen". Gebruikelijk onderhoud gaat prima maar als er een probleem gevonden moet worden wordt hij behoorlijk chaotisch. Dit blijkt ook uit hoe hij dit probleem zoeken op de factuur omschrijft, hij heeft er eigenlijk geen zin in, omdat het veel tijd kost en moeilijk in rekening te brengen is.
Ik dacht dat het wiel wisselen om een bedrag van 300,- ging, daar kun je misschien een zaak van maken die misschien te winnen valt. En hij zou jou wielen weer kosteloos moeten omwisselen. En het wiel wat je niet wil weer terug moeten nemen.

Maar mijn advies zou zijn, wissel je wiel zelf, zo'n uitdaging is dat echt niet. En verkoop het wiel wat je niet wil. Dan heb je waarschijnlijk nog een schade van 300-150=150,- euro...... Dat zou mij verdere moeite en energie niet waard zijn.
Ook moet je van de gedachte af dat je die 5000,- euro nutteloos besteed hebt, dit heb je besteed aan je motorfiets waar je nu echt prima mee kunt rijden. Het is al met al duur geweest om deze Duc weer op te knappen, maar "laten" opknappen is duur als je dit zelf niet kan. Maar de investering is niet weggegooid geld. Misschien dat het wat goedkoper had gekund ergens anders, maar dat is achteraf. Maar het voorjaar staat weer voor de deur en het lijkt me dat jij daar nu klaar voor bent met je Duc in deze staat.
Waar je nu aan voorbijgaat, is dat het betaalde bedrag en het bereikte resultaat totaal niet met elkaar in overeenstemming zijn.
Ik heb eens van een merkendealer gehoord dat het soms gebeurt dat de werkzaamheden langer duren dan ingeschat of door de importeur opgegeven. Die extra uren worden dan niet gerekend (volgens deze dealer). Een goede reparateur overlegt niet alleen met de klant om de kosten te bespreken (voordat ze oplopen), maar moet ook creatief zijn in het vinden van goedkopere oplossingen.
Ik heb vroeger eens een Ducati weggebracht naar een dealer voor groot onderhoud en tuning, en de afgesproken prijs was ook het bedrag dat ik betaalde.
 
Waar je nu aan voorbijgaat, is dat het betaalde bedrag en het bereikte resultaat totaal niet met elkaar in overeenstemming zijn.
Ik heb eens van een merkendealer gehoord dat het soms gebeurt dat de werkzaamheden langer duren dan ingeschat of door de importeur opgegeven. Die extra uren worden dan niet gerekend (volgens deze dealer). Een goede reparateur overlegt niet alleen met de klant om de kosten te bespreken (voordat ze oplopen), maar moet ook creatief zijn in het vinden van goedkopere oplossingen.
Ik heb vroeger eens een Ducati weggebracht naar een dealer voor groot onderhoud en tuning, en de afgesproken prijs was ook het bedrag dat ik betaalde.
Lijkt mij ook niet meer als normaal dat je de afgesproken prijs betaalt,maar als je niets afspreekt en maar blijft betalen,doe je echt iets verkeerd,en een wiel betalen waar je niet om vraagt is echt dom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan