Garage in gebreke stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wanneer heb jij hem een limiet aangegeven om je problemen op te lossen?
Zolang jij dat niet hebt gedaan heeft hij jouw opdracht ten uitvoer gebracht.
Dat het hem niet is gelukt is een ander verhaal.
 
Alleen

Alleen alle berekende uren m.b.t. het remprobleem. De rest moet ik natuurlijk gewoon betalen. Alhoewel ik wel vraagtekens zet bij de ECU, die is bij hem kapot gegaan..
Dus je hebt volgens jou recht op een deel van de 5500 euro terug omdat alleen alle berekende uren m.b.t. het remprobleem. Ja ja.

Door te betalen ben je in principe akkoord gegaan. Van misleiding of iets in die richting lijkt mij geen sprake. Dat het waardeloos is en dat je je genaaid voelt, dat snap ik ook wel.
 
Wanneer heb jij hem een limiet aangegeven om je problemen op te lossen?
Zolang jij dat niet hebt gedaan heeft hij jouw opdracht ten uitvoer gebracht.
Dat het hem niet is gelukt is een ander verhaal.
Na de 1e factuur van 2500,- Het rem probleem zou garantie zijn. Ook na de 2e factuur van 2500,- heeft hij mij verteld dat ik 100% niks meer zou hoeven te betalen, toen kreeg ik de factuur van de andere velg (300,-).
 
Hoe heb je die tweede en derde factuur betaald? Is daar iets over afgesproken? Schriftelijk natuurlijk.
 
Hoe heb je die tweede en derde factuur betaald? Is daar iets over afgesproken? Schriftelijk natuurlijk.
Ik heb alles betaald.. We hebben deels via whatsapp, mail en mondeling dingen afgesproken. Ik heb nu een motor waar ik niet op kan rijden na veel te hebben betaald. Ik ga 'm een aangetekende brief schrijven deze keer..
 
Ik heb alles betaald.. We hebben deels via whatsapp, mail en mondeling dingen afgesproken. Ik heb nu een motor waar ik niet op kan rijden na veel te hebben betaald. Ik ga 'm een aangetekende brief schrijven deze keer..
Doe je ook mee aan het kampioenschap langs elkaar heen praten? Als je met die monteur net zo communiceert als je hier doet snap ik heel goed dat het mis gaat.
 
Na de 1e factuur van 2500,- Het rem probleem zou garantie zijn. Ook na de 2e factuur van 2500,- heeft hij mij verteld dat ik 100% niks meer zou hoeven te betalen, toen kreeg ik de factuur van de andere velg (300,-).

Wat iedereen en jij zelf natuurlijk het meest verbaasd denk ik, is dat je die 2de en 3de factuur betaald hebt terwijl er is afgesproken dat dat 100% niet zou gebeuren.

Heeft de monteur tijdens de 2de reparatie contact met je opgenomen en je verteld dat het toch geld zou gaan kosten, en heb je daar toen mee ingestemd?
 
Wat iedereen en jij zelf natuurlijk het meest verbaasd denk ik, is dat je die 2de en 3de factuur betaald hebt terwijl er is afgesproken dat dat 100% niet zou gebeuren.

Heeft de monteur tijdens de 2de reparatie contact met je opgenomen en je verteld dat het toch geld zou gaan kosten, en heb je daar toen mee ingestemd?
Ja, er moest een andere computer in, wat moest ik anders? En hij zei dat ie eindelijk het remprobleem had opgelost..
 
Doe je ook mee aan het kampioenschap langs elkaar heen praten? Als je met die monteur net zo communiceert als je hier doet snap ik heel goed dat het mis gaat.
Langs elkaar heen praten? Ik koop een motor, ik wil 'm goed nagekeken hebben, plus een beurt, plus een paar kleine klachten verholpen hebben. Hoe moeilijk kan het zijn? Ik werk zelf als service adviseur op de werkplaatsreceptie van een grote merk dealer. Ik weet heus wel hoe te communiceren. Mijn klanten zijn nog nooit geschrokken van de facturen die ik maak,, mijn klanten zijn altijd 100% op de hoogte van de kosten. Bij elk meerwerk bel ik de klant.
 
In de tijd je schrijft hier veel had je al lang de rechtbijstand of via juridisch loket een advocaat kunnen benaderen.
Je bent gewoon vreselijk opgelicht ,maar doet er niks aan ,aangetekende tweede of derde brieven schrijven is te laat.
Dat stadium is voorbij .
Nu moet jij als benadeelde je recht juridisch gaan halen bij die motorzaak.
Ook dat verhaal velgen is vreemd ,nu heeft hij een mooi duur s4 senna wiel en jij iets anders voor terug wat helemaal niet bij je motor hoorde.
Dat je dit allemaal toelaat geen idee ,ik was na eerste keer al in juridische strijd gaan zitten tegen deze motorzaak.
Die heeft gewoon zijn werk niet goed gedaan en jij laat het ook toe door niks hiertegen te doen.
Wat wil je hier bereiken? ja medestanders vinden die ook de werkwijze van motorzaak raar vinden ,maar dat lost je probleem niet op.
Kom op direct komende maandag 25 mei 2020 juridische hulp zoeken of een advocaat.
Ik hoop je hebt een rechtbijstand en anders moet het via een advocaat.
En doe je niks hiertegen kan je blijven klagen maar dat lost je probleem niet op.
 
Ik vind het lastig iets te vinden van deze casus, omdat het maar één kant van het verhaal is. Ik vind het wel opmerkelijk dat je de eerste keer je motor wegbrengt, blijkbaar weken lang niks hoort en opeens een rekening van 2500 euro krijgt. Als ik mijn motor wegbreng en ik heb na een paar dagen nog niks gehoord hang ik al aan de bel en of ga ik langs, maar ik ga geen weken lang af zitten wachten. Als ze geen tijd of een andere reden hebben waarom het zo lang duurt prima, dan haal ik hem wel weer op en ga ik naar een ander. Als je daarna dan ook nog een vette rekening krijgt zonder dat daar over gecommuniceerd is dan zou ik daar ook wel iets van vinden. Maar, als aantoonbaar is wat voor werk er is verricht en je problemen zijn verholpen kan ik nog begrijpen dat je de eerste keer betaald. Ik vind het geen normale gang van zaken als het echt zo is gegaan, maar ik begrijp dat je je motor terug wilt. Voor mij zou dit al voldoende zijn om afscheid te nemen van deze zaak, er zijn nog meer Ducati specialisten op de wereld.

Wat ik niet zo goed snap is dat als je het er de eerste keer al niet mee eens bent, dat je de volgende keer weer met die zaak in zee gaat en weer in dezelfde situatie terecht komt. Ik kan me ook eerlijk gezegd niet voorstellen dat een fatsoenlijke motorzaak zomaar dingen als een ECU gaat vervangen, zonder daar met jou over te communiceren. Tenzij je vooraf aangeeft dat geld geen rol speelt en dat ze alles mogen doen wat ze willen, maar dan moet je achteraf ook niet zeuren.

Maar dat je er dan de derde keer weer intrapt, dat vind ik op zijn zachtst gezegd niet helemaal geloofwaardig als het tenminste echt zo is gegaan als jij schetst. Een ander wiel om te testen oké, maar als je bij een proefrit achterkomt dat het geen ruk verschil maakt dan kan meteen je oude wiel er weer in.

Ik werk zelf als service adviseur op de werkplaatsreceptie van een grote merk dealer. Ik weet heus wel hoe te communiceren. Mijn klanten zijn nog nooit geschrokken van de facturen die ik maak,, mijn klanten zijn altijd 100% op de hoogte van de kosten. Bij elk meerwerk bel ik de klant.

Dan snap ik al helemaal niet waarom je je zelf wel laat naaien, terwijl je weet dat het geen manier van zakendoen is. De eerste keer oké, dat is een dure les om er achter te komen dat die specialist waarschijnlijk niet zo specialistisch is dan je dacht, maar dan was ik toch meteen naar een ander gegaan.

Snap dat je bovenstaande niet wil horen, maar dat is mijn idee erover.

Wat je eventueel nog wel zou kunnen doen is het Juridisch Loket bellen, dat kost niks en die kunnen je adviseren over wat voor stappen je zou kunnen ondernemen. En als ze aangeven dat je geen poot hebt om op te staan, dan was het een dure les en zal je het naast je neer moeten leggen.
 
Ik begrijp niet waarom de monteur jouw oude wiel nog heeft?
Dat wiel is van jou, hij heeft je een ander wiel verkocht maar daarmee is het oude wiel niet van hem.

Het remprobleem dan, iedereen die wel eens aan Ducati of Aprilia uit die periode werkt weet die trilling heel vaak in de schijven zit, wat mij verbaast is dat alles is vervangen.
Behalve de schijven :?

De ECU die ineens kapot gaat, net na een dyno run. Een ECU gaat bijna nooit stuk...

Ik denk dat die monteur zich vergist heeft in de klus, en is gaan "zwemmen"....
Maar wij horen maar 1 kant van het verhaal.
 
Volgens factuur 2 zijn de schijven gecontroleerd en "opgelapt" in de draaibank...

Voor de volledigheid de facturen uit het vorige topic nog maar eens toevoegen...
 

Bijlagen

  • rek deel 1.pdf
    51,1 KB · Weergaven: 61
  • rek deel 2.pdf
    49,9 KB · Weergaven: 37
  • f190489.1.pdf
    55,6 KB · Weergaven: 41
Oja dat waren die facturen met die zeer professionele teksten _O-
 
ai kan het bijna niet geloven , is het wel een merkspecialist? dacht dat mijn apie duur was in onderhoud maar pff dit slaat alles
 
De motor had na aankoop 2 problemen: De voorrem trilde bij lage snelheden en de benzinemeter werkte niet. Verder heb ik gevraagd of hij een grote beurt uit wilde voeren (incl riemen en kleppen stellen) Ook heb ik gevraagd om de motor daarna te tunen op de dyno. Ik wilde mijn nett aangekochte motor gewoon goed hebben voor de toekomst. De nieuwe ECU heb ik niet om gevraagd (die heeft hij stuk gemaakt) de voorvork, vooras en achterbrug heeft hij gereviseerd omdat hij de remtrilling wilde oplossen, wat hem dus niet gelukt is en dus allemaal voor niks is geweest. Net als de nieuwe remblokken en band.
2 problemen?
Ik lees dat de monteur toch wel iets meer gevonden heeft.

Je hebt gewoon een zeperd gekocht en jij hebt de monteur opdracht gegeven hem goed te maken.
De verkoper heeft je (misschien ter goede trouw) een motor verkocht waaraan behoorlijk wat verkloot is.
 
Volgens factuur 2 zijn de schijven gecontroleerd en "opgelapt" in de draaibank...

Voor de volledigheid de facturen uit het vorige topic nog maar eens toevoegen...

Trilt de motor nog steeds bij het remmen dan?
Bij de eerste factuur hebben ze alleen een band vervangen en toen was het goed :?
Quote: voorband vervangen ivm trillen was ook paardekop rond ---

Daarna heeft ie echt alles vervangen en gereviseerd wat mogelijk is, heeft zelf gereden en het trillen was weg.
Maar jij geeft aan dat ie nog steeds ( hetzelfde) trilt als je remt?
 
Wat je eventueel nog wel zou kunnen doen is het Juridisch Loket bellen, dat kost niks en die kunnen je adviseren over wat voor stappen je zou kunnen ondernemen.
Dat had hij eigenlijk moeten doen op het moment dat hij de eerste rekening onder ogen kreeg. Dus voor het betaalmoment.

--

Dat wiel zal hij niet meer hebben na 9 maanden. En vervangen onderdelen teruggeven is ook niet gebruikelijk, dat moet TS ook weten.

Ik speel even advocaat van de duivel, maar ben wel van mening dat TS ook steken heeft laten vallen, enorm naïef is geweest en dat de kans dat je iets terug gaat zien van dat geld echt niet groot is. Ik had die eerste factuur al niet betaald, laat staan een tweede die nog hoger is. Zonder enig overleg met zo'n bedrag aankomen is belachelijk.
 
Breng hem bij een andere zaak langs, vertel het verhaal en je probleem. Daar een orderbevestiging afspreken en hopen op het beste.....

Anders verkoop hem gauw.....

Ik vind het een onwerkelijk bedrag geworden....
 
Breng hem bij een andere zaak langs, vertel het verhaal en je probleem. Daar een orderbevestiging afspreken en hopen op het beste.....

Anders verkoop hem gauw.....

Ik vind het een onwerkelijk bedrag geworden....
Of een keuring door die Van Lent. Die is toch ook goed? Misschien schrijft hij nog een vuile blog over deze gang van zaken :P
 
Dat had hij eigenlijk moeten doen op het moment dat hij de eerste rekening onder ogen kreeg. Dus voor het betaalmoment.

Ik denk inderdaad nu bij het zien van die rekeningen dat je weinig kans maakt. Als ik het zo zie is er een hoop gedaan, en als we er even vanuit gaan dat dit ook daadwerkelijk is gedaan, en ts er door te betalen mee heeft ingestemd, dat je juridisch vrij snel klaar bent.
 
Ik denk inderdaad nu bij het zien van die rekeningen dat je weinig kans maakt. Als ik het zo zie is er een hoop gedaan, en als we er even vanuit gaan dat dit ook daadwerkelijk is gedaan, en ts er door te betalen mee heeft ingestemd, dat je juridisch vrij snel klaar bent.
Mee eens. Het enige wat gekund had is dat wat ik eerder linkte:
Ik ben het niet eens met de rekening. Wat nu?

Klopt uw rekening niet? Dan kunt u onder protest betalen. Of u betaalt een deel van de rekening niet. Hebt u te veel betaald? Vraag dan uw geld terug. Een verjaarde rekening hoeft u helemaal niet te betalen.

Als je dat niet gedaan hebt denk ik dat er geen rechter is die je gelijk gaat geven. En absoluut zeker niet als je een advocaat te duur vindt. Zonder advocaat ben je in deze situatie aardig kansloos naar mijn idee. Maar IANAL.
 
Hoop geld alweer uitgeven voor welke uitslag....

Nu doorbijten en hopen op het beste bij een andere zaak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan