Garage in gebreke stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
En als ik ff snel kijk we zijn inmiddels bijna een jaar verder tov de eerste rekening :z
 
Ik zou de garage vast vragen een factuur te schrijven en hem gelijk weer brengen ,omdat je zo tevreden bent
 
2 verschillende wielen zullen de verkoopwaarde geen goed doen. Zelfs als het vervangen is, is het beter om het wiel er in ieder geval bij te hebben...

Yep, maar om er nu nog een nieuw wiel onder te gaan zetten heeft financieel geen enkele zin meer natuurlijk.
Het lijkt erop dat dat wiel gewoon weg is.

Ik zou een andere precies dezelfde Ducati/Type én bouwjaar kopen en deze houden/gebruiken als "orgaan donor" dan heb je voorlopig geen kosten meer aan onderdelen.
 
Langs elkaar heen praten? Ik koop een motor, ik wil 'm goed nagekeken hebben, plus een beurt, plus een paar kleine klachten verholpen hebben. Hoe moeilijk kan het zijn? Ik werk zelf als service adviseur op de werkplaatsreceptie van een grote merk dealer. Ik weet heus wel hoe te communiceren. Mijn klanten zijn nog nooit geschrokken van de facturen die ik maak,, mijn klanten zijn altijd 100% op de hoogte van de kosten. Bij elk meerwerk bel ik de klant.

Mooi verhaal als je weet hoe het werkt, waarom betaal je de eerste keer in vredesnaam je had dat ding moeten laten staan. en eerst het geschil moet oplossen.
 
Een bordje aan de muur zegt ook niet alles.
Nee met geen bordje kom je ergens.... , deze meneer geeft aan hoe te weten te moeten communiceren dus dan heeft hij ook alles op de mail staan en kan zo met de bovag goed uit leggen dat de werkzaamheden niet stroken met het geleverde.
Daar is de Bovag voor.
 
Wat zou de bovag er dan aan kunnen veranderen?
Het is zijn woord tegen die van de garage, en die laatste hebben we hier (nog) niet gehoord.

Heb jij al eens een geschil met de bovag gehad , ik zou zeggen kijk eens op hun site
Het heeft geen zin om hier te vermelden wat iedereeen vind daar kom je nergens mee rechtsgeldigheid en rechten die je hebt bij Bv een bovag daar heb je wat aan.
 
Wat zou de bovag er dan aan kunnen veranderen?
Het is zijn woord tegen die van de garage, en die laatste hebben we hier (nog) niet gehoord.

BOVAG gaat in iig in gesprek met het bedrijf dat dit soort dingen niet nogmaals moeten gebeuren.

Als de BOVAG te vaak klachten van hetzelfde bedrijf krijgt trekken ze het bordje zo weer van de muur, is een bedrijf meestal niet bij gebaat.
 
Ik zag ergens zn naam voorbij komen, de site is ook heel speciaal :}
zegt niet alles, i know.
 
Hoewel het een eenzijdig bericht is durf ik wel te stellen dat het een specialist is,( in vette rekeningen schrijven)
 
Ben wel benieuwd naar het bedrijf waar je mee in zee bent gegaan...
uit Welke omgeving kom je zelf ?
Bij mij in de buurt zijn namelijk 2 bedrijven waar ik m’n Duc aan toe vertrouw. Deze kan ik je zeker aanbevelen!!!
Eerlijke prijzen, onderhoud wat je mag verwachten en gewoon goede service.

ik Weet niet of ik om jou verhalen moet lachen of dat het om te janken is.....zo slecht.
 
Is dit een optie?

 
In de tijd je schrijft hier veel had je al lang de rechtbijstand of via juridisch loket een advocaat kunnen benaderen.
Je bent gewoon vreselijk opgelicht ,maar doet er niks aan ,aangetekende tweede of derde brieven schrijven is te laat.
Dat stadium is voorbij .
Nu moet jij als benadeelde je recht juridisch gaan halen bij die motorzaak.
Ook dat verhaal velgen is vreemd ,nu heeft hij een mooi duur s4 senna wiel en jij iets anders voor terug wat helemaal niet bij je motor hoorde.
Dat je dit allemaal toelaat geen idee ,ik was na eerste keer al in juridische strijd gaan zitten tegen deze motorzaak.
Die heeft gewoon zijn werk niet goed gedaan en jij laat het ook toe door niks hiertegen te doen.
Wat wil je hier bereiken? ja medestanders vinden die ook de werkwijze van motorzaak raar vinden ,maar dat lost je probleem niet op.
Kom op direct komende maandag 25 mei 2020 juridische hulp zoeken of een advocaat.
Ik hoop je hebt een rechtbijstand en anders moet het via een advocaat.
En doe je niks hiertegen kan je blijven klagen maar dat lost je probleem niet op.
Het Senna wiel heb ik destijds terug geëist, die heb ik hier. Ik liet het toe omdat ik hem vertrouwde. Ik verwachte normale prijzen. Wat ik wil bereiken is advies wat te doen. Rechtszaak kost veel tijd, geld en energie. Rechtsbijstand heb ik niet. Eigenlijk wil ik m'n oude wiel terug geplaatst hebben en de rekening daarvan gecrediteerd. Eigenlijk wil ik ook dat hij het rem-probleem kosteloos oplost maar mijn vertrouwen is weg. Ik wil de motor verkopen en hoef eerst geen motor weer. Voor de verkoop zou ik graag 2 Senna wielen gemonteerd zien.
 
Ik vind het lastig iets te vinden van deze casus, omdat het maar één kant van het verhaal is. Ik vind het wel opmerkelijk dat je de eerste keer je motor wegbrengt, blijkbaar weken lang niks hoort en opeens een rekening van 2500 euro krijgt. Als ik mijn motor wegbreng en ik heb na een paar dagen nog niks gehoord hang ik al aan de bel en of ga ik langs, maar ik ga geen weken lang af zitten wachten. Als ze geen tijd of een andere reden hebben waarom het zo lang duurt prima, dan haal ik hem wel weer op en ga ik naar een ander. Als je daarna dan ook nog een vette rekening krijgt zonder dat daar over gecommuniceerd is dan zou ik daar ook wel iets van vinden. Maar, als aantoonbaar is wat voor werk er is verricht en je problemen zijn verholpen kan ik nog begrijpen dat je de eerste keer betaald. Ik vind het geen normale gang van zaken als het echt zo is gegaan, maar ik begrijp dat je je motor terug wilt. Voor mij zou dit al voldoende zijn om afscheid te nemen van deze zaak, er zijn nog meer Ducati specialisten op de wereld.

Wat ik niet zo goed snap is dat als je het er de eerste keer al niet mee eens bent, dat je de volgende keer weer met die zaak in zee gaat en weer in dezelfde situatie terecht komt. Ik kan me ook eerlijk gezegd niet voorstellen dat een fatsoenlijke motorzaak zomaar dingen als een ECU gaat vervangen, zonder daar met jou over te communiceren. Tenzij je vooraf aangeeft dat geld geen rol speelt en dat ze alles mogen doen wat ze willen, maar dan moet je achteraf ook niet zeuren.

Maar dat je er dan de derde keer weer intrapt, dat vind ik op zijn zachtst gezegd niet helemaal geloofwaardig als het tenminste echt zo is gegaan als jij schetst. Een ander wiel om te testen oké, maar als je bij een proefrit achterkomt dat het geen ruk verschil maakt dan kan meteen je oude wiel er weer in.



Dan snap ik al helemaal niet waarom je je zelf wel laat naaien, terwijl je weet dat het geen manier van zakendoen is. De eerste keer oké, dat is een dure les om er achter te komen dat die specialist waarschijnlijk niet zo specialistisch is dan je dacht, maar dan was ik toch meteen naar een ander gegaan.

Snap dat je bovenstaande niet wil horen, maar dat is mijn idee erover.

Wat je eventueel nog wel zou kunnen doen is het Juridisch Loket bellen, dat kost niks en die kunnen je adviseren over wat voor stappen je zou kunnen ondernemen. En als ze aangeven dat je geen poot hebt om op te staan, dan was het een dure les en zal je het naast je neer moeten leggen.
Bij het juridisch loket ga ik nog informeren. Na de eerste factuur was ik heel boos en heb dat laten merken d.m.v een boze email. Toen de motor het daarna niet meer deed heb ik natuurlijk hem weer gebeld, ook het remprobleem was er nog dus heb ik de motor weer op laten halen. Hij heeft mij toen wel op de hoogte gehouden en kon er niet omheen. Bij hem ging de ECU kapot en hij is degene die het remprobleem niet op kan lossen. Ik moest betalen anders gijzelde hij de motor. Ik dacht, ik betaal wel, ben ik ervan af en heb ik teminste een goede motor, ik nam mijn verlies zeg maar. Later bleek dus dat de motor nog steeds niet goed was, dus verlies nemen na zoveel aan reparaties uitgegeven te hebben is lastig. Ik kan wel een second opinion gaan halen maar dan koste het me nog meer. Dan gaat iemand ander het maken en moet ik weer betalen.
 
Ik begrijp niet waarom de monteur jouw oude wiel nog heeft?
Dat wiel is van jou, hij heeft je een ander wiel verkocht maar daarmee is het oude wiel niet van hem.

Het remprobleem dan, iedereen die wel eens aan Ducati of Aprilia uit die periode werkt weet die trilling heel vaak in de schijven zit, wat mij verbaast is dat alles is vervangen.
Behalve de schijven :?

De ECU die ineens kapot gaat, net na een dyno run. Een ECU gaat bijna nooit stuk...

Ik denk dat die monteur zich vergist heeft in de klus, en is gaan "zwemmen"....
Maar wij horen maar 1 kant van het verhaal.
Het wiel heb ik destijds geëist en heb ik thuis liggen. Ik wil deze weer gemonteerd hebben voor de verkoop. Ook wil ik het geld van retour, mag hij z'n wiel weer terug.
 
Trilt de motor nog steeds bij het remmen dan?
Bij de eerste factuur hebben ze alleen een band vervangen en toen was het goed :?
Quote: voorband vervangen ivm trillen was ook paardekop rond ---

Daarna heeft ie echt alles vervangen en gereviseerd wat mogelijk is, heeft zelf gereden en het trillen was weg.
Maar jij geeft aan dat ie nog steeds ( hetzelfde) trilt als je remt?
Ja, precies zo als toen ik 'm kocht...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan