Garage in gebreke stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Langs elkaar heen praten? Ik koop een motor, ik wil 'm goed nagekeken hebben, plus een beurt, plus een paar kleine klachten verholpen hebben. Hoe moeilijk kan het zijn? Ik werk zelf als service adviseur op de werkplaatsreceptie van een grote merk dealer. Ik weet heus wel hoe te communiceren. Mijn klanten zijn nog nooit geschrokken van de facturen die ik maak,, mijn klanten zijn altijd 100% op de hoogte van de kosten. Bij elk meerwerk bel ik de klant.

Ik geef mijn auto altijd mee voor de APK met de melding: Als het meer dan 300 eu kost eerst bellen voordat je werk gaat uitvoeren. Als ik je startpost lees heb je die fiets meegegeven met een vrijbrief: Los de problemen op zonder prijs af te spreken. Vervolgens netjes betaald volgens afspraak :+
 
Bedenk ook goed wat de gevolgen zijn mocht je juridische stappen ondernemen. Naast het feit dat het veel tijd, zorgen en administratie in beslag neemt. Is het vooral heel erg duur, mocht je in het gelijk worden gesteld, krijg je een deel van de kosten terug. Echter blijft er onder de streep nog een flinke rekening over. En daarnaast, mocht je 'verliezen' kun je ook nog eens opdraven voor de kosten van de tegenpartij.

Aangezien jij de rechtzaak aanspant, ben jij degene wie alles moet bewijzen. Een mondelinge afspraak is bijvoorbeeld niet te bewijzen, deze komt dus waarschijnlijk al te vervallen. WhatsApps gesprekken kunnen gemakkelijk worden gefraudeerd, dat zal de tegenpartij waarschijnlijk ook naar voren brengen. Daar heb je dus ook weinig aan.

Zo blijven er weinig mogelijkheden voor je over.
 
Geloof het niet-echt, laat je zoiets gebeuren? ( meerdere keren?)
1 klauw eraf halen, blokje hout tussen doen,ophangen aan tyrepje, en rijden.
weg?, heb je de goede zijde, anders de andere kant proberen.( dan sluit je de schijven uit)

Ja, het kan alleen maar de remklauw of schijf zijn.
Ik begrijp niet dat dat inmiddels niet is opgelost !

Even een ander wiel met 100% GOEDE remschijven eronder monteren, is het probleem weg dat ligt het aan een remschijf
trilt ie nog steeds dan bovenstaande "truc" om te achterhalen welke klauw problemen geeft.
 
Mijn hemel, wat een adviezen hier... een kromme schijf is heel herkenbaar voor een ieder die het ooit gevoeld heeft. Een second opinion had het probleem in beginne al direct kunnen aanwijzen.

Een schijf afdraaien? Hoe gestoord ben je? Het verschil tussen nieuw en versleten is hoogstens een paar tiende millimeter. De minimumdikte staat niet voor niets op de schijf. Elke schijf.

Een nieuw wiel? Als er al een onbalans zou zijn, dan is de grootste kans dat de schijf krom is. De pasvlakken voor montage horen bij elke gewerking minutieus gecontroleerd en gereinigd te worden, juist om de werking te kunnen garanderen. Is dit niet gebeurd, dat zou kunnen, dan is er een monteur met een heel erg slechte dag begonnen. Dit is echter simpel te controleren door het spul los te maken, schoon te maken en weer te monteren. En dan nog; zou het wel daar in zitten, dan is dit wél te fiksen, zónder direct een nieuw wiel nodig te hebben. In diezelfde moeite kun je controleren of het wiel zelf wel recht is. Dat kon men al toen wielen nog van hout waren.

En als ik toch bezig ben... waarom, en ook vooral hoe, komt het dat er zoveel tijd zit tussen reparatie en proefrit? Als het zo'n probleem is, rij je toch direct een blokje om om te checken of het in orde is? Is het niet op de weg naar huis, dan is het wel ter plekke, voordat je naar huis gaat.

Nou snap ik dat je inmiddels al een paar hoofdstukken verder bent in dit boek, maar kanonne... ik heb er geen woorden voor. Ik wens je heel veel succes.
 
En dan nogmaals de vraag, waarom monteer je je dure wiel niet gewoon zelf? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Zet nieuwe (al dan niet Ali A-merk) schijven op het dure wiel, motor op de bok, stoeptegels met een handdoekje eronder op de buddyseat tot het voorwiel omhoog komt, as eruit, wiel eruit, nieuwe wiel erin, as erin en klaar toch? En misschien zie ik het veel te simpel, ik ben ook echt geen monteur, maar als ik zie hoe makkelijk mijn monteur het voorwiel eruit haalde toen ik een nieuwe voorband moest..... En hij had volgens mij een bokje om onder de voorpoten te zetten, dus dat is dan het amateuristisch idee van mij om stoeptegels achterop te leggen, maar toch....
 
Neem die motor mee naar je werk, je collega’s rammen dat wiel er zo in.
 
En dan nogmaals de vraag, waarom monteer je je dure wiel niet gewoon zelf? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Zet nieuwe (al dan niet Ali A-merk) schijven op het dure wiel, motor op de bok, stoeptegels met een handdoekje eronder op de buddyseat tot het voorwiel omhoog komt, as eruit, wiel eruit, nieuwe wiel erin, as erin en klaar toch? En misschien zie ik het veel te simpel, ik ben ook echt geen monteur, maar als ik zie hoe makkelijk mijn monteur het voorwiel eruit haalde toen ik een nieuwe voorband moest..... En hij had volgens mij een bokje om onder de voorpoten te zetten, dus dat is dan het amateuristisch idee van mij om stoeptegels achterop te leggen, maar toch....

Even een spanbandje aan de achterkant naar onderen aan iets steady (zwaar) vastmaken lijkt me makkelijker en voorkomt dat die tegels eraf schuiven, heeft ie nog meer kosten 😅
 
En dan nogmaals de vraag, waarom monteer je je dure wiel niet gewoon zelf? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Zet nieuwe (al dan niet Ali A-merk) schijven op het dure wiel, motor op de bok, stoeptegels met een handdoekje eronder op de buddyseat tot het voorwiel omhoog komt, as eruit, wiel eruit, nieuwe wiel erin, as erin en klaar toch? En misschien zie ik het veel te simpel, ik ben ook echt geen monteur, maar als ik zie hoe makkelijk mijn monteur het voorwiel eruit haalde toen ik een nieuwe voorband moest..... En hij had volgens mij een bokje om onder de voorpoten te zetten, dus dat is dan het amateuristisch idee van mij om stoeptegels achterop te leggen, maar toch....
Jaja...
 
Ja er zal hoogstwaarschijnlijk geen middenbok op een monster zitten....
 
Begin eerst eens met het voorwiel er uit te (laten) halen, en dan wiel + schijven met een meetklok te laten nameten.
Dan kan je tot op 1/100-ste millimeter de slag uitlezen, en dan weet je al meer over waar het probleem zit. Dit kan je ook met jouw Senna-velg laten doen (ik neem aan dat de lagers er nog in zitten?).
Ook de pasvlakken van de remschijven zijn uit te klokken. Het zal niet de eerste keer zijn dat door oxidatie op de pasvlakken een remschijf scheef op de pasvlakken ligt......
En dit alles is nog geen uurtje werk, dus heel duur zal het niet zijn.
 
Even een spanbandje aan de achterkant naar onderen aan iets steady (zwaar) vastmaken lijkt me makkelijker en voorkomt dat die tegels eraf schuiven, heeft ie nog meer kosten 😅

True, dat kan inderdaad ook nog.

Ja er zal hoogstwaarschijnlijk geen middenbok op een monster zitten....

Oh, wat onhandig. Hoe kun je dan de ketting smeren?

Neem die motor mee naar je werk, je collega’s rammen dat wiel er zo in.

En anders dit inderdaad. Als hij bij een bedrijf werkt met goede monteurs, zullen die dat ook wel netjes voor elkaar krijgen. Die verzinnen vast een systeem om het voorwiel stabiel van de grond te krijgen.
 
Manmanman, €5.500 euro aan reparaties voor een motor uit 2002. Helemaal gek. Van alleen al dat geld kon je 5 goede jappen kopen.

Even een spanbandje aan de achterkant naar onderen aan iets steady (zwaar) vastmaken lijkt me makkelijker en voorkomt dat die tegels eraf schuiven, heeft ie nog meer kosten 😅
Of gewoon een krik onder het blok en dan opkrikken, zo heb ik iig al meerdere keren voorwiel en vorkpoten uit de motor gepakt.
Hoe mensen kunnen leven zonder bok snap ik niet. :9
 
ik heb er ook een. vreet alleen maar verder heb ik er niks aan
unnamed.jpg
 
Manmanman, €5.500 euro aan reparaties voor een motor uit 2002. Helemaal gek. Van alleen al dat geld kon je 5 goede jappen kopen.


Of gewoon een krik onder het blok en dan opkrikken, zo heb ik iig al meerdere keren voorwiel en vorkpoten uit de motor gepakt.
Hoe mensen kunnen leven zonder bok snap ik niet. :9

Ik ook niet niet maar er zijn genoeg motorrijders die helemaal geen eigen onderhoud doen dus ook voor olie verversen en ketting spannen naar hun motor reparateur gaan ( Niks mis mee overigens ! ).
Kans dat die een Scottoilerketting smeersysteem of iets hebben is denk ik ook een stuk groter.

Dus, dan heb je het ook niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan