Garage schilderen / inrichten

Ging niet om kleine gaatjes. Ik kreeg die hele randen niet gevuld ook niet als ik hard drukte, schoot ook niet op. Op de emmer stond dat ik niet hoefde te verdunnen dus heb ik niet gedaan nee, smeerde verder wel makkelijk hoor, alleen die randen zijn zo naar.
Foto360-CUQ6IM7C.jpg


Foto-X66KYCPN.jpg
 
Met zulke stenen zou ik de muur eerst op hebben gevuld met bijv iets als knauf profinish. Daar kan je prima mee wegkomen op een zuigende ondergrond zonder voor te strijken en dat scheelt later een hoop werk met verven.
 
Dat is toch net zoveel werk dan? De hele muur opvullen of schilderen met voorstrijk. Mja als t straks klaar is heb ik er hopelijk jaren niks meer aan te doen dus ach.
 
Heb dit daadwerkelijk ooit geprobeerd

Het geeft niet helemaal het effect wat je er van verwacht, zeker niet als je voor de zekerheid de verf wat hebt verdunt met wasbenzine ....













De vloer van de bunker is naar het schijnt, nog steeds mooi roze..
De rest.. nog steeds zwart geblakerd
:+
 
Gezien er zowaar in dit topic nogal wat nuttige reacties staan dacht ik van laat ik dan ook maar eensch iets vragen ;)

Ik wil mijn buiten schuurtje wat vocht dicht maken zodat mn gereedschap niet steeds onder het roest zit..

De vraag;
Ik heb op dit moment nog een meranti plaatje zitten, 4mm dacht ik, tussen nr. 2 en n.4
Zit dus aan de buitenzijde. De vraag is dan of dit plaatje er tussenuit zou moeten?
Of kan ik dat laten zitten.. ikzelf heb t idee van niet.. want dan zit de folie direct op dat hout.. weet niet of dat zo handig is..

Of krijg ik nu geen fatsoenlijk antwoord omdat ik geen blonde stoot ben :+



Plaatje hieronder is zoals het gaat worden al dan met of zonder plaatje dus...

1. Buitenwand, rabatdelen
2. spouwlat van 1cm
3. Spouw ventilatie
4. Waterkerende, dampdoorlatende folie
5. raamwerk, vuren balkjes
6. Leidingwerk wegwerken..
7. Steenwol
8. Dampremmende folie
9. multiplex 8mm
full
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch net zoveel werk dan? De hele muur opvullen of schilderen met voorstrijk. Mja als t straks klaar is heb ik er hopelijk jaren niks meer aan te doen dus ach.

Je schreef zelf dat je de randen niet gevuld kreeg en niet opschoot dus vandaar.
 
Gezien er zowaar in dit topic nogal wat nuttige reacties staan dacht ik van laat ik dan ook maar eensch iets vragen ;)

Ik wil mijn buiten schuurtje wat vocht dicht maken zodat mn gereedschap niet steeds onder het roest zit..

De vraag;
Ik heb op dit moment nog een meranti plaatje zitten, 4mm dacht ik, tussen nr. 2 en n.4
Zit dus aan de buitenzijde. De vraag is dan of dit plaatje er tussenuit zou moeten?
Of kan ik dat laten zitten.. ikzelf heb t idee van niet.. want dan zit de folie direct op dat hout.. weet niet of dat zo handig is..

Of krijg ik nu geen fatsoenlijk antwoord omdat ik geen blonde stoot ben :+



Plaatje hieronder is zoals het gaat worden al dan met of zonder plaatje dus...

1. Buitenwand, rabatdelen
2. spouwlat van 1cm
3. Spouw ventilatie
4. Waterkerende, dampdoorlatende folie
5. raamwerk, vuren balkjes
6. Leidingwerk wegwerken..
7. Steenwol
8. Dampremmende folie
9. multiplex 8mm
[afbeelding]

Het plaatje zal niet veel verschil maken, is in principe damp-open.

Maar ik ben altijd wel voor een beetje clean werken, als het een wat oudere plaat is (wat ik een beetje lees uit je verhaal) zou ik hem er af snokken.
 
Het plaatje zal niet veel verschil maken, is in principe damp-open.

Maar ik ben altijd wel voor een beetje clean werken, als het een wat oudere plaat is (wat ik een beetje lees uit je verhaal) zou ik hem er af snokken.

plaatje kan er tussen uit, voegt niet veel toe.

maar vwb het vocht.

wat voor dak zit erop je schuur en waarvan is de vloer/bodem gemaakt.
meeste vocht komt of vanuit de vloer, mits deze niet dicht is. dan wel is het condens via t dak. (vaak is dat al met voldoende te ventileren op te lossen)
 
Regel een Wagner verfspuit voor muurverf. Dat scheelt heel veel werk en je raakt ook de dieper liggende delen.
 
Wanden van je buitenschuurtje vocht dicht maken heeft geen nut.
Ik denk niet dat door je schuur te wrappen de lucht minder vocht zal bevatten.
Vocht op gereedschap is condens. Zijn 3 remedies voor.

1 - ventileren
2 - stoken
3 - schuur vacuum trekken

Stoken lijkt me vrij kostbaar voor een schuurtje en vacuum trekken is onrealistisch, dus blijft ventileren over.
Maak voldoende ventilatie roosters op de juiste plekken.
Ja maar naar mijn weten ontstaat die condens door de vochtige lucht; die waterdamp mort immers ergens vandaan komen. Als er geen vocht zou zijn dan lijkt het mij dat er ook minder te condenseren valt..?


Het plaatje zal niet veel verschil maken, is in principe damp-open.

Maar ik ben altijd wel voor een beetje clean werken, als het een wat oudere plaat is (wat ik een beetje lees uit je verhaal) zou ik hem er af snokken.
Ja zit er nu een jaar of 4..



plaatje kan er tussen uit, voegt niet veel toe.

maar vwb het vocht.

wat voor dak zit erop je schuur en waarvan is de vloer/bodem gemaakt.
meeste vocht komt of vanuit de vloer, mits deze niet dicht is. dan wel is het condens via t dak. (vaak is dat al met voldoende te ventileren op te lossen)

Het was meer of dat houte plaatje met die dampopen folie misschien in de knoei zou komen..

Vloer is een niet geisoleerde betonplaat maar is afgewerkt met een waterdichte epoxy coating. Dus hier kan niets door. Dak is voor 1 deel plat dak, ook niet geisoleerd, zou kunnen worden geisoleerd volgens het koud dak princiepe maar moet ik me even in verdiepen. Kans op houtrot is groot las ik. Situatie is nu voor 1 deel bitumen bedekking met hierop een grind laag, bitumen bedekking zit direct op OSB platen. Andere deel van het dak is een golfplaten constructie welke is gemonteerd op waterdicht spaanplaat.

Verder heb ik in het dak nog een ventilatie gat, zo'n champion geval, en doorgaans staat er een raam op een kier..
 
Laatst bewerkt:
Je bent goed bezig.
Na al dat geleuter over wat je wel en niet moet doen kom je er achter dat je met wat voorstrijk en een paar goede tl balken een prima hobby hok in elkaar flanst.
Ga zo door!
 
Terug
Bovenaan Onderaan