Garage vloeren

sjorrit

MF veteraan
23 sep 2005
7.635
551
Groningen
Beste allemaal,

Momenteel heb ik de luxe positie om een nieuwe garage te kunnen bouwen met vloerverwarming! Het doel van de garage is een fijne, schone omgeving om te kunnen sleutelen aan de motorfietsen maar ook om ze te showen. Nu vind ik het lastig om een vloer te kiezen die degelijk is als er strak en ruimtelijk uitziet (voorkeur lichtgrijze tint, RAL 7035 zag ik wel zitten, voor een cleane uitstraling). De garage is +- 40m2 en heeft twee dubbele openslaande deuren.

Ik heb van alles al voorbij zien komen op google en nu is mijn vraag aan jullie wat is verstandig, dit lijstje had ik zelf al gemaakt.

- Gietvloer
- PVC garage tegels
- Gevlinderd beton
- Epoxy coating

Heeft iemand ervaring met deze vloeren of misschien nog een ander idee? ik hoor het graag!
 
ik heb stoep tegels, niet aan te raden natuurlijk maar was goedkoop.
zou geld geen rol spelen, een gladde betonvloer gevlinderd of geverfd. en dan op tactische plekken bij de werkbank en zo van die kunstof werkplaatstegel.
dat van die weekmakers in de auto banden klinkt inderdaad wel aannemelijk, had er nog nooit van gehoord.......maar dat zegt niet veel natuurlijk :)
Kijk bijv. eens naar die oude rubberen tochtstrippen in de kozijnen,verf wat op deur of raam zit is soms gewoon nat,komt door die weekmakers in dat rubber.Tegenwoordig zijn die strippen weekmakervrij.
 
Goede ervaring met een epoxy gietvloer. Slijtvast, waterdicht en makkelijk schoon te maken. Maar dan moet je natuurlijk wel opletten waar je je vieze water laat. Mijn vloer kwam gelukkig uit op het voetpad van de gemeente O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan