Garantie Accu

Cariosa

Rookie
1 dec 2004
9
0
Dalmsholte
Hallo,

Ik heb een Nitro accu gekocht. Wie kan me vertellen of hier garantie op zit en indien dit zo ik, hoe ik een nieuwe accu kan krijgen?
 
Dus als ik het goed begrijp kun je als particulier 'klusser' op accu's geen fabrieksgarantie krijgen?
?

Heb met de fabrikant gebeld en door hun het serie nummer te geven, hebben ze me gezegd dat ik hen de accu toe kon sturen. Waarna ik een nieuwe thuis gestuurd kreeg!

Bedankt voor jullie info!!
|( |(
 
Dus als ik het goed begrijp kun je als particulier 'klusser' op accu's geen fabrieksgarantie krijgen?
?

Heb met de fabrikant gebeld en door hun het serie nummer te geven, hebben ze me gezegd dat ik hen de accu toe kon sturen. Waarna ik een nieuwe thuis gestuurd kreeg!

Bedankt voor jullie info!!
|( |(

je had ook gelijk kunnen bellen. En normaal gesproken heb je geen garantie als je iets particulier koopt, tenzij het (specifiek) vermeld staat.
Dus zo raar zijn deze reacties niet.
:)
 
Hallo Cawa,

Bedankt voor je normale reactie!

Je hebt gelijk dat ik direct kon bellen. De reacties zijn daarentegen wel vreemd. Wanneer ik een vraag op dit forum zet, verwacht ik behulpzame reacties.

Cynische opmerkingen maken dat de reacties een toon geven die verre van behulpzaamheid af staat!
 
... De reacties zijn daarentegen wel vreemd. Wanneer ik een vraag op dit forum zet, verwacht ik behulpzame reacties.

Cynische opmerkingen maken dat de reacties een toon geven die verre van behulpzaamheid af staat!

Okay, okay, mijn excuses voor het cynisme!

Maar kijk nou eens naar je vraag ... dat vraagt toch om zo'n reactie? En dan even later zeg je erbij dat je het ding via een particulier op internet hebt gekocht ...

Je hebt gewoon pure mazzel met deze fabricant, want de meesten zullen je terugverwijzen naar de desbetreffende particulier ... EN TERECHT!
Als je namelijk de dealers hun marge niet gunt, dan loop je bewust het risico niet op garantie-bepalingen en service te kunnen terugvallen.

[me]Dun Braojur geeft eerlijk toe ook vaak op de voorgenoemde wijze zijn spullen te verkrijgen omdat hij prijsverschil erg aantrekkelijk is, maar helaas al meermalen zijn vingers heeft gebrand ... B| [/me]

Nogmaals: Pure mazzel met deze leverancier! Maak er dus gerust reclame voor!
 
:^ persoonlijk zou ik het niet eens durven, om met een tweedehands dingetje om garantie te gaan vragen, maar goed.
En de info die je nodig had (telefoonnummer van de leverancier) kon jij beter zelf vinden dan wij.
 
Dus als ik het goed begrijp kun je als particulier 'klusser' op accu's geen fabrieksgarantie krijgen?
?

Heb met de fabrikant gebeld en door hun het serie nummer te geven, hebben ze me gezegd dat ik hen de accu toe kon sturen. Waarna ik een nieuwe thuis gestuurd kreeg!

Bedankt voor jullie info!!
|( |(

Ik was totaal 'puzzled', vandaar mijn reactie: Nou ja.

Ik zou niet aan deze mogelijkheid gedacht hebben, maar er zit zoals ik het nu begrijp "lijn" in, als volgens dat serienummer de accu nog zeer nieuw is en de leverancier / fabrikant in staat wordt gesteld om het defect aan het opgestuurd exemplaar te controleren.

Goed denkwerk en KEURIGE service dan, al met al.
 
Dat is geluk hebben.
Bij verkoop particuliere spullen is het heel lastig. Alles gaat ter goede trouw. Maar soms ook niet en dan heb je iets gekocht wat niet aan je verwachting voldoet. Of je wordt gewoon belazert.

Gr,
Henk
 
volgens mij geld fabrieksgarantie niet op slijtage onderdelen hoor.
En een accu is dat volgens mij
2 jaar fabrieks garantie - 2 jaar nieuwe banden :} :}
dat zou mooi zijn :P


wat slijt er aan een accu dan :?

normaliter geeft de verkoper al een jaar garantie dus wellicht slijten ze in een jaar niet zo heel hard ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan