SamVR
Digital creative
Hey guys!
Hieronder context, maar heb concreet een vraag:
"Wat er normaliter gebeurt als je motor (en/of -blok) binnen de garantieperiode onherstelbaar verklaard zouden worden"?
Zijn ze dan verplicht een nieuw blok te geven? Of nieuwe motor? Geld terug?… En wat zijn je rechten?
Tips en advies welkom. Wil 'm graag snel terug daar ik nog een half jaar moet overbruggen tot m'n A-rijbewijs.
---- Context: ----
Mash caferacer 125cc (≤10.000km)
Hieronder context, maar heb concreet een vraag:
"Wat er normaliter gebeurt als je motor (en/of -blok) binnen de garantieperiode onherstelbaar verklaard zouden worden"?
Zijn ze dan verplicht een nieuw blok te geven? Of nieuwe motor? Geld terug?… En wat zijn je rechten?
Tips en advies welkom. Wil 'm graag snel terug daar ik nog een half jaar moet overbruggen tot m'n A-rijbewijs.
---- Context: ----
Mash caferacer 125cc (≤10.000km)
- Feb '18 kocht ik een Mash cafe racer; nieuw model toen, en na vertraging door chinees nieuwsjaar ontvangen op 15 mei 2018.
- Enige tekortkoming van in 't begin is dat de benzinemeter niet degelijk werkt (geen verschillend interval in indicatielampje (knipperen)).
- Maandelijks klein onderhoud (om de 1000km) laten doen door garage.
- 6 April '19 eerste groot onderhoud (±9000km mee gereden).
- Sindsdien nog geen 500km kunnen rijden.
Staat continu bij de garage ter reparatie. Motorblok stikt en valt uit, we dachten door foutcodes op de ECU-chip(s). Intussen staat de moto — na 3 mislukte reparatie-pogingen door de garage (ECU vervangen, luchtfilter vervangen, opnieuw afgesteld) — al een dikke maand stil bij hen (sinds 15 juni '19). Aanstaande dinsdag zal de motor na de meervoudige reparatiepogingen terug gaan naar de hoofddealer (in Nederland) ter reparatie.