Garantie motorkleding wat mag je verwachten en of eisen

Hanzzzz

MF veteraan
3 dec 2002
5.497
181
Soest
Nog geen jaar geleden heb ik Sidi laarzen a 220 Euro gekocht. De rits van een van de laarzen is kapot gegaan. Ik heb de winkel op gebeld om te vragen hoe we dit gaan fixen.

Wat ze aanbieden is om ze naar de leverancier te sturen die er een nieuwe rits inzet. Nu kunnen ze niet zeggen over hoelang dat gaat duren. Daarbij rij ik dagelijks woning werk met de motor.

Is het reeel om te eisen dat ze me een paar nieuwe laarzen geven? Ok, ik heb ze 9 maanden gebruikt dus iets bij betalen is reeel. Al hoewel ik heb naturulijk niet om het gedoe gevraagd met het omruilen.
 
Is een reparatie geen goede tegenprestatie :? Ik denk dat ze gewoon binnen de grenzen van de garantie werken.

Een 2e set laarzen geen optie? Kan deze mooi gerepareerd worden en heb je een 2e paar, om genoeg te kunnen luchten... :+
 
Jij kunt geen nieuwe laarzen eisen, ze hebben gewoon het recht om het te repareren. Tja helaas ben je ze dan ff kwijt, maar das met alle garantiegevallen. Als mijn tv kapot gaat krijg ik ook niet direct een nieuwe hoor dan word ie ook opgestuurd.
 
Ik kreeg van BMW direct een nieuwe GoreTex broek toen die na 10 maanden ging lekken. Geen gedoe met reparaties. En weer eentje 3 maanden later (dus in totaal voorbij de jaar garantie) voor dezelfde reden. Zonder klagen of aandringen. Betere (niet-Chinese) produktie zou nog mooier zijn, zoals mijn vorige BMW broek die na 11 jaar / iedere dag gebruik nog waterdicht was, maar dat zijn de moderne tijden waar we nu van mogen genieten. :o
 
Laatst bewerkt:
En tja over het woon-werk rijden... een paar stevige werkschoenen of bergschoenen o.i.d. zou ik zeggen.
:?
Ik denk niet dat ik met maat 46 in een paar Kastingers nog veel kans maak om te schakelen of de achterrem te bedienen. Niet dat ik ver van mijn werk woon, maar toch enigzins bezwaarlijk :+
Ik denk dat ik liever mijn Goretex jas zou vervangen voor een handgebreide schipperstrui dan geen motor-schoeisel te mogen dragen.
 
Ik kreeg van BMW direct een nieuwe GoreTex broek toen die na 10 maanden ging lekken. Geen gedoe met reparaties. En weer eentje 3 maanden later (dus in totaal voorbij de jaar garantie) voor dezelfde reden. Zonder klagen of aandringen. Betere (niet-Chinese) produktie zou nog mooier zijn, zoals mijn vorige BMW broek die na 11 jaar / iedere dag gebruik nog waterdicht was, maar dat zijn de moderne tijden waar we nu van mogen genieten. :o

Allemaal mongolen daar in China. :P
 
Mijn broer kreeg bij Jos Smit een leenbroek toen de zijne voor garantie was opgestuurd.
 
Een nieuwe helm gekregen na 10 maanden gebruik. En de headset werd weer gratis ingebouwd. Na 11 maanden gebruik een spool gore tex broek nieuw gekregen omdat deze begon te lekken. Dus ik vind eigenlijk??? Een nieuwe. *O* *O*
 
:?
Ik denk niet dat ik met maat 46 in een paar Kastingers nog veel kans maak om te schakelen of de achterrem te bedienen. Niet dat ik ver van mijn werk woon, maar toch enigzins bezwaarlijk :+
Ik denk dat ik liever mijn Goretex jas zou vervangen voor een handgebreide schipperstrui dan geen motor-schoeisel te mogen dragen.

Gezien mijn beroep rij ik erg vaak met werkschoenen, maatje 47 maar geen probleem ;)
 
Ok, ik kan dus wel een leen exemplaar eisen (volgens consumenten wijzer) en blijkbaar wordt ik oud en moet ik BMW gaan rijden want de service die ik verwacht krijg je bij de BMW dealert.
 
Toen er een naadje van mijn broek in de garantieperiode los liet kreeg ik bij boonstra (Motorplaza) de keus. Ik mocht hem direct inleveren, of nog 2 maanden wachten tot de winter en hem dan brengen. Dit omdat ik toch niet rij als er pekel ligt. Op deze manier kon ik dus veilig nog even door tuffen. De broek is toen dus buiten de garantie gerepareerd. Prima service.
 
Je moet de dealer/leverancier in de gelegenheid stellen om de reparatie uit te kunnen voeren. Als er verder in de garantievoorwaarden niets staat over vervanging tijdens reparatie o.i.d., dan kun je dat niet eisen. Maar in conclaaf gaan met je dealer zet vaak meer zoden aan de dijk. Dus even overleggen wat de oplossing zou kunnen zijn, dan komen jullie er vast uit. :]
 
Mijn broer kreeg bij Jos Smit een leenbroek toen de zijne voor garantie was opgestuurd.
Soortgelijk iets had ik ook toen mijn vrouw ziek was. Mijn schoonmoeder bood toe een vervangende dochter aan. Heb ik uiteindelijk niet genomen omdat de maat niet klopte.
;)
 
Stel je koopt een nieuwe motor, er gaat wat aan kapot na 10 maanden. Mag je dan ook van de dealer eisen dat ie per direct een gloednieuwe voor je klaarzet ipv repareren? :P
 
Stel je koopt een nieuwe motor, er gaat wat aan kapot na 10 maanden. Mag je dan ook van de dealer eisen dat ie per direct een gloednieuwe voor je klaarzet ipv repareren? :P
nee... maar een andere leen/gebruikte motor als vervanging zou wel op z'n plaats zijn ;)
 
Jij kunt geen nieuwe laarzen eisen, ze hebben gewoon het recht om het te repareren. Tja helaas ben je ze dan ff kwijt, maar das met alle garantiegevallen. Als mijn tv kapot gaat krijg ik ook niet direct een nieuwe hoor dan word ie ook opgestuurd.

Idd, heb zo ook eens maanden zonder TV gezeten. En de gewone gang van zaken met garantie is inderdaad dat deze worden opgestuurd voor reparatie. En dan zit je even zonder. Geven ze wél direct nieuw (zoals sommige ervaringen hierboven), zoveel te beter :}
Ik vind dat je altijd moeilijk kunt doen als je dat wil en proberen het onderste uit de kan te halen. Maar als ze een nette oplossing voorstellen (gratis reparatie) mag je toch ook wel een beetje inschikkelijk zijn. En dit bedoel ik gewoon in het algemeen hoor, niet per sé op TS.
 
Standaardafweging bij aanschaf goederen:
"heb ik voldoende aan de standaardgarantie of verwacht ik meer?"

Indien ik voor standaard ga dan ga ik ook gewoon voor de laagste prijs (vaak internetshop in duitsland of zo).

Indien ik MEER service belangrijk vind dan ga ik naar een plaatselijke leverancier en leg hem uit dat ik graag een wat hogere prijs betaal maar dat ik dan ook wel wat MEER van hem verwacht.

Met deze laarzen denk ik bij mezelf "snel een additioneel paar kopen zodat ik niet zo afhankelijk ben van slechts 1 paar laarzen"

Bij bijv. een wasmachine kun je overwegen om 100~150 MEER te betalen maar dat een wat kleinere servicegerichte leverancier bij een eventueel probleem er wel binnen enkele uren een tijdelijke oplossing neerzet terwijl de garantie gaat lopen.

om heel eerlijk te zijn is TS een beetje TE veeleisend in mijn ogen. Probleem is onderkend, wordt opgelost maar men heeft wat tijd nodig. WAT verwacht je nog meer dan?
 
Bij motorzoom 2 jaar geleden een paar schoenen gekocht, na 1,5 jaar kwam ik daar weer schoenen waren inmiddels helemaal afgetrapt, werden zo omgeruild voor nieuwe.
zat 2 jaar garantie op, ook weer op de nieuwe.
Heb zelf niet eens naar de garantie gevraagt, kwam de verkoper zelf mee :}
 
Ok, Als ik bij een winkel (niet online) een paar goede laarzen aanschaf mag ik dan meer verwachten dan mijn een winkel als motorzoom?
 
nou de laatste tijd zie je het steeds vaker anders om, een grote zaak heeft veel meer middelen om dingen om te ruilen dan een kleine zaak die maar een paar dingen op voorraad heeft. En hier komt bij dat mijn schoenen 80 euro waren.
maar volgens mij kan je niet echt veel meer eisen dan het geen ze je bieden.

volgende keer naar een andere zaak
 
Terug
Bovenaan Onderaan