Garantie op reparatie

:9
Eigenaar garage zegt: je hebt geen garantie op onderdelen
Nou dat zou ik dan nog wel eens juridisch bekeken willen hebben.
Je brengt de motor weg om een storing te verhelpen. Garage neemt de klus aan.
De storing moet worden opgelost met nieuwe onderdelen, die in de onderdelenlijst staan voor deze positie.
Dan moet je er van uit kunnen gaan dat ze ook voldoende expertise hebben om het betreffende probleem adequaat op te lossen.
Of geven ze van tevoren al aan dat niet zeker is dat 't goed zal komen. In dat geval draag je natuurlijk zelf het risico.
Normaal als je een reparatie laat doen mag je toch verwachten dat de storing langer weg blijft dan 15km.
 
Laatst bewerkt:
Zit daar zo,n groot lager achter? Is dat dan niet kapot, zodat die in no-time je keerring sloopt.
Van zoiets zou je van een goede monteur MOETEN verwachten dat ie dat effe controleert!!
Daarna een telefoontje naar de motor-bezitter en melden: Ik heb geconstateerd dat........................
 
Van zoiets zou je van een goede monteur MOETEN verwachten dat ie dat effe controleert!!
Daarna een telefoontje naar de motor-bezitter en melden: Ik heb geconstateerd dat........................
Ja, of het pasvlak waar de keerring op zit is ingesleten en maakt dat de keerring niet afdicht. Maar dat zou je ook moeten zien (zeker als je een proefritje maakt) 15 kilometer om stuk te gaan is erg weinig.
 
Ja, of het pasvlak waar de keerring op zit is ingesleten en maakt dat de keerring niet afdicht. Maar dat zou je ook moeten zien (zeker als je een proefritje maakt) 15 kilometer om stuk te gaan is erg weinig.
Hij blijft nu toch ook goed,dat pasvlak is niet in eens verandert
 
Heb tot 3 keer toe mijn oliekeerring cardan as van mijn BMW 1150 RT moeten laten vervangen, vanwege lekkage.
Monteur heeft 2 keer oliekeerring vervangen, daarna andere monteur en toen geen lekkage meer.
Ik heb deze bij de BMW dealer laten vervangen, en telkens na thuiskomst repa (15 km) weer lek
Nu wil ik de kosten van de 2 de reparatie terug vorderen, maar eigenaar van garagebedrijf zegt dat er geen
garantie zit op onderdelen en er geen recht op heb. Mijns inziens is dit een menselijke montage fout.
Mijn vraag: Heb ik recht garantie van een reparatie?

Bovag..................................
 
Precies, die tweede reparatie had je al niet hoeven betalen. Garantie op de eerste reparatie.
Die derde al helemaal niet. Weer een gevalletje top BMW service. Weet ik weer waarom ik het al 12 jaar BMW rijd en nooit bij de dealer kom.
 
Precies, die tweede reparatie had je al niet hoeven betalen. Garantie op de eerste reparatie.
Die derde al helemaal niet. Weer een gevalletje top BMW service. Weet ik weer waarom ik het al 12 jaar BMW rijd en nooit bij de dealer kom.

Deze opmerking slaat nergens op om alles even over 1 kam te scheren.
 
Precies, die tweede reparatie had je al niet hoeven betalen. Garantie op de eerste reparatie.
Die derde al helemaal niet. Weer een gevalletje top BMW service. Weet ik weer waarom ik het al 12 jaar BMW rijd en nooit bij de dealer kom.

Volgens mij is het nog niet echt duidelijk of het daadwerkelijk om een merkdealer gaat of een willekeurige motorzaak die toevallig ook aan bmws werkt...
 
Wat maakt het nou uit bmw dealer of niet,hij is gewoon niet goed gemaakt
Eens, maar van een BMW dealer mag je wel verwachten hoe je een 1150 goed repareert. Een willekeurige zaak die nu toevallig een keer een BMW op de brug heeft verwacht ik niet per direct van dat ze alle ins en outs van kennen, mocht dat hier van toepassing zijn.
 
Eens, maar van een BMW dealer mag je wel verwachten hoe je een 1150 goed repareert. Een willekeurige zaak die nu toevallig een keer een BMW op de brug heeft verwacht ik niet per direct van dat ze alle ins en outs van kennen, mocht dat hier van toepassing zijn.
Nog los van het specifieke gereedschap dat je nodig hebt voor het vervangen van (sommige) keerringen (ik weet niet of dat voor deze keerring ook zo is). Een BMW dealer heeft die sowieso, van een merkonafhakelijke garage is dat maar de vraag....
 
Nog los van het specifieke gereedschap dat je nodig hebt voor het vervangen van (sommige) keerringen (ik weet niet of dat voor deze keerring ook zo is). Een BMW dealer heeft die sowieso, van een merkonafhakelijke garage is dat maar de vraag....

voor de kroonwiellager keerring is geen speciaal gereedschap nodig, maar ik betwijfel of de keerring het probleem is in dit verhaal.
 
voor de kroonwiellager keerring is geen speciaal gereedschap nodig, maar ik betwijfel of de keerring het probleem is in dit verhaal.
Hij is nu toch goed bij de derde keer,dan was het toch de keerring,alleen was deze niet goed gemonteeerd dat blijkt wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan