garantie spanningsregelaar

9 nov 2013
3
0
beste alle,

ik zit met een vraag over de garantie op losse onderdelen van de motor. Het geval is namelijk dat mijn spanningsregelaar kapot is die een jaartje geleden al een keer vervangen is. De regelaar geeft na een half uurtje rijden teveel stroom af waardoor mijn accu overkookt. De monteur zei echter dat er op electrische onderdelen slechts 3 maanden garantie zit.

Graag hoor ik jullie gedachte hierover.

Alvast bedankt!

Groeten Richard
 
beste alle,

ik zit met een vraag over de garantie op losse onderdelen van de motor. Het geval is namelijk dat mijn spanningsregelaar kapot is die een jaartje geleden al een keer vervangen is. De regelaar geeft na een half uurtje rijden teveel stroom af waardoor mijn accu overkookt. De monteur zei echter dat er op electrische onderdelen slechts 3 maanden garantie zit.

Graag hoor ik jullie gedachte hierover.

Alvast bedankt!

Groeten Richard
Raar, een spanningsregelaar lijkt me geen slijtageonderdeel en je mag zeker verwachten dat ie het langer volhoudt dan drie maanden. Misschien is die de eerste keer ook overhit geraakt door slechte koeling. In dat geval is het een slechte reparatie. Zo niet dan is het duidelijk een hatsieflatsie onderdeel.
Ik zou eens navraag doen bij je rechtsbijstandverzekering mocht je die hebben.
 
Laatst bewerkt:
Om wat voor motor gaat het en welk type regelaar zit er op?
Zijn de massaverbindingen van de accu EN regelaar in orde?
 
Laatst bewerkt:
Net even gekeken op de website van Carmo en die geven dus 1 jaar garantie op regelaars.
 
Welkom op dit forum.

Bij spanningsregelaars is het belangrijk dat deze goede massa maken.
Verder kunnen ze slecht tegen warmte,dus deze moet goed afgevoerd worden.
Dit kan dmv koelvinnen op de spanningsregelaar en zelf koelpasta aanbrengen aan montagezijde.
Dit verlengd de levensduur van de regelaar zeker.
 
Ik had enige tijd terug ook een SR die precies na 13 maanden na aankoop weer de geest gaf.
Er zat 12 maanden garantie op dus precies 1 maand er buiten.
Toch nam ik contact op met de leverancier in de US (http://ricksmotorsportelectrics.com/) die me zonder verder gezeur en kosten een nieuwe stuurde.
Ik heb goede ervaring met dit bedrijf en je hebt het binnen 2-3 weken thuis.
Als warmte het probleem is, neem dan een SR van het Mosfet type, heb je geen problemen meer.
 
beste alle,

ik zit met een vraag over de garantie op losse onderdelen van de motor. Het geval is namelijk dat mijn spanningsregelaar kapot is die een jaartje geleden al een keer vervangen is. De regelaar geeft na een half uurtje rijden teveel stroom af waardoor mijn accu overkookt. De monteur zei echter dat er op electrische onderdelen slechts 3 maanden garantie zit.

Graag hoor ik jullie gedachte hierover.

Alvast bedankt!

Groeten Richard

Heb je de spanningsregelaar laten vervangen, of heb je het zelf gedaan?

Een garantie van minstens een jaar op losse onderdelen mag je zeker verwachten.
 
bedankt allemaal voor de snelle reacties

het gaat om een suzuki gs 500 uit 91 ik durf alleen niet te zeggen om wat voor een type spanningsregelaar het gaat. de monteur benoemde de vorige keer wel dat hij er een imitatie in had gezet aangezien deze makkelijker te verkrijgen zijn, goedkoper en beter, blijkt van niet dus :D

maar ik heb alles laten vervangen, eerst spanningsregelaar, daarna accu (vorige jaar dus eerste keer overkookt). nadat de accu vervangen was heeft hij het heel lang goed gedaan dus tot een maand geleden toen ik em 's ochtends wilde meenemen.
 
bedankt allemaal voor de snelle reacties

het gaat om een suzuki gs 500 uit 91 ik durf alleen niet te zeggen om wat voor een type spanningsregelaar het gaat. de monteur benoemde de vorige keer wel dat hij er een imitatie in had gezet aangezien deze makkelijker te verkrijgen zijn, goedkoper en beter, blijkt van niet dus :D

maar ik heb alles laten vervangen, eerst spanningsregelaar, daarna accu (vorige jaar dus eerste keer overkookt). nadat de accu vervangen was heeft hij het heel lang goed gedaan dus tot een maand geleden toen ik em 's ochtends wilde meenemen.

zoek even gixxer bassie op in het gs 500 topic. die heeft nog een doos vol met regelaars voor je. normaals overlijden die niet bij een gs 500 :N
 
Tussen de garantie die afgegeven wordt door de monteur en de fabrieksgarantie zit een groot verschil. Je kunt je in dit geval wel beroepen op de fabrieksgarantie.
 
Is je dynamo wel helemaal fris?

Heb een hoop ellende met de GS500 gehad maar zeker niet met de spanningsregelaar (verder ook nooit gehoord dat die problemen gaf bij anderen), als je nu voor de tweede keer in relatief korte tijd de accu en spanningsregelaar moet vervangen vraag ik me af of er niet wat aan je dynamo mankeert.
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort krijg ik ook een nieuwe spanningsregelaar binnen.
Nu heb je het over koelpasta aanbrengen bij montage.

Waar moet ik aan denken, kan ik gewoon hetzelfde spul ertussen proppen als ik bij mijn CPU gebruik voor de computer?

Welkom op dit forum.

Bij spanningsregelaars is het belangrijk dat deze goede massa maken.
Verder kunnen ze slecht tegen warmte,dus deze moet goed afgevoerd worden.
Dit kan dmv koelvinnen op de spanningsregelaar en zelf koelpasta aanbrengen aan montagezijde.
Dit verlengd de levensduur van de regelaar zeker.
 
ik heb gister even contact opgenomen met consuwijzer, zij zeiden dat ik dus recht heb op een deugdelijk product. En omdat je er vanuit mag gaan dat een spanningsregelaar niet zomaar kapot gaat ik recht heb op een kosteloze vervanging/reparatie. Net de monteur gebeld en die gaat het opnemen met zijn leverancier. Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen.
 
ik heb gister even contact opgenomen met consuwijzer, zij zeiden dat ik dus recht heb op een deugdelijk product. En omdat je er vanuit mag gaan dat een spanningsregelaar niet zomaar kapot gaat ik recht heb op een kosteloze vervanging/reparatie.
En hoe weet Consuwijzer dat het ding zomaar kapot is gegaan?
Weten ze niet, dus elk advies is een gok.....

Daarnaast is het na 6 maanden aan de consument om aan te tonen dat het product defect is gegaan bij regulier gebruik.

En dan nog is het niet standaard dat er kosteloos vervangen moet worden; het ding is immers ook een jaar al gebruikt, en dat weet Consuwijzer ook heel goed.
Net de monteur gebeld en die gaat het opnemen met zijn leverancier. Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

Goed dat de monteur dat doet. Dan weet straks iedereen waar die aan toe is, en dat scheelt weer extra op-en-neer-rijden, onverwachte kosten etc.

Ik hoop voor je dat het netjes wordt opgelost.
 
En hoe weet Consuwijzer dat het ding zomaar kapot is gegaan?
Weten ze niet, dus elk advies is een gok.....

Daarnaast is het na 6 maanden aan de consument om aan te tonen dat het product defect is gegaan bij regulier gebruik.

En dan nog is het niet standaard dat er kosteloos vervangen moet worden; het ding is immers ook een jaar al gebruikt, en dat weet Consuwijzer ook heel goed.Goed dat de monteur dat doet. Dan weet straks iedereen waar die aan toe is, en dat scheelt weer extra op-en-neer-rijden, onverwachte kosten etc.

Ik hoop voor je dat het netjes wordt opgelost.



Ik ga er eigenlijk van uit dat er een manco in de motor zit, in een GS500 gaan die regelaars zeldzaam stuk.
 
Ik ga er eigenlijk van uit dat er een manco in de motor zit, in een GS500 gaan die regelaars zeldzaam stuk.
Ik zou ook willen weten waarom die stuk is gegaan. Daar heb je veel meer aan dan aan Consuwijzer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan