Garantie

#Wouter

Die hard MF'er
18 sep 2010
673
0
Westland
Een goedemiddag,

Ik heb een tijdje geleden een Speed Triple gekocht bij Motoport Goes, geweldige fiets alleen bleek er iets aan te mankeren, het benzinelampje werkt niet...

Nou was mij verteld dat ik voor de meeste reparaties ook gewoon naar een Motoport bij mij in de buurt kan (Goes is voor mij toch wel 1,5 uur rijden), tenzij er echt grote kosten aan zitten (als het blok in de soep loopt bijv.).

Dus ik bellen met Motoport Wateringen, hun weer bellen met Goes, uiteindelijk mocht ik hem toch langs brengen in Wateringen. Ik heb hem dus vandaag (2 weken later, kon niet eerder) langs gebracht, maar mij werd meteen verteld dat als het teveel zou gaan kosten ik naar Goes moest. En aan zijn gezicht te zien was die kans vrij groot...

Maargoed, ik ben hem nu dus de rest v/d week kwijt en waarschijnlijk moet ik straks weer richting Goes en dan ben ik hem weer een tijdje kwijt (+benzine/tijd/gekut met auto die mee moet rijden).

Maar hoe zit dat dan met garantie? Opzich valt het bij mij waarschijnlijk wel mee, ik ben hem 1 a 2 weken kwijt gok ik. Maar stel je blok loopt in de soep dan ben je hem toch wel wat langer kwijt. Loopt je garantie dan wel gewoon door?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me wel. En je hebt garantie op de reparatie. Een beetje service vanuit Motoport dat zij de kosten onderling regelen, lijkt me. Succes ermee!
 
Toch zul je voor garantie echt bij Motoport Goes moeten zijn. Het zijn onafhankelijke bedrijven die alleen aan gezamenlijk inkoop doen. Als ze in Wateringen ingrijpende dingen gaan doen, dan zullen ze daar in Goes geen garantie meer op willen geven. En krijg je een welles/nietes discussie of een later voorkomend probleem nou door de reparatie in Wateringen is gekomen of al als gebrek aanwezig was toen je hem in Goes kocht.

Het is dus uiteindelijk ook voor jou beter als het probleem gewoon in Goes wordt opgelost.
 
Beetje jammer dat garantie altijd betekent dat je extra moeite moet doen en meer kosten erbij krijgt. Ik hoop natuurlijk ook voor je dat het in Wateringen opgelost kan worden mocht dit niet lukken heb je denk ik geen andere keus dan naar Goes te rijden. Probeer het dan voor jezelf een beetje te verzachten door een lekker ijsje te gaan eten in Vlissingen (daar zit toevallig een goede tent ;) ) En maak er een dagje Zeeland van dan voelt het toch minder als een verloren dag.
 
Beetje jammer dat garantie altijd betekent dat je extra moeite moet doen en meer kosten erbij krijgt.

Tsja, dat is een beetje het risico van iets kopen bij een zaak die niet direct bij jou in de buurt zit. Ik denk dat TS hier een beetje op het verkeerde been is gezet door te denken "Motoport is Motoport" maar dat is alleen niet het geval.
 
Kom op jongens, kostbare reparatie, problemen van een niet werkend lampje.

Beetje franchise knalt er een nieuw lampje in, Goes bestelt lampje voor wateringen en de "uren" worden onderling gefactureerd. Niet omdat ze dat moeten doen, maar omdat het de beste oplossing is voor alle partijen.

Naar goes voor een benzinelampje...
 
Laatst bewerkt:
Kom op jongens, kostbare reparatie, problemen van een niet werkend lampje.

Beetje franchise knalt er een nieuw lampje in, Goes bestelt lampje voor wateringen en de "uren" worden onderling gefactureerd. Niet omdat ze dat moeten doen, maar omdat het de beste oplossing is voor alle partijen.

Naar goes voor een benzinelampje...

Wie zegt dat het het lampje is, het kan ook een defecte sensor zijn. Als het het lampje is, zullen ze dat in Wateringen best willen vervangen. Maar als blijkt dat het lampje ok is, verwacht ik niet dat ze verder gaan zoeken maar toch echt TS gaan terugverwijzen naar de partij waar hij die motor heeft gekocht.

Wat hier ook nog mee speelt is dat Motoport Wateringen geen officieel Triumph dealer is en Motoport Goes wel. Mocht er (nu of later) iets mis zijn waar uiteindelijk fabrieksgarantie meespeelt gaat dat ook problemen geven als ze in Wateringen aan de motor hebben gesleuteld.
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet? Mc Donalds is toch ook Mc Donalds :9

Als jij je nek breekt bij een McDonalds vestiging omdat de vloer nat is, zullen je nabestaanden echt zaken moet doen met die vestiging en niet met een andere.

Wellicht nog met de franchisegever omdat de franchisenemer in kwestie aan zijn voorwaarden moet voldoen, maar je zal zeker niet terecht kunnen bij een andere franchisenemer.
 
Tsja, dat is een beetje het risico van iets kopen bij een zaak die niet direct bij jou in de buurt zit.
:^
Er wordt wel eens geklaagd dat "men" zo'n eind moet rijden voor garantie, maar dat had je in je overweging mee moeten nemen toen je die motor kocht.
 
Een goedemiddag,

Ik heb een tijdje geleden een Speed Triple gekocht bij Motoport Goes, geweldige fiets alleen bleek er iets aan te mankeren, het benzinelampje werkt niet...

Nou was mij verteld dat ik voor de meeste reparaties ook gewoon naar een Motoport bij mij in de buurt kan (Goes is voor mij toch wel 1,5 uur rijden), tenzij er echt grote kosten aan zitten (als het blok in de soep loopt bijv.).

Dus ik bellen met Motoport Wateringen, hun weer bellen met Goes, uiteindelijk mocht ik hem toch langs brengen in Wateringen. Ik heb hem dus vandaag (2 weken later, kon niet eerder) langs gebracht, maar mij werd meteen verteld dat als het teveel zou gaan kosten ik naar Goes moest. En aan zijn gezicht te zien was die kans vrij groot...

Maargoed, ik ben hem nu dus de rest v/d week kwijt en waarschijnlijk moet ik straks weer richting Goes en dan ben ik hem weer een tijdje kwijt (+benzine/tijd/gekut met auto die mee moet rijden).

Maar hoe zit dat dan met garantie? Opzich valt het bij mij waarschijnlijk wel mee, ik ben hem 1 a 2 weken kwijt gok ik. Maar stel je blok loopt in de soep dan ben je hem toch wel wat langer kwijt. Loopt je garantie dan wel gewoon door?

Ja, je garantie loopt door.

Stel je koopt 1 januari 2013 een motor met 1 jaar garantie. Dan loopt je garantie dus 31 December 2013 af. Ook al zou je 30 december een nieuwe motor hebben gekregen omdat de vorige in de soep liep en reparatie niet zinvol was.

De garantie begint dan niet opnieuw...
 
Een goedemiddag,

Ik heb een tijdje geleden een Speed Triple gekocht bij Motoport Goes, geweldige fiets alleen bleek er iets aan te mankeren, het benzinelampje werkt niet...

Nou was mij verteld dat ik voor de meeste reparaties ook gewoon naar een Motoport bij mij in de buurt kan (Goes is voor mij toch wel 1,5 uur rijden), tenzij er echt grote kosten aan zitten (als het blok in de soep loopt bijv.).

Dus ik bellen met Motoport Wateringen, hun weer bellen met Goes, uiteindelijk mocht ik hem toch langs brengen in Wateringen. Ik heb hem dus vandaag (2 weken later, kon niet eerder) langs gebracht, maar mij werd meteen verteld dat als het teveel zou gaan kosten ik naar Goes moest. En aan zijn gezicht te zien was die kans vrij groot...

Maargoed, ik ben hem nu dus de rest v/d week kwijt en waarschijnlijk moet ik straks weer richting Goes en dan ben ik hem weer een tijdje kwijt (+benzine/tijd/gekut met auto die mee moet rijden).

Maar hoe zit dat dan met garantie? Opzich valt het bij mij waarschijnlijk wel mee, ik ben hem 1 a 2 weken kwijt gok ik. Maar stel je blok loopt in de soep dan ben je hem toch wel wat langer kwijt. Loopt je garantie dan wel gewoon door?
2 weken voor een reparatie van een half uurtje? ;(
 
Als jij je nek breekt bij een McDonalds vestiging omdat de vloer nat is, zullen je nabestaanden echt zaken moet doen met die vestiging en niet met een andere.

Wellicht nog met de franchisegever omdat de franchisenemer in kwestie aan zijn voorwaarden moet voldoen, maar je zal zeker niet terecht kunnen bij een andere franchisenemer.

Niet zo serieus joh :9 ik snap je punt wel. ;)

2e punt;

Als voorbeeld, ik heb mijn auto bij een Ardea dealer in regio Sliedrecht gekocht. Nu zit er ook een Ardea in mijn woonplaats. Ik krijg daar "gewoon" de garantie op mijn auto. Ik dacht dat Motoport ook allemaal een waren. Blijkbaar niet dus. :)
 
Wie zegt dat het het lampje is, het kan ook een defecte sensor zijn. Als het het lampje is, zullen ze dat in Wateringen best willen vervangen. Maar als blijkt dat het lampje ok is, verwacht ik niet dat ze verder gaan zoeken maar toch echt TS gaan terugverwijzen naar de partij waar hij die motor heeft gekocht.

Wat hier ook nog mee speelt is dat Motoport Wateringen geen officieel Triumph dealer is en Motoport Goes wel. Mocht er (nu of later) iets mis zijn waar uiteindelijk fabrieksgarantie meespeelt gaat dat ook problemen geven als ze in Wateringen aan de motor hebben gesleuteld.

Stel he, ze zetten er een nieuw lampje in, en het probleem blijft bestaan. Dan begrijpt Wouter ook waarom hij naar Goes moet, en rijdt hij dus niet voor niets. Motoport Goes moet daarin, in mijn ogen, die risicoverhoging van het laten sleutelen van MP Wateringen op zich nemen. Je wilt samen naamsbekendheid en wat minder zorgen door met elkaar de formule te delen, voordelen zijn duidelijk, nadelen zijn er ook een paar. MP Goes kan zelfs de reparatie uitbesteden aan wateringen en de bon daarvan direct aan Wouter meegeven, dan is er bij garantie ook geen probleem. Dat willen ze liever niet, dat snap ik, ik wil ook liever niets doen en heel veel verdienen, maar zo werkt het niet.

In mijn ogen kunnen ze het niet maken hem zonder enige inspectie naar Goes te laten rijden. Blijkt dat het niet aan het lampje ligt, dán wordt het een heel ander verhaal. Als hij dan alsnog naar Goes moet, het zij zo. Maar in theorie heb je helemaal gelijk hoor, ze kunnen hem gewoon naar Goes laten rijden. Ze maken er geen vrienden mee voor wat waarschijnlijk een tellerlampje is.

(Is het trouwens niet zo dat die tellerlampjes met contact aan moeten gaan branden, zodat je weet dat ze functioneren? Zo werkte het "vgoegah".)
 
Hier in Echt verkoopt Appie ook ijsjes.
Heb nog gevraagd of ze ook tellerlampjes repareren maar helaas. Dat doen ze dan weer niet.
 
Toch zul je voor garantie echt bij Motoport Goes moeten zijn. Het zijn onafhankelijke bedrijven die alleen aan gezamenlijk inkoop doen. Als ze in Wateringen ingrijpende dingen gaan doen, dan zullen ze daar in Goes geen garantie meer op willen geven. En krijg je een welles/nietes discussie of een later voorkomend probleem nou door de reparatie in Wateringen is gekomen of al als gebrek aanwezig was toen je hem in Goes kocht.

Het is dus uiteindelijk ook voor jou beter als het probleem gewoon in Goes wordt opgelost.
Als Goes akkoord gaat met de reparatie elders, blijft de garantie bij Goed onverminderd van kracht.
 
2 weken voor een reparatie van een half uurtje? ;(
Als alleen het benzinelampje niet werkt, moet dat wel snel te fixen zijn.
Ik kan me hooguit voorstellen dat een specifiek triumph onderdeeltje lang op zich laat wachten.
Als ik eens stil sta hoe bizar lang ik soms op specifieke onderdelen via diverse kanalen moet wachten :X
 
Wie zegt dat het het lampje is, het kan ook een defecte sensor zijn. Als het het lampje is, zullen ze dat in Wateringen best willen vervangen. Maar als blijkt dat het lampje ok is, verwacht ik niet dat ze verder gaan zoeken maar toch echt TS gaan terugverwijzen naar de partij waar hij die motor heeft gekocht.

Wat hier ook nog mee speelt is dat Motoport Wateringen geen officieel Triumph dealer is en Motoport Goes wel. Mocht er (nu of later) iets mis zijn waar uiteindelijk fabrieksgarantie meespeelt gaat dat ook problemen geven als ze in Wateringen aan de motor hebben gesleuteld.
Nope :N
Bij wet geregeld en uitgesloten
Tenzij aantoonbaar fouten door wateringen.
 
Als alleen het benzinelampje niet werkt, moet dat wel snel te fixen zijn.
Ik kan me hooguit voorstellen dat een specifiek triumph onderdeeltje lang op zich laat wachten.
Als ik eens stil sta hoe bizar lang ik soms op specifieke onderdelen via diverse kanalen moet wachten :X
Ja, geen wonder dat het lang duurt als ze het met de boot komen brengen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan