Sjiefke
MF veteraan
Uit nieuwsgierigheid; Waar heb je de info vandaan dat dit een bekend euvel is? En wat is dan precies het probleem met de nokkenas?
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Uit nieuwsgierigheid; Waar heb je de info vandaan dat dit een bekend euvel is? En wat is dan precies het probleem met de nokkenas?
Dat klinkt goed want dat zou betekenen dat ze bij mijn motor op het goede spoor zitten nu, ze gaan daar ook de nokkenas vervangen. Inmiddels heb ik ook begrepen dat dit een bekend verschijnsel is en inderdaad met de nokkenas te maken heeft, productiefout. Wel erg jammer dat de fabrikant heeft besloten om de motoren niet collectief terug te roepen maar te wachten tot iemand problemen heeft. Zal wel een kosten/ baten afweging zijn neem ik aan.
3 weken klinkt mij als muziek in de oren, ik zit nu op 8 en geen idee hoe lang het nog duurt. Volgende week maar weer eens bellen.
Je zou die JST eens kunnen bellen wat nu precies de oplossing is,dan weet je weer wat meer
en sta je sterker tegenover de importeur.Want gaat er nu een betere nokkenas in of
gewoon weer een zelfde die straks ook weer problemen geeft.
Wat de accu betreft,ik neem aan dat je daar nog garantie op heb,waarom hebben ze er
dan niet gelijk weer een nieuwe in gezet.
Een update:
Ik heb bericht dat de motor gemaakt is. Dat zou dus de derde keer zijn dat ik de motor gemaakt kan ophalen. Nu een nieuwe nokkenas gemonteerd. Optisch zit er geen verschil tussen nieuwe en oude nokkenas begrijp ik. Moet je aan een nokkenas met het blote oog kunnen zien dat deze niet goed is?
Gezien het traject zit ik uiteraard vol wantrouwen. Beide accu's zijn overigens goed (dus voor niets nieuwe accu gekocht). Het kleppen stellen waar ik voor heb moeten betalen vraag ik me nu af of dat nodig was nu een nieuwe nokkenas is gemonteerd (weet iemand hoe dit zit?).
Ik heb de importeur 2 weken geleden een mail gestuurd waarin ik mijn zorgen heb geuit, aangegeven dat ik geen vertrouwen in het traject heb, een krijg daarop...geen enkele reactie. Helemaal niets. Rechtsbijstand heeft aangeboden brief te schrijven nu ze richting mij niets laten weten.
Inmiddels is de garantietermijn verstreken. De reparatieduur wordt niet bij de garantietermijn opgeteld (geeft jurist van rechtsbijstand aan). Dealer gaf vorige keer aan geen vertrouwen in de motor te hebben dus die zal geen garantie op de reparaties geven. Zitten verder ook niet bij de BOVAG oid.
Mijn vrees: motor halen, dag erna motor weer kapot, importeur doet niets, dealer doet niets. Het enige houvast wat ik had (de garantie) is inmiddels dus ook verdwenen.
Vraag me nu af of er op dit moment nog iets is wat ik kan doen voor ik de motor ga halen?
As always: advies welkom.
Maak maar eens lekker wat km's met je bikeWe hebben weer een update:
Zondag boos bericht naar SWM Italie gestuurd. Aangegeven dat motor kapot ging, 10 weken ter reparatie staat en ik verder niks hoor. Binnen 10 minuten (!) antwoord dat dat niet kan en dat ze het opppakken.
Maandag (dat moet toevallig zijn) bericht van de dealer dat de motor klaar is.
Dinsdag zelf naar importeur gebeld of de motor nu echt gemaakt is. Dinsdagmiddag bericht van SWM dat de fabrieksgarantie (loopt april af) met 6 maanden wordt verlengd ter compensatie.
Vandaag motor gehaald. Hopelijk einde van dit verschrikkelijke traject, echt niet leuk om zelf steeds er achter aan te moeten zitten, boos moeten worden, en waar me van alles is wijs gemaakt. Nog even los van alle kosten die ik heb moeten maken en tijd die het me heeft gekost.
Maar niet te vroeg gejuicht, eerst de motor maar eens goed testen.
Vervelend zeg. Voordat je eventueel stappen onderneemt, zou je misschien nog contact op kunnen nemen met SWM Italie (http/www.swm-motorcycles.it/en/contacts/)? Misschien kunnen die je toch helpen.