Garantietermijn nieuwe Honda onderdelen

han1403

Rookie
19 mrt 2008
4
0
Hoi,

Vandaag kwam mij iets ter ore betreffende nieuwe orginele Honda onderdelen waar ik toch wel mijn wenkbrauwen van moet fronsen.
Volgense de officiele Honda dealer zit er op nieuwe Honda onderdelen maar maximaal een half jaar garantie en dan ook nog alleen als de dealer ze monteert...
Dat geldt dus ook voor vrij dure onderdelen en doe het zelf is uitgesloten...
Als zo'n onderdeel deel uitmaakt van een nieuwe Honda motor dan zit er dus doodleuk 2 jaar garantie op. En even voor de goede orde ik heb het hier niet over slijtage.
Kan iemand dit bevestigen danwel ontkennen?
Ik vind een half jaar wel heel kort.

Han.
 
Laatst bewerkt:
Kan er niets over zeggen...maar vind het wel vreemd.
Een merk dat bekend staat om qualiteit enzo, en dan maar 1/2 jaar garantie...

Grtzz...
 
k zou dat erg raar vinden van honda, laats ging mijn dynomo stuk van mijn 1000rr van 2004, die hebben ze kosteloos door de dealer laten vervangen. Ook al was mijn garantie voorbij hebben ze me toch een reparatie van ong 450 euri gedaan dat vond ik erg netjes.
 
Volgens mij hebben alle in Nederland verkochte goederen een wettelijke minimale garantietermijn. Ik meen me te herinneren dat dit één jaar is, maar zeker weten doe ik het niet.
 
Volgens de Europese wet heb recht je op een garantietermijn van ten minste 2 jaar. Volgens de Nederlandse wet heb je recht op een deugdelijk product. Dit kan in veel gevallen dus ook langer dan die bovengeboemde 2 jaar zijn.
 
mij werd eens verteld dat het monteren van een andere uitlaat al een punt zou kunnen zijn dat Honda in bepaalde gevallen geen garantie geef als je motorische problemen krijg.. maar heb ook genoeg verhalen gehoord dat ze na een jaar of 3 nog steeds defecte delen vervangen terwijl garantie allang is verlopen. Ik denk dat dit ook sterk van je dealer af hangt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan