gare achterband?

7 jul 2004
181
0
amsterdam
Hallo
ik heb in de achterband van mijn suzuki 850beest scheurtjes zitten van uitdroging lijkt me. Kan het zijn dat de band een keer uit elkaar knalt als ik met 120 op de senlweg rij?
maw moet ik m vervangen, en weet iemand dan waar? voordelig en vooral goed in de buurt van amsterdam?
dank

Bijlage: achterband.jpg
 
Uit elkaar knallen bij 120 lijkt me sterk, maar ik zou het risico niet willen lopen.

Ik denk dat voor zo'n ding uit mekaar klapt het karkas beschadigt moet zijn, hiervoor zouden de scheuren in het rubber tot aan het karkas moeten komen en ook nog eens meerdere lagen beschadigen (door vocht en zuurstof en dergelijke dan).

Groter risico lijkt me dat het loopvlak hard en gladder wordt en misschien bij belasting wel stukjes laat afscheuren. Als je er mee gaat rijden zou ik de boel in ieder geval goed in de gaten houden en het beste zou zijn preventief vervangen.

Helass weet ik geen goede en voordelige adressen in de buurt van A'dam.....

Ik kom uut ut Oost'n....
 
Hallo
ik heb in de achterband van mijn suzuki 850beest scheurtjes zitten van uitdroging lijkt me. Kan het zijn dat de band een keer uit elkaar knalt als ik met 120 op de senlweg rij?
maw moet ik m vervangen, en weet iemand dan waar? voordelig en vooral goed in de buurt van amsterdam?
dank
Vervangen lijkt me in dit geval voordelig, doorrijden een gok ;)

Waar :? Denk bij de motordealer.
 
volgens mij krijg je rolneigingen in de bocht en dan bedoel ik zijwaarts...ik zou ze vervangen...want met je veiligheid zou ik niet spotten


ben je straks superman met een rietje..
 
Terug
Bovenaan Onderaan