Garmin Basecamp gemiddelde snelheden

Freek_81

Die hard MF'er
4 jun 2019
303
139
Beste allen,

Ik heb zo'n Garmin Zumo voor op de motor en ook al een aantal routes gemaakt met het programma Basecamp.
Werkt op zich mooi, alleen de tijdsduur welke Basecamp uitrekent voor een route klopt helemaal niets van, de routes zijn in veel minder tijd te rijden dan wat Basecamp aangeeft.
Gemiddelde snelheden zijn in te stellen.
Basecamp snelheden aanpassen.JPG


Mijn vraag; is er iemand op het forum die inmiddels ervaring heeft wat de gemiddelde snelheden zouden moeten worden in Basecamp zodat de berekende tijd wat meer reëel wordt?

Alvast dank.
 
geen idee, ik heb alle hoofdwegen op 5 a10 km/u gezet en kleine witte wegen op 150 km/u, en off road op 300 km/u
 
Niet zo heel belangrijk om dat vooraf (denken) te kunnen weten!

Uit ervaring weet ik dat ik altijd tussen de 50 en 60 km/h gemiddeld rijd in vakanties.
Kom net terug van bijna 4000km naar- door- vanaf Frankrijk.

Net even in mijn Zumo gekeken voor de snelheden.
Gemiddeld is 56 km/h en 'bewogen gemiddeld' is 65 km/h.
De verhouding 'lopende 'wegen en paswegen+kronkel was ongeveer 50-50. Met in F zero Autoroute.
Op heenweg snelweg tot Gronsveld. Op terugweg vanaf Eindhoven. (maar dan mag je ook maar 100)

Dit zijn getallen met meestal de nodige vakantie-bagage op de motor. (een kilo of 100 ?)
Maar ook in bijv Gorge de l'Ardesch kan je door de drukte meestal niet sneller dan 30 km/h.

Met een groepje een dagje 'gassen' in de Eiffel, dan heb je andere cijfers.
Dan vanaf de Veluwe in 1.5 uur in Aken-Brand.
Mooi pleintje en tijd voor een bakkie. Is tevens de toegangspoort van de Eiffel!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Zumo 220 en werk nog(!) met Mapsource, maar als ik een route, ook langere, laad en dan ga rijden is vanaf het begin de verwachte aankomsttijd altijd goed. Dat houdt in dat in ieder gevel bij de Zumo de gemiddelde snelheden goed zijn en ook kloppen met de werkelijkheid.
 
Je kan toch zeker zelf het verschil tussen "voorcalculatie" en "nacalculatie" doorrekenen en op basis daarvan de snelheden aanpassen.
Zo moeilijk is dat niet. En "waterdicht" krijg je het nooit. Daarvoor zijn er teveel "variabelen". Het blijft altijd "bij benadering".
 
Terug
Bovenaan Onderaan