garmin GPS

whitrider

Rookie
11 feb 2004
16
0
friesland
wie heeft ervaring met Garmin GPS modellen op de motor, ik ben aan het zoeken op ebay naar een tweedehands setje want nieuw is me te duur.
Dit is touwens mijn eerste bericht op het forum want ik heb me net aangemeld, rij een witte BMW R1100 RT, ex politie
 
Hoi Whitrider,

Ik gebruik sinds vorig jaar tot volle tevredenheid een Garmin streetpilot III.

Ik heb een motor met een vaste beugel waar ik de Garmin in vastklik.
Daarnaast plug ik een verbindingskabeltje met oormicrofoontje. Tante Truus begeleidt je tot de deur.

Het apparaat draait gedurende een dag op 6 oplaadbare AA batterijen van 2000ma en is waterdicht (proefondervinderlijk).

Bijkomende kosten:
Ieder jaar een update (vorige maand no 6 binnengekregen) waar je ongeveer
€ 160,00 voor moet betalen. Voor dit geld krijg je per EMail (na betaling per creditcard) een zogenaamde: unlockcode.

Voorwaarde is dan wel dat het apparaat al eerder geregistreerd staat en dat je de beschikking hebt over een unlockcode van voorgaande jaren.

Suc6

tejo
 
Op die BMW is vast ruimte voor een VDO Dayton setje. Autoradio + navigatie.
Enneh op mrktplts zeer goedkoop aan te schaffen. Ook de updates.
Aanschaf waarschijnlijk zelfde als een Garmin update
 
Heb me een paar weken geleden ook een 2dehandse GPS V aangeschaft. Normaalgezien kan je die voor 300 à 400 euro op de kop tikken :)
 
Ik ben heel erg tevreden met mijn garmin.

Vorig jaar een streetpilot 3 gekocht, een perfect toestel. Een aantal handicaps die het toestel had bevielen mij niet. Nu de 2610, in mijn ogen goed, zeker straks met de perfect pilot.Rekent sneller en kan meer kaartmateriaal laden nu compact flash.

Kijk eens op www.gps.nl of groups.msn.com/GPSWORKSHOP/
 
Beste mensen,

tejo: er bestaat ook een 12V voedingskabel, dus zonder aangebakken luidspreker, die je op je accu kunt aansluiten. Dan hoef je niet iedere dag die batterijen op te laden.
SpookySpy: volgens mij kun je met die VDO Dayton set geen routes plannen. Het is naar mijn mening alleen een navigatiesysteem.
Witrider: kijk eens op www.gps.nl of type op dit motorforum (boven aan de bladzijde) bij "zoeken" eens gps in. Er is een discussie welk type het best geschikt is voor op de motor: GPS 5, Streetpilot 3, of de nieuwe 2610.

Ook op de site van mijn motorclub staat een duidelijk algemeen verhaal over GPS. Dit staat bij www.vfroc.nl/techniek/index.htm. Daar staat een kopje " GPS op de motor" en daaronder "artikel".
Ik heb sinds anderhalf jaar, met zeer veel plezier, een Streetpilot 3.

Veel succes met de zoektocht naar een goede gebruikte. Dat moet niet zo héél moeilijk zijn, omdat er mensen zijn die de Streetpilot inruilen tegen de nieuwe 2610.
 
Die Garmin V heeft weinig geheugencapaciteit, 19 MB, ben benieuw hoe je hem gaat gebruiken.
Ben benieuwd naar ervaringen in de praktijk vooral wanneer je bv. tochten door Europa maakt, de afleesbaarheid van het scherm tijdens het rijden.
 
Die Garmin V heeft weinig geheugencapaciteit, 19 MB, ben benieuw hoe je hem gaat gebruiken.
Ben benieuwd naar ervaringen in de praktijk vooral wanneer je bv. tochten door Europa maakt, de afleesbaarheid van het scherm tijdens het rijden.
Dan gooi je je er een grotere kaart in..

Ennum tip: zoek onder 'garmin gps' met bhv de zoekfunctie.. Kan zeer goed helpen ;)
 
VDO dayton is een route-navigatie. Ik gebruik hem dagelijks in de koekblik.
Is misschien geen optie voor op de motor. Maar ik kan me voorstellen dat ergens in de grote kuip ruimte is voor een autoradio. Tenslotte is het een ex-politie motor en die hebben toch echt een storno mobi aan boord met dat formaat....

Afijn, ik heb zelf een Magellan moving map bij me op de motor maar eigenlijk is het niets om te navigeren. Wel makkelijk om te kijken waar ik nu weer verdwaald ben :?
 
wie heeft ervaring met Garmin GPS modellen op de motor, ik ben aan het zoeken op ebay naar een tweedehands setje want nieuw is me te duur.
Dit is touwens mijn eerste bericht op het forum want ik heb me net aangemeld, rij een witte BMW R1100 RT, ex politie


Ook ik geruik sinds bijna twee jaar de Streetpilot III. Gemonteerd met een RAM mount op een Fazer 1000. Voeding via 12 volt stekkertje op de accu. Werkt vrijwel perfect, met name ook op vakantie erg handig. Trouwens, zo'n RAM mount is ook erg handig voor de videocamera.....
 
Hoi Whitrider,

Ik gebruik sinds vorig jaar tot volle tevredenheid een Garmin streetpilot III.

Ik heb een motor met een vaste beugel waar ik de Garmin in vastklik.
Daarnaast plug ik een verbindingskabeltje met oormicrofoontje. Tante Truus begeleidt je tot de deur.

Het apparaat draait gedurende een dag op 6 oplaadbare AA batterijen van 2000ma en is waterdicht (proefondervinderlijk).

Bijkomende kosten:
Ieder jaar een update (vorige maand no 6 binnengekregen) waar je ongeveer
€ 160,00 voor moet betalen. Voor dit geld krijg je per EMail (na betaling per creditcard) een zogenaamde: unlockcode.

Voorwaarde is dan wel dat het apparaat al eerder geregistreerd staat en dat je de beschikking hebt over een unlockcode van voorgaande jaren.

Suc6

tejo


Tejo,

Hoe kom je aan je update? Ik wil graag van versie 4 naar 6 maar krijg al een week geen reaktie van Sailtron....

Thanx...
 
Ik heb de update ook aangevraagd bij Sailtron, een week na mijn eerste mail heb ik om een bevestiging van mijn bestelling gevraagd. Volgens sailtron is dat niet de bedoeling konden ze niet aan beginnen. Je moet dus gewoon afwachten of je wat krijgt thuis gestuurd.Helaas zijn de update's niet aan te slepen, je moet dus geduld hebben.
 
Dan gooi je je er een grotere kaart in..

Ennum tip: zoek onder 'garmin gps' met bhv de zoekfunctie.. Kan zeer goed helpen ;)

Dat gaat niet, de GPS V gebruikt geen geheugenkaartjes.

@TS: mocht je een GPS V aanschaffen, weet dan wel zeker dat het een Europees model is en geen amerikaans model. De EU versie heeft namelijk de basismap van Europa en de US versie die van de VS (duh). Deze basismap kan je dus niet vervangen.

Daarnaast moet je natuurlijk nog de software hebben voor de detailmappen, inclusief unlockcodes, wel lekker als die in de deal erbij zitten natuurlijk.

Afleesbaarheid op de motor van de V is goed. Het scherm heeft ook een backlight voor in het donker :)
 
Kijk, je hebt natuurlijk navigatiesystemen waarbij je comfie alle info vocaal en visueel krijgt doorgeseind, maar wat als je een stuk goedkoper wil, omdat je maar af en toe zoiets nodig hebt. Is dan een handheld als de Garmin e-map, die werkt op 2 batterijtjes, een niet onaardig idee? Iemand ervaring mee? Wordt geadverteerd mee dat ie geschikt is voor de trekker (wandelaar), op de motor en auto. Maar ik neem aan dat er een antennetje naar buiten moet lopen (indien in de auto)?...
 
waarom ieder jaar een update naar een hogere software versie, is dit echt nodig?
Op de GPS GARMIN sites is daar nergens iets van te vinden?!!
Heb je met 128MB genoeg om door Frankrijk te reizen, kun je met de SPIII,
extra geheugen bijkopen?
 
Oppassen met die prijzen, dit spul zakt nu snel; kortgeleden had Nederlandse Aldi iets dergelijks voor ik meen EUR 500,- in aanbieding, met Benelux ieder straatje, ook postcodes mogelijk, Rest Europa alleen hoofdwegen.

Het zal vast niet lang meer duren of er komt er een met alle straatjes binnen Europa tegen een mogelijk nog zachtere prijs.

Aldi, Lidl en nog een paar komen vaker vrij plotseling met zulke aardige aanbiedingen, wel: zeer korte looptijd, in meestal minder dan een week uitverkocht.

Let er ook op dat BTW-tarieven verschillen in de nabije landen; bij zo'n bedrag ben je vaak in België of in Duitsland merkbaar goedkoper uit maar de Duitse toestellen zullen misschien alleen Duitse taal inhebben, ik zag nog geen kans zo'n ding in bedrijf te zien/horen.

Vrijdag 2 april zag ik in NLD-Aldi mooie "platte" beeldschermen staan 19-duims voor EUR 499.- en 17-duims voor EUR365; verleidelijk en véél goedkoper dan een jaar of 2 geleden maar mijn "gewone" kleuren-monitor van ik meen 15 duimen van omstreeks 1990 wil maar niet kapot dus ik kan rustig nog ff wachten op verder dalende prijzen.
 
waarom ieder jaar een update naar een hogere software versie, is dit echt nodig?
Op de GPS GARMIN sites is daar nergens iets van te vinden?!!
Heb je met 128MB genoeg om door Frankrijk te reizen, kun je met de SPIII,
extra geheugen bijkopen?
Omdat de wegen nog wel eens veranderen (bij schiphol bijvoorbeeld richting den haag vanuit het noorden)

Met een update krijg je dus nieuwe grondkaarten met de geupdate wegen erop
 
waarom ieder jaar een update naar een hogere software versie, is dit echt nodig?
Op de GPS GARMIN sites is daar nergens iets van te vinden?!!
Heb je met 128MB genoeg om door Frankrijk te reizen, kun je met de SPIII,
extra geheugen bijkopen?


Bijkopen van nieuwe software (kaartmateriaal) is niet noodzakelijk, maar na een aantal jaren wel wenselijk daar het wegennet natuurlijk in de loop der jaren steeds meer veranderd. Ik heb twee jaar met Mapsource versie 4.0 gereden (Streetpilot III) en pas enkele weken geleden de overstap naar versie 6 gemaakt (de tussenversie 5.0 was niet echt veel beter dan versie 4.0). Het mooie bij Garmin is dat je vooraf op de website kunt inzoomen op het nieuwste kaartmateriaal om te bepalen of nieuwe wegen e.d. zijn toegevoegd. Pas daarna besluit je dan wel of geen update te kopen. Zo kun je best tot de conclusie komen dat een versie overslaan voor jouw geen probleem is. Overigens moet 128MB voldoende zijn om compleet Frankrijk op te slaan. De volledige Benelux past tenslotte oop op een 128MB kaartje. Overigens is 128MB het grootste Formaat geheugenkaart....
 
Bijkopen van nieuwe software (kaartmateriaal) is niet noodzakelijk, maar na een aantal jaren wel wenselijk daar het wegennet natuurlijk in de loop der jaren steeds meer veranderd. Ik heb twee jaar met Mapsource versie 4.0 gereden (Streetpilot III) en pas enkele weken geleden de overstap naar versie 6 gemaakt (de tussenversie 5.0 was niet echt veel beter dan versie 4.0). Het mooie bij Garmin is dat je vooraf op de website kunt inzoomen op het nieuwste kaartmateriaal om te bepalen of nieuwe wegen e.d. zijn toegevoegd. Pas daarna besluit je dan wel of geen update te kopen. Zo kun je best tot de conclusie komen dat een versie overslaan voor jouw geen probleem is. Overigens moet 128MB voldoende zijn om compleet Frankrijk op te slaan. De volledige Benelux past tenslotte oop op een 128MB kaartje. Overigens is 128MB het grootste Formaat geheugenkaart....
Ik heb even Frankrijk geselecteerd. Het past helaas niet op 128 MB. Zie eerder dit topic. (Heb je echt héél Frankrijk op detailniveau nodig? Doorgaande wegen zitten immers altijd in de SP3))
 
Ik heb even Frankrijk geselecteerd. Het past helaas niet op 128 MB. Zie eerder dit topic. (Heb je echt héél Frankrijk op detailniveau nodig? Doorgaande wegen zitten immers altijd in de SP3))


Verduveld je hebt gelijk !! Is toch een groter land dan ik dacht....:-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan