Garmin Montana 700i-750i

Sphyrnidus

MF veteraan
29 jun 2004
6.839
992
Zuid Holland
Voor de verre reiziger is er nu de nieuwe Garmin Montana die ook voorzien kan worden van de InReach functie waarmee je hulp kan inroepen als je geen bereik hebt. Schokbestendig en waterdicht. In de 700i is hij ook uitgerust met City Navigator zodat je er mee kan navigeren als met de Zumo. Er is ook een motorsteun leverbaar. Hij is niet goedkoop en voor de satelliet communicatie heb je ook nog een abo nodig.
 
Laatst bewerkt:
Is er niet een uitgebreider draadje als dit over de Montana 700 serie?
tips zijn welkom
aju propje
 
Niemand hier met de laatste versie Montana de 700 serie??
Rijd er niemand tracks?
Aju propje
 
Dank je.
Die kende ik al.
Maar dacht dat het hier ook wel storm liep voor een echt offroad bestendig navigatie toestel.
 
Heb hem nu 2 weken uitgetest.
Bevalt redelijk.
Wel ontzettend veel onzin erop.
Het lijkt net een moderne motorfiets.
De kabelboom die erbij zit gewoon idioot zoveel.
Let op met weg knippen deze serie draait op 5 volt.
De montana 650 op 12 volt.
Tip van flip.
Het scherm is fantastisch in vol zonlicht.
Maar ik vind het tegenvallen in schaduw.
Aangezien ik hem op een kleine motor heb zit de 700 vaak in de schaduw.
En daar moet ik nog iets voor zien te vinden.
 
Ik nam hem nu 3 weken mee naar India. Voor de navigatie gebruikte ik de OSM kaart want Garmin levert in Europa of de USA geen kaart van India. Alleen via de UK site wel, maar daar kwam ik te laat achter. De Garmin gebruikte ik op een huurmotor, dus alleen op de batterij. De batterij houdt het makkelijk een rij dag vol, meestal was er nog 50% over. Natuurlijk dimt hij op de batterijmodus het scherm, maar als je het aantikt, licht het op. De afleesbaarheid in fel zonlicht vond ik redelijk. Het touchscreen vond ik redelijk gevoelig met handschoenen aan, maar perfect is het niet. Met winterhandschoenen was het zelfs slecht. Het was trouwens niet warm in de Himalaya 🤪 Ik heb wat getobt met het vinden van adressen, maar dat kan aan de kaart gelegen hebben. Voor de navigatie en turn-by-turn opdrachten was het prima. Verder zitten er veel functies op, die je op de motor niet nodig hebt, maar het is natuurlijk ook niet als motornavigatie in de markt gezet. Routes laden gaat makkelijk via een kabel, Garmin Explore vind ik een drama. Ik heb hem gekocht voor verre reizen als back-up van de XT en met de Inreach functie. De telefoon als back-up gebruiken doe ik niet, de meeste telefoons zijn te kwetsbaar voor mijn gebruik en te belangrijk om aan grof geweld bloot te stellen.
6AC12248-B0FE-478D-9B6F-2A1A151B63FD.jpeg

De brug werd gereviseerd, er was geen andere mogelijkheid dan op een hoogte van 4500 meter door deze steenkoude gletsjer rivier te rijden. Het water in het eerst stuk was dieper dan wielhoogte.
 
Ik denk dat hij het niet volhoudt op een accu lading.
Ik moet het scherm maximaal verlicht hebben anders kan ik de track niet volgen.
Dacht dat hij wel voor motoren was ontwikkeld?
De Inreach heb ik al als los kastje.
Maar vindt jij de XT steviger uitgevoerd als de Montana 700 serie?
 
Nee, het is primair een outdoor toestel die ook op een motor geplaatst kan worden. In principe kan die overdag zonder verlichting gebruikt worden, maar dan is het soms wel nodig om het scherm iets te kantelen. Op de motor is dat uiteraard wat lastiger dan tijdens het wandelen. Met de bijbehorende motorsteun kan hij uiteraard op de motoraccu aangesloten worden (als het je eigen motor is ipv huur), en dan kun je de verlichting aan laten staan.
 
Krijg de Rammount ook niet zo strak aangedraaid dat hij niet verdraait tijdens offroad rijden.
1 connector is al verdwenen.
Dus dat ruimt mooi op.
Ga als ik de motor terug heb ook nog het nodige snoeien in de kabelboom.
Zit behoorlijk in de weg bij mijn remleiding voorrem.
Erg weinig ruimte in het cockpitje van de 500exc.
 
Ik heb in drie weken en 3800 km geen een keer meer dan 50-60% van de accucapaciteit verbruikt. @propje Nee de XT is niet steviger uitgevoerd, maar wel gebruiksvriendelijker dan de Montana. Wij hebben ieder een InReach want als ik het ravijn in rij en zij niet (of vice versa) is het wel zo fijn als de ander hulp kan inroepen. Daarom zit de Montana ook in principe niet vast gemonteerd op de motor, want als ik van mijn motor gescheiden wordt, wil ik ook hulp kunnen inroepen. We reden nu ook in India weer wegen waarop we gedurende honderden kilometers vrijwel niemand tegenkwamen. Met hellingen zo stijl dat de motoren het ternauwernood redden en soms zelfs niet en op bergweggetjes zonder de geringste bescherming.
IMG_8067.jpeg
 
Ook mijn idee de inreach moet je bij je hebben (op de man/vrouw)daarom heb ik ook het kleine rode kastje apart.
Maar een Enfield en helling moeilijk kan al vrij snel😗
Heb er stukje TET mee gereden in Portugal.
Tis absoluut geen hobby van mij navigeren.
Maar kaart lezen vindt ik nog erger.
Dus je moet wat.🥱
 
Daar ben je lkr mee.
En dan duwen?
Zal niet meevallen op grote hoogte met zo.n zwaar lor.
 
Ja het was boven de 4000m. En nee het viel niet mee om de controle te houden. Ik heb hem twee keer weer terug naar beneden moeten laten zakken (terwijl hij dus al weer achteruit gleed) naar een ander stukje en dan met een aanloopje opnieuw omhoog. Dat lukte gelukkig, zowel mij als de anderen. De diepe rivieren waren ook uitdagingen... Maar we dwalen af van de Garmins...
 
Ben ik weer.
Zo enthousiast als ik was voordat ik de 700 in m.n vingertjes had.
Zo hard wordt ik minder enthousiast tijdens het gebruik van dit apparaat.
Denk dat ik hem opruim.
De 650 montana wordt het schermpje te klein omdat ik niet met leesbril wil rijden onder m.n crossbril.
Het scherm van de 700 is verschrikkelijk in de auto.
Heb er z.on plakruit opzitten van waypoint man man wat een schittering.
Bijna niets te zien
Enigste voordeel wat ik tot nu toe fijn vindt is zichtbaarheid met volle bak zon op het scherm.
Als ik in schaduw rijd is het zicht zo slecht dat ik het bijna niet meer kan zien.
Ga het nog proberen met een kaart van city navigator.
Maar als dat niet werkt neem ik er afscheid van.
Ga toch maar opzoek naar goede telefoon navigatie.
Want m.n Blackview is ook aan vervanging toe.
Ga verder in het draadje van navigeren met mobiel.

Aju propje
 
Nog een kleine update zit met de 700 op schoot maar de hele lens lijkt verdwenen.
Ik was al gewaarschuwd door mede reiziger ook met de 700 dat het plaklensje van waypoint tegen z,n helm vizier was gekwakt.
Maar hoe ik ook peuter ik kan helemaal geen lens meer vinden op het scherm dat zou ook verklaren waarom hij vandaag zo schitterde in de auto.
maar eens langs waypoint vragen hoe dat zit.
 
Dikke lijnen van de Track tevoorschijn geklungeld.
Ik niet maar m.n zoonlief.
En vandaag aan het snoeien geweest in de idioot lange overlengte aan snoeren.
Afval meer als 2 mtr. Lengte.
Net of elke motorrrijder z.n boordspanning bij het achterlichtje vandaan haalt??.







Heb de montana 650 verkocht dus nu moet ik wel verder met de 700.
Voedingsblokje achterop de motorsteun gelijmd.
Met Polymax high tack.
Helaas niet in zwart te krijgen.
Maar deze heeft hoge aanvangs kleefkracht.
En vervolgens het principe (waar weinig goed is.
Kan veel geen kwaad)
Toegepast om vast te lijmen.

Aju propje
 
Is er al nieuws op Garmin gebied?
Haal de nieuwste updates binnen maar je kan nog steeds geen dikke tracklijn zichtbaar krijgen op het scherm.lijkt het?
Dit voor mijn montana 700

Aju propje
 
Terug
Bovenaan Onderaan