Garmin Nüvi of streetpilot (1620)?

Zattara

MF veteraan
31 aug 2006
1.443
0
Gelderland
Omdat ik toch het plan heb om het komende jaar wat meer tochten te gaan rijden met mijn vriendin kijken wij wat rond voor een navigatiesysteem.

aangezien ik nog student ben en we het niet wekelijks zullen gaan gebruiken wou ik de kosten toch zo laag mogelijk houden.

Nu zag ik op Mp dat vooral de streetwise en de Nuvi veel worden aangeboden en voor een aantrekkelijke prijs.

Wat zijn de na- en voordelen van beide systemen? Zijn er hier "ervaringsdeskundigen"? ;)
 
Niet alle Nuvi kunnen routes laden, alleen de 510 met bluetooth en 550 zonder bluetooth.
Streetpilot is oud en nieuwe kaarten worden binnenkort niet meer gemaakt. :)
 
Dit is niet geheel juist. Er zijn meer Nuvi's die routes accepteren (vooral de duurdere modellen; op www.garmin.com zijn van alle toestellen uitgebreide specificaties te vinden), alleen de Nuvi's van de 500-serie zijn waterdicht en daardoor geschikter voor op de motor dan de andere.
De StreetPilot 2610 werkt niet met de huidige NT-kaarten, de allerlaatste kaarten van het oude formaat dat dit toestel nodig heeft zijn eind vorig jaar verschenen (versie 2009). De 2720 en de 2820 kunnen wél overweg met NT-kaarten, en met name de 2820 is nog prima bruikbaar, mede ook door z'n ruime interne geheugen van 2 GB wat voorlopig nog wel genoeg is om de gehele Europa-kaart in te laden. Beide toestellen hebben overigens niet de mogelijkheid om er een SD-kaart erin te plaatsen, en ook is de ontvanger minder gevoelig dan die van de Zumo's.
Overigens hebben we het hier dan wel over de reguliere kaarten. Voor het rijden van tochten is de net nieuwe OnRoute Motorkaart zeker interessant, en die werkt ook nog op de 2610.
 
ik heb zelf een 2610 (streetpilot) en die bevalt me prima. Hij is niet duur en je kan er nog vanalles voor vinden. Ook is het makkelijk routes inladen vanaf de pc.
 
tja garmin is prima. gebruik momenteel vaak die van mijn vrouw
een nuvi 250 hupelde pup, werkt 5 uur en gewoon in plastic zakje.
in het kaarten vak van de fiets.
gaat prima. maar koop nu ook 1 voor mezelf.
ik neem de goedkopen ,die zonder koptelefoon geluid.
voor mij goed genoeg.
een motorset kan ik kopen voor geloof 369 euro heel europa.
 
Ik ben helemaal een leek op navigatiegebied dus tot zover, bedankt voor de respons!

Maar wat zijn NT-kaarten?
En waarom worden er haast geen tomtom's gebruikt in de motorwereld? http://www.staplesofficecentre.nl/NEL/Catalog/cat_sku.asp?Description=navigatiesystemen_3&CatIds=4963034,4963194,4963196&webid=5763033&affixedcode=WW (Deze) is toch niet duur dacht ik zo...?

En wat zou in jullie "humble opinion" het beste zijn voor circa €200,-? (incl. 2de handsjes)
 
Laatst bewerkt:
NT-kaarten zijn gecomprimeerd, waardoor ze minder ruimte innemen op het toestel dan de oude. Alleen moet het toestel wel in staat zijn om het NT-formaat te kunnen lezen, en oudere toestellen als de 2610 kunnen dat niet.
De enige TomTom die echt geschikt is voor op de motor is de Rider. De rest is niet waterdicht en ook niet echt bestand tegen de trillingen die optreden op je fiets. Verder moet je wel een toestel hebben waarmee je routes kan laden, en dat is bij Garmin met hun software toch een stuk beter geregeld dan bij TT.
(okee, de meningen zullen verschillen hierover, maar het is niet voor niets zo dat Garmin een stuk populairder is)
 
Ik ben helemaal een leek op navigatiegebied dus tot zover, bedankt voor de respons!

Maar wat zijn NT-kaarten?
En waarom worden er haast geen tomtom's gebruikt in de motorwereld? http://www.staplesofficecentre.nl/NEL/Catalog/cat_sku.asp?Description=navigatiesystemen_3&CatIds=4963034,4963194,4963196&webid=5763033&affixedcode=WW (Deze) is toch niet duur dacht ik zo...?

En wat zou in jullie "humble opinion" het beste zijn voor circa €200,-? (incl. 2de handsjes)

Kijk eens hier [Info Garmin nuvi 510 *O*
Poster:damted
ReplierOfflineGeplaatst op donderdag 07 januari 2010 19:40
Citeer berichtBekijk berichtVoeg toe als favorietRapporteer
BMW R1200R
MotorstekBekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenBezoek homepageVerstuur privéberichtBerichten:2.649Reg. datum:01 nov. 2002Locatie:ZHquote:
Dresselaers schreef op 07 januari 2010 @ 09:47:
ja, voor auto maakt die ook een super grote omweg.

Nu staat die zelfs aan 145€!


http://www.asadventure.co...ry/id_web_group_level1/30
volgens mij nog steeds €149,95 + 5,- voor verzendkosten in de webshop.

Hij zal toch niet daarom zo goedkoop zijn

Ik denk toch dat je ergens nog iets fout hebt staan.
Plan eens een andere route, of check nog even of alle instellingen goed staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan