Garmin Streetpilot minder geschikt voor motor?

Dit is......

  • een verbeterd product.

    Stemmen: 9 81,8%
  • een marketing strategie..

    Stemmen: 2 18,2%
  • gelul in de ruimte.

    Stemmen: 0 0,0%
  • who cares :Z:z...

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    11

SecOp

MF veteraan
18 jan 2004
11.699
30
Nijmegen
Iedereen die de topics over het gebruik van navigatiesysteem heeft gelezen, kent ondertussen wel de voor- en nadelen navigeren met een Garmin, PDA, TomTom rider enzovoort.

Garmin werd (door de vele voorstanders ;) ) als meest geschikt bestempeld, omdat een Garmin Streetpilot (en vast nog wel andere Garmin modellen) standaard waterdicht zijn en de mogelijkheid hebben om een vooraf uitgestippelde route met een groot aantal waypoints te gebruiken.

En ook de site van Notter werd veel aangehaald, de PDA is ongeschikt omdat deze niet tegen trillingen zou kunnen en het stof en condens onherroepelijk zou leiden tot een defecte PDA (nou heb ik zelf al heel wat kilometers met een PDA in een Otterbox gereden en na een recentelijke controle van de binnenkant kan ik zeggen dat deze er nog uit ziet als nieuw).

Met dit in het achterhoofd vraag ik mij het volgende af? Op de site van Garmin wordt het model Zümo geïntroduceerd als "het Garmin navigatiesysteem voor op de motor".
Er zijn inderdaad wat specifieke kenmerken die voor een motorrijder gunstig zijn (knoppen aan de linkerkant, grotere iconen en een fuel-gauge), maar dit is op een Streetpilot toch ook geen probleem :? (die fuel-gauge vind ik een nutteloze optie). Of zou er dan toch meer aan de hand zijn (let ook even op de opmerking "vibration tested") :?

Ik zou graag jullie mening eens over dit onderwerp willen weten :) !

p.s. op de nederlandse site staat wel een Macromedia flash maar deze werkt bij mij niet. En via de productwijzer kom ik uit op de Streetpilot 2720 of 2820.
 
Oh ja, het komt in het 4de kwartaal 2006 in de USA op de markt, Europa onbekend. Overigens is er wel een versie met de kaart van Europa voorzien :) .
 
Streetpiloot is een beetje oud nieuws wanne. Gewoon een Zumo kopen. Of lekker dwars doen en een TTR halen. 376C/2720 zijn je (nu) je beste opties.
 
Ik heb een streetpilot 2720 3 weken gelee gekocht, ik heb nog nooit zo'n fijn apperaat gehad, zat ik in de schotse "rimboe" tike ik " find benzinepomp in" kwam er een zooi op te proppen, of een pin automaat of wat.

Had hem lekker ingesteld op "geen snelwegen" heb alleen maar binnen door gereden , heeeeeeeeeeeeeeeerlijk.
 
Ga straks met de 2610 een rondje IJsselmeer doen. Heb van tevoren een route gemaakt (en ben van plan dat veel vaker te gaan doen). Hij's inderdaad groter dan wat tegenwoordig standaard is, maar vind ik niet storend...
 
De vraagstelling is een beetje fout.
Je had beter kunnen vragen "Is de Zümo meer geschikt voor op de motor?"

De Streetpilots zijn weldegelijk goed te gebruiken op de motor, alleen is de Zümo er helemaal op aangepast. Dus de streetpilots zijn niet minder geschikt, maar de Zümo juist meer. Het zijn vooral de kleine details die hem meer geschikt maken. bv Knoppen aan de linker kant ipv rechter.

Over de rest van de funktionaliteit kan pa wat gezegd worden als hij ook daadwerkelijk op de markt is.
 
Misschien dat hier nog wat nuttige info staat?

http://www.gps-garmin.nl/gps_op_de_motor.html
Dat is het bedrijf wat ik bedoel met Notter.

Ik heb een streetpilot 2720 3 weken gelee gekocht, ik heb nog nooit zo'n fijn apperaat gehad, zat ik in de schotse "rimboe" tike ik " find benzinepomp in" kwam er een zooi op te proppen, of een pin automaat of wat.

Had hem lekker ingesteld op "geen snelwegen" heb alleen maar binnen door gereden , heeeeeeeeeeeeeeeerlijk.
Maar dat kan elk navigatiesysteem natuurlijk, zowel het vinden van POI's (tankstation, PIN etc) als het vermijden van snelwegen.

De vraagstelling is een beetje fout.
Je had beter kunnen vragen "Is de Zümo meer geschikt voor op de motor?"

De Streetpilots zijn weldegelijk goed te gebruiken op de motor, alleen is de Zümo er helemaal op aangepast. Dus de streetpilots zijn niet minder geschikt, maar de Zümo juist meer. Het zijn vooral de kleine details die hem meer geschikt maken. bv Knoppen aan de linker kant ipv rechter.

Over de rest van de funktionaliteit kan pa wat gezegd worden als hij ook daadwerkelijk op de markt is.
Tja, fout of niet.... de Streetpilot wordt door Garmin zelf als Automotive toestel in de markt gezet die met aanpassingen ook op de motor kan worden gebruikt. De Zümo wordt als motor model op de markt gezet, die ook in de auto te gebruiken is. En let eens op Vibration tested!!!! (hét argument van Notter om geen PDA te gebruiken en nu door Garmin alleen in de specs van de Zümo opgenomen).
 
Tja, fout of niet.... de Streetpilot wordt door Garmin zelf als Automotive toestel in de markt gezet die met aanpassingen ook op de motor kan worden gebruikt. De Zümo wordt als motor model op de markt gezet, die ook in de auto te gebruiken is. En let eens op Vibration tested!!!! (hét argument van Notter om geen PDA te gebruiken en nu door Garmin alleen in de specs van de Zümo opgenomen).

De term "automotive" omvat veel meer als alleen personen auto's, zo'n beetje alles wat zich vrij over het land kan bewegen valt daar onder. Van vrachtauto tot sneeuwscooter.

Dat "Vibration Tested" is gewoon marketing. (Gestuurt door Waypoint en Touratech)
Garmin heeft een Maritieme- Luchtvaart achtergrond, en als je al eens op een boot of in een vliegtuig hebt gezeten dan weet je dat die dingen ook flink kunnen vibreren.

Ik zelf rij met een maritieme Garmin op mijn motor rond, dus je hoeft niet eens een toestel te hebben waar het woordje "straat" in de naam voorkomt. ;)
 
Ach, elk jaar komen ze met nieuwe producten en elk jaar zijn die veel beter dan het oude product. Net wasmiddelen reclame, nu verbeterde versie! Wast nog schoner! Oh, dus de oude waste niet schoon? Maar dat hebben jullie me anders wel jarenlang beloofd |(

De 2610, 2720 enz. zijn perfect voor op de motor en de Zumo is gewoon het nieuwste speeltje. Over een paar jaar hebben ze de Zumo II, die nog beter is als de vorige. En zo gaat dat nog eeuwen door ;)
 
heb sinds een paar dagen de 2720 en moet zeggen, dat ie wat groter is is alleen maar handig als je hem met handschoenen wil bedienen( oh ooh mag eigenlijk niet onderweg O-) ), herberekend vliegensvlug. gewoon een topper zonder bewegende delen want een harde schijf gaat vroeg of laat toch stuk door trillingen. en tuurlijk brengt de toekomst altijd betere...
 
Laatst bewerkt:
Het is ook nooit goed he 8-) :+

Brengt Garmin speciaal voor ons een nieuwe GPS uit.....
Volgend jaar is de mijne (SPIII) wel eens aan vervanging toe - lees "ik wil gewoon een nieuwe" - en dan zal het waarschijnlijk gaan tussen de 2720/2820 en de Zumo. Eerst maar eens kijken wat die Zumo nou precies voor apparaat is, de andere Garmins hebben zich al ruimschoots bewezen
 
Gaat nog wel even duren voordat de Zumo er is. :(

--------------------------------------------------------------------------

Beste Raymond,

wij hebben nog geen informatie over de levering in Nederland van de Zumo gekregen.
Hij wordt rond november in de VS verwacht, meestal volgt de Europese versie een paar maand later.
De specificaties op www.garmin.com zijn veelbelovend.

Groeten uit Notter,

Eric
----- Original Message -----
From: Raymond Ros
To: sales@gps.nl
Sent: Wednesday, July 26, 2006 9:17 AM
Subject: Garmin Zumo


Goedemorgen,

Op jullie site zie ik de Garmin Zumo nog niet staan. Deze is ook pas geintroduceert door Garmin, dus wellicht nog niet leverbaar in Nederland. Hebben jullie al meer informatie over dit apparaat? Specificaties over functionaliteiten, levertijd, verkoopprijs, etc?

Graag hoor ik uw reactie,

Met vriendelijke groet,

Raymond Ros
064xxxx

http://www.garmin.com/zumo/
 
Gaat nog wel even duren voordat de Zumo er is. :(

--------------------------------------------------------------------------

Beste Raymond,

wij hebben nog geen informatie over de levering in Nederland van de Zumo gekregen.
Hij wordt rond november in de VS verwacht, meestal volgt de Europese versie een paar maand later.
De specificaties op www.garmin.com zijn veelbelovend.

Groeten uit Notter,

Eric
----- Original Message -----
From: Raymond Ros
To: sales@gps.nl
Sent: Wednesday, July 26, 2006 9:17 AM
Subject: Garmin Zumo


Goedemorgen,

Op jullie site zie ik de Garmin Zumo nog niet staan. Deze is ook pas geintroduceert door Garmin, dus wellicht nog niet leverbaar in Nederland. Hebben jullie al meer informatie over dit apparaat? Specificaties over functionaliteiten, levertijd, verkoopprijs, etc?

Graag hoor ik uw reactie,

Met vriendelijke groet,

Raymond Ros
064xxxx

http://www.garmin.com/zumo/
De SP2820 daalt ook rap in prijs. Ik heb deze in Duitsland al gezien voor €1019,- :o .
 
Terug
Bovenaan Onderaan