Garmin zumo 350 laad niet op

Motomuis37

MF'er
9 mrt 2014
127
0
Hallo allemaal!

Vandaag de aansluiting voor mijn zumo 350 op de motor gemaakt. Er is alleen 1 probleem: de zumo laadt dus niet op in de houder.

Ik heb alles doorgemeten: er is een massa, er is een plus. Alleen opladen, ho maar. Uit de twee pinnetjes komt 5.2 volt dus de transformator werkt ook en de aansluiting zou dus moeten kloppen. De pennetjes maken ook contact met de zumo.

Wie o wie weet waarom hij dan toch niet oplaadt?

Alvast bedankt!
 
De 2 koperen pennetjes aan achterzijde van de Zumo zijn mss gecorrodeerd.

Staat de motor met de houder nog wel eens in de regen? Er zit een rubber flapje op de houder die na omklappen de pennetjes droog en schoon houdt. Erg omslachtig, dus vrijwel niemand gebruikt dit. Deze 2 pennetjes in de motor-houder zijn licht verend. Kan zijn dat die vervuild zijn en niet of te weinig uitveren. En ook hiervan kunnen de topjes gecorrodeerd zijn.

Je zou kunnen proberen om jouw Zumo bij iemand anders op de houder te plaatsen om snel uit te vinden waar je moet zoeken.
 
Laatst bewerkt:
+ en - verkeerdom aangesloten? Laatst iemand geholpen met hetzelfde probleem (door dealer aangesloten) meten met multimeter gaf ook -12v aan.

De stekker is door de vorige eigenaar aan het einde gesplitst, zodat de houder ook van de motor af kan. Kan het dan zijn dat die connector verkeerd om zit? Kan het kwaad om deze om te draaien en te proberen?
Op de accu is die namelijk 100 procent zeker goed aangesloten. De zekering zit tussen het plus draad en die zit zeker weten op de plus aangesloten.
 
+ en - verkeerd om aangesloten? Laatst iemand geholpen met hetzelfde probleem (door dealer aangesloten) meten met multimeter gaf ook -12v aan.
Hoe kan dit nu verkeerd? Spul aangesloten door een blinde ?
Er zit heel duidelijk een RODE en een ZWARTE draad aan. Welke kleur zou waar aangesloten moeten worden? Daar hoef je geen kern-geleerde voor te zijn.

En.....eeeh, Multi geeft MIN 12V aan? Draai de test-punten eens om....... Hé, PLUS 12V !

Edit:
Ikzelf heb ook de kabel doorgeknipt om houder te kunnen afnemen. (Voordeel: contacten worden buiten niet vuil en bij vocht zullen contacten niet corroderen) Zowel aan de motor als aan de houder (met 20cm kabel) heb ik een 1-duidige stekker gemonteerd. Het kan dus nooit gebeuren dat polen wisselen bij inklikken.


De kabel heeft een plus en de nul/ aarde is de staalmantel. Dus het lijkt me dat je later weer staalmantel met staalmantel moet verbinden. De kerndraad is idem.
 
Laatst bewerkt:
Alles is verder origineel! Ook de spanning reductor. Komt een mooie 5.3 volt uit de contact puntjes. Dit is idd ook een eenzijdige connector dus het moet allemaal goed zitten! Ook de draden zijn sowieso goed aangesloten haha!
 
Eerst in die van jou in een andere houder en een andere in jou houder is het snelste als dat kan.

Je kan nog even kijken of het helpt als je de zumo aandrukt als hij het dan wel doet dan maken de pennetjes geen goed contact.

Contacten eventueel schoonmaken met contactspray en daarna de contactspray verwijderen met lucht.

Je reductor (disclaimer: ik sluit me aan bij de termen die gebruik worden zelf noem ik het een spanningsregelaar) is ingebouwd in de houder begrijp ik.

Kan je op de contacten van de zumo zelf 5.2 volt zetten?
 
@ bevestiging 340/350
Toestellen zijn hetzelfde. Verschil is aantal kaarten. (bij aanschaf)

@ niet rijden 390 bij regen op Z750. Geen afscherming te maken over het geheel?
Ik heb op mijn FZ maar een klein kuipje. Als ik stil sta pakt ie nog de meeste regen.
Mijn Zumo krijgt niet meer dan enkele spetterjes, ondanks een hele dag rijden met hoosweer.

@ reductor
reductor (of spanningsregelaar zo je wilt) zit in een klein vierkant blokje (4x4cm), ver genoeg weg van de houder, zodat die op een 'onzichtbare' plaats is weggewerkt.
 
Laatst bewerkt:
Lade de zumo voorheen wel op, of heb je deze nog nooit aangesloten gehad op een motorfiets?
Google eens of er toevallig een interne zekering in zit die kapot zou kunnen zijn.


Dat is dus het rare: 1 seconden heeft die het gedaan en daarna nooit meer. En ik heb hem inderdaad nog nooit eerder op een motor aangesloten gehad. Gisteren voor het eerst!

Goeie tip, ga gelijk eens zoeken!
 
Hoe kan dit nu verkeerd? Spul aangesloten door een blinde ?
Er zit heel duidelijk een RODE en een ZWARTE draad aan. Welke kleur zou waar aangesloten moeten worden? Daar hoef je geen kern-geleerde voor te zijn.

En.....eeeh, Multi geeft MIN 12V aan? Draai de test-punten eens om....... Hé, PLUS 12V !
.

Het kan dus zelfs door een dealer verkeerd aangesloten worden. En idd -12 is nie goe. ;)
Was wel bij een Multiatrada, 12v acc stekkertje zitten dus 2 zwarte draden op (Italiaanse logica) dan moet je dus ff meten.

@ TS ga nou ff meten binnen 1 minuut weet je alles toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan