Garmin Zumo 550 misdraagt zich

Grote steden, geen denken aan. Ik wil rijden ipv sukkelen in optocht. Binnen in minuut rij ik al op landelijke wegen, heerlijk.... :]
 
Wat ik vaak doe op langere reis, dat ik zoveel mogelijk platteland rijd.
Komt er een stad in zicht dan even kwartiertje op de snelweg en daarna weer verder binnendoor!
 
Grote steden, geen denken aan. Ik wil rijden ipv sukkelen in optocht. Binnen in minuut rij ik al op landelijke wegen, heerlijk.... :]

In mijn oude woonplaats Vollenhove ik ook zoiets, maar nu in Nijmegen kan ik ook binnen een paar minuten de snelweg op, volgende afslag eraf, of makkelijk richting Overasselt ofzo.
 
In mijn oude woonplaats Vollenhove ik ook zoiets, maar nu in Nijmegen kan ik ook binnen een paar minuten de snelweg op, volgende afslag eraf, of makkelijk richting Overasselt ofzo.
Gisteren nog geweest, ik bedoel vanaf de griftdijk en dan langs de waal om vervolgens de Betuwe in te duiken. Maarja geen tijd voor gehad; motor op stal/Opadag en in de binnenspeeltuin Ballorig vermaakt... _O-

Nog een paar maand en dan gaan hè.....8-)
 
Ze mogen promoten wat ze willen, maar daar koop ik geen nieuw apparaat voor. Zumo functioneert goed, al jaren en mag dat nog jaren blijven doen. Heb er zelf al een nieuw Alie scherm en toch screen in gezet, functioneert zonder problemen. En als ze ooit stoppen met kaartupdates, so what!! Ik hoef er niet mee naar een nieuw aangelegde woonwijk , maar in de Alpen of de Pyreneeën veranderd niet zo veel. En soms, vooral als je tijd zat hebt heeft dat ook nog zijn charmes, zelf rondkijken en snappen waar je zit. Dus die 550 kan nog lang zat mee!!
Met dezelfde instelling zit ik nu met een TomTom die het nog op alle gebieden perfect doet, maar eens in de paar ritten opeens 100 keer denkt dat ik op het scherm druk terwijl dat niet zo is. Dus floept hij zo uit zichzelf naar menu, instelingen, whatever. De frustratie aan dat ^#&#&*#^ apparaat weegt echter niet op tegen de duurzame mindset.
 
Heeft die TomTom een resistief scherm? (het ouderwetse systeem zeg maar, die je met je nagels bedient)
Dat soort schermen wil weleens op hol slaan als er wat vuiligheid/zandkorreltjes zit onder het randje van de behuizing dat op het scherm rust. Schoonmaken helpt dan wel.
 
Heeft die TomTom een resistief scherm? (het ouderwetse systeem zeg maar, die je met je nagels bedient)
Dat soort schermen wil weleens op hol slaan als er wat vuiligheid/zandkorreltjes zit onder het randje van de behuizing dat op het scherm rust. Schoonmaken helpt dan wel.
Nee het is een van de eerste met een "echt" touchscreen. Die dus af en toe he-le-maal hysterisch wordt....
 
Heeft die TomTom een? (het ouderwetse systeem zeg maar, die je met je nagels bedient)
Dat soort schermen wil weleens op hol slaan als er wat vuiligheid/zandkorreltjes zit onder het randje van de behuizing dat op het scherm rust. Schoonmaken helpt dan wel.


De oudere Riders hebben inderdaad eenresistief scherm.
Met de komst van de TomTom Rider 400 (Nav4) wordt een capacitief scherm gebruikt.
Ook de huidige WiFi modellen Rider 5x0 (Nav5) gebruiken dus ook een capacitief scherm.
 
Nee het is een van de eerste met een "echt" touchscreen. Die dus af en toe he-le-maal hysterisch wordt....

Het kan een tijdelijke oplossing zijn om het scherm dan te rekalibreren. Even kijken of ik kan vinden hoe dat met jouw toestel moet.

Ik zie niet welk toestel je precies hebt, maar kun je via deze site niet verder komen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een update, ik heb na de problemen met GPS satellieten die niet gevonden konden worden inmiddels al maanden geen problemen meer gehad met de verbindingen. Helaas blijft de Garmin bij op de computer gemaakte routes niet werken. Echter zijn de routes die de Garmin zelf vanuit het apparaat maakt wel goed. Inmiddels is mijn laptop geüpdatet naar een nieuwer OS en zou ik de nieuwere Garmin software moeten kunnen draaien. Moet die alleen wel nog installeren. Maar tot nu toe is dit nog niet nodig geweest omdat de Garmin zelf prima routes genereert. De motor heeft wel een heleboel andere problemen :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan