Garmin Zumo 550 misdraagt zich

Marinus84

Die hard MF'er
27 feb 2008
600
11
Haarlem
Hi all,

Dus ik wilde eventjes een middagje rustig rijden, liefst binnendoor. Mijn Zumo 550 luistert niet als ik snelwegen uitzet en dan een route genereer. Dus ik dacht: dan doe ik het wel via basecamp.

Enfin, zo geschiedde, mooie route in elkaar gezet binnendoor en geupload. Maar wat zie ik tot mijn verbazing...? De route op de zumo volgt nu de wegen helemaal niet terwijl dezelfde kaart op computer en apparaat staan. Dus ik dacht; ah de gps moet verbinden. Dus ik een stukje wandelen buiten, maar zelfs met GPS geen resultaat.

Ik snap het niet meer. Wie kent dit probleem? Op de laptop is de route gewoon netjes.

De twee issues zijn dus:
- Zumo 550 zelf negeert de instellingen van 'snelweg negeren', de routes gaan altijd over de snelweg
- Zumo 550 volgt de route niet die in Basecamp is gemaakt, ondanks dat de maps gelijk aan elkaar zijn op laptop en apparaat. Let wel: ik gebruik routes en geen tracks want de 550 kan niet overweg met tracks lees ik overal
 

Bijlagen

  • IMG_POCO_F1_20200111_131046.jpg
    IMG_POCO_F1_20200111_131046.jpg
    143,2 KB · Weergaven: 21
  • IMG_POCO_F1_20200111_130828.jpg
    IMG_POCO_F1_20200111_130828.jpg
    126,9 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
En anders een hamer voor een vaststaand resultaat. (pun intended)

Uit mijn geheugen vissend, in een van de bovenhoeken blijven drukken (zonder contact uiteraard) en ik denk links boven, maar ben er niet zeker van. Dit terwijl hij uitstaat en dan zou hij vanzelf weer op moeten starten.
 
  • Leuk
Waarderingen: OMB
Harde reset geven en opnieuw beoordelen.

Helaas, alles opnieuw ingesteld, factory reset heeft niet geholpen. Blijft het probleem dat de route gewoon een paar rechte lijnen met hoeken zijn. De tijd in Basecamp staat geschat op rond de 0:40 minuten, maar op de Garmin zelf zegt 'ie bij beide routes (snelweg en snelwegen vermijden) dat de duur 30 minuten is.

Edit:
Het lijkt erop dat het met basecamp never nooit niet gaat werken. Het goede nieuws is dat na de factory reset de Garmin nu wel de snelwegen vermijdt als ik dat instel. Dus de volgende keer in ieder geval geen gedoe met routes via basecamp uitstippelen. Erg jammer want het was zo wel heel makkelijk om de routes te beoordelen op hoe leuk het is om te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Heb al meer gehoord dat BC en zumo 550 niet lekker samen gaan.
Met Mapsource werkt het dan wel.
Toch zouden BC, tracks en zumo 550 wel moeten werken.
De 550 is ook al wat op leeftijd .
En ouderdom komt met gebreken.
 
Heb ik ook gehad, maar dan in een land waar ik geen kaart van had .. Alleen maar rechte lijnen met wat hoeken.

Daarnaast: ik denk dat de 550 nu tegen de 15 jaar aanloopt, het wordt tijd om afscheid te nemen..
 
Kijk eens bij kaartinfo welke kaart(en) actief zijn. Misschien een vink te veel weggehaald. Het lijkt erop dat nu de basiskaart gebruikt wordt.

Hi, ja ik heb de oude kaart geprobeerd en de nieuwe. Werkt in geen van beiden helaas. Ook niet met beide kaarten aan. Maar het lijkt mij niet handig om een oude en nieuwe kaart van hetzelfde gebied tegelijkertijd aan te hebben staan?
 
Helaas, alles opnieuw ingesteld, factory reset heeft niet geholpen. Blijft het probleem dat de route gewoon een paar rechte lijnen met hoeken zijn. De tijd in Basecamp staat geschat op rond de 0:40 minuten, maar op de Garmin zelf zegt 'ie bij beide routes (snelweg en snelwegen vermijden) dat de duur 30 minuten is.

Edit:
Het lijkt erop dat het met basecamp never nooit niet gaat werken. Het goede nieuws is dat na de factory reset de Garmin nu wel de snelwegen vermijdt als ik dat instel. Dus de volgende keer in ieder geval geen gedoe met routes via basecamp uitstippelen. Erg jammer want het was zo wel heel makkelijk om de routes te beoordelen op hoe leuk het is om te rijden.
Jammer, de mijne was ook af en toe van het padje en toen ging de touchscreen voor de tweede keer stuk.

Was dan ook mooi moment om een nieuwe te kopen en over te schakelen op TT, gewoon in alle opzochten een moderne apparaat en en stuk sneller.
 
Soms is een paar schoenen versleten, een computer verouderd en een wasmachine kapot en zijn er geen onderdelen meer verkrijgbaar Hoe zou een hele oude navigatie dan behoren te overleven ? Gewoon naar de winkel en nieuw aanschaffen, dan ben je van veel gedoe af, heb je de nieuwste kaarten en moderne technologie.
 
Tracks en de 550 werkt wel, maar tot max 250 punten. Als je een opgenomen track van een ander krijgt zul je veel moeten filteren of opknippen in basecamp. Als je zelf iets maakt moet je bij vrijwel elke richtingverandering een trackpunt zetten of goed onthouden dat je op die ene slingerdijk niet stug rechtdoor de track moet volgen.

Bij het laden van een track: alle kaartmateriaal uitzetten en herberekenen uitzetten. Als de track geladen is kun je wel weer een kaart selecteren, maar herberekenen moet uitblijven.

Verre van ideale oplossing voor jouw probleem, maar wellicht heb je er wat aan.
 
Wat een onzin zeg die opmerkingen over vrouwen. Bovendien vroeg ik daar niet naar. Als je vrouw ziek wordt dan komt dat waarschijnlijk door jezelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan