Garmin Zumo 550 misdraagt zich

Wat een onzin zeg die opmerkingen over vrouwen. Bovendien vroeg ik daar niet naar. Als je vrouw ziek wordt dan komt dat waarschijnlijk door jezelf.


Maar hoe nu verder?

Het is schijnbaar echt een zeer oud apparaat. 15 jaar?

Geen ondersteuning meer van Garmin op technisch gebied, en misschien ook niet meer met kaartmateriaal.

Deze navigatie is wel een doodlopende weg.
Steeds meer storingen/vastlopers. Meet ergernis, steeds meer.
 
Nou, ik ben er denk ik uit, na nog een keer het topic doorgelezen te hebben.

Er is een factory reset gedaan, dat is goed.
Daarna is de Garmin aan de computer met basecamp aan, gehangen.
En toen ging er iets niet goed. De updates zijn helemaal niet opgehaald, of maar een gedeelte.

Oplossing: de oplossing online zoeken, wat vast ergens staat aangegeven.
Of zelf iets verder graven. Misschien moet je gewoon even Mapsource gebruiken om alle updates binnen te halen.

Het zou ook nog kunnen dat Garmin zelf de boel blokkeerd omdat het apparaat te oud is.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik zelf geen Garmin heb, en ook nog nooit gehad.
Maar dit is logica, TomTom werkt in principe hetzelfde.
 
Jaap zegt het ook al, de basiskaart word nu gebruikt door de 550. Of werd gebruikt.

Dus niet alle updates zijn binnengehaald.
Misschien zelfs geenéén.
 
Garmin kaarten updaten doe je niet met Basecamp en niet met Mapsource. Daarvoor moet je Garmin Express gebruiken.
Het begint (net als TomTom) met een account maken bij de maker (in dit geval Garmin) waar je navigatie apparaat wordt gekoppeld aan je account. Als het apparaat recht up updates heeft zal Garmin Express, zodra je het apparaat aan de computer hangt (bij een oudje als de 550 met de USB kabel) gaan checken of er updates zijn. Als die er zijn, krijg je voor je kiest voor de download en de installatie de mogelijkheid om de nieuwe kaart te installeren op je navigatie apparaat . op je computer of voor installatie op beide (kies dan dus voor meer informatie en kies voor de gewenste installatie methode).
Daarna kun je in Basecamp met een route maken en exporteren naar je navigatie apparaat. Ook in Basecamp moet je je voorkeuren aangeven qua navigatie!
Kies er daarbij vooral vooraf voor om eerst een track (of spoor in het Nederlands) te maken van je route en exporteer dan die track (dat spoor) naar je navigatie apparaat en dus niet het gpx bestand. Als je dan je apparaat afkoppelt en herstart zal die zien dat er een nieuwe route is en vragen of je die wilt importeren. Ja, dat wil je uiteraard en dan importeert je Garmin die nieuwe track. Daarna staat die beschikbaar op je Garmin en is berekend op de kaarten in jouw Garmin.
Kijk ook eens op Mr GPS op youtube. Staan heel veel informatieve videos.
 
Laatst bewerkt:
Zumo 550 blijft gewoon een goed apparaat, althans hier. Maar ik blijf Mapsource gebruiken, die "liggen" elkaar wat beter, denk ik (allebei grijs).
Ik gebruik hem ook in de auto op vakanties. Of het nu naar de Noordkaap is of een rondje Spanje. Wel rekening houden met de lengte van je routes, maar dat kon bij jouw korte trip nooit de oorzaak zijn. Routes maken kan op beide programma's , Mapsource en Basecamp, maar ik laad altijd via Mapsource. En ik heb inderdaad wel eens situaties die ik niet gepland had, maar dat lag dan toch vaak aan het verschil van instellingen tussen PC en apparaat.
 
Op internet surfen bijv. Gps forum en hopen dat je een vergelijkbare probleem tegenkomt....
 
Zumo 550 blijft gewoon een goed apparaat, althans hier. Maar ik blijf Mapsource gebruiken, die "liggen" elkaar wat beter, denk ik (allebei grijs).
Ik gebruik hem ook in de auto op vakanties. Of het nu naar de Noordkaap is of een rondje Spanje. Wel rekening houden met de lengte van je routes, maar dat kon bij jouw korte trip nooit de oorzaak zijn. Routes maken kan op beide programma's , Mapsource en Basecamp, maar ik laad altijd via Mapsource. En ik heb inderdaad wel eens situaties die ik niet gepland had, maar dat lag dan toch vaak aan het verschil van instellingen tussen PC en apparaat.
Voor mij idem. Hoewel ik Basecamp op een Mac gebruik.
Alleen met de kaart updates naar de 550 moet ik de laatste jaren een keuze maken ivm omvang. Dus bijv. NL, Be, Fr. Of zuid Europa. etc. Ik zorg wel dat ik in Basecamp en op de 550 gelijk loop qua kaartversies. Ik heb ooit lifetime update gekocht.

Voor de updates van kaarten gebruik ik Garmin Express. Dit gebruik ik ook voor VIRB updates.
Daarnaast heb ik op een SD kaartje ook Onroute Motorkaart staan. Afhankelijk van de bestemming kies ik de gewenste gebieden met een stukje erom heen. Hiervoor gebruik ik Mapinstall.

Routes maak ik in Basecamp en zet ik als route of track ook op de SD kaart. Samen met favorieten.
Ik gebruik de 550 zowel in de (huur)auto als op de motor binnen Europa.

550 is nu 12 jaar jong. Ik kreeg hem ooit zelfs als pakket bij aanschaf van mijn CapoNord.
Misschien niet meer de snelste of meest geavanceerd, maar hij doet nog wat hij moet doen. En ik neem ook gewoon een kaart van de bestemming mee. Wel leuk om wat te spieken en te plannen onderweg.

Een aandachtspunten is dat ik in de winter af en toe de accu van de 550 moet opladen. Maar als dat het enige is...
 
Hi all,

Dus ik wilde eventjes een middagje rustig rijden, liefst binnendoor. Mijn Zumo 550 luistert niet als ik snelwegen uitzet en dan een route genereer. Dus ik dacht: dan doe ik het wel via basecamp.

Enfin, zo geschiedde, mooie route in elkaar gezet binnendoor en geupload. Maar wat zie ik tot mijn verbazing...? De route op de zumo volgt nu de wegen helemaal niet terwijl dezelfde kaart op computer en apparaat staan. Dus ik dacht; ah de gps moet verbinden. Dus ik een stukje wandelen buiten, maar zelfs met GPS geen resultaat.

Ik snap het niet meer. Wie kent dit probleem? Op de laptop is de route gewoon netjes.

De twee issues zijn dus:
- Zumo 550 zelf negeert de instellingen van 'snelweg negeren', de routes gaan altijd over de snelweg
- Zumo 550 volgt de route niet die in Basecamp is gemaakt, ondanks dat de maps gelijk aan elkaar zijn op laptop en apparaat. Let wel: ik gebruik routes en geen tracks want de 550 kan niet overweg met tracks lees ik overal

Gewoon die rommel weggooien en op een kaart kijken. Over dit probleem zijn grappige cartoons verschenen.
 
Ik laad ook de kaarten die ik nodig heb. Als ik naar Scandinavië rijd heb ik het Middelandse Zee gebied niet nodig, en omgekeerd.
Er staat steeds meer info op de kaarten, dus de bestanden worden ook groter.
Het is een moeite van niks en als je beperkt kaarten meeneemt rekent hij ook iets sneller. Gewoon, deel van de hobby!!
 
Mss heb je hier iets aan...........................?Ik las onlangs dat iemand goede ervaringen had met GPS-reparatie bij www.sparkelectronics.nl.
Op die website lees je dan dit:

SPARK heeft besloten na ruim 15 jaar te stoppen met het aanbieden van reparatiediensten, wij benadrukken dat dit niet geldt voor de overige ICT diensten. Wat betekent dit voor u? - Voor reparaties die in januari 2020 nog worden uitgevoerd, geldt een garantie tot uiterlijk 31/12/2020
- In sommige gevallen is de doorlooptijd iets langer dan gewoonlijk omdat niet alles meer op voorraad wordt gehouden, om die reden geldt voor enkele reparaties momenteel echter wel een flinke korting
- Vanaf 20 januari zijn wij telefonisch niet meer bereikbaar en zijn onze ophaalservices niet meer beschikbaar
- Vanaf 20 januari is het aanmelden van reparaties niet meer mogelijk, klanten met toegang tot Business Panel kunnen nog t/m 31 januari reparaties aanmelden en gebruik maken van ophaalservice
- Toestellen die vanaf 20 januari eventueel nog bij ons binnenkomen worden niet meer gerepareerd, of in overleg met u wel gerepareerd (maar mogelijk wel met langere doorlooptijd dan gewoonlijk)
- Toestellen die na 31 januari nog bij ons binnenkomen worden ongerepareerd retour gestuurd. Vanaf 31 januari zijn wij uitsluitend nog bereikbaar per email voor vragen over reeds uitgevoerde reparaties.
 
Zo zie je maar.
Waarschijnlijk mankeerd er wat aan de software.
Of het is redelijk eenvoudig op te lossen, of er is geen recht meer op update/updates.

Dit gebeurt heel vaak. Softwareprobleempje en het gaat in de kliko.
TomTom promoot dit, en ik denk Garmin hetzelfde verhaal.
 
Ze mogen promoten wat ze willen, maar daar koop ik geen nieuw apparaat voor. Zumo functioneert goed, al jaren en mag dat nog jaren blijven doen. Heb er zelf al een nieuw Alie scherm en toch screen in gezet, functioneert zonder problemen. En als ze ooit stoppen met kaartupdates, so what!! Ik hoef er niet mee naar een nieuw aangelegde woonwijk , maar in de Alpen of de Pyreneeën veranderd niet zo veel. En soms, vooral als je tijd zat hebt heeft dat ook nog zijn charmes, zelf rondkijken en snappen waar je zit. Dus die 550 kan nog lang zat mee!!
 
Ze mogen promoten wat ze willen, maar daar koop ik geen nieuw apparaat voor. Zumo functioneert goed, al jaren en mag dat nog jaren blijven doen. Heb er zelf al een nieuw Alie scherm en toch screen in gezet, functioneert zonder problemen. En als ze ooit stoppen met kaartupdates, so what!! Ik hoef er niet mee naar een nieuw aangelegde woonwijk , maar in de Alpen of de Pyreneeën veranderd niet zo veel. En soms, vooral als je tijd zat hebt heeft dat ook nog zijn charmes, zelf rondkijken en snappen waar je zit. Dus die 550 kan nog lang zat mee!!
Op zich heb je gelijk maar ik vraag mij af of plaatsbepaling straks nog goed lukt zonder de nodige update van de gps-coördinaten.

De navigatie moet ongeveer weten waar de benodigde satellieten zich bevinden, in een baan om de aarde.
Hij heeft er minimaal 4 nodig en de plaats van een satelliet varieert constant.
Zonder deze update duurt het op een gegeven moment langer voordat de navigatie contact heeft met satellieten, en dus weet waar deze, en jij zich bevind. Na het opstar6en van de navigatie.

Op een gegeven moment duurt het zo lang dat ook jij van armoe en ergernis een nieuwe koopt.
10 minuten wachten vind ik vrij lang.
 
Op zich heb je gelijk maar ik vraag mij af of plaatsbepaling straks nog goed lukt zonder de nodige update van de gps-coördinaten.

De navigatie moet ongeveer weten waar de benodigde satellieten zich bevinden, in een baan om de aarde.
Hij heeft er minimaal 4 nodig en de plaats van een satelliet varieert constant.
Zonder deze update duurt het op een gegeven moment langer voordat de navigatie contact heeft met satellieten, en dus weet waar deze, en jij zich bevind. Na het opstar6en van de navigatie.

Op een gegeven moment duurt het zo lang dat ook jij van armoe en ergernis een nieuwe koopt.
10 minuten wachten vind ik vrij lang.

Afgelopen dinsdag heb ik voor het eerst geen contact kunnen leggen met GPS. Maar als ik de update draai dan zal dat wel weer verholpen zijn. Heb de Zumo een jaar of vier geleden tweedehands gekocht en ben er best tevreden mee afgezien van de gebreken die zich beginnen te openbaren. Voor een nieuwe/tweedehandsje heb ik geen geld op het moment dus ik steek graag energie ik het oplossen van de problemen. Zal morgen een firmware update draaien.
 
Afgelopen dinsdag heb ik voor het eerst geen contact kunnen leggen met GPS. Maar als ik de update draai dan zal dat wel weer verholpen zijn. Heb de Zumo een jaar of vier geleden tweedehands gekocht en ben er best tevreden mee afgezien van de gebreken die zich beginnen te openbaren. Voor een nieuwe/tweedehandsje heb ik geen geld op het moment dus ik steek graag energie ik het oplossen van de problemen. Zal morgen een firmware update draaien.
Het lijkt mij nog steeds oplosbaar mits jij nog steeds de goeie rechten heb via een account.

Anders word het wat moeilijker en heb je een "expert" nodig.
Iemand van een forum die de software online zet bijv.
Dit lijkt mij een hele goeie, van Beekberger uit een vorige post: Hèt WayPoint GPS Forum • Toon forum - Zumo 550 en 500

WWaarschijnlijk was/is de software in jouw Garmin corrupt, vandaar jouw problemen.

Daarom raadde ook al iemand een jaarlijkse hardreset aan. Schone lei...
 
Vooralsnog verloopt de update via Garmin Express nog steeds naar wens. Heb hiervoor de Streetpilot III lang gebruikt. Die had ook geen updates meer, niet qua software voor het apparaat als voor het kaarttype. Ben toen overgestapt naar OSM kaarten. Per land en compleet Europa, verdeeld in een Noordelijk en Zuidelijk deel en ik kwam overal, zonder fouten. Die kaarten ook in Mapsource gezet, zijn rout-able . Dus ook gewoon lekker achter je PC routes maken en op je Streetpilot of Zumo zetten. Die laatste had overigens ook geen probleem om na de jaarwisseling de satellieten snel te vinden. Want dat was ook nog zo,n dingetje met de wat oudere apparatuur.
Op mijn zelfbouw motor heb ik een hand held Garmin zitten, een oude E-Trex, legend CX. Ook daar draaien de OSM kaarten goed op. Natuurlijk geen heel Europa, maar met een ruime SD kaart kom ik een heel eind.
4wkcnzfpiIIWNujwWXoegf9NohIiwl-Hyfg2mE9hA5-wDMSrKEy3ijuAULH6B3qZP5hNnykZ87PtmdLC-PF_Qz2MbnYVBAha4SkXvfEkhqSj8hCSjRFQeoDfyJftjHjjazaIW2kxq7dfNDwoeXTu2Qx5DHwMYFhVldAVYsEeOmOcUVjFZ57nDWZrtpQYOYuNew2T_Xe7aQzv6QTbaS5nv4FxcvIGkLmg4lHTB5nI8jqk_ALh0KlBqOALGWfv-zPt69fSGkKLMaJ1jBNx33fUvqsHcLNF6RWnx_edcNhGiCB4JutE1CsbnGXjCUGTREGrmBX5B5h5tWAPbq8oEUQpo1jwIUVKcxxDADpVXuffrM5_YYpGjFH9mo6Ow-eJKvcFUMBQI4adH67VNiwtRJgvqKneYYEFJE8nnKFGGXjqO6GSAI8eOpiv-Zb6SnzVI-3GuCftOpJJZfwQwaVS6JOa4o7poCj8XWAsEr7G4sfs0yo4E72-tlPKn_7xKZ1xvGrLdH6HYEJHgwZCo0UOQCYIkK6aR_xM3X9mRh4Ty0nTsRRCLx8hT3KAVugNVAQuNrrq7GLl_oVRm4sYKRDqBTVFffu6SN-gq1okdjjZTNnqTOgoOgGO8JHwUZwBeAZ8VE-eD_1v05CgHY_3PzuC6Qtx45e8jKyih5xwUH9yCJ4oDvRuSZSxHuhmaijiZGzhBODcprK-Wl8YJt12x5LGddgI2Z7RdyUkTRL1nGWHbbKFKdDWsXq1=w1193-h895-no

Dus voor mij voorlopig nog geen TT of een nieuwe Garmin.
 
Het lijkt mij nog steeds oplosbaar mits jij nog steeds de goeie rechten heb via een account.

Anders word het wat moeilijker en heb je een "expert" nodig.
Iemand van een forum die de software online zet bijv.
Dit lijkt mij een hele goeie, van Beekberger uit een vorige post: Hèt WayPoint GPS Forum • Toon forum - Zumo 550 en 500

WWaarschijnlijk was/is de software in jouw Garmin corrupt, vandaar jouw problemen.

Daarom raadde ook al iemand een jaarlijkse hardreset aan. Schone lei...

Ik vind het ook het meest waarschijnlijk dat de software niet goed werkt. De hardware is namelijk vrij stom en doet wat er in de software opgedragen wordt. Zit er hardwarematig iets fout, dan zou hij eerder compleet vastlopen, geen satellieten kunnen vinden etc. Wat trouwens die opstelling van satellieten betreft: Die zijn geostationair, anders zou het hele systeem niet kunnen werken. Er komen wel steeds meer satellieten bij, maar als je apparaat geen ondersteuning heeft voor die specifieke satellieten, heb je er niets mee te maken. GPS is een Amerikaans netwerk van satellieten, Galileo is de Europese variant en zo zijn er ook nog Russische, Chinese en Japanse netwerken.
 
Kun je niet de originele files toen je hem kocht niet terugzetten, ik meende dat je eerst een kopie vd gmap etc moest maken en mochten er problemen ontstaan kon je die terugzetten...had je de zumo echt terug naar de fabrieksinstellingen.

Nadeel van dit soort elektronica is dat het ophoudt met ondersteuning, geen idee of het ‘end of life’ is....
 
Kun je niet de originele files toen je hem kocht niet terugzetten, ik meende dat je eerst een kopie vd gmap etc moest maken en mochten er problemen ontstaan kon je die terugzetten...had je de zumo echt terug naar de fabrieksinstellingen.

Nadeel van dit soort elektronica is dat het ophoudt met ondersteuning, geen idee of het ‘end of life’ is....
Geen updates meer voorzien voor klanten is End of life, naar de maatstaven van Garmin en TomTom.
Het apparaat zou nog goed kunnen werken na updates maar vaak is de processor en het geheugen eigenlijk ook niet meer toereikend.
Vandaar dat eerst de kaarten in stukken worden gehakt, omdat het anders niet meer in het geheugen van het apparaat past.
Een paar jaar later stopt men met de ondersteuning ( ook al heb je lifetime update) en zo word de klant vanzelf gedwongen een nieuw apparaat aan te schaffen.

Natuurlijk blijven er altijd dyhards die traag en wat andere mankementjes niet erg vinden. Of er gaat illegale software op.
Maar voor de meeste noobs is dit een no go.
Na een tijdje moet illegaal ook weer bijgewerkt worden en daar heeft het grootste deel geen kennis van, of geen zin in.
 
ik gebruik routes en geen tracks want de 550 kan niet overweg met tracks lees ik overal
De zumo 550 kan prima overweg met tracks.

Ook niet met beide kaarten aan. Maar het lijkt mij niet handig om een oude en nieuwe kaart van hetzelfde gebied tegelijkertijd aan te hebben staan?
Buiten de basiskaart nooit 2 kaarten tegelijk aanzetten! Als je dat wel doet krijg je gegarandeerd routeproblemen.

Tracks en de 550 werkt wel, maar tot max 250 punten.
Onzin, tracks mogen veel meer punten bevatten (bij de zumo althans, bij bijzonder prehistorische toestellen kan de limiet kleiner zijn).

Bij het laden van een track: alle kaartmateriaal uitzetten
Ook onzin. De zumo kan namelijk niet via een track navigeren, die heeft daar echt een route voor nodig. Je zumo zal daarom de track omrekenen naar een route, waarbij de vorm van de track zo goed mogelijk benaderd wordt. Uiteraard heeft het toestel daar wel een kaart voor nodig.
Herberekenen uitzetten is wel een goed idee, dat betreft namelijk het automatisch herberekenen als je tijdens het rijden afwijkt van de route. Het toestel zal dan een heel nieuwe route berekenen, en die lijkt echt niet meer op de track...

Het zou ook nog kunnen dat Garmin zelf de boel blokkeerd omdat het apparaat te oud is.
Onzin.

Als die er zijn, krijg je voor je kiest voor de download en de installatie de mogelijkheid om de nieuwe kaart te installeren op je navigatie apparaat . op je computer of voor installatie op beide
Direct vanuit Express updaten naar het toestel gaat bij oudere modellen niet, dan moet je eerst de kaart op je computer laten installeren en daarna met MapInstall op je toestel zetten. Ik meen dat dat bij de zumo 550 ook het geval is.

Gewoon die rommel weggooien en op een kaart kijken. Over dit probleem zijn grappige cartoons verschenen.
:Z

Het is een moeite van niks en als je beperkt kaarten meeneemt rekent hij ook iets sneller. Gewoon, deel van de hobby!!
Nee, maakt niet uit hoe groot de kaart is. Het toestel zal alleen het deel inladen van je omgeving.

Op zich heb je gelijk maar ik vraag mij af of plaatsbepaling straks nog goed lukt zonder de nodige update van de gps-coördinaten.
De navigatie moet ongeveer weten waar de benodigde satellieten zich bevinden, in een baan om de aarde.
Hij heeft er minimaal 4 nodig en de plaats van een satelliet varieert constant.
Zonder deze update duurt het op een gegeven moment langer voordat de navigatie contact heeft met satellieten, en dus weet waar deze, en jij zich bevind. Na het opstar6en van de navigatie.
Garmin zet helemaal geen "update van de gps-coordinaten" op de zumo, die zorgt daar zelf voor. Alle GPS-satellieten versturen namelijk info over de posities van de satellieten naar de toestellen (de zogeheten almanak). Dit gaat wel langzaam. Als je je toestel regelmatig gebruikt merk je dat niet, maar als hij lang stil ligt kan het even duren. Wat ook niet helpt is als het toestel niet weet in welk jaar hij leeft, dan duurt het ook veel langer. Hebben nogal wat oudere TomTom's last van, maar Garmin niet (niet meer althans; ze zijn niet zo snel met updates, maar die komen er uiteindelijk wel)

Wat trouwens die opstelling van satellieten betreft: Die zijn geostationair, anders zou het hele systeem niet kunnen werken.
Nee, die zijn niet geostationair, daar staan ze te dichtbij voor. De geostationaire baan is 2x verder verwijderd.
De almanak zorgt ervoor dat je toestel de satellieten kan vinden.

Kun je niet de originele files toen je hem kocht niet terugzetten, ik meende dat je eerst een kopie vd gmap etc moest maken en mochten er problemen ontstaan kon je die terugzetten...had je de zumo echt terug naar de fabrieksinstellingen.
Nee. De firmware zit in een ander geheugen, daar kun je niet bij. Met het terugzetten van de bestanden zul je hem nooit helemaal terugzetten naar de beginsituatie. Wel kun je de firmware opnieuw installeren (gewoon de laatste, oudere zou ik niet doen) en een reset is ook altijd goed.

Geen updates meer voorzien voor klanten is End of life, naar de maatstaven van Garmin en TomTom.
Het apparaat zou nog goed kunnen werken na updates maar vaak is de processor en het geheugen eigenlijk ook niet meer toereikend.
Vandaar dat eerst de kaarten in stukken worden gehakt, omdat het anders niet meer in het geheugen van het apparaat past.
Een paar jaar later stopt men met de ondersteuning ( ook al heb je lifetime update) en zo word de klant vanzelf gedwongen een nieuw apparaat aan te schaffen.

Natuurlijk blijven er altijd dyhards die traag en wat andere mankementjes niet erg vinden. Of er gaat illegale software op.
Maar voor de meeste noobs is dit een no go.
Na een tijdje moet illegaal ook weer bijgewerkt worden en daar heeft het grootste deel geen kennis van, of geen zin in.
De zumo 550 krijgt nog steeds kaartupdates als je daar recht op hebt (life time update of bij een eenmalige aankoop). De zumo 550 doet 't nog steeds prima en is snel genoeg. Je mist weliswaar de vernieuwingen zoals rijbaanbegeleiding en zo, maar doet het verder nog steeds zo goed als aan het begin. De kaarten worden inderdaad steeds groter, maar met een SD-kaart kom je een heel eind, en bij Garmin kun je ook heel gedetailleerd bepalen welke delen van de kaart je erop zet.
Zelfs als Garmin de kaartondersteuning beëindigt (zal vast wel een keer komen) kun je nog altijd en geheel legaal de Openstreetmap op je toestel zetten.

@Boevie, hou eens op met onzin vertellen of lees je eerst eens in voordat je wat beweert :o
:^
 
Laatst bewerkt:
Onzin, tracks mogen veel meer punten bevatten (bij de zumo althans, bij bijzonder prehistorische toestellen kan de limiet kleiner zijn).


Ook onzin. De zumo kan namelijk niet via een track navigeren, die heeft daar echt een route voor nodig. Je zumo zal daarom de track omrekenen naar een route, waarbij de vorm van de track zo goed mogelijk benaderd wordt. Uiteraard heeft het toestel daar wel een kaart voor nodig.
Herberekenen uitzetten is wel een goed idee, dat betreft namelijk het automatisch herberekenen als je tijdens het rijden afwijkt van de route. Het toestel zal dan een heel nieuwe route berekenen, en die lijkt echt niet meer op de track...
Mijn post was bedoeld als work around die voor mij werkt, niet als uitleg hoe het echt werkt/ zou moeten werken. Tracks van meer dan 250 punten leiden bij mijn 550 tot een rechte lijn naar het eindpunt na punt 250. Tracks gebruik ik voor off-road rijden, waar het standaard kaartmateriaal vaak geen wegen kent en het laden van van de track automatisch tot een herbereking lijkt te leiden die behoorlijk kan afwijken. Daar zul je bij een route over asfalt veel minder last van hebben denk ik.

Maar goed, jij hebt veel kennis van zaken dus ik hoop dat je TS verder kunt helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan