Garmin Zumo 550 misdraagt zich

Ik stond ook voor de keuze nadat mijn zumo 550 kapot ging ...ik heb de TT 550 (en is de moderner apparaat). Verder kun je zelf beter op onderzoek uit.

Anders krijg je daar ook gezeur over....
 
Ach het heeft nog geen haast, vakantie staat pas gepland voor eind juni :9
Ik heb geen moderne zumo of Rider, dus kan ik je niet adviseren welke het beste voor jou is. Wat ik wel weet is dat beide toestellen een leercurve hebben (de een wat meer dan de ander), en dat het heel verstandig is om uitgebreid te oefenen voor je aan het “echte werk” begint. Als je dat niet doet, kun je van een koude kermis terugkomen...
Wacht dus niet te lang.
Ik reageer niet meer:N, klaar.
Wedden van wel? :P
(ik dacht dat je er gister al klaar mee was :?)
 
Zumo 550 niet, de nieuwe series wel.....dus wil je die optie knikker die de oude Het stuk gelezen en inderdaad, als je 550 in de ton en koop een nieuwe type. Of ga lekker klooien op de computer voor een mooie route en dan overzetten.
Inderdaad, als je "Bep"het wil laten bepalen wint de Rider ruimschoots. Maar ik wil altijd graag zelf de regie hebben over mijn route, dus ik heb nog nooit de behoefte gehad aan "spannende route" of kronkelwegen. Heb gelukkig zeeën van tijd en vind het leuk om routes te maken.
Maar hou enthousiast we ook allemaal zijn van ons( bekende) apparaat, ik hoop dat de TS zijn storing er uit krijgt en ook kan genieten van zijn apparaat.
 
Ik heb geen moderne zumo of Rider, dus kan ik je niet adviseren welke het beste voor jou is. Wat ik wel weet is dat beide toestellen een leercurve hebben (de een wat meer dan de ander), en dat het heel verstandig is om uitgebreid te oefenen voor je aan het “echte werk” begint. Als je dat niet doet, kun je van een koude kermis terugkomen...
Wacht dus niet te lang.

Wedden van wel? :P
(ik dacht dat je er gister al klaar mee was :?)
Ach gut, wat een lekkere dooddoener.

Nee ik reageer hier niet meer neutraal op vragen over voor en nadelen van meerdere gpsmerken.
Het had gekund maar helaas het bekende verhaal weer.
Niet goed lezen wat iemand nu precies bedoeld, en dat er expliciet bij vermeld staat, weinig verstand van Garmin.

Expliciet*D🤓
 
Inderdaad, als je "Bep"het wil laten bepalen wint de Rider ruimschoots. Maar ik wil altijd graag zelf de regie hebben over mijn route, dus ik heb nog nooit de behoefte gehad aan "spannende route" of kronkelwegen. Heb gelukkig zeeën van tijd en vind het leuk om routes te maken.
Maar hou enthousiast we ook allemaal zijn van ons( bekende) apparaat, ik hoop dat de TS zijn storing er uit krijgt en ook kan genieten van zijn apparaat.
Tijdens de spannende route optie wijk ik zelfs af, gewoon omdat ik denk een leuke weg gezien te hebben om later de route richting eindpunt te rijden.

Vroeger uren achter de computer en routes in elkaar flansen om samen met een maat van mij te rijden. Nu doe ik dat niet meer, wil geen voorgebakken routes rijden. Ik bepaal een gebied en navi op de motor en op het toestel spannende route kiezen...gaan. Onderweg lekker van afwijken om uiteindelijk aan te komen waar we ‘moeten’ zijn. Terugweg ‘thuis’ intoetsen voor de snelste route.

En om eerlijk te zijn kan ik dat ding gewoon uitzetten want ik weet zonder navi ook snel thuis komen, ik woon niet in de jungle....

En TS zou gewoon naar een vestiging van waypoint moeten gaan en daar hoort hij vanzelf wat er eraan mankeert....ipv dat gezeik hier. Misschien illegale kaartmateriaal erop.... :?
 
Ach gut, wat een lekkere dooddoener.

Nee ik reageer hier niet meer neutraal op vragen over voor en nadelen van meerdere gpsmerken.
Het had gekund maar helaas het bekende verhaal weer.
Niet goed lezen wat iemand nu precies bedoeld, en dat er expliciet bij vermeld staat, weinig verstand van Garmin.

Expliciet*D🤓

En het heeft nog geen half uur geduurd @JaVaWa _O-

Waarom quote je een reactie welke geeneens voor jou bedoeld was?
 
Maar ik was hiervoor al van plan om jou een antwoord te geven.
Ik kreeg weer even een rode waas voor de ogen, van de jarenlange ergernis met ehhh...
Daar kun jij niks aan doen en jouw nickname staat me ook wel aan.
 
Vroeger uren achter de computer en routes in elkaar flansen om samen met een maat van mij te rijden. Nu doe ik dat niet meer, wil geen voorgebakken routes rijden. Ik bepaal een gebied en navi op de motor en op het toestel spannende route kiezen...gaan.
Helemaal gelijk, maar ik maak de routes ook niet voor een blokje om, een mooie middag in Nederland. Hier verdwaal ik nieten mijn richtingsgevoel is vrij goed ontwikkeld. (beroepsgerelateerd)
Ik maak de routes alleen voor de vakanties, motor met duo en aanhanger, weg voor een week of 5 en dan terugkomen met 7500/8000 km er bij op de teller. Daar ben ik zelf niet bekend en dan mag "Bep" toch aardig meepraten. Hoewel ik nooit rijd met stemgeluid, een duidelijk scherm wat ik kan lezen (met leesbril) vind ik genoeg. Heb dan de stem van"Bep" achterop al in mijn helm.
SWOmEsgj5Mm-2OUExIYBAZ0TQQF5OTpGeh45x0pymLyW0MiPMgcPjvGlVCp-la0admbksqg1s74xTE_kHPXXLwuyerwJ5zxfIHjRjIy-BGz_D4cZBiQweck-MiPw3e0rmFQs3xswodWUsb1pkv-_mM2dhnTKjrJMFdfIFeUxL2ZBwvdKXCmmIbtKyrXj99EVjIrNcrRad2UsOMGjYBAI4yQkEHusznx1jChAPWtCXBgJ2CktIsRLfW4szJCE6xHLMdqI1bZtQAUaxweChNYUyTwaZIcc_Z2n6sSULFmIFgAanGnitl-U7njo1DWUPNcKPezknyuQ5Bw-rLpLeJmhZnABQJfs865PV5rHqFrqQT1owp2KVJLo15dwaZQoqooy637n4i3l3lq2tpqYnsLrp8Ojyr7GpNNP8XKSkBB7zGZJYca6G0pzrTGJ_qPdNjX5wCLv-85diqWnguDVmQGFBCrNd6YrKvMx4tCp_fgB90yiw_1_AsmSvBtYGV9dUQo2Vr3H_PWS_5ibTEDZ3NK_Sro0eRVxkiH0de7uJqMfHAbB7jfQNaZ1SccgOMZwV4SVP-mPpgj4w7cXhmcQwVHHb9XPijRVFpsEfHqoBgNAbeE8-Yu02vtELi9rfgRZbWiueb8fGHA7JR8yFXllQQWZo6265yfc5tkKYnXe6W-ellVZfeOT_98opQ=w1342-h895-no

Dus omdat ik dit punt niet wil missen.......... routes maken.
 
Heeft een Garmin eigenlijk zoiets? Optie kronkel- of spannende route :?
Ik geloof het wel. Of het is de half illegale versie van mrgps, de groene lijnen?

Ik geef even mijn eigen mening, dat hoeft niet voor 100% te kloppen, omdat ik alle kennis niet heb. Ik heb het ook van lezen.

Volgens MrGps stelt de kronkelroute van Garmin niets voor, is waardeloos.
Op de nieuwste TomTom is dit tig keer beter volgens hem.
Dé optie kronkelroute bestond al op de oudere Riders.
Nu is dat met de nieuwere, vanaf de Rider 40 uitgebreid naar Spannende Routes, daar kun je ook de mate van hoogteverschillen ingeven, naast de mate van kronkels.

Nu komt het, MrGps was altijd pro Garmin, tot de komst van de rider40 en verder tot aan de 550.
Nu is hij isolaat van TomTom, veel eenvoudiger qua bediening en met de tracks is mits goed uitgevoerd, er eigenlijk geen verschil meer met Garmin.
Ook kunnen nu onderling tracks uitgewisseld worden tussen Garmin en TomTom.

Ik vind MrGps dus wat voor ingenomen qua de kronkelroute van TomTom.
Ja, zegt hij, de bebouwde kom word nog niet goed vermeden maar dat is eenvoudig op te lossen door een extra routepunt, om de kom te vermijden.
Dat klopt want bij de oudere Riders ging dit veel moeilijker.

Ook zegt hij dat de nieuwe kronkel beter is dan in de oudere Riders, door een ander algoritme.
Daar zit mijn pijnpunt, ik geloof hier niet zo in.
MrGps was altijd anti TomTom dus daar heeft hij geen echte ervaring mee, van de oude versie.
Ik heb het idee dat de kronkelfunctie op beide apparaten aardig overeenkomt, alleen het is zeer eenvoudig om een extra vermijdt routepunt te plaatsen, en de hoogteverschillen optie is leuk. Maar of die zóveel toevoegd?

En, hij is nu een beetje voorbeoordeeld, want hij is commercieel afhankelijk van TomTom.
Hij verkoopt ook navigaties.
Vroeger alleenGarmin, nu ook TomTom. En dat draagt hij nu ook voor als dé navigatie.

Ik neem het een beetje met een korreltje zout, dat ophemelen van de kronkelroute/spannende route van TomTom.
Het zal beter zijn dan Garmin, daar ga ik eigenlijk wel vanuit dat dat wel klopt. Ook beter dan zijn eigen On Street Maps, of wat was dat ook al weer?

Ik heb zelf een TomTom rider5 en zit in de boot voor een nieuwe Rider 550, of misschien toch wel Garmin.

Ik ben eigenlijk een beetje klaar met TomTom, om diverse redenen, waaronder de helpdesk.

Ik had de hoop dat Jawaja mij misschien in de goeie richting kon sturen, maar daar bedank ik nu voor.
Ik denk toch maar dat MrGps de gelukkige word.
 
Ik doe nooit moeilijk over wie beter is.....net als welke motor zal ik kopen topics

Levert ook altijd gezeik op....|(

Anders koop alle twee en ga heen in stereo...:]
 
Ik doe nooit moeilijk over wie beter is.....net als welke motor zal ik kopen topics

Levert ook altijd gezeik op....|(

Anders koop alle twee en ga heen in stereo...:]
Nja, het gaat erom wie er een goed verhaal heeft waar ik achter sta.
Kan maar zo wezen dat ik na jaren TomTom nu toch voor Garmin kies.
Of-Road vind ik momenteel ook steeds belangrijker.

Ik moet ook zeggen trouwens dat ik bijna altijd met de kronkelroute functie rij op mijn Rider 5 uit 2013.
Net als jou.

Ik kan zelfs nog kronkel rondjes rijden op mijn oude gebakje die daar eigenlijk niet geschikt voor is.
Allen bebouwde kom vermijden gaat vaak mis.
Er is geen overzicht op het scherm, en chips, te laat.

Wat een apparaat kost vind ik niet zo belangrijk, ik wil het goeie van Garmin én het goeie van TomTom.
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof het wel. Of het is de half illegale versie van mrgps, de groene lijnen?

Ik geef even mijn eigen mening, dat hoeft niet voor 100% te kloppen, omdat ik alle kennis niet heb. Ik heb het ook van lezen.

Volgens MrGps stelt de kronkelroute van Garmin niets voor, is waardeloos.
Op de nieuwste TomTom is dit tig keer beter volgens hem.
Dé optie kronkelroute bestond al op de oudere Riders.
Nu is dat met de nieuwere, vanaf de Rider 40 uitgebreid naar Spannende Routes, daar kun je ook de mate van hoogteverschillen ingeven, naast de mate van kronkels.

Nu komt het, MrGps was altijd pro Garmin, tot de komst van de rider40 en verder tot aan de 550.
Nu is hij isolaat van TomTom, veel eenvoudiger qua bediening en met de tracks is mits goed uitgevoerd, er eigenlijk geen verschil meer met Garmin.
Ook kunnen nu onderling tracks uitgewisseld worden tussen Garmin en TomTom.

Ik vind MrGps dus wat voor ingenomen qua de kronkelroute van TomTom.
Ja, zegt hij, de bebouwde kom word nog niet goed vermeden maar dat is eenvoudig op te lossen door een extra routepunt, om de kom te vermijden.
Dat klopt want bij de oudere Riders ging dit veel moeilijker.

Ook zegt hij dat de nieuwe kronkel beter is dan in de oudere Riders, door een ander algoritme.
Daar zit mijn pijnpunt, ik geloof hier niet zo in.
MrGps was altijd anti TomTom dus daar heeft hij geen echte ervaring mee, van de oude versie.
Ik heb het idee dat de kronkelfunctie op beide apparaten aardig overeenkomt, alleen het is zeer eenvoudig om een extra vermijdt routepunt te plaatsen, en de hoogteverschillen optie is leuk. Maar of die zóveel toevoegd?

En, hij is nu een beetje voorbeoordeeld, want hij is commercieel afhankelijk van TomTom.
Hij verkoopt ook navigaties.
Vroeger alleenGarmin, nu ook TomTom. En dat draagt hij nu ook voor als dé navigatie.

Ik neem het een beetje met een korreltje zout, dat ophemelen van de kronkelroute/spannende route van TomTom.
Het zal beter zijn dan Garmin, daar ga ik eigenlijk wel vanuit dat dat wel klopt. Ook beter dan zijn eigen On Street Maps, of wat was dat ook al weer?

Ik heb zelf een TomTom rider5 en zit in de boot voor een nieuwe Rider 550, of misschien toch wel Garmin.

Ik ben eigenlijk een beetje klaar met TomTom, om diverse redenen, waaronder de helpdesk.

Ik had de hoop dat Jawaja mij misschien in de goeie richting kon sturen, maar daar bedank ik nu voor.
Ik denk toch maar dat MrGps de gelukkige word.
1579069864904.png
 
Nja, het gaat erom wie er een goed verhaal heeft waar ik achter sta.
Kan maar zo wezen dat ik na jaren TomTom nu toch voor Garmin kies.
Of-Road vind ik momenteel ook steeds belangrijker.

Ik moet ook zeggen trouwens dat ik bijna altijd met de kronkelroute functie rij op mijn Rider 5 uit 2013.
Net als jou.

Ik kan zelfs nog kronkel rondjes rijden op mijn oude gebakje die daar eigenlijk niet geschikt voor is.
Allen bebouwde kom vermijden gaat vaak mis.
Er is geen overzicht op het scherm, en chips, te laat.

Wat een apparaat kost vind ik niet zo belangrijk, ik wil het goeie van Garmin én het goeie van TomTom.
Vraag de zuster even of ze de dosis wat kan verhogen ..
 
Juist door die kronkelroutes kom je op de mooiste "fietspaden. Is me al een paar keer gebeurd, fantastisch!
En door onderweg af te wijken is ook heel erg leuk. Een keer binnendoor via Stokkum naar Laren (Zutphen) gereden ter afwisseling....:]
 
En door onderweg af te wijken is ook heel erg leuk. Een keer binnendoor via Stokkum naar Laren (Zutphen) gereden ter afwisseling....:]
Als je bij Stokkum richting Emmerik rijd, en dan de Rijn over is ook geweldig.
Allemaal nog vrij oude bouw en kastelen en...

Maar daar kwam je waarschijnlijk vandaan?
Duitsland, Stokkum, Laren en doarnoa op huus an.
 
Ik rij zelden met navi, maar dan sowieso als ik alleen rij. Met anderen erbij sukkel ik daar gewoon achteraan. Al rijden we zes of zestig keer verkeerd, als je het met overtuiging doet, geniet ik ondertussen gewoon van de rit. Dat is ook waarom ik nooit verkeerd rij, hooguit anders dan gepland. Desondanks is het verdomd handig als je naar een adres in een grote stad moet, zoals bijvoorbeeld Kampen of Heerenveen ofzo.
 
Ik rij zelden met navi, maar dan sowieso als ik alleen rij. Met anderen erbij sukkel ik daar gewoon achteraan. Al rijden we zes of zestig keer verkeerd, als je het met overtuiging doet, geniet ik ondertussen gewoon van de rit. Dat is ook waarom ik nooit verkeerd rij, hooguit anders dan gepland. Desondanks is het verdomd handig als je naar een adres in een grote stad moet, zoals bijvoorbeeld Kampen of Heerenveen ofzo.
Kampen of Heerenveen?? Grote steden?_O-_O-_O-_O-_O-_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan