Garmin zumo 550

zwarte lola

Die hard MF'er
13 mei 2014
353
71
Heerlen
Mijn garmin zumo 550 heeft het altijd goed gedaan , maar ik merk de laatste tijd als ik hem opstart het wel vijf minuten duurt voordat hij contact heeft gemaakt met de hulptroepen daar boven in de lucht , ik woon niet in timboktoe en merk ook de laatste tijd dat als ik al naar een rotonde aan komt rijden met een normale snelheid dat ik pas de info voor 1e of 2e of 3e afslag krijg als ik al OP de rotonde rijd , JA dan maar een gratis rondje maar op de lange duur gaat dat wel irriteren , alles is geupdated dus wie heeft het ook en is er een oplossing voor ??? behalve een TOMTOM kopen , mijn vrienden noemen mij al DE ROTONDE EXPERT !!!
 
Heb je inmiddels een andere motor? Mijn Zumo had last van het TFT scherm.

Meer afstand tot het scherm hielp. Net al een aluminium paatje tussen Zumo en TFT.
TomTom en telefoon hebben er op dezelfde duidelijk veel minder last van.
 
Mijn garmin zumo 550 heeft het altijd goed gedaan , maar ik merk de laatste tijd als ik hem opstart het wel vijf minuten duurt voordat hij contact heeft gemaakt met de hulptroepen daar boven in de lucht , ik woon niet in timboktoe en merk ook de laatste tijd dat als ik al naar een rotonde aan komt rijden met een normale snelheid dat ik pas de info voor 1e of 2e of 3e afslag krijg als ik al OP de rotonde rijd , JA dan maar een gratis rondje maar op de lange duur gaat dat wel irriteren , alles is geupdated dus wie heeft het ook en is er een oplossing voor ??? behalve een TOMTOM kopen , mijn vrienden noemen mij al DE ROTONDE EXPERT !!!

Heb je al eens een harde reset en "grote beurt" gedaan? Ook bij een reset blijft er gek genoeg nog allerlei zooi op het apparaat staan, dus probeer hem eens echt goed op te schonen. Feit blijft uiteraard wel dat het al een oud toestel is, dus verwacht ook geen wonderen.

 
De TomTom Rider heeft hier ook wel last van, traagheid. Voordat deze voldoende satellieten heeft bij opstarten...
Dit is nog net de voorganger van de laatste uitvoering uit 2013.
 
Heb je al eens een harde reset en "grote beurt" gedaan?
Dat is een goed idee. Mijn 500 doet 't nog prima, een reset en schoonmaak werkt goed bij softwareproblemen.
De TomTom Rider heeft hier ook wel last van, traagheid. Voordat deze voldoende satellieten heeft bij opstarten...
Dit is nog net de voorganger van de laatste uitvoering uit 2013.
Oudere TomToms hebben een probleem met de "Week Number Rollover": ze weten niet meer in welk jaar we leven. Heeft de zumo 500/550 geen last van.
Waarschijnlijk is het gewoon pesterij van Garmin.
Bij elke update word dat oude ding trager.
De laatste update was alweer 8 jaar geleden, als het aan de updates lag had je dat echt wel eerder ontdekt...
 
Dat is een goed idee. Mijn 500 doet 't nog prima, een reset en schoonmaak werkt goed bij softwareproblemen.

Oudere TomToms hebben een probleem met de "Week Number Rollover": ze weten niet meer in welk jaar we leven. Heeft de zumo 500/550 geen last van.

De laatste update was alweer 8 jaar geleden, als het aan de updates lag had je dat echt wel eerder ontdekt...
Ehhh, ja nee, de mijne ligt nog wel aan het update infuus van TomTom.
De voorgangers inderdaad niet meer. Dus het ligt niet aan geen updates.
 
Het ging toch om een Garmin zumo 550, niet over een TomTom? De laatste firmware update van de zumo 550 was in 2012.
 
Het ging toch om een Garmin zumo 550, niet over een TomTom? De laatste firmware update van de zumo 550 was in 2012.
Ja.

Ik zei dat het pesterij is van Garmin. Dat zei mijn motormaatje met een 660 10 jaar geleden al.
Daarom deed hij nooit geen update.
 
Ik snap werkelijk niet wat je bedoelt. Je suggereert dat Garmin het toestel van @zwarte lola langzamer maakt via updates, maar ik gaf aan dat het daar niet door kan komen omdat er al heel lang geen updates meer zijn geweest?

Los daarvan, suggereren dat fabrikanten toestellen expres langzamer maken met als enige bewijs je onderbuikgevoel is nogal onzinnig.
Jij installeert ook nooit updates op je computer en smartphone? Stel je voor, daar maken ze het alleen maar langzamer van...

N.B. "nooit geen" is hetzelfde als "altijd"
 
Ik snap werkelijk niet wat je bedoelt. Je suggereert dat Garmin het toestel van @zwarte lola langzamer maakt via updates, maar ik gaf aan dat het daar niet door kan komen omdat er al heel lang geen updates meer zijn geweest?

Los daarvan, suggereren dat fabrikanten toestellen expres langzamer maken met als enige bewijs je onderbuikgevoel is nogal onzinnig.
Jij installeert ook nooit updates op je computer en smartphone? Stel je voor, daar maken ze het alleen maar langzamer van...

N.B. "nooit geen" is hetzelfde als "altijd"
Ik heb geen mening, ik heb geen ervaring met Garmin.
Ik zeg alleen wat hij wel eens zei, en de man is best wel intelligent.
 
Ik heb trouwens wel een mening na even nadenken.

De telefoon kun je na minimaal 2 jaar ook zo ongeveer weggooien. Ding begint irritant te doen en het geheugen stroomt vol.
Appjes verwijderen die je niet gebruikt weggooien voor een betere werking wil niet, want dat heeft de fabrikant beveiligt.

Alleen illegaal rooten is dan nog een oplossing.
 
Alle apparaten die aan internet hangen hebben af en toe beveiligingsupdates nodig. Dus bij een telefoon en PC is updaten een vereiste.
En voor de nieuwere navigatie systemen met WiFi geld dat dus ook. En voor systemen met alleen Bluetooth geld dit in iets mindere mate.

Een telefoon werkt meestal weer goed na een factory reset wat bij navigatie systemen ook vaak help.
Voor mijn telefoon komen geen updates meer uit en daarom heb ik er LineageOS 17.1 opgezet zodat deze weer updates krijgt.
 
Alle apparaten die aan internet hangen hebben af en toe beveiligingsupdates nodig. Dus bij een telefoon en PC is updaten een vereiste.
En voor de nieuwere navigatie systemen met WiFi geld dat dus ook. En voor systemen met alleen Bluetooth geld dit in iets mindere mate.

Een telefoon werkt meestal weer goed na een factory reset wat bij navigatie systemen ook vaak help.
Voor mijn telefoon komen geen updates meer uit en daarom heb ik er LineageOS 17.1 opgezet zodat deze weer updates krijgt.
Naja.

Het klopt dat een fabrieksreset vaak helpt maar ik vond het bij mijn rider tegenvallen.
Ding was gecrasht en wilde niet meer opstarten.
Eigenlijk per ongeluk alles verwijderd maar met behulp van internet dat gekke ding toch weer aan het draaien gekregen.

De Rider uit 2013 werd er niet echt sneller op.
Daarna kwam TomTom nog met een rollover fix maar dat is ook nog niet echt een verbetering.
Het apparaat is hetzelfde als van te voren. Net of de antenne niet helemaal goed is. Maar het bleek ook dat er 2 versies hardware (chipset geloof ik) zijn. Daar kan het ook aan liggen.

Maar maakt ook niet uit, het is een oud ding en het gaat hier over Garmin gleuf ik.
 
Nou met het filmpje van FRAZER ben ik een heel eind gekomen (bedankt) ik ben niet zo,n held met verwijderen van bestanden op mijn garmin zumo 550 maar ik zag wel een heleboel routes die ik niet meer nodig had en verwijderd hebt , kreeg van garmin express nog een update 7.1.3.0 kaarten bijwerken maar kon niet geupdated worden omdat ik mij niet had aangemeld als beheerder ????? weet niet hoe ik dat moet doen vreemd !!!! met sleutelen kan ik mijn liedje wel meezingen maar op mijn garmin ben ik niet zo goed thuis , nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken
 
Nou hier het eindresultaat van mijn GARMIN ZUMO 550 het zoeken naar de verbinding met de satellieten gaat iets sneller en het probleem met de info VOOR de rotondes gaat een stuk sneller , ben weer trots op mijn GARMIN .
 
Terug
Bovenaan Onderaan