Garmin zumo 660 valt uit na het opstarten

BanditGerwin

Rookie
7 jul 2015
24
0
Mijn zumo 660 valt meteen na het opstarten weer uit.
Ik heb er een route op gezet en na het ophalen van de route in de garmin viel hij uit.
Ik heb een hard reset gedaan maar dat helpt niet.
Aan de pc gebeurd hetzelfde al voordat de pc hem ziet.
toen heb ik via marktplaats dezelfde garmin gekocht en je raad het al, precies hetzelfde.
Eerst een andere route erop gezet en geen probleem.
Toen de route waarmee het fout ging er weer op gezet (ja dat was dom) en het ging weer fout.
Hard reset gedaan, helpt niet.
Ik denk dat er een corrupt gpx bestand op staat.
Iemand een idee hoe ik deze er weer af krijg, ze staan niet op de sd kaart.
 
Probeer hem op te starten in de pre-boot modus, dan gaat hij nog niet de gpx-bestanden verwerken. Als je hem daarna aan de PC hangt kun je het probleembestand verwijderen.
1. Turn off the navigator.
2. Press the LOWER left corner of the screen .
3. Turn on the navigator still holding the lower left corner of the screen + power button.
 
bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb het geprobeerd maar dan kom ik in het screen calibration menu, met press dot.
 
Wat gebeurt er als je het scherm en de aan-knop langer ingedrukt houdt? Dus niet meteen loslaten, maar een minuut of zo volhouden.

“Pre boot” is wel het toverwoord, maar met de 660 heb ik nog geen ervaring.
 
dan doet hij hetzelfde als anders, dus hij gaat opstarten in de pc modus en valt dan uit.
 
Elders heb ik dit gevonden:
pre boot = koppel je Zumo aan de pc, druk tegelijk op de powerknop en op het scherm rechts bovenhoek, laat de powerknop los wanneer je Zumo herkend wordt
Procedures verschillen per model, maar regelmatig wordt de verkeerde procedure bij een bepaald model genoemd op het internet. Kwestie van veel zoeken en alle opties uitproberen...
De 660 heb ik niet, dus kan ik niet controleren wat de juiste procedure is.
 
Helaas nog niet gelukt, bedankt voor de hulp. Ik ga verder zoeken. Misschien iamand anders hier die het weet?
 
Aangezien ik haast heb (vakantie), ben ik van plan er nog 1 te kopen en dan te proberen de andere 2 weer te maken en te verkopen. De nieuwe wil ik natuurlijk niet weer slopen. ik lees op je site dat als ik de route op de sd kaart zet, ik het weer kan terugdraaien als het weer gebeurd. Weet je of dit voor de 660 ook geldt als je hem al ingeladen hebt?

 
Het terugdraaien gebeurt dan simpelweg door de SD-kaart uit het toestel te halen (en daarna de SD in een kaartlezer stoppen en het probleembestand verwijderen). Het verschil met de in dat artikel genoemde toestellen is dat de zumo 660 routes altijd opslaat in een apart, ontoegankelijk geheugen op het toestel zelf én een kopie daarvan maakt in een gpx-bestand, ook op het toestel.
Nu weet ik niet op welk moment het probleem optreedt, maar ik zou toch zeer sterk willen afraden om dat probleembestand in de buurt van de zumo te houden. Voor je het weet zit je met een hele verzameling kapotte zumo's...
Kun je die route hier delen? Misschien kan ik zien waar het mis gaat (al kun je met die info de zumo's niet repareren)
 
Ik ben aan het eind vd middag weer thuis, dan kan ik hem delen.
Nu ben ik ook nog bang dat mijn itn converter de boosdoener is, weet je of dat zou kunnen?
 
Geen idee, als ik het bestand gezien heb kan ik er misschien meer over zeggen. Ik weet wel dat lang niet elk programma even netjes omgaat met het produceren van een GPX-bestand, het is dus altijd verstandig om zo'n bestand eerst te openen in MapSource of BaseCamp. Die programma's zijn erg streng op de bestandsstructuur, dus als die het kunnen inlezen is het bestand in ieder geval goed (al is dat overigens nog geen 100% garantie).
 
En als je hem in de houder plaats op de motor zodat die wordt opgeladen? Dat was voor mij de fix een tijd terug. Sinds een volle lading gaat het wel aardig. Maar een grote route importeren moet ik in de houder doen anders valt ie halverwege uit
 
Dit was een route van maximaal 30 punten. Het probleem heb ik ook al bij het opstarten, en ik kan hem niet eens aan de pc hangen.
 
De donderdag route is waarmee het fout ging.
Zou je als je het kan vinden, ook willen kijken of de andere routes ook corrupt zijn?

GPX viewer

GPX viewer

GPX viewer
 

Bijlagen

  • donderdag.gpx
    1,6 KB · Weergaven: 13
  • Vrijdag.gpx
    3,7 KB · Weergaven: 5
  • Zaterdag.gpx
    3,5 KB · Weergaven: 3
Daar is eigenlijk niet zoveel fout aan, syntactisch zijn ze correct (BaseCamp leest ze gewoon in), maar er wordt wel een zeer ongebruikelijke prefix gebruikt voor de tags. Geen idee of dat de oorzaak is, maar hieronder heb ik opgeschoonde versies toegevoegd:

GPX viewer

GPX viewer

GPX viewer
 

Bijlagen

  • Donderdag1.gpx
    1,2 KB · Weergaven: 4
  • Vrijdag1.gpx
    2 KB · Weergaven: 3
  • Zaterdag1.gpx
    3,1 KB · Weergaven: 5
@JaVaWa super bedankt voor alle hulp, deze kan ik dus veilig op een navigatie systeem zetten? kan ik dat opschonen ook zelf?
@frank_b Ja dat heb ik al gedaan, ik las ergens dat het bij iemand na 20x is gelukt, maar bij mij werkt het nog niet na heel vaak proberen.
 
@JaVaWa super bedankt voor alle hulp, deze kan ik dus veilig op een navigatie systeem zetten? kan ik dat opschonen ook zelf?
Ik denk wel dat het veilig is, maar ik geef geen garantie...
Opschonen: ja, openen in Kladblok en alle "gpx:" (zonder aanhalingstekens) verwijderen.
Of openen in MapSource of BaseCamp en van daaruit weer opslaan.

@frank_b: Met een reset worden de GPX-bestanden niet verwijderd. Als het probleem door zo'n bestand wordt veroorzaakt schiet je niet zoveel op met een reset.
 
Terug
Bovenaan Onderaan