Garmin Zumo 660

MichaeldBr

Rookie
23 aug 2008
14
0
Ridderkerk
Beste Forumlezers,


Ik ben van plan om een Garmin Zumo 660 aan te schaffen bij Waypoint en deze te laten installeren door monteur van werkplaats (locatie Notter) op mijn Suzuki C800LC.
Wie heeft ook zijn Zumo 660 laten installeren door monteur van Waypoint?
Wat zijn de ervaringen en hoe wordt Zumo 660 aangesloten (direkt op accu, of anders).

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Groeten,

Michael. :)
 
Beste Herr Flick,

Bedankt voor je snelle reactie.
Heb even op link gekeken van Garmin deel 3, maar kon niet 1,2,3 niets vinden wat betreft ervaringen.
Zal morgen wel verder zoeken.
Zag dat er minimaal 32 pagina's waren toegevoegd voor dit item.
Hoopte eigenlijk dat ik deze niet allemaal door hoefde te nemen.
Met zoekfunctie kom ik ook niet echt verder.

Groeten,

Michael.
 
Het "installeren" van een navigatiesysteem houd volgens mij alleen in het monteren van een http://www.blueskyagmarketing.com/Mount_op_355x600.jpg (RAM mount) met aan de éne kant een 22MM gat voor je stuur, en de andere kant een houder voor je navigatiesysteem. Daarnaast wordt er stroom afgetapt óf bij de accu (minst ingrijpend voor de motorfiets), of door de bestaande bedrading voor bijvoorbeeld de verlichting aan te passen.

Voor zover ik weet zit er dus erg weinig risico aan. Wel moet je opletten dat de monteur geen zgn. klemconnectors gebruikt die de isolatie van andere draden stuk maakt: In een auto werkt dit prima maar op een motorfiets waar het vocht overal komt gaat dit gegarandeerd stuk door corrosie. solderen of een waterbestendige stekkerverbinding aanleggen is de enige juiste manier.

De monteur in kwestie mag zichzelf dan ook waarschijnlijk weggooien als zijn baas er achter komt -O- .
 
Laatst bewerkt:
Wel moet je opletten dat de monteur geen zgn. klemconnectors gebruikt die de isolatie van andere draden stuk maakt: In een auto werkt dit prima maar op een motorfiets waar het vocht overal komt gaat dit gegarandeerd stuk door corrosie. solderen of een waterbestendige stekkerverbinding aanleggen is de enige juiste manier.

Die dingen zijn in een auto ook knudde.
Maar er bestaat voor de Garmin's een aansluitset voor de motor, die rechtstreeks op de accu of via het contact kan.
Ik heb de mijne aangesloten met de bijgeleverde autolader.



Waypoint heeft een mooie aanbieding voor de nuvi 550 compleet met motorsteun e.d.

Garmin Nuvi 550 Motorpakket € 359,00
Levering omvat: Garmin Nuvi 550 Routeplanner CD Autobevestiging: zuignapsteun + voedingskabel Motorbevestiging: stuurhouder + voedingskabel open draadeinden.
full
 
ik heb hem zelf geïnstalleerd en da's echt goed te doen.

wel heb ik hem gewoon rechtstreeks op de accu aangesloten. dat is 't simpelst een 12 volt aansluiting maken betekent ook dat je iets moet wijzigen aan de bedrading van de zumo (die gaat uit van rechtstreeks aansluiten op de accu).

de rammount heb ik op de koppelingshendel vastgezet. daarvoor zitten er langere inbusschroeven bij die de originele vervangen.

ben het langst bezig geweest met de kabels netjes weg te werken.

JR
 
Ik ben naar Way Point geweest met een foto van het stuur ivm met de bevestiging.
Ze moesten de beugel bestellen en hij was een dag later binnen.
Ook kreeg ik er een extra beugel bij voor montage op een 28 mm stuur.
Dus verstand van zaken.
De aansluiting heb ik via het contact geschakeld.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan