garmin zumo deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

klijko

MF veteraan
24 nov 2005
3.896
3
heerenveen e.o.
Garmin Zūmo

Dit topic op Motor-Forum is bedoeld voor het uitwisselen van ervaringen en vragen over de Garmin Zūmo.

rf-lg.jpg
lf-lg.jpg

Inleiding
De Garmin zūmo is het eerste Garmin navigatiesysteem die exclusief is ontworpen voor gebruik op een motorfiets. De ervaring die Garmin de afgelopen jaren heeft verkregen op het gebied van navigatie op de motor aan de hand van met name de StreetPilot III en StreetPilot 2610 hebben geresulteerd in deze ultieme motorfietsnavigator.

Er zijn 5 uitvoeringen van de Garmin Zūmo:

lightgreen_bullet.png
Zūmo 400
De Zūmo 400 Benelux is Benelux voorgeprogrammeerd. Hij heeft geen Bluetooth en ook geen DVD met de City Navigator voor cartografie van de overige Europese landen.

Inmiddels (30-06-2008) is op de Nederlandse Garmin site (Garmin | Nederland | Home) te lezen dat de Zūmo 400 'discontinued' is.

lightgreen_bullet.png
Zūmo 450
De Zūmo 450 is niet leverbaar in Nederland.

lightgreen_bullet.png
Zūmo 500
De Zūmo 500 Deluxe is Benelux voorgeprogrammeerd en wordt geleverd inclusief de City Navigator NT Europe detailwegenkaart (uitgebreid met cartografie van een aantal Oost Europese landen) op DVD.

lightgreen_bullet.png
Zūmo 550
De Zūmo 550 is af-fabriek voorgeprogrammeerd met de uiterst gedetailleerde City Navigator NT wegenkaart van Europa (uitgebreid met cartografie van een aantal Oost Europese landen). Alleen de Zūmo 550 wordt standaard geleverd met een autosteun met ingebouwde luidspreker.

lightgreen_bullet.png
Zūmo 660
De Zūmo 660 is de opvolger van de Zūmo 550 en komt in het eerste kwartaal van 2009 op de markt. De adviesprijs van 799.99 USD is 100 lager dan die van de 550. Op dit moment zijn er nog geen reviews, wel zijn twee filmpjes te vinden, hier en hier. Uiteraard kun je op de Garmin site alle (engelstalige) informatie vinden en ook een vergelijking maken tussen de 550 en de 660.

De Zūmo's hebben de mogelijkheid van het aansluiten van een optionele TMC ontvanger, zoals de GTM12 of GTM 21




Vorige delen
lightgreen_bullet.png
Garmin zumo




Route links
lightgreen_bullet.png
GPStracks - GPS tracks en routes voor de fiets, wandelaar, auto en motorrijder en mountainbike
lightgreen_bullet.png
Garmin routes
lightgreen_bullet.png
http://gps.aergrimm.nl
lightgreen_bullet.png
Homepage van Gerard en Louise
lightgreen_bullet.png
http://verweg.de/linkenpagina_tracks_over_deze_we.htm
lightgreen_bullet.png
http://members.home.nl/opamotor/motorroutes.htm
lightgreen_bullet.png
http://www.promotor.nl/published/prm/content/pages/routes/routes-subhome.nl.html
lightgreen_bullet.png
Beleef de mooiste routes in het Nederlands
lightgreen_bullet.png
YDCN - Toerritten archief
lightgreen_bullet.png
GPS-Tour.info - gemeinsam draußen (er)leben
lightgreen_bullet.png
GPSies | Tracks, Strecken, Touren, Routen, Konverter
lightgreen_bullet.png
http://www.motorradtouren-inclusive.eu
lightgreen_bullet.png
http://www.tourenfahrer.de/index.php?id=777 Die schönsten Motorradtouren in den Alpen





Zumo links
lightgreen_bullet.png
Waypoint gps forum
lightgreen_bullet.png
Engelstalig Zūmo forum
lightgreen_bullet.png
Engelstalige Wiki over de Garmin Zūmo




Flitspalen en andere waypoints
Er zijn meerdere websites waar je flitspalen en andere waypoints kunt downloaden voor in de Zūmo. Voor het importeren van deze punten (Points of Interest = POI) biedt Garmin POILoader aan. Wil je meerdere (bronnen van) POI's samenvoegen, kijk dan naar het prachtige programma POIEdit.

POIEdit kun je gebruiken om van meerdere websites POI's te downloaden en deze weg te schrijven in 'Garmin' formaat. POIEdit kan ook zo ingesteld worden om deze POI's daarna met POILoader meteen te importeren in de Zūmo. Je vindt hier een nederlandse handleiding waarin dit helemaal tot in detail wordt uitgelegd (aanrader!!)




Het schroefje
Om de Zūmo te borgen in de motorhouder, wordt er gebruik gemaakt van een schroefje die je met een 'speciaal' schroevendraaiertje vast en los dient te schroeven. Niet iedereen is daar erg van gecharmeerd :P

Door een vaste bezoeker van het Waypoint forum is een alternatief schroefje gemaakt die wel makkelijk los en vast te maken is en die je tegen (bijna) kostprijs bij hem kan bestellen. Link




Concurrentie
lightgreen_bullet.png
TomTom Rider II
 
Laatst bewerkt:
misschien makkelijk om in de OP een paar reeds beantwoorde vragen uit het vorige deel te posten, links naar route site's, enz?

Ik zit ook nog te twijfelen of ik de zumo bij waypoint koop,of bij navi.nl voor 419 euro (zumo 500)....
 
misschien makkelijk om in de OP een paar reeds beantwoorde vragen uit het vorige deel te posten, links naar route site's, enz?

Ik zit ook nog te twijfelen of ik de zumo bij waypoint koop,of bij navi.nl voor 419 euro (zumo 500)....

Wat bied GPS.nl voor meerwaarde voor 80 euri?
 
Een bleutooth setje van 115,- erbij en ik ben klaar?

Is dit wat?
picture.php


Cardo Scala Rider
 
Muziek wil ik op de motor niet horen ;)

De aanwijzingen en bellen. Als dat in goede kwaliteit kan is het perfect.

Dat setje zie je trouwens ook van 115,- tot 149,- Zijn toch serieuze prijsverschillen.
 
Wat bied GPS.nl voor meerwaarde voor 80 euri?

hele goede service, mocht je eens garantie etc nodig hebben
ook bij aankoop in winkel erg goede uitleg etc

[me="Ted"]woont redelijki n de buurt, dat scheelt ...[/me]

daarnaast gratis uitgebreid forum, maar daar kan je ook op zonder aankoop daar ;)
 
Laatst bewerkt:
ik ben d'r ook weer bij :)

gister mn eerste error op de zumo :? hij wilde een route niet laten door onvoldoende geheugen ! was een route van 50km 23 route punten. een andere route deed hij wel gewoon.

Opnieuw laden vanuit mapsource werkte niet (gaf nogsteeds dezelfde melding)

toen heb ik handmatig een punt toegevoegd (op de zumo), daarna ging hij herberekenen en deed de route het gewoon :? mss handig voor mensen die hetzelfde probleem tegenkomen.
 
hele goede service, mocht je eens garantie etc nodig hebben
ook bij aankoop in winkel erg goede uitleg etc

[me="Ted"]woont redelijki n de buurt, dat scheelt ...[/me]

daarnaast gratis uitgebreid forum, maar daar kan je ook op zonder aankoop daar ;)

:^

Binnenkort ga ik er heen om mijn Zumo op de motor te laten bouwen, dat heb ik er bij aanschaf meteen bij betaald. Scheelt mij weer prutsen en heb meteen een leuke rit.
 
ik zit ook te denken aan de zumo 500. europa kan je op het sd kaartje laden, evenals muziek. het liefst zou ik de 550 kopen, maar die kost in wierden 675,00. dat is 100,00 duurder dan de internetconcurrent. als ze het voor die prijs nou ook zouden inbouwen........ dat kost in wierden max 75,00 incl. helm. ze hebben wel kennis in huis en dat is ook wat waard. de camos 600 schijnt het geluid van mp3 goed weer te geven, dit in tegenstelling tot andere setjes. ik ga nog even denken over wat en waar te kopen.

groeten,
erik
 
Vorige week 2 maal de postbode gemist thuis....

Duss vanmiddag de zumo bij hetpostkantoor opgehaald. De terugweg op de aanwijzingen van de zumo gereden. Hij doet het dusSSSSSSSSSS *O* *O* *O*

JippIE!!!

Nu nog een headset fixen voor in de helm ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan