Garmin Zumo deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds een paar dagen ook een zumo 660 maar wat mij opviel is dat er een belachelijke vaste kabel van 1,5 meter aan de motorhouder zit.
Men is verplicht om de houder te laten zitten wat dus inhoud dat men de kabel doorsnijd om daar dan een waterdichte verbinding tussen te maken.
Hierdoor is het wel mogelijk om de houder eraf te halen.
Ik vind het wel jammer van garmin maar verders werkt het perfect.

Zagetta

:^ Idd beetje vreemd en onhandig. Volgens mij heeft de 550 wel een deelbare kabel, maar dat weet ik niet zeker. Ook zonde om direct de schaar in die kabel te zetten :P
 
De 550 heeft standaard geen deelbare kabel, echter bevat de kabel van de 550 alleen de voeding, dus 2 draden en daardoor is het veel makkelijker hier een deelbare kabel van de maken. Er wordt zelfs een (zeer dure) deelbare kabel te koop aangeboden.

De kabel van de 660 bevat naast de voeding ook de aansluitingen voor microfoon, hoofdtelefoon en TMC ontvanger, waardoor er in deze kabel veel meer draden lopen. Het is dus een stuk moeilijker deze kabel deelbaar te maken.
 
De 550 heeft standaard geen deelbare kabel, echter bevat de kabel van de 550 alleen de voeding, dus 2 draden en daardoor is het veel makkelijker hier een deelbare kabel van de maken. Er wordt zelfs een (zeer dure) deelbare kabel te koop aangeboden.

De kabel van de 660 bevat naast de voeding ook de aansluitingen voor microfoon, hoofdtelefoon en TMC ontvanger, waardoor er in deze kabel veel meer draden lopen. Het is dus een stuk moeilijker deze kabel deelbaar te maken.

Precies die reden is waarom ik de kabels van mijn Zumo 660, onder de tank door naar de accu laat lopen onder mijn zadel. Daar komen dus ook de kabels uit voor o.a. koptelefoon en TMC ontvanger.
 
Precies die reden is waarom ik de kabels van mijn Zumo 660, onder de tank door naar de accu laat lopen onder mijn zadel. Daar komen dus ook de kabels uit voor o.a. koptelefoon en TMC ontvanger.

Ik heb dus hetzelfde gedaan dus alles netjes weggewerkt.
Toch zonde om de schaar erin te zetten.


Zagetta
 
Heren en dames, mag ik een 'objectieve' vraag stellen??

Ik ben er al achter dat voor toerrijders Garmin beter is dan TomTom, met name de route plannen gaat beter met Garmin.

Maar welke Garmin is nu beter, de 550, 660 of 665?
Want de 550 is soms nog duurder dan de 660...

Ik wil namelijk een Garmin aan gaan schaffen.
 
Zo, net terug van wintersport en de 550 even aan een uitgebreide test onderworpen. Nu zijn er een aantal dingetjes die ik hier eens onder de loep wil gooien aangezien die volgens mij niet zo horen.

Ik ken de weg naar Zwitserland en terug op mn duimpje (familie daar) en kan deze dus met mn ogen dicht rijden. Voor de leut echter de 550 aan en kijken naar de aankomsttijden en route die deze geeft. Ik had alles keurig ingesteld op snelste route en niks vermijden.

Op een gegeven moment wil hij me echter anders sturen dan ik zelf wil en dus blijft ik trouw mn eigen route rijden. Hij sputterd nog wat tegen door me bij volgende afslagen alsnog zijn route te laten rijden, maar ik blijf trouw aan mijn eigen route. Deze neemt hij uiteindelijk ook over en daar blijkt iets heel vreemds. Bij zijn eigen route zou de eta 17:46 zijn. Na mijn route aanhoudend te blijven volgen wordt dit ineens 17:19 -> een groot verschil. Het lijkt er dus op dat hij helemaal niet de snelste route berekend, maar een andere route pakt.

Verder neemt hij vaak kleine weggetjes terwijl er veel snellere grote wegen liggen. Zelfs 1 keer stuurde hij me recht door een redelijk grote stad terwijl een rondweg lag.

Hebben meerdere mensen deze ervaring oid of weet men waar dit aan ligt? Dit is volgens mij niet hoe een navigatie systeem hoort te navigeren.

Thanx alvast!


edit: nog iets vreemds was de snelste route over een parkeerplaats langs de snelweg ipv de snelweg blijven volgen :?
 
Laatst bewerkt:
Heren en dames, mag ik een 'objectieve' vraag stellen??

Ik ben er al achter dat voor toerrijders Garmin beter is dan TomTom, met name de route plannen gaat beter met Garmin.

Maar welke Garmin is nu beter, de 550, 660 of 665?
Want de 550 is soms nog duurder dan de 660...

Ik wil namelijk een Garmin aan gaan schaffen.

"beter" geen enkele, ze hebben allemaal z'n voors en tegens..

Welke beter bij je wensen past is een hele andere vraag, maar hardware technisch is de 660 moderner, deze is wat sneller en heeft meer gadgets aan boord, maar ook is hij relatief gezien goedkoper dan de 550.

De 550 is meer 'klaar' dan de 660, kent ook al meer firmware update's en veel bugs zijn er inmiddels uit, terwijl de 660 nog enkele bugs kent, maar ook tegen een forse firmware update aan staat te hikken als ik andere fora moet geloven (fw3.61).

Zelf zou ik qua elektronica eerder voor het nieuwste kiezen, maar wil je een apparaat dat 'helemaal af' is, dan kun je beter voor de 550 gaan.

De 665 is een US apparaat, en heeft XM radio en meer shit aan boord dat hier helemaal niet ondersteund word, dus daar hoef je niet naar de gaan kijken.

Op Ebay staan genoeg shops die tegen leuke prijzen een GPS leveren, en vaak zijn deze uit de UK interessant ivm de lage pond en geen import belasting omdat het een EU land is, hiermee kun je toch zo'n kleine 100 euro besparen tov een NL dozenschuiver.

:)
 
En de Zumo 220 zit er aan te komen voor de prijsbewuste koper. De belangrijkste eigenschappen van de 660 zijn bewaard gebleven in een 3,5" normaalbeeld behuizing. Er is nog redelijk weinig over te lezen, zo nieuw is het apparaat maar webshops hebben al een prijs online staan.

Zie ook de review van PvdK.

rf-lg.jpg
 
Mjah ... Ik zou (persoonlijk) met die prijs van €455,- voor de 220 toch eens elders gaan shoppen voor een 660 welke je daar voor 4 tientjes méér koopt.

Verschillen tussen de 220 en 660 volgens Garmin + het orginele (advies) prijsverschil van $200,-

.... Vind ik 'm persoonlijk nogal aan de dure kant bij redcoon (die hier overigens gewoon in Tilburg "huist").
 
Laatst bewerkt:
Dat was maar als voorbeeld. Gisteren toevallig gekeken en toen stond er nog een webshop meer op waar ie werd aangeboden voor € 385. Overigens is er nog geen enkele in het wild gesignaleerd in Nederland, dus het is allemaal nog een beetje koffiedik kijken. Het is wel fijn om de mogelijkheden op een rijtje te hebben als je nu een keuze moet maken. Ik heb hem vorig jaar al gemaakt voor de 660, onder meer door moderner techniek in vergelijking met de 550 (en A2DP, Lane Assist, Junction View en aanpasbare datavelden).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Garmin Zumo 550 aangeschaft en op me motor gemonteerd zoals op de afbeeldingen is te zien met behulp van een RAM mount spiegelmontage.

Nu is de houder in feite makkelijk los te schroeven door ongewenste personen.

Wat is hiervoor de oplossing?

36166642.jpg

56169287.jpg
 
Ik heb gisteren de RAM vleugelmoer en bout vervangen door een M8x50 rvs tapbout met borgmoer en aan weerskanten een RVS revet. Spul van RAM is allemaal in inch en daarom past de boutkop niet mooi verzonken in de houder, vandaar de revet. Het boutgat in de houder is net geen 8 mm, dus dat moet je dan even uitboren (scheelt halve mm of zo). Spul zit goed vast en is zonder gereedschap niet meer los te draaien.
 
Zo, net terug van wintersport en de 550 even aan een uitgebreide test onderworpen. Nu zijn er een aantal dingetjes die ik hier eens onder de loep wil gooien aangezien die volgens mij niet zo horen.

Ik ken de weg naar Zwitserland en terug op mn duimpje (familie daar) en kan deze dus met mn ogen dicht rijden. Voor de leut echter de 550 aan en kijken naar de aankomsttijden en route die deze geeft. Ik had alles keurig ingesteld op snelste route en niks vermijden.

Op een gegeven moment wil hij me echter anders sturen dan ik zelf wil en dus blijft ik trouw mn eigen route rijden. Hij sputterd nog wat tegen door me bij volgende afslagen alsnog zijn route te laten rijden, maar ik blijf trouw aan mijn eigen route. Deze neemt hij uiteindelijk ook over en daar blijkt iets heel vreemds. Bij zijn eigen route zou de eta 17:46 zijn. Na mijn route aanhoudend te blijven volgen wordt dit ineens 17:19 -> een groot verschil. Het lijkt er dus op dat hij helemaal niet de snelste route berekend, maar een andere route pakt.

Verder neemt hij vaak kleine weggetjes terwijl er veel snellere grote wegen liggen. Zelfs 1 keer stuurde hij me recht door een redelijk grote stad terwijl een rondweg lag.

Hebben meerdere mensen deze ervaring oid of weet men waar dit aan ligt? Dit is volgens mij niet hoe een navigatie systeem hoort te navigeren.

Thanx alvast!


edit: nog iets vreemds was de snelste route over een parkeerplaats langs de snelweg ipv de snelweg blijven volgen :?

* eta is bekend, algoritme is niet ideaal.
* kleine weggetjes bekend, algoritme of kaartmateriaal niet optimaal. TT doet het daar vaak beter :$ .
* Parkeerplaatsen en afslagen nemen (om weer op dezelfde weg uit te komen (o.a. A50)) ook bekend.

Draai je wel de laatste firmware en kaartmateriaal? Hoewel... het verhaal van de parkeerplaatsen/afslagen leek bij een latere versie van de firmware weer de kop op te steken -O-.

Hèt WayPoint GPS Forum • Toon onderwerp - routering via parallelwegen (op en afritten) snelwegen
 
Laatst bewerkt:
ey peeps, ik ben nu bezig om een 660 bij een maat van op zn bike te zetten, alleen ik zit een beetje te klooie met de stroomtoevoer. De draadjes lijken me toch aan de dunne kant om direct op de accu te plakke. Iemand een ideetje? Hij rijdt op een honda CBF 600
 
ey peeps, ik ben nu bezig om een 660 bij een maat van op zn bike te zetten, alleen ik zit een beetje te klooie met de stroomtoevoer. De draadjes lijken me toch aan de dunne kant om direct op de accu te plakke. Iemand een ideetje? Hij rijdt op een honda CBF 600
Hoi peep ;) ....

Zitten bij mij gewoon op de accu. No probs.
 
Nou dude ik heb net de 550 op m'n eigen motor gezet, daar zaten ook van die dunne draadjes aan maar heb daar gewoon twee van die (ik weet niet meer hoe ze heten...) soort van kleine stekkertjes met een plastic omhuizing die je dicht kan knijpen en daar zit de draad dan in... aan het uiteinde zit dan een rondje, schroefje van de accu d'r uit, rondje d'r op en weer aandraaien en eht zit voorgoed vast...
Succes!
 
Als je nu een startmotor op die dunne draadjes zet, dan heb je een probleem, maar met de hoeveelheid stroom die een Zumo vraagt zijn die dunne draadjes geen enkel probleem.
 
Agree. Hier volgt binnenkort nog een kort verslag over hoe ik mijn kabel aansluit :)

Als ik in Mapsource een route aanmaak en door de cursus op het routeding te houden een route plan gaat dat allemaal prima. Save ik 'm echter (of open ik een andere) dan kan ik niet meer vrolijk verder gaan met de route maken. De enige workaround die ik heb gevonden is in de laatste etappe rechtsklikken en de laatste etappe "via" een ander punt laten gaan, maar da's nou niet echt efficient.

Iemand enig idee hoe je door kan gaan met een route maken die is opgeslagen?
 
Graag zou ik nog even een vraag stellen voordat ik de Garmin uit het raam gooi... grrrrr

Nou heb ik de laatste kaarten gedownload, alles gedaan etc, 4 uur gewacht tot alles er op stond, netjes gewacht tot het eindscherm zei dat de kaarten op de garmin staan... start ik de garmin op zegt de 550: Kan kaarten niet openen...

Wie o wie helpe mij? Op internet zegt mygarmin dat alles in orde is en de kaart al ontgrendeld is...
 
Heeft iemand hier ervaring met de garmin zumo 220? Heb op internet hem 100 euro goedkoper gevonden dan de 660? Ben benieuwd of er veel verschil tussen zit, anders ga ik voor de 220.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan