MS = Map Source óf Microsoft Windows(waar MS meestal voor staat)?
Map Source
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
MS = Map Source óf Microsoft Windows(waar MS meestal voor staat)?
Sinds een paar dagen ook een zumo 660 maar wat mij opviel is dat er een belachelijke vaste kabel van 1,5 meter aan de motorhouder zit.
Men is verplicht om de houder te laten zitten wat dus inhoud dat men de kabel doorsnijd om daar dan een waterdichte verbinding tussen te maken.
Hierdoor is het wel mogelijk om de houder eraf te halen.
Ik vind het wel jammer van garmin maar verders werkt het perfect.
Zagetta
De 550 heeft standaard geen deelbare kabel, echter bevat de kabel van de 550 alleen de voeding, dus 2 draden en daardoor is het veel makkelijker hier een deelbare kabel van de maken. Er wordt zelfs een (zeer dure) deelbare kabel te koop aangeboden.
De kabel van de 660 bevat naast de voeding ook de aansluitingen voor microfoon, hoofdtelefoon en TMC ontvanger, waardoor er in deze kabel veel meer draden lopen. Het is dus een stuk moeilijker deze kabel deelbaar te maken.
Precies die reden is waarom ik de kabels van mijn Zumo 660, onder de tank door naar de accu laat lopen onder mijn zadel. Daar komen dus ook de kabels uit voor o.a. koptelefoon en TMC ontvanger.
Eerste post even lezen...Maar welke Garmin is nu beter, de 550, 660 of 665?
Want de 550 is soms nog duurder dan de 660...
Twee filmpjes van de Zūmo 660, hier en hier. Uiteraard kun je op de Garmin site alle informatie vinden en ook een vergelijking maken tussen de 550 en de 660.
De Zūmo's hebben de mogelijkheid van het aansluiten van een optionele TMC ontvanger, zoals de GTM12 of GTM 21
Heren en dames, mag ik een 'objectieve' vraag stellen??
Ik ben er al achter dat voor toerrijders Garmin beter is dan TomTom, met name de route plannen gaat beter met Garmin.
Maar welke Garmin is nu beter, de 550, 660 of 665?
Want de 550 is soms nog duurder dan de 660...
Ik wil namelijk een Garmin aan gaan schaffen.
Wat is hiervoor de oplossing?
Zo, net terug van wintersport en de 550 even aan een uitgebreide test onderworpen. Nu zijn er een aantal dingetjes die ik hier eens onder de loep wil gooien aangezien die volgens mij niet zo horen.
Ik ken de weg naar Zwitserland en terug op mn duimpje (familie daar) en kan deze dus met mn ogen dicht rijden. Voor de leut echter de 550 aan en kijken naar de aankomsttijden en route die deze geeft. Ik had alles keurig ingesteld op snelste route en niks vermijden.
Op een gegeven moment wil hij me echter anders sturen dan ik zelf wil en dus blijft ik trouw mn eigen route rijden. Hij sputterd nog wat tegen door me bij volgende afslagen alsnog zijn route te laten rijden, maar ik blijf trouw aan mijn eigen route. Deze neemt hij uiteindelijk ook over en daar blijkt iets heel vreemds. Bij zijn eigen route zou de eta 17:46 zijn. Na mijn route aanhoudend te blijven volgen wordt dit ineens 17:19 -> een groot verschil. Het lijkt er dus op dat hij helemaal niet de snelste route berekend, maar een andere route pakt.
Verder neemt hij vaak kleine weggetjes terwijl er veel snellere grote wegen liggen. Zelfs 1 keer stuurde hij me recht door een redelijk grote stad terwijl een rondweg lag.
Hebben meerdere mensen deze ervaring oid of weet men waar dit aan ligt? Dit is volgens mij niet hoe een navigatie systeem hoort te navigeren.
Thanx alvast!
edit: nog iets vreemds was de snelste route over een parkeerplaats langs de snelweg ipv de snelweg blijven volgen
Hoi peep ....ey peeps, ik ben nu bezig om een 660 bij een maat van op zn bike te zetten, alleen ik zit een beetje te klooie met de stroomtoevoer. De draadjes lijken me toch aan de dunne kant om direct op de accu te plakke. Iemand een ideetje? Hij rijdt op een honda CBF 600