Garmin Zumo deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wel gemerkt met de routering van Garmin dat hij in principe de route met de minste snelweg wisselingen kiest indien er weinig tijd verschil is. Verder gemerkt dat wanneer in het kaart materiaal de weg geen snelheidsaanduiding heeft deze indien er andere routes zijn deze weg ook niet wordt mee genomen.

Het is ook per land verschillend. Navteq en Teleatlas kennen verschillende roadclasses, en vervolgens zit daar per land weer verschil in. Bijvoorbeeld in Frankrijk valt op dat juist teleatlas (TT) in dorpjes heel spannende binnendoorweggetjes met bang wegspringende boerinnen en kippen op kan zoeken, teneinde 20 meter korter te gaan.

Na de derde opgestoken riek in je achteruitkijkspiegel leer je dan gewoon even door te rijden tot de kerk en pas daar rechtsaf te slaan...

Snelheidsaanduiding is gekoppeld aan de kaart en is gaandeweg ingevoerd. In eerste instantie alleen op hoofdwegen; gaandeweg ook steeds meer op pruts-straatjes. Het ontbreken van snelheidsaanduiding duidt dan ook vaak op 'lagere roadclass'.

Daarnaast speelt in de loop der jaren nog een rol in welke mate de lokale bevolking/overheid protesteert tegen het toegenomen verkeer dankzij de gps. Dat de lokale bevolking een sluipweg kent is tot daar aan toe, maar dat ook de Poolse vrachtwagens met tomtom door de woonwijk denderen kan redelijk storend zijn.
Ook dat kan leiden tot een ogenschijnlijk minder efficiente, maar wel veiliger en maatschappelijk meer verantwoordde route.
 
Ik kan geen GDB bestanden open in Basecamp. Route's die voor Garmin zijn volgens de ANWB site, maar Basecamp kan ze niet laden.
 
plaatje...
full
 
Hier nog een playlist die kan bijdragen: Welke kaarten zijn er voor de Garmin Outdoor toestellen? - YouTube

De tweede film gaat over de 100.000 kaart (recreational map europe); osm en topo komen ook aan bod. Imho is vooral topo pro de (dure) euro's waard.
Dank je! Zeker die Pro ziet er goed uit, maar die kost ook wel wat!

Ik twijfel dan een beetje over de OnRoute wandelkaart erbij (kost relatief weinig) of toch een topo. Kun je me wellicht daar iets meer over vertellen?

Ook de OSM kaarten vallen me zeker niet tegen. Heb ze nu van NL, FR en IT even in Basecamp gezet en zie daar echt hele kleine paadjes nog op terug. Die had ik eigenlijk vorig jaar met de motor al moeten hebben toen we onverhard gingen!
 
:+

Maarruh, in mijn basecamp kan ik wel GDB's openen, maar dan heet dat daar "importeer in" menu "bestand" )

Ben geen ANWB-lid, maar kan routedownload-functie ook niet vinden .....

Je kunt gewoon in windows basecamp koppelen aan gdb en gpx dan kun je de routes door dubbelklikken openen in BC ipv MS.
Je kunt ook de route in MS openen; kopieren en plakken in BC.

Routes van de promotorsite moet je gewoon kunnen downloaden. Bijvoorbeeld ANWB Motor | motorrijlessen, motortrainingen, pechhulp, verzekering en meer. Klik op het pijltje onder 'downloaden'.
 
Frappant.. Hier heb ik ook 10.8.3 draaien :/ Zal Basecamp eens opnieuw downloaden.
Het begon gisteren allemaal, toen ik een melding over een update in Basecamp kreeg.. :(
 
vandaag de eerste echte toertocht gemaakt met de 350...

na eerst wat getest te hebben in de auto, toen verschillende vastlopers en opstarts omdat ik waarschijnlijk een te lange favoriet invoerde, na een harde reset verholpen maar wel alles weer in moeten stellen...

vandaag bij de organiserende motorclub de 350 aan de computer.. geen contact.. alleen GARMIN in het scherm, zeker wetend 'mass storage' ingesteld, geprobeerd op mapsource en basecamp
geen resultaat en de rit verreden achter de maten met zumo 220

thuis ook geen verbinding met de pc, na veel pogingen (zo veel mogelijk ritten stuk voor stuk gewist eindelijk verbinding
alle gpx files van de vorige vakantie eraf gehaald, weer een harde reset en het lijkt of alles weer werkt
mijn voorlopige conclusie; veel gpx files is funest voor de zumo 350...

zijn er meer mensen met deze ervaring???

groet
Johan
 
Zaterdag heb ik voor het eerst een route gereden aan de hand van de Zumo 660 en daar ben ik heel erg tevreden over.

Als ik een waypoint miste dan ging hij keurig verder met de rest van de route. Als ik van de route afweek bleef de route wel gewoon bestaan en ging hij herberekenen naar het volgende viapunt. Dat was best handig toen bleek dat men in Zeist besloten had om de weg op te breken. Ik heb nog een stukje on-road off-road gereden, maar uiteindelijk bleek dat ik aan de andere kant niet weer op de weg kon wegens het hoogteverschil tussen de weggehaalde weg en de bestaande weg.

Al bij al dus wel heel tevreden over dit aspect van de Zumo.

Dan heb ik ook nog een vraag: weet iemand wat de magenta/turqoise lijntjes betekenen? Als ik van de route afwijk krijg ik plots allemaal van die turgqoise lijntjes over een aantal wegen.
 
Mijn spiksplinternieuwe zumo 350LM heeft al de geest gegeven. Route van routeyou gedownload, beetje aangepast, hereberekend in basecamp. Route rijdt ie prima.
Ik doe in Vaals een tussenstop, haal de gps uit de houder, zet hem af en doe hem in de rugzak. Wanneer ik terug vertrek wil ik de gps terug opzetten. Nada, niks. Geen leven meer te bespeuren. De batterij was volledig vol, dus daar ligt het niet aan. Eens in de computer geplugd, die vindt hem niet, hij is dus morsdood. Zelfs geen rigor mortis.

Ben eens benieuwd wat waypoint morgen gaat vinden.
 
Mijn spiksplinternieuwe zumo 350LM heeft al de geest gegeven. Route van routeyou gedownload, beetje aangepast, hereberekend in basecamp. Route rijdt ie prima.
Ik doe in Vaals een tussenstop, haal de gps uit de houder, zet hem af en doe hem in de rugzak. Wanneer ik terug vertrek wil ik de gps terug opzetten. Nada, niks. Geen leven meer te bespeuren. De batterij was volledig vol, dus daar ligt het niet aan. Eens in de computer geplugd, die vindt hem niet, hij is dus morsdood. Zelfs geen rigor mortis.

Ben eens benieuwd wat waypoint morgen gaat vinden.

Rigor mortis treedt normaliter 2 tot 6 uur na overlijden in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan