Garmin Zumo deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds kort ben ik wat actiever bezig met routes af te halen en deze te volgen. Normaal deed ik dat via gpstracks.nl. Hier had je dan al meteen een route en deze kon ik dan meteen op mijn zumo 220 zetten.

Nu ben ik bij routeyou aan het kijken, waar de keuze veel groter is, maar hier download je ze als tracks. Moet deze zo geïmporteerd worden naar mijn zumo of moet ik deze nog eerst omzetten naar een route?
 
Ligt eraan; ik wil graag MP3, dus ik zou voor een goede tweedehands 660 gaan...
 
Sinds kort ben ik wat actiever bezig met routes af te halen en deze te volgen. Normaal deed ik dat via gpstracks.nl. Hier had je dan al meteen een route en deze kon ik dan meteen op mijn zumo 220 zetten.

Nu ben ik bij routeyou aan het kijken, waar de keuze veel groter is, maar hier download je ze als tracks. Moet deze zo geïmporteerd worden naar mijn zumo of moet ik deze nog eerst omzetten naar een route?

Ik kan ze gewoon uploaden naar mijn zumo 660 en dan maakt die er zelf een route van. Anders kan je hem via basecamp gemakkelijk omzetten naar een route en dan uploaden.
 
Ligt eraan; ik wil graag MP3, dus ik zou voor een goede tweedehands 660 gaan...

Vind je muziek luisteren of telefoneren belangrijk. Dan is de 660 wellicht een betere optie (wel de LM versie)
In andere gevallen vind ik de 350 de betere optie.
 
Sinds kort ben ik wat actiever bezig met routes af te halen en deze te volgen. Normaal deed ik dat via gpstracks.nl. Hier had je dan al meteen een route en deze kon ik dan meteen op mijn zumo 220 zetten.

Nu ben ik bij routeyou aan het kijken, waar de keuze veel groter is, maar hier download je ze als tracks. Moet deze zo geïmporteerd worden naar mijn zumo of moet ik deze nog eerst omzetten naar een route?
De zumo 220 lust geen tracks (i.t.t. de 550 en de 660). Je zult ze dus eerst moeten omzetten naar een route. Nu kan BaseCamp een track naar een route converteren, maar het resultaat zal niet zo geweldig zijn. Je kunt beter de track handmatig "overtekenen" met een route.
 
wat een gedoe zeg om die update op de computer te krijgen. Toestel ging best maar op de comp loopt map updater steeds vast op onbekende fout en sluit af en in basecamp zegt het dat er geen updates zijn..ppfff

Lekker zeg als absoluut computer leek.
 
Laatst bewerkt:
wat een gedoe zeg om die update op de computer te krijgen. Toestel ging best maar op de comp loopt map updater steeds vast op onbekende fout en sluit af en in basecamp zegt het dat er geen updates zijn..ppfff

Lekker zeg als absoluut computer leek.
:/
Ik ken het probleem. Ik ga vandaag nog 1 keer proberen om de nav in prde te krojgen. Als dat niet lukt gaat de fik erin. Heb ik toch nog een beetje lol. |( blijkbaar ben ik te stom voor een Garmin dus koop ik wel een StomStom.
 
Is mij vandaag gelukt.. eerst via express erop gezet maar toen was ik de motorkaart 2.10 kwijt. Vervolgens het grootste bestand in de garmin map verwijdert en er een groot bestand op gezet.

Daarna kon ik in garmin express via toestel en vervolgens op 'opnieuw installeren' heel europa op de computer zetten. Hierna het grote bestand in de Garmin verwijdert en in basecamp de motorkaart 2.10 en de nieuwe kaart erop gezet.

Was even wat uurtjes puzzelen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi :W

Mijn Zumo 660 zegt al een tijdje: "Externe spanning weggevallen, externe spanning weggevallen" bij het berekenen van een route. Ik gebruik hem op de motor vooral als MP3 speler dus heb er niet zo vaak last van, maar laatste tijd heeft ie wat vaker in de auto gestaan en dan doet ie het ook B|

Is dat een bug die met update is te verhelpen? Of heb ik hem gesloopt ? :9

Thnxs
 
ik heb even een vraagje inzake navigatie. Op dit moment gebruik ik een Zumo 550 met een bedrade headset.
Nu heeft deze headset een draadbreuk en wil ik wat anders hebben.

Ik ben op zoek naar een bluetooth headset, maar ik zie door de bomen het bos niet meer......
Mijn enige eis is dat ik de navigatie-aanwijzigingen doorkrijg. Ik hoef niet te bellen of te communiceren met anderen.

Daarnaast heb ik een intergraalhelm en budget is 100-150 euro.

Kan iemand mij op weg helpen wat ik het beste kan kopen? :?
 
ik heb even een vraagje inzake navigatie. Op dit moment gebruik ik een Zumo 550 met een bedrade headset.
Nu heeft deze headset een draadbreuk en wil ik wat anders hebben.

Ik ben op zoek naar een bluetooth headset, maar ik zie door de bomen het bos niet meer......
Mijn enige eis is dat ik de navigatie-aanwijzigingen doorkrijg. Ik hoef niet te bellen of te communiceren met anderen.

Daarnaast heb ik een intergraalhelm en budget is 100-150 euro.

Kan iemand mij op weg helpen wat ik het beste kan kopen? :?


CARDO SOLO is bluetooth en goed te koppelen met je zumo550
 
De zumo 220 lust geen tracks (i.t.t. de 550 en de 660). Je zult ze dus eerst moeten omzetten naar een route. Nu kan BaseCamp een track naar een route converteren, maar het resultaat zal niet zo geweldig zijn. Je kunt beter de track handmatig "overtekenen" met een route.
Ok, thnx voor reply!
 
CARDO SOLO is bluetooth en goed te koppelen met je zumo550


Bedankt voor je reactie. Ik heb een intergraalhelm. Kan je de microfoon met die harde stengel ervan afhalen?
full
 
Erg omslachtig allemaal, terwijl Garmin net zo goed in de software een knopje "geavanceerde opties" of "installatieopties" had kunnen doen, net als bij de Map Installer.

Mee eens..

En juist om die reden is het op dit moment eigenlijk makkelijker om de mapinstaller te gebruiken..
 
Heb het gisteravond op dezelfde manier als Kevski gedaan (thanks Kevski voor je info)
Heb nu zowel op toestel als op de computer netjes de nieuwste kaart staan.

Ik hoop dat Garmin de software gaat aanpassen, weinig zin om dit bij iedere kaart update zo te gaan doen :r
 
Laatst bewerkt:
Kan er op internet ook geen goed antwoord op krijgen. Bij andere headsets ook niet. Hoe moeilijk kan het nou zijn.

B|

Ik heb de Cardo solo en de microfoon kan er niet af. Ik heb het schuimbolletje eraf gehaald en het flexibele staafje in de rand van mijn helm zodat je er bijna geen last van hebt. Geluidskwaliteit is goed, koppelen met de 660 gaat zonder problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan