Garmin Zumo deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inkoop prijs 187,64 na dat zal echt niet zijn inkooppprijs zijn. Werk bij de toko waar Mediamarkt ze van afneemt en die inkoop prijs ligt toch echt wel wat hoger. MM mag blij zijn met 1/2% marge ;)

Overigens wel een lekkere deal natuurlijk :P


Een zaak die maar 1/2 % marge heeft ???
Denk niet dat zoiets lang vol te houden is....
 
Een zaak die maar 1/2 % marge heeft ???
Denk niet dat zoiets lang vol te houden is....
na goed maak er 3-4% van maar meer ook niet. Op consumenten electronica worden echt geen winsten meer gemaakt anno 2014(door retailers). Financiële constructies met lange betaal termijnen daar is de MediaMarkt groot mee geworden. Artikel pas betalen als het al 4 maanden geleden verkocht is. Ondertussen wordt dat geld "geinvesteerd" tegen een leuk percentage rente. Het zou me dan ook niets verbazen als de MM afgelopen week op die Garmins -marge heeft geboekt.
 
Laatst bewerkt:
Bovendien heeft MM maar een beperkt aantal "aanbiedingen", de meeste producten worden volgens adviesprijs of zelfs erboven verkocht...
 
Mijn laatste kaart is 2013.41

Als ik de kaartupdatestatus bekijk zegt hij "Uw kaarten zijn bijgewerkt"

Ik heb de lifetime update dus hoe kan dat?????

Weet iemand wat ik moet doen?

Paul
 
Hoi Hans,

Heb boven in mijn safaribalk 2 driehoekjes.

Een lichtblauwe en een zwarte. Als ik op de blauwe druk dan krijg ik een menu met daarin:
- Kaarten opnieuw installeren.
- Bekijk kaartupdatestatus.
- Voorkeuren voor Lifetime Map Updater.
- Afsluiten.

Als ik dan Bekijk kaartupdatestatus aanklik dan zegt hij "uw kaarten zijn bijgewerkt"?
Zelfs als ik dus verouderde kaarten heb. Als ik dan klik op "controleren op upda"
Dan zegt hij weer "uw kaarten zijn bijgewerkt"


Inmiddels is het updaten gelukt. Weet alleen niet meer wat ik nu precies gedaan heb, heb ik weer.

groet,

Paul
 
Mijn zumo 660 start niet meer op na de update naar 2014.40 -O-

Eerst wilde hij helemaal niet updaten. Halverwege kwam ie dan met het verhaal dat er iets mis was gegaan.. Maar wat, dat wilde ie niet zeggen.
Toen heb ik mijn geheugenkaart van 16 Gb class 1 vervangen door een 32Gb class 10.
Vanmiddag de update gedaan en ging allemaal goed. Heel Europa kon er weer op. Zowel computer als Zumo gedaan.

Maar nu.. klaar met de update en aanzetten. Start normaal op, gaat kaarten laden, komt in het home-scherm. En uit. Niks meer. Batterij loshalen is enigste optie. Als je dan weer opnieuw opstart krijg je hetzelfde.. Nu dus niet meer mee te navigeren.. '(

Heeft iemand een oplossing?

Ohw, tijdens het typen komt ie ook al niet meer online via een kabeltje aan de Mac.. :/
 
Mijn zumo 660 start niet meer op na de update naar 2014.40 -O-

Eerst wilde hij helemaal niet updaten. Halverwege kwam ie dan met het verhaal dat er iets mis was gegaan.. Maar wat, dat wilde ie niet zeggen.
Toen heb ik mijn geheugenkaart van 16 Gb class 1 vervangen door een 32Gb class 10.
Vanmiddag de update gedaan en ging allemaal goed. Heel Europa kon er weer op. Zowel computer als Zumo gedaan.

Maar nu.. klaar met de update en aanzetten. Start normaal op, gaat kaarten laden, komt in het home-scherm. En uit. Niks meer. Batterij loshalen is enigste optie. Als je dan weer opnieuw opstart krijg je hetzelfde.. Nu dus niet meer mee te navigeren.. '(

Heeft iemand een oplossing?

Ohw, tijdens het typen komt ie ook al niet meer online via een kabeltje aan de Mac.. :/

Heb ik zelf ook last van gehad, ik heb mijn 32GB SD card vervangen voor eentje van 16 GB en toen was het opgelost. Garmin geeft zelf ook aan dat 16 GB het maximum is voor de Zumo660.
 
Ahaaaa, dan zal ik de 16gb weer eens proberen. Maar daar gaf ie juist telkens een foutmelding op.. :/
Anders even een nieuwe kopen. Kost volgens mij toch geen drol meer die dingen

De accu zal het denk ik niet zijn, tijdens de update hangt ie ook de hele tijd aan de USB. Dus voeding krijgt ie. En de indicator geeft ook niet aan dattie leeg zal zijn.

Thnx voor de antwoorden in ieder geval. Ik laat t even weten hoe het afgelopen is!
 
Laatst bewerkt:
De accu zal het denk ik niet zijn

Denk dat je gelijk hebt. Start het toestel wel op zònder SD? Dan zit 't in de SD.

Ik meen trouwens dat een 660 prima overweg kan met 32 GB. Maar vooral moeite kan hebben met te snelle kaarten. Logisch om te denken 'ik wil de snelste', maar in dit geval niet.
 
Denk dat je gelijk hebt. Start het toestel wel op zònder SD? Dan zit 't in de SD.

Ik meen trouwens dat een 660 prima overweg kan met 32 GB. Maar vooral moeite kan hebben met te snelle kaarten. Logisch om te denken 'ik wil de snelste', maar in dit geval niet.
Hmmmm. Nu even geprobeerd. Maar hij wil nu helemaal niet meer opstarten :')
Met 16gb sd niet, zonder sd niet. Blijft helemaal stil. Nou. Zal van de week nog eens verder kijken. Nu ff geen tijd voor.. Ik houd jullie op de hoogte!
 
-O- Lach me maar uit :$
Het was dus een koopje met wat lichte krasjes op de behuizing....
(inkoopprijs is blijkbaar onduidelijk maar voor mij ook totaal niet relevant :P )
Vandaag eindelijk even de tijd genomen om een beetje te ontdekken hoe en wat.
Via express updates gedraaid, ging allemaal prima :Y
Nu als ik hem aanzet heb ik soms wel, soms geen geluid en soms een storende ruis bij het opstarten.... -O-
Beetje lopen zoeken en lees verschillende oorzaken :?
Sommige zeggen het ligt aan de software, maar de meest gelezen verklaring is toch wel een hardware probleem..
Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
Via-punt vraag


...heel simpel eigenlijk...: kun je (in Basecamp) de naam van een via-punt wijzigen ?...


...in de Zumo 350 kun je die via-punten wel een leuke volgorde van namen (of nummers) geven, maar in Basecamp ben ik het eigenlijk (nog) niet tegengekomen...

...nadeel echter als je het via de Zumo doet, dat je dan zit te knooien met zo'n klein toetsenbordje..., gewoon tikken vanaf 'echt' toetsenbord gaat 'tig' keer sneller...

...vandaar dus... ;)
 
Laatst bewerkt:
Nu als ik hem aanzet heb ik soms wel, soms geen geluid en soms een storende ruis bij het opstarten.... -O-

Je bent wat vaag. Geluid uit de toestel speaker, Bluetooth??

Is niet meteen een probleem dat me bekend voorkomt. Vooral die ruis niet. Er was met de 660 ooit wel een probleem met een hoge toon, en dat had een hardware oorzaak.

Advies: zorg in ieder geval dat je de meest recente software hebt en doe een hardreset. Helpt dat niet: zoek even uit of je nog garantie hebt (..)
 
Zal mij ook eens aanmelden hier en meelezen... :)

Heb vorige week een Garmin Zümo 390LM gekocht met de BTW Actie van de MM, binnenkort maar eens op mijn motor monteren..
 
Je bent wat vaag. Geluid uit de toestel speaker, Bluetooth??

Is niet meteen een probleem dat me bekend voorkomt. Vooral die ruis niet. Er was met de 660 ooit wel een probleem met een hoge toon, en dat had een hardware oorzaak.

Advies: zorg in ieder geval dat je de meest recente software hebt en doe een hardreset. Helpt dat niet: zoek even uit of je nog garantie hebt (..)

Via de speaker inderdaad... :$
Heb volgens Garmin Express de nieuwste updates.
Hoe doe ik een harde reset?
Sorry hoor ben echt een noob... :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan