Garmin Zumo deel 7

Dat van de verstaanbaarheid van de duo hebben we alleen als de navi een instructie of een waarschuwing geeft(bijv. flitspaal of max snelheid). Dan wordt het volume van de duo teruggedrongen. Het is bij ons echter zo dat ik beide Sena's echt opnieuw moet pairen.

Hoe werkt het volume terugdringen voor jullie?

Bij mij vind ik het waardeloos. Het volume wordt voor mij zover terug gedrongen dat ik de duo echt niet meer kan verstaan en zij merkt niet dat de Navi iets zegt dus praat vrolijk door. Zodra de Zumo dan een keer zijn klep houdt en 2 seconden later de verbinding stopt hoor ik de duo weer en moet ik vragen wat er gezegd is de afgelopen 10/15 seconden. Heel irritant. Alle settings al geprobeerd en in de beste setting hoorde ik op de achtergrond nog wel dat ze praatte maar absoluut veel te zacht om iets te verstaan.

Daarom heb ik de bleutooth nu maar weer uitgezet op de Zumo, dan hoor ik via de speaker op de zumo wel als er iets is, Flitser of afslaan en al kan ik het niet verstaan ik kijk dan wel op mijn scherm om het te kunnen zien wat er is. Zo wordt mijn gesprek in ieder geval niet meer onderbroken.
 
Laatst bewerkt:
Krijgt ze geen piep te horen o.i.d?

Bij Cardo krijgt mijn partner een toon te horen als aan mijn zijde de intercom onderbroken wordt door de GPS.
 
Hoe werkt het volume terugdringen voor jullie?

Bij mij vind ik het waardeloos. Het volume wordt voor mij zover terug gedrongen dat ik de duo echt niet meer kan verstaan en zij merkt niet dat de Navi iets zegt dus praat vrolijk door. Zodra de Zumo dan een keer zijn klep houdt en 2 seconden later de verbinding stopt hoor ik de duo weer en moet ik vragen wat er gezegd is de afgelopen 10/15 seconden. Heel irritant. Alle settings al geprobeerd en in de beste setting hoorde ik op de achtergrond nog wel dat ze praatte maar absoluut veel te zacht om iets te verstaan.

Daarom heb ik de bleutooth nu maar weer uitgezet op de Zumo, dan hoor ik via de speaker op de zumo wel als er iets is, Flitser of afslaan en al kan ik het niet verstaan ik kijk dan wel op mijn scherm om het te kunnen zien wat er is. Zo wordt mijn gesprek in ieder geval niet meer onderbroken.

Idd. hebben wij ook regelmatig dit probleem. Duo krijgt geen piep oid. Iedere keer moet ik dan achteraf melden dat ik een deel van het verhaal niet heb verstaan. Zou het mogelijk zijn om beide sena's aan de navi te koppelen?
 
Ik vond dit ook zéér irritant. Ik hem een tijdje met de mute-knop gewerkt. (kun je zelf aanmaken op de zumo 350/340/390). Maar nu rijd ik alweer een hele tijd zonder geluid. en dan kun je dus continu met elkaar praten.
 
Ik gebruik de gesproken instructies van de Zūmo inderdaad niet, hij zit recht voor je snufferd :P


Gewoon wat vaker een blik op werpen :)
 
Ik vond dit ook zéér irritant.
:? :?

Héb je een smoes waarom je niet geluisterd hebt "sorry schat, de navi kwam er tussen O-) ", is het nóg niet goed.




of moeten we de echte CBottoR waarschuwen dat zijn vrouw zijn account gehackt heeft? :+
 
Dan heb je dus dit :) :
fullsizeoutput_1703.jpeg
 
Idd. waarschuwingen en flitserinfo vind ik zeer handig. Heb ook liever de ogen op de weg dan op de navi, voor mijn gevoel zou ik zonder geluid teveel op het scherm kijken. Maar ik ga het eens proberen misschien valt het mee.
 
Ik kijk wel duidelijk vaker op mijn scherm als ik geen geluid heb. Het wordt helemaal lastig in dichtbevolkte gebieden met een diversiteit aan wegen of bij erg onoverzichtelijke weg situaties. Het kan dan zelfs gevaarlijk worden als vaak op je scherm moet kijken om er achter te komen wat je navigatie precies bedoelt.
 
Ik heb het juist omgekeerd. Zonder stem gaat het in de dunbevolkte gebieden mis.
Gaat ongeveer zo dan:

Nog 8km... Ooh dat duurt nog even
Nog 6km... Duurt best lang..
Nog 5km... Nog een stuk verder.
Huh? Al 5 min van de route af?
 
Mijn Cardo heeft vaak moeite met starten.
Bij het aanzetten maakt ie wel verbinding, maar die wordt in het begin steeds weer verbroken.
Na een aantal keer proberen blijft de verbinding op een gegeven moment wel vast.
Vervelend, maar niet echt een probleem...
 
Laatst bewerkt:
Mijn Cardo heeft vaak moeite met starten.
Bij het aanzetten maakt ie wel verbinding, maar die wordt in het begin steeds weer verbroken.
Na een aantal keer proberen blijft de verbinding op een gegeven moment wel vast.
Vervelend, maar niet echt een probleem...

Heb je hem wel gekoppeld met de i structie voor het koppelen van een navi?
 
Ik vond dit ook zéér irritant. Ik hem een tijdje met de mute-knop gewerkt. (kun je zelf aanmaken op de zumo 350/340/390). Maar nu rijd ik alweer een hele tijd zonder geluid. en dan kun je dus continu met elkaar praten.

Daarom heb ik dus nu de Zumo maar los gekoppeld (Bleutooth uitgezet) en gebruik ik de speaker. Dan hoor ik in ieder geval nog iets als er een flitspaal oid voorbijkomt. Vooral als ik in onbekende gebieden ben, b,v, Duitsland, dan is het wel erg handig als je een waarschuwing krijgt.

Werkt opzich nog wel ok. Als je niet te hard rijdt en je hebt je vizier openstaan dan kun je het vaak nog verstaan en zo niet dan hoor je in ieder geval geluid en kun je op het schermpje kijken wat die zeurmiep te melden heeft.

Ik had het graag anders gehad, maar helaas is Sena en de andere systemen nog niet zo slim (heb geprobeerd om via de support van Sena mijn idee van geluidsinstellingen tussen de oren te krijgen, maar helaas is dat niet gelukt). Hopelijk gaan ze nog een keer naar hun klanten luisteren.
 
Als ik in een stads-omgeving rij kijk ik sowieso op het scherm. De gesproken aanwijzingen vind ik dan niet voldoende. Inderdaad met geluid is fijner, maar het wegvallen van het geluid van mijn vriendin vind ik nog irritanter.
 
Even wat leven in dit topic blazen ;-)

Ik heb een Garmin 590 die ik omgetoverd heb naar een 595.
So far so good.

Als ik op het navigatiescherm de functie 'verderop' heb geselecteerd dan worden aan de zijkant tankstations, restaurants en flitspalen aangegeven.
Het verschil met de 590-modus is dat er nu het tekentje van het tankstation en de tekst 'tankstation' wordt weergegeven, en daarmee behoorlijk wat van het scherm vult.

Is het mogelijk om bij deze functie alleen icoontjes in te stellen ?

Thanks
greetz
Kami
8186.png
 
Beste GPS kenners, ik heb een probleem met mijn Zumo 660. Afgelopen weekend een software en kaartupdate gedaan. Tot zover niks aan de hand, na afloop werkte alles nog.

Omdat ik binnenkort op vakantie ga heb ik woensdag handmatig nog wat favorieten toegevoegd, ging ook goed. Garmin uitgezet, maar sinds die tijd start hij niet meer op.

Ik zet hem aan, hij laadt de kaarten, en nadat ik die melding van niet bedienen tijdens het tijden heb gehad valt hij uit. Ook als ik hem aan de computer hang valt hij na het laden van de computerstand uit. Ik kan hem dus ook niet controleren op kaartfouten. Accu er een nacht uitgehad, helpt ook niet. Dan maar een harde reset, maar zelfs tijdens de harde reset valt hij uit.

Omdat hij ook niet meer oplaadt heb ik van een collega met een 660 even de volle batterij geleend en bij mij geprobeerd, zonder resultaat.

Iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen, of is hij echt definitief overleden?
 
Tip van het jaar! Hij start weer op *O*
Bedankt Hans!

Wat zou het kunnen zijn? Geheugenkaart kapot, of zit er misschien een kaartfout in? Ik heb de volledige Europa dekking dus die moet wel op de geheugenkaart.
 
Inmiddels de SD-kaart geformatteerd, apparaat een harde reset gegeven, nieuwe kaarten erop en gecheckt met Javawa, en alles lijkt weer naar behoren te functioneren. Nogmaals bedankt Hans!
 
Hoi, ik volg en reageer op verschillende topics op dit forum. Ik heb een vraagje in dit topic waar ik eigenlijk niet alle 101 pagina's voor wil doornemen. Ik heb een Zumo 550 die nog prima werkt. Echter is het ding van 2009 en sinds die tijd geen update gehad. Op zich niet zo erg een kruising is soms een rotonde geworden of vice versa. Ik mis natuurlijk wel nieuwe wegen. Maar als ik van a naar b weet waar ik heen wil red ik me onderweg wel. En met routes in Alpen, dolomieten Pyreneeën merk ik daar natuurlijk nagenoeg niets van, die bergwegen veranderen niet snel.

Nu kan ik proberen of het mij lukt de zumo 550 te updaten maar digibeet als ik ben gaat dit ongetwijfeld mis.
Ik denk er dus aan om een nieuwe navi aan te schaffen. Denk aan Garmin Zumo 595 of TomTom rider 550.
Echter beide hebben een blue tooth verbinding waarbij ik dus ook een blue tooth Headset moet aanschaffen.
Is er geen bedrade uitvoering meer in de handel? Verder heb ik nu op een sd card de nodige muziek op staan. (Ideaal voor op de snelweg) maar nu zou je dat dus moeten streamen via je smartphone.
Daarbij wil ik ook niet al rijdend bellen of berichten lezen.
Bij de dealer heb ik een zumo 595 demonstratie gezien en dat lijkt mij niet al te moeilijk, ik heb geen ervaring met de TomTom rider 550.
Iemand hier een keuze uit beide gemaakt? En waarom?
Keuzes, keuzes en wiken en wegen. Of toch maar updaten?

Groet Rob
 
Terug
Bovenaan Onderaan