Garmin Zumo deel 7

Heb nu een 396, wel sneller dan z’n voorgangers, maar nog steeds langzaam t.o.v. smartphones. Moet dus veel sneller kunnen.
En als je een paar honderd euro extra uitgeeft?
Ik zag laatst toch wel een aantal dure jongens staan.
Dan moet het toch ook wel razendsnel zijn.
 
Dit toestel is in aantocht. De Zumo XT, een 5,5 inch scherm. Dit scherm is afkomstig van de BMW Navigator
Hoe komen jullie aan deze kennis? Ik vond een topic op gps.nl, is dat ook jullie bron? Ik overweeg om een 346 aan te schaffen. Of anders gezegd; voor een weekend weg in Juni wil ik weer een Garmin navigatie aanschaffen. Ik overweeg de 346 dus, maar als die er binnenkort uit gaat/vervangen wordt wacht ik wellicht nog. Sowieso op motorbeurs aanbiedingen :-)
 
Het is in ieder geval niet het scherm van de BMW Navigator VI, want die is 5 inch (en geen 5,5). Het zou wel een vergelijkbaar scherm kunnen zijn. De beschikbare plaatjes laten zien dat het om een gelijmd glazen scherm gaat, dus een capacitief scherm (net zoals bijv. de Nav IV of de TomTom Rider) ipv een resistief (zoals de huidige zumo's).
Een resistief scherm heft een flexibele kunststof toplaag, die kun je niet op die manier vastlijmen en moet altijd achter een randje van de behuizing vallen.

Hier ook nog wat info: New Garmin Zumo XT - Zumo User Forums
 
Hoe goed gaat dat dan werken in de regen vraag ik me af? Hét voordeel van een resistief scherm is dat hij in alle weersomstandigheden werkt. Een capacitief scherm werkt véél fijner mits hij droog is. Probeer je telefoonscherm maar eens te bedienen in de regen...
 
Vorige week erachter gekomen dat mijn Zumo 395 niet meer laadde op de motorsteun... Alles doorgemeten en zowel de accu van de motor als de voedingskabel van de Garmin waren oké, zou dus aan de Zumo moeten liggen. De Zumo achtergelaten bij een vestiging van Waypoint, waar ik erachter kwam mijn garantie met 10 dagen was verlopen... Ik balen natuurlijk. Waypoint had de Zumo opgestuurd naar hun technische dienst en ik kreeg vandaag bericht dat Garmin mijn oude navi voor een nieuwe 395 om gaat ruilen onder garantie ondanks dat deze 10 dagen was verlopen. Top service!
 
Even vraag,ik heb mijn Zumo 590 verkocht..
Kan de nieuwe eigenaar als die de Zumo aan de pc hangt gewoon via Garmin Express de Zumo updaten (Via eigen account) ?
 
Updaten is geen probleem, daar hoeft het account niet voor overgezet te worden.

Account overzetten kan ook, dat kan door het toestel uit jouw account te verwijderen. Daarna kan de nieuwe eigenaar het toestel op zijn naam zetten.
 
Iemand hier al bij de eerste lichting Garmin Zumo XT bestellingen? Ik ben enigszins tegen m'n verwachting in erg geïnteresseerd, maar wil wel even wat gebruikerservaringen afwachten... eerste reviews zijn in ieder geval zeer enthousiast en de prijs valt me alles mee, voor Garmin-topmodel-begrippen.


Garmin-XT-2-890x500.jpg



Op een enigszins gerelateerde noot, iemand een 590 met 595 software kopen? _O-
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier al bij de eerste lichting Garmin Zumo XT bestellingen? Ik ben enigszins tegen m'n verwachting in erg geïnteresseerd, maar wil wel even wat gebruikerservaringen afwachten... eerste reviews zijn in ieder geval zeer enthousiast en de prijs valt me alles mee, voor Garmin-topmodel-begrippen.


Bekijk bijlage 1472183


Op een enigszins gerelateerde noot, iemand een 590 met 595 software kopen? _O-

Inderdaad een gaaf toestel echter maar 2 echte punten waarvan ik denk dat het een verbetering is tov z'n voorgangers. Je kunt nu van de track afwijken en halverwege aan een track beginnen en het heldere scherm. Overige vernieuwingen zijn leuk maar heb je weinig aan in de praktijk.

Maar even afwachten tot de eerste gebruikers ervaringen kan zeker geen kwaad. Het zou niet de eerste keer zijn dat er kinderziektes in een nieuw toestel zitten.
 
Ander voordeel wat ik direct zie betreft de topografische kaarten, maar ik heb dan ook een allroad en begeef me nog wel eens "naast de kaart", dan is het toch een beetje gokwerk met de 590. Verder is er veel overlap met de 595, maar dat scherm is wel echt een voordeel, die van de 590/595 is vaak gewoon slecht afleesbaar (was bij de 660 niet beter). Überhaupt kunnen werken met tracks is fijn, dat werkt veel sneller (nooit gedoe met herberekenen, heel eenvoudig delen) maar de oude toestellen gaan daar dus veel minder goed mee om.

Plus, ik word een beetje gek van het batterijgeneuzel met de 590/595, dat hebben ze ook flink aangepakt.
 
Vind het erg jammer dat Garmin geen update maakt voor de oudere toestellen, zodat ook die kunnen genieten van de verbeteringen!
Ik heb de 590, met de bekende batterij perikelen en ondertussen al een refurbed toestel.

Als ik het allemaal van te voren had geweten dat had ik geen Garmin meer genomen.
 
Da's wel grappig om te lezen, want dat is vaak dezelfde reden waarom TomTom gebruikers weer overstappen naar Garmin.
Maar als je ontevreden bent, op MP met die hap of inruilen en dan lekker kopen waar je denkt gelukkig mee te zijn.
Ik vervloek mijn Garmin ook weleens, maar dat ligt soms ook aan mijn tekortkoming.

En uiteraard is het gras altijd groener bij de buren.
 
Inderdaad, ik ga juist van TT over naar Garmin xt omdat ik de condens vlekken en de daarop volgende gebrekkige service helemaal zat ben.
Dat beide Riders me regelmatig verkeerd gestuurd hebben is een goede 2e reden.
 
Vind het erg jammer dat Garmin geen update maakt voor de oudere toestellen, zodat ook die kunnen genieten van de verbeteringen!
Ik heb de 590, met de bekende batterij perikelen en ondertussen al een refurbed toestel.
Da's lekker realistisch, de meeste verbeteringen zijn hardwarematig en volgens mij trekt de 590 die topokaarten helemaal niet. Het scherm, de batterij, de snelheid... dat kan niet met een update.

M'n vriendin heeft een TT 420, ik kan persoonlijk totaal geen vriendjes worden met dat ding.
 
Nou ik vind de kwaliteit van Garmin gewoon ronduit slecht, 2x een Garmin gehad (500&590) en 2x net na de garantie dood...
En dan nog het gezeik met die accu van de 590,hadden ze een oplossing met een spelt maar het resultaat was nog niet super !

En als ik dan zie met hoeveel gemak je een leuke route in de TomTom maakt terplekken.

En altijd je routes maar moeten aanpassen met soften punten, herberekenen uitschakelen enz.enz

En dan komen ze nu met een toestel waar zogenaamd alles aan verbeterd is,hadden ze misschien meerjaren geleden al naar de experts moeten luisteren...
Voor mij geen Garmin meer !
 
Inderdaad een gaaf toestel echter maar 2 echte punten waarvan ik denk dat het een verbetering is tov z'n voorgangers. Je kunt nu van de track afwijken en halverwege aan een track beginnen en het heldere scherm.


Van een route afwijken en halverwege een route starten kon met de vorige gen. ook al hoor... je moet alleen een beetje willen leren werken met dat ding.. :)

Los daarvan, ik ga ook overstappen hoor, al is het maar voor dat mooiere scherm.
 
Van een route afwijken en halverwege een route starten kon met de vorige gen. ook al hoor... je moet alleen een beetje willen leren werken met dat ding.. :)

Los daarvan, ik ga ook overstappen hoor, al is het maar voor dat mooiere scherm.
De verbetering met halverwege routes oppakken betreft Tracks... en dat is wel degelijk een stuk handiger dan voorheen :)
 
Van een route afwijken en halverwege een route starten kon met de vorige gen. ook al hoor... je moet alleen een beetje willen leren werken met dat ding.. :)

Los daarvan, ik ga ook overstappen hoor, al is het maar voor dat mooiere scherm.

Ja daarvan was ik op de hoogte alleen gaat het nu automatisch.
Nou als jij het doet dan moet ik ook maar en heb hem gelijk besteld. 😋
 
Het kunnen gebruiken van Explore van Garmin is ook een extra functionaliteit van de XT.
Al zit daar nog wel wat verbetering in...
Maar ik verwacht dat het een marketing dingetje is geweest om nu al de XT in de verkoop te gooien en verbeteringen later op te pakken.

De optie om terug gestuurd te worden naar de track vind ik enigzins overbodig.
Zoals het nu kan, zelf naar de route terugrijden, vind ik wel zo prettig.
Maar eerst maar eens ervaren hoe het werkt.
Wellicht komt de optie nog beschikbaar om dat weer uit te zetten.
 
Nou ik vind de kwaliteit van Garmin gewoon ronduit slecht, 2x een Garmin gehad (500&590) en 2x net na de garantie dood...
En dan nog het gezeik met die accu van de 590,hadden ze een oplossing met een spelt maar het resultaat was nog niet super !

En als ik dan zie met hoeveel gemak je een leuke route in de TomTom maakt terplekken.

En altijd je routes maar moeten aanpassen met soften punten, herberekenen uitschakelen enz.enz

En dan komen ze nu met een toestel waar zogenaamd alles aan verbeterd is,hadden ze misschien meerjaren geleden al naar de experts moeten luisteren...
Voor mij geen Garmin meer !

Als je met die reden een tomtom hebt gekocht ga je van een koude kermis thuis komen! Ik heb zowel de 450 en 550 gehad en een tijd mee gereden. Hardware matig is het alles behalve de kwaliteit van een garmin ik heb 4 kapotte houders gehad het draai mechanisme valt dan uit elkaar en 2 nieuwe toestellen omdat ze vocht problemen hadden. Verder het route ter plekke maken is op geen enkel toestel leuk in Nederland met de tomtom rij je het ene na het andere stad en dorp centrum door en met de garmin rij je niets anders dan N wegen. Met de onroute kaart in de garmin is wel de beste optie van allemaal maar nog steeds niet denderend. Ik wil niet zeggen dat het 1 of het andere merk zaligmakend is echter is doorgaans de eindgebruiker de beperkende factor als een systeem als niet fijn word ervaren. De hardware fouten die je zegt gehad te hebben met de garmin zijn natuurlijk niet goed te praten echter is het overal wel eens wat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan