Garmin Zumo deel 7

Ik spreek uit eigen ervaring en nee heb zelf nooit geen TomTom gehad,maar ik ga het zien...
Maar een Garmin voor mij NOOIT meer !
 
De grap is dat je hier mee blijft praten, waarom? Als je een tomtom wilt moet je die halen, en over een jaartje horen we de problemen aldaar wel weer van je :)

Kan je alvast verklappen dat de houders kut zijn.
 
Ach de houder van de nieuwe Riders is niets mis mee hoor... Althans, ik heb er nog geen problemen mee gehad. Mijn reden om na 10 jaar Garmin naar TT over te stappen was dat Garmin de laatste tijd op motorgebied de slag aardig gemist had. Voor de fiets en activity tracking vertrouw ik nog steeds op Garmin. En dan komt Garmin nu met de nieuwe Zumo, en blijken ze ineens een forse inhaalslag te maken... Helaas voor mij dus te laat. Al blijf ik mijn twijfels hebben bij de traffic info van Garmin, daar is TomTom best goed in. Maar TomTom heeft ook zo zijn issues, vooral met het koppelen via BT.
 
De grote grap van Garmin is dat de snelste route altijd door het centrum van steden gaat. Je weet wel, daar waar alles stil staat |(|(
Er is geen mogelijkheid tot vermijden van stadscentra. Dat zou ook niet moeten als je de snelste route maar niet zo achterlijk door het centrum laat gaan, gewoon langs de stad laten gaan.

Ook een fijne is dat Garmin ook altijd de benzinestations aangeeft die je al gepasseerd bent, je weet wel waar je dus niks aan hebt. 8)78)7
 
Da's lekker realistisch, de meeste verbeteringen zijn hardwarematig en volgens mij trekt de 590 die topokaarten helemaal niet. Het scherm, de batterij, de snelheid... dat kan niet met een update.

M'n vriendin heeft een TT 420, ik kan persoonlijk totaal geen vriendjes worden met dat ding.

Ik gebruik heden ten dage een Rider 410 en Nav 6 naast elkaar - De rider eigenlijk puur voor de gratis hd traffic - bij de garmin moet je daar voor betalen en is de route bepaling van de rider wat beter als je geen route rijdt. Soms maakt de Nav een route van a naar b en dan denk ik "wat doe je nou weer stom". Nav 6 vind ik wel beter afleesbaar. Rider is vaak zo egaal van kleur. Beide toestellen hebben plus en min punten. Het hele kronkelverhaal vind ik persoonlijk regelrechte bullshit aangezien je meestal zelf een route in elkaar zet. Van de Nav 6(595?) weten we dan kronkelen bagger is maar de Rider stuurde me menig maal door de bebouwde kom of over een parkeerplaats want dat kronkelde ze lekker :? | : Ik ga dus liever van te voren een route maken.. De ouder riders (urban etc) hadden de kronkelroutes iets beter voor elkaar want daar werd ik zelden door de bebouwde kom gestuurd en kan je vrij makkelijk een nieuwe laten maken als je het er niet mee eens was.

Maar ik wacht wel op de Nav7. Zodra die er is wordt die ingebouwd in de K :+
De rider houd ik gewoon en misschien ga ik er daar ook nog wel eentje van halen
Zie hier - lekker het beste van twee werelden

De grote grap van Garmin is dat de snelste route altijd door het centrum van steden gaat. Je weet wel, daar waar alles stil staat |(|(
Er is geen mogelijkheid tot vermijden van stadscentra. Dat zou ook niet moeten als je de snelste route maar niet zo achterlijk door het centrum laat gaan, gewoon langs de stad laten gaan.

Serieus - dwars door het centrum ?
Volgens mij pakt die bij mij een ring maar ik moet zeggen dat ik zelfde het toestel iets laat berekenen. Basecamp/Mapsource doet dat niet zo snel
 
Serieus - dwars door het centrum ?
Volgens mij pakt die bij mij een ring maar ik moet zeggen dat ik zelfde het toestel iets laat berekenen. Basecamp/Mapsource doet dat niet zo snel
Als je bij de instellingen voor "kortste route" kiest, dan zul je die krijgen ook (al is het dwars door het centrum). Het hangt dus ook af van de instellingen die je zelf gekozen hebt.
Bij de instelling "snelste route" zal dat toch niet zo gauw gebeuren, tenzij je bepaalde wegcategorieën (snelweg, N-wegen) hebt uitgesloten.
 
Bestel bevestiging gekregen van de Zumo XT alleen moet ik nog wel een paar weken geduld hebben. Ik heb het bij verschillende aanbieders geprobeerd echter schijnt hij overal uitverkocht te zijn.
 
Ik heb beiden de TT 550 en de Garmin....en eet dus van twee walletjes. Ze voldoen beiden.....voordeel van mij is dat ik al jaren niet meer zit te knoeien achter de computer mbt routes maken/downloaden etc. Gewoon kronkelroute en ‘naar huis’..simpel en doeltreffend.
 
Ik heb het bij verschillende aanbieders geprobeerd echter schijnt hij overal uitverkocht te zijn.

Er is in Nederland een kleine eerste levering geweest. Die was, althans bij mij, afgelopen woensdag binnen enkele uren uitverkocht. En dat geldt in heel Europa. Sterker: naar verluidt is er in Duitsland nog überhaupt niets geleverd.

Het probleem nu is dat Garmin volstrekt geen info kan geven over wanneer er vervolgleveringen zullen zijn. Dat hebben we in de loop der jaren bij Garmin wel vaker gezien, maar ik heb de indruk (speculatie) dat het Corona-virus momenteel parten speelt. Daarnaast heb ik het gerucht gehoord dat het nog wel een maand kan duren. Bron van dat gerucht was Garmin Duitsland.

Maw: het is voorlopig een kwestie van afwachten.

Zelf bied ik twee opties:
a. danwel alvast bestellen; levering gebeurt in volgorde van daadwerkelijk bestelde toestellen. Zelfs daarvoor is er al een flinke wachtrij. Mocht het je te lang duren dan is annuleren allicht mogelijk (wordt de wachtrij weer korter van ;) ).
b. danwel aanmelden voor automatisch bericht zodra weer leverbaar. Voordeel is dat je nog niets betaalt, nadeel dat je zodra je bestelt achteraan sluit in de leveringsrij...

En ach.. als je op dit moment naar buiten kijkt maakt het allemaal niet zoveel uit; de zomer lijkt nog héél ver weg. Maar over een week lijkt het voorjaar aan te breken en dan worden we allicht een stuk ongeduldiger...

Mede namens alle andere leveranciers alvast onze excuses... maar wat we niet hebben kunnen we eenvoudigweg niet leveren....
 
Er is in Nederland een kleine eerste levering geweest. Die was, althans bij mij, afgelopen woensdag binnen enkele uren uitverkocht. En dat geldt in heel Europa. Sterker: naar verluidt is er in Duitsland nog überhaupt niets geleverd.

Het probleem nu is dat Garmin volstrekt geen info kan geven over wanneer er vervolgleveringen zullen zijn. Dat hebben we in de loop der jaren bij Garmin wel vaker gezien, maar ik heb de indruk (speculatie) dat het Corona-virus momenteel parten speelt. Daarnaast heb ik het gerucht gehoord dat het nog wel een maand kan duren. Bron van dat gerucht was Garmin Duitsland.

Maw: het is voorlopig een kwestie van afwachten.

Zelf bied ik twee opties:
a. danwel alvast bestellen; levering gebeurt in volgorde van daadwerkelijk bestelde toestellen. Zelfs daarvoor is er al een flinke wachtrij. Mocht het je te lang duren dan is annuleren allicht mogelijk (wordt de wachtrij weer korter van ;) ).
b. danwel aanmelden voor automatisch bericht zodra weer leverbaar. Voordeel is dat je nog niets betaalt, nadeel dat je zodra je bestelt achteraan sluit in de leveringsrij...

En ach.. als je op dit moment naar buiten kijkt maakt het allemaal niet zoveel uit; de zomer lijkt nog héél ver weg. Maar over een week lijkt het voorjaar aan te breken en dan worden we allicht een stuk ongeduldiger...

Mede namens alle andere leveranciers alvast onze excuses... maar wat we niet hebben kunnen we eenvoudigweg niet leveren....

Ach Hans, had ik hem maar eerder moeten bestellen toch? En ik had niet verwacht dat m'n oude garmin binnen een dag verkocht zou zijn haha. Nu word het as zondag en volgende week al heel aardig weer. Maarja dan moet een ander maar eens voorop rijden of ik probeer een route vanuit die nav functie tussen m'n oren weer eens uit.
Volgens jouw reviews die ik tot in den treuren heb gekeken is hij het wachten meer dan waard... Andere reviews zijn overigens ook erg positief! Kortom geduld is een schone zaak.

Toch leuk dat je even de tijd nam om tekst en uitleg te geven! 👌
 
Mijn 590 staat ook te koop, dat loopt nog geen storm :P

Zo lang die er is heb ik überhaupt geen haast, ik kan er prima mee werken. Daarnaast heb ik pas in mei een weekendje weg, als die al doorgaat (reisverbod oid B|). Alles in Nederland lukt prima zonder.
 
Er is in Nederland een kleine eerste levering geweest. Die was, althans bij mij, afgelopen woensdag binnen enkele uren uitverkocht. En dat geldt in heel Europa. Sterker: naar verluidt is er in Duitsland nog überhaupt niets geleverd.

Het probleem nu is dat Garmin volstrekt geen info kan geven over wanneer er vervolgleveringen zullen zijn. Dat hebben we in de loop der jaren bij Garmin wel vaker gezien, maar ik heb de indruk (speculatie) dat het Corona-virus momenteel parten speelt. Daarnaast heb ik het gerucht gehoord dat het nog wel een maand kan duren. Bron van dat gerucht was Garmin Duitsland.

Maw: het is voorlopig een kwestie van afwachten.

Zelf bied ik twee opties:
a. danwel alvast bestellen; levering gebeurt in volgorde van daadwerkelijk bestelde toestellen. Zelfs daarvoor is er al een flinke wachtrij. Mocht het je te lang duren dan is annuleren allicht mogelijk (wordt de wachtrij weer korter van ;) ).
b. danwel aanmelden voor automatisch bericht zodra weer leverbaar. Voordeel is dat je nog niets betaalt, nadeel dat je zodra je bestelt achteraan sluit in de leveringsrij...

En ach.. als je op dit moment naar buiten kijkt maakt het allemaal niet zoveel uit; de zomer lijkt nog héél ver weg. Maar over een week lijkt het voorjaar aan te breken en dan worden we allicht een stuk ongeduldiger...

Mede namens alle andere leveranciers alvast onze excuses... maar wat we niet hebben kunnen we eenvoudigweg niet leveren....

Ik ben vooral benieuwd naar de eerst echte praktijk ervaringen door gebruikers en dan maar wachten of en wanneer er een Nav7 komt.. Mij Nav6 is pas twee jaar oud en gebruik daarnaast nog een Rider410. De 3 video's op je site maken me wel hebberig zeg maar. Moet alleen wel een Nav zijn ander past ie niet in mij k1600 *D
Heb je overigens informatie over de nieuwe Nav ???
 
Ik ben vooral benieuwd naar de eerst echte praktijk ervaringen door gebruikers en dan maar wachten of en wanneer er een Nav7 komt.. Mij Nav6 is pas twee jaar oud en gebruik daarnaast nog een Rider410. De 3 video's op je site maken me wel hebberig zeg maar. Moet alleen wel een Nav zijn ander past ie niet in mij k1600 *D
Heb je overigens informatie over de nieuwe Nav ???
Ik dacht dat alleen het Zumo 660 equivalent in de K1600 paste? Is deze niet veel te groot?
 
Voor de myrouteapp gebruikers. Het is eindelijk mogelijk om alleen de de gpx track te downloaden. Dit zodat je niet de route en de track in je toestel hebt en de kans op het kiezen van de route ipv de track nul is.

Het is nog niet helemaal simpel hoe het werkt maar het is al vast een begin....
Je dient de gekozen route te openen vervolgens "opslaan als" en dan verschijnt de optie "gpx 1.1 (track)"..
Kortom kies je in het overzicht van al je routes "opslaan als" dan zie je de optie niet. Maar ik denk dat het een kwestie van tijd is dat ze deze optie ook toevoegen.
 
Nou ondanks al het negatieve nieuws mbt Corona vandaag, had de winkel waar ik m'n zumo xt heb besteld wel goed nieuws... Ze hebben weer voorraad en hij is vandaag op de post gegaan! En dat terwijl de verwachte levertijd week 14 was. Nu dus maar even wachten op de pakket bezorger 😇👌
 
M'n Zumo 346 vanavond binnen gekregen, ik ben benieuwd en ga eens dit topic doorneuzen op zoek naar tips voor het bewerken van routes etc. Dankzij de Corona-hype heb ik voorlopig voldoende tijd daarvoor. :+
 
Nou ondanks al het negatieve nieuws mbt Corona vandaag, had de winkel waar ik m'n zumo xt heb besteld wel goed nieuws... Ze hebben weer voorraad en hij is vandaag op de post gegaan! En dat terwijl de verwachte levertijd week 14 was. Nu dus maar even wachten op de pakket bezorger 😇👌

Er is gelukkig niet gehamsterd daar dus 😂
 
Is vast wel een crack voor te krijgen. Dat de Navi niet aangeeft waar een tankstation is en welke brandstof daar verkrijgbaar is maar dat duidelijk de verkooppunten van wc papier zichtbaar zijn met real time de voorraad :+
 
Nou ondanks al het negatieve nieuws mbt Corona vandaag, had de winkel waar ik m'n zumo xt heb besteld wel goed nieuws... Ze hebben weer voorraad en hij is vandaag op de post gegaan! En dat terwijl de verwachte levertijd week 14 was. Nu dus maar even wachten op de pakket bezorger 😇👌

Nice, ik ben benieuwd naar je review.
Alleen het mooie scherm is voor mij al reden er eentje te kopen haha.
Ik ben benieuwd of het eindelijk een allemansvriend is geworden die nieuwe XT.
Gewoon, zoals bij TomTom, van A naar B via een mooie kronkelroute.
 
Nou ondanks al het negatieve nieuws mbt Corona vandaag, had de winkel waar ik m'n zumo xt heb besteld wel goed nieuws... Ze hebben weer voorraad en hij is vandaag op de post gegaan! En dat terwijl de verwachte levertijd week 14 was. Nu dus maar even wachten op de pakket bezorger 😇👌
Waar gekocht ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan