Garmin Zumo deel 7

Ik heb niet de XT, ik heb de 390, de man waar ik hem van heb overgenomen had een 660.
Dus ik denk dat updaten geen enkele oplossing biedt!
 
Updaten is voor jouw probleem niet de oplossing, die kaart zou het gewoon moeten doen in jouw 390.
Ik denk dat niemand wil ruilen aangezien je een defect product hebt...
 
Als ik de kaart in de pc doe zie ik alle routelijnen in basecamp.
kaart is niet defect, mogelijk de kaartlezer in de zumo, zal ik eens nagaan.
 
Kaartlezer werkt blijkbaar niet meer.
is in 2017 ppk al eens hersteld, toen onder garantie, benieuwd wat de kosten voor reparatie zijn.
 
Een BC vraag.

Ik heb een 590 en als ik het toestel update, dan DL ik deze zowel op de 590 als op de PC.
De reden dat ik de update ook op de PC DL is, dat ik dan de 590 niet hoef aan te sluiten om de gedetailleerde kaart te zien.

Dit werkte prima voor mij, maar heb laatst de PC geupgrade naar W10 (had W7) en sinds die tijd zie ik alleen de niet-gedetailleerde-Wereldkaart in BC.

Ik meende dat ik de laatste update in BC dan wel kon selecteren vanaf de PC, maar de keuze is dan:
Kaarten online kopen of Kaarten installeren (dan moet ik de 590 aansluiten, maar als ik de 590 daarna weer los koppel, dan zie ik weer alleen die Wereldkaart) of Kaartproducten beheren

Met geen van de 3 bovenstaande opties lukt het me om in BC de gedetailleerde kaart te zien, zonder dat de 590 aangesloten is.

Ik zou nog een keer kunnen proberen de laatste update opnieuw te downloaden, maar de 590 werkt prima en wil geen risico nemen. En de nieuwste kaart (zelfde versie als op de 590) staat wel op de PC.
 
Heb je de kaart wel in de juiste directory geïnstalleerd? W10 computers willen nog wel eens een D:\ schijf voor data hebben.
Basecamp vind de kaart alleen als hij in C:\ProgramData\Garmin\Maps\ staat.
 
Staat in de werkbalk bij kaartdetail wel de juiste kaart geselecteerd?
Bij nieuwe installatie van BC heb je vaak een incomplete werkbalk.
Deze bij beeld even compleet maken.
 
@DrsRob : ik had dit op mijn D-petitie geïnstalleerd zoals altijd probleemloos . Ik heb nu de de laatste kaartversie in een map vanaf D naar de C-schijf gekopieerd, maar het werkt nog niet en in BC kan ik ook niets selecteren.
Dit geldt ook voor de tip van @MaximusII
 
Kan zijn dat jij mogelijk de kaarten weer moet ontgrendelen in Basecamp. Check bij Kaartproducten Beheren of die daar als ontgrendeld is vermeld.
 
Als ik in BC naar Kaarten ga en dan naar Kaartproducten Beheren ga, dan zie ik onderstaande info in de popup.

1x de Wereldkaart die status Niet Vergrendelbaar heeft.
Als ik dan naar het tabje Ontgrendelde Regio's ga dan zie ik ca. 12x Kaartproduct niet geïnstalleerd met daarachter als commentaar Regio-ontgrendelcode van #@$#%FWF18 oid.
 
Ik heb ook wel eens gehad dat ik geïnstalleerde kaarten niet ontgrendeld kreeg. Uiteindelijk opgelost met een tooltje van Javawa.
 
Mijn excuus.
Javawa DM en GMTK zijn de enigste die ik heb gebruikt in het verleden en dan alleen in combo met de Garmin. Nooit met BC.

Maar nu je het bericht gelezen hebt, heb je ook een oplossing mbt mijn probleem met BC?
 
Denk het wel...
Start GMTK en kijk of de kaart aanwezig is. Zo niet, dan kun je de kaart op de juiste plek installeren via het menu Extra > gmap kaart installeren.
Als de kaart geïnstalleerd is kan het zijn dat BaseCamp daarna aangeeft dat de kaart niet is ontgrendeld. Dit is op te lossen met het commando Codes > Ontgrendelcodes importeren uit toestel.
Voor dat laatste moet je toestel wel in de USB-modus staan: JaVaWa | Communicatie met de nieuwe zūmo's en nüvi's
 
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun 310/340/390? Mijn garmin en de connector raken elkaar soms niet en dan valt hij uit.
Ik heb het op beide motoren dus op verschillende houders en kabels,wel origineel garmin
 
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun 310/340/390? Mijn garmin en de connector raken elkaar soms niet en dan valt hij uit.
Ik heb het op beide motoren dus op verschillende houders en kabels,wel origineel garmin

Ik had dat hij af en toe bij hobbels en dergelijk ook het contact verbrak. Kabel met connector vervangen voor een nieuwe en probleem is opgelost.

Als jij het bij jou bij verschillende kabels doet zijn de connectoren op je toestel misschien beschadigd?
 
Contact opgenomen met Garmin Nederland.
Vraag gesteld of de kaartlezer van mijn 390 hersteld kan worden, antwoord dat er geen onderdelen meer zijn.
Om kort te zijn reparatie via Garmin niet meer mogelijk?
Zo snel al geen onderdelen meer, ik vind het vreemd.
 
Denk het wel...
Start GMTK en kijk of de kaart aanwezig is. Zo niet, dan kun je de kaart op de juiste plek installeren via het menu Extra > gmap kaart installeren.
Als de kaart geïnstalleerd is kan het zijn dat BaseCamp daarna aangeeft dat de kaart niet is ontgrendeld. Dit is op te lossen met het commando Codes > Ontgrendelcodes importeren uit toestel.
Voor dat laatste moet je toestel wel in de USB-modus staan: JaVaWa | Communicatie met de nieuwe zūmo's en nüvi's
Gelukt, dank je........ :t

Mocht ik bij de volgende keer op zowel de PC als de 590 de update downloaden, moet deze dan altijd op de C-schijf gedownload/geïnstalleerd worden?
Vanwege ruimtegebrek installeerde ik alle updates altijd op de D-schijf en liet ik BC daar ook naar verwijzen.
Dit vraag ik ook naar aanleiding van DrsRob zijn eerdere opmerking hier over.
 
Bij het installeren via Garmin Express heb je tegenwoordig niet meer de keus om hem ergens anders te zetten, maar met JaVaWa GMTK kun je hem gerust naar een andere schijf verplaatsen. Er wordt dan een soort snelkoppeling gemaakt voor BaseCamp, zodat die de kaart kan vinden.
Bij jouw update van Windows 7 naar 10 is die snelkoppeling stuk gegaan of verdwenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan