Garmin Zumo deel 7

BC=BaseCamp, MRA= My route app. De D675R is verkocht. Nu een D765 M2.

Ik heb basecamp al een keer opnieuw geinstaleerd, maar dat helpt niet. Ik denk zelf dat het te maken heeft met de upgrade van de zumo naar 595.

Suc6 in de Eifel.
 
Bedoel je met BC de boordcomputer en om welke motor gaat het, gezien je berichtgeschiedenis een Daytona 675R, maar die stond te koop in december, allicht ondertussen wat anders?

Kan je er niet verder mee helpen, gewoon een simpele Husq 401, de enige link die er tussen de navigatie en de motor zit zijn de voedingskabels direct op de accu, maar misschien helpt het een van de experts op weg... ;)

Net routes in de Eifel omgezet van het hotel van 8 jaar terug naar het hotel waar ik morgen zit. Ben benieuwd wat er nog van de wegen over is, al even geleden dat ik er ben geweest, volgens de laatste kaart klopte het nog best aardig. :)

Probeer nog een keer basecamp te installeren en de 346 te updaten maar als dat niet wil geloof ik het ook wel. :)
Zou je hem niet gewoon met garmin expres updaten?
 
Normaal gesproken zijn routes en tracks zichtbaar te maken in BC.
- BC opstarten.
- zumo aansluiten
-mapje interne opslag.
- gpx.

Anders proberen via verkenner.
(Toestel wél zichtbaar maken voor verkenner.)
 
Dacht bijna hetzelfde.

-BC opstarten
-Zumo aansluiten
-In BC bij je 595 op Interne opslag klikken
-dan op Sporen klikken

Maar dat werkt volgens mij alleen als de Zumo zo ingesteld staat, dat deze de Actieve logs opslaat.

Als ik bovenstaande stappen volg, dan kom ik bij bv mijn Spoor van afgelopen weekend. Als ik daar op dubbelklik, zie ik hoogte/snelheid etc. van dat Spoor.
 
Beste allen,

Ik heb zo'n Garmin Zumo voor op de motor en ook al een aantal routes gemaakt met het programma Basecamp.
Werkt op zich mooi, alleen de tijdsduur welke Basecamp uitrekent voor een route klopt helemaal niets van, de routes zijn in veel minder tijd te rijden dan wat Basecamp aangeeft.
Gemiddelde snelheden zijn in te stellen.

Basecamp snelheden aanpassen.JPG



Mijn vraag; is er iemand op het forum die inmiddels ervaring heeft wat de gemiddelde snelheden zouden moeten worden in Basecamp zodat de berekende tijd wat meer reëel wordt?

Alvast dank.
 
Typisch ,de tijd die de Zumo aangeeft bij aankomst ,haal ik makkelijk,vaak een kwartier tot half uur eerder.

Lol ik echt nooit!
Meestal doen ik een half uur tot 3 kwartier langer over de route - ik rijd regelmatig met de tomtom samen en die geeft altijd zeer accuraat de aankomst tijd aan. Mijn idee is dat garmin (595) echt een potje maak van de snelheden en totaal geen rekening houd met bochten die je logischerwijs langzamer neemt. Ook rotondes op een 80 km weg zorgen voor dermate veel vertraging...
 
Typisch ,de tijd die de Zumo aangeeft bij aankomst ,haal ik makkelijk,vaak een kwartier tot half uur eerder.

De zumo leert bij lijkt het wel. In het begin inderdaad makkelijk te halen. Nu moet ik volle bak doorvlammen om het te halen.

Basecamp inderdaad veel te lang. Wist niet dat je dat in kon stellen.
 
Typisch ,de tijd die de Zumo aangeeft bij aankomst ,haal ik makkelijk,vaak een kwartier tot half uur eerder.
Dat heb ik ook, maar dat komt ook deels doordat ik me niet overal aan de juiste snelheid houd. Maar de afwijking van Basecamp is echt veel groter. Bij het plannen van routes met tussenstops zoals bijv. een lunch is het vervelend wanneer je daar veel vroeger dan gepland aan komt, een mooie dagindeling maken is zo erg lastig.
 
Zo werkt het normaal gesproken wel, maar na de upgrate werkte het niet meer.

Ik heb de oplossing ondertussen gevonden.

Zie; Upgrade your zumo 590 to zumo 595 firmware - Pagina 2 - GPS Expert
Vraagje, heb even eea meegelezen mbt upgraden van de 590 naar de 595.
Is het ook mogelijk om deze weer terug naar de 590 te zetten? Stel dat 595 niet bevalt?
Las dat er paar dingen Engels worden en bepaalde functies niet meer zouden functioneren.

Wil en kan het proberen met mn 590 maar twijfel nog beetje.
 
Beste allen,

Ik heb zo'n Garmin Zumo voor op de motor en ook al een aantal routes gemaakt met het programma Basecamp.
Werkt op zich mooi, alleen de tijdsduur welke Basecamp uitrekent voor een route klopt helemaal niets van, de routes zijn in veel minder tijd te rijden dan wat Basecamp aangeeft.
Gemiddelde snelheden zijn in te stellen.

Basecamp snelheden aanpassen.JPG



Mijn vraag; is er iemand op het forum die inmiddels ervaring heeft wat de gemiddelde snelheden zouden moeten worden in Basecamp zodat de berekende tijd wat meer reëel wordt?

Alvast dank.
Geen enkel programma kan natuurlijk specifiek voor jou, voor jouw route, met jouw rijstijl en snelheid vooraf de totale tijd exact voorspellen.
Voor mensen die het anders denken te willen heb je het juiste menu al gevonden.
Ik zie ook altijd dat de Navigator na het laden van de route een andere totaal tijd aangeeft dan BaseCamp.
Ga ik eenmaal rijden dan schommelt de eindtijd, beetje mee met het verkeer en de pauzes, maar onder de streep komt het aardig uit.
Je kunt het natuurlijk ook prima zelf inschatten, een beetje afhankelijk van de route en soort wegen, als je een dag rijd en 70 km/u als gemiddelde aan houd dan zit je aardig in de buurt.
Kijk anders eens op de boordcomputer van je motor of auto en verbaas je over de totale gemiddelde snelheid over langere tijd (die ligt vaak rond 50 km/u, tenzij je elke dag van Vlissingen naar Groningen heen weer rijd).
 
Vraagje, heb even eea meegelezen mbt upgraden van de 590 naar de 595.
Is het ook mogelijk om deze weer terug naar de 590 te zetten? Stel dat 595 niet bevalt?
Las dat er paar dingen Engels worden en bepaalde functies niet meer zouden functioneren.

Wil en kan het proberen met mn 590 maar twijfel nog beetje.

Zover als ik weet was het alleen de koppeling met BaseCamp die niet meer werkte, maar dat heb ik ondertussen ook opgelost.
Voor de rest werkt het bij mij prima.
Je zou eens het volgende moeten bekijken: Upgrade your zumo 590 to zumo 595 firmware - GPS Expert (kopje Roll Back)
 
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een vraag i.v.m. mijn Garmin Zumo 550. (Ik weet niet of dit hier mag, maar dan hoor ik het natuurlijk graag.)

Jaren geleden heb ik een Garmin Zumo 550 gekocht. Ik gebruik deze hoogsten 1 a 2 keer per jaar, dus heb hem niet vaak nodig. Normaal deed ik dan ook maar 1 keer in de twee jaar een kart-update. Nu wilde ik deze vandaag nog eens actualiseren, maar helaas, ik kon alleen betalen voor een éénmalig update of iets meer voor life-time updates. (voorheen nooit hoeven te doen). Mijn vraag is dan ook, loont het zich nog om life-time updates aan te schaffen voor de Zumo 550?

Alvast bedankt allemaal!
 
Heb je niet al life-time update bij de 550 als je hem tot nu toe steeds kon updaten? Of heeft Garmin de updates voor de NT kaarten maar afgeschaft? In dat geval ben ik ook de Sjaak met mijn 660...
 
Jaren geleden (in de tijd dat de 550 het nieuwste model was) was er nog geen life-time update. Kaarten moest je dus gewoon per stuk aanschaffen. Later kwam de life-time update, die kon je ook voor de zumo 550 aanschaffen. Die life-time is nog steeds geldig (voor de 660 idem), zij het dat het aantal updates per jaar niet meer zo hoog is als in het begin.
Of je kocht de kaartupdates los, of je hebt op een gegeven moment die life-time update gekocht; gratis kreeg je ze ze niet (met uitzondering van de eerste, wanneer die binnen een bepaalde tijd na aanschaf van je toestel verscheen).
Er is echter wel een grote maar bij de life-time update: als jij meer dan 24 maanden (2 jaar dus) geen update downloadt, dan vervalt het abonnement...
 
Er is echter wel een grote maar bij de life-time update: als jij meer dan 24 maanden (2 jaar dus) geen update downloadt, dan vervalt het abonnement...

Goed dat ik het weet, die kleine lettertjes kende ik ook niet!

Binnenkort de 660 er maar weer eens aan hangen dan, daar heb ik destijds de lifetime update los bij gekocht.
 
Jaren geleden (in de tijd dat de 550 het nieuwste model was) was er nog geen life-time update. Kaarten moest je dus gewoon per stuk aanschaffen. Later kwam de life-time update, die kon je ook voor de zumo 550 aanschaffen. Die life-time is nog steeds geldig (voor de 660 idem), zij het dat het aantal updates per jaar niet meer zo hoog is als in het begin.
Of je kocht de kaartupdates los, of je hebt op een gegeven moment die life-time update gekocht; gratis kreeg je ze ze niet (met uitzondering van de eerste, wanneer die binnen een bepaalde tijd na aanschaf van je toestel verscheen).
Er is echter wel een grote maar bij de life-time update: als jij meer dan 24 maanden (2 jaar dus) geen update downloadt, dan vervalt het abonnement...

Ik heb geen idee, ik heb drie keer een update kunnen doen en daarna verscheen de melding dat ik moest betalen. Ik dacht dat je misschien drie keer een update kreeg en dit daarna kwam te vervallen.

Maar lang verhaal kort, heeft het nog nut om dit aan te schaffen voor een 550 of kan ik beter gewoon investeren in een nieuw model Garmin?
 
Ik heb geen idee, ik heb drie keer een update kunnen doen en daarna verscheen de melding dat ik moest betalen. Ik dacht dat je misschien drie keer een update kreeg en dit daarna kwam te vervallen.

Maar lang verhaal kort, heeft het nog nut om dit aan te schaffen voor een 550 of kan ik beter gewoon investeren in een nieuw model Garmin?
-Ik zou er een mailtje of telefoontje naar Garmin aan wagen. In je account zal staan dat je ooit een lifetime update hebt gekocht en wellicht kunnen ze die opnieuw activeren.
-Verder zou ik niet verder investeren in een sterk verouderd model; een b.v.b. Garmin XT is vele malen beter als het gaat om schermkwaliteit en functionaliteit. Een Tom Tom is meestal goedkoper en de bediening eenvoudiger. Ik heb zelf overigens een BMW Garmin Navigator VI, maar dat is geen aanrader i.v.m. vele defecten aan het scherm.
Mr. GPS, Hans Vaessen, heeft wel vergelijkingen gemaakt.

Roelof.
 
Gewoon lekker rijden met oude kaart. Zo snel veranderd het wegennet nu ook weer niet
 
Er is echter wel een grote maar bij de life-time update: als jij meer dan 24 maanden (2 jaar dus) geen update downloadt, dan vervalt het abonnement...
Crap, dan moet ik opschieten. Of misschien ben ik al te laat -O-
Pffeuw, gelukt. Kaart NT2020.20 staat op de trouwe 660. *O**O**O*
Heb m nu ruim 10 jaar en ik ben er nog steeds blij mee. Al wordt ie dan niet zoveel gebruikt, ik doe m'n best om te zorgen dat gemiddelde aantal km/jaar lekker laag blijft :$
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik mijn zumo 500 die ik 12 jaar geleden gekocht heb ook nog steeds.
Die kostte toen €500, net zo duur als de nieuwste zumo XT. De 500 was het goedkopere broertje van de 550, met alleen Beneluxdekking en geen autosteun (en net als de 550 geen lifetime kaarten). De XT is wel compleet, en als je rekening houdt met de inflatie een stuk goedkoper...
 
Ik heb hier ook nog een 550 liggen die het nog steeds doet. (ook lifetime erbij)
Maar hij gaat nu wel eruit, hele mooie afschrijving en zijn geld ruim opgebracht.

Ik vind echt dat het herberekenen veel te lang duurt. Wanneer je afwijkt van je route moet hij herberekenen (ja kun je uitzetten) en de laatste keer wilde ik doorrijden via een ander stuk, maar hij was maar bezig met herberekenen. cpu is echt te langzaam en het scherm is ook erg klein.
Maar het was een uitstekende aankoop :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan