Garmin Zumo deel 7

....
Er is echter wel een grote maar bij de life-time update: als jij meer dan 24 maanden (2 jaar dus) geen update downloadt, dan vervalt het abonnement...

Weet je het zeker?
Mijn Zumo 550 net eens bekeken, kaart uit 2015 stond er nog op :X
Maar update hobbelt gewoon (ok past niet, je moet een SD er in zetten) maar blijkbaar abo nog geldig.
 
Ik heb even het kaart thema van waypoint voor de 595 gekopieerd in een versie voor de Zumo XT. Om jullie de tijd van het knippen en plakken te besparen bij deze deel ik hem. Even het bestandje downloaden en in de folder Themes\maps plakken, vervolgens je toestel opnieuw opstarten en je vind hem bij je kaartweergave instellingen onder de naam "custom" . De weergave is echt stukken beter vind ik!

Helaas kan ik het bestand hier niet delen dus hier een download linkje die 7 dagen online blijft. customdetail.kmtf
 
Kan iemand mij de output stroom vertellen van een zumo 345? Ik heb nu een XT, en de houder (+ voeding) van de 345 had ik demontabel gemaakt. Ik wil graag weten of ik de zelfde voeding kan gebruiken en enkel het laatste stukje kabel van de xt voeding kan gebruiken/modificeren, of dat ik de hele voeding moet vervangen.
 
Dit is er eentje voor een 345:
93.02.62.10001642890FRINET13.JPG
 
Zou het de moeite nog waard zijn om de 660 nog in te wisselen voor een 590/595 (ivm gebruik cradle)?
 
Klopt, dat gaat niet passen. De BMW Navigator VI past geloof ik wel in een 660 cradle, maar dan betaal je wel een heftige meerprijs alleen maar om het verwisselen van de cradle te voorkomen...
Ik zou gewoon voor de XT gaan en wat tijd steken in het omwisselen van de cradle.
 
Dat laatste heb ik ook gedaan. Ik heb de originele BMW cradle verwijderd inclusief de aansluitkabel en het daardoor vrijgekomen stroomplekje gebruikt om de Zumo XT aan te sluiten. Was wel even lastig omdat a) de aansluiting achter wat kappen verscholen zit en b) het benodigde stekkertje bij de BMW dealers op back-order stond. Maar, alles is goedgekomen.
 
Jammer, dan blijft de 660 nog even in gebruik. Heb net een gsm adapter gekocht voor de houder dus wil de boel nog niet gaan verbouwen
 
Vraagje. Ik teken soms een route in basecamp waarbij ik als voorbeeld 1km over dezelfde weg (een N weg) rijd alleen dan in beide richtingen? Hoe werkt een Garmin Zumo 340 hier mee tijdens de tocht?
 
Als je een lus in de route maakt en je komt 2x over dezelfde weg in tegengestelde richting .
Dan krijg je gewoon de route aanwijzingen.
 
Vraagje. Ik teken soms een route in basecamp waarbij ik als voorbeeld 1km over dezelfde weg (een N weg) rijd alleen dan in beide richtingen? Hoe werkt een Garmin Zumo 340 hier mee tijdens de tocht?
Je moet dan wel in Basecamp en de Zumo <vermijd U-bochten> uitvinken. Harde les geweest bij mij.
 
Vraagje. Ik teken soms een route in basecamp waarbij ik als voorbeeld 1km over dezelfde weg (een N weg) rijd alleen dan in beide richtingen? Hoe werkt een Garmin Zumo 340 hier mee tijdens de tocht?

Tegengestelde richting is geen probleem. Het kan alleen zijn dat hij als je stil staat ineens in de war raakt, als je gaat rijden pakt hij hem dan wel weer op.

Zelfde richting is wat lastiger. Dat kan goed gaan, maar kan ook zijn dat hij ineens over springt naar het andere route deel. Als ik dat in de route heb let ik zelf altijd even extra goed op. Door bijvoorbeeld te onthouden of ok links of rechtsaf moest aan het einde van dat wegdeel.
 
Hallo hier. :W

Ik ben eigenlijk wel fan van kaart ritten, blijft iets avontuurlijks en verkeerd rijden brengt je ook weer ergens, maar ik voorzie toch dat de meeste ritten met navi verkregen en gereden worden. Dus ik ben wat aan het rondneuzen 2e hands en aan het inlezen, maar de OP geeft al héél veel info, waarvoor dank!

Wie weet tot ziens hier bij een eventuele aanschaf van een Zümo navi. :)
 
Garmin Zümo 660 LM gemonteerd, welke ik vlakbij via MP heb kunnen scoren met alles er bij. *O*

Ben even wat uurtjes bezig geweest om de juiste positie te bepalen, want mijn stuuruitslag met de aanwezige onderdelen beperkte het behoorlijk. :X Maar het zonnige weer, verzachtte de uiteindelijke frustratie behoorlijk en het was wel puzzelen zeg, op de mm nauwkeurig. :9

Ik heb eigenlijk maar 1 bevestigings-stang in het center t.o.v. het balhoofd wat dé mogelijkheid is zonder iets aan te hoeven passen.
Ook rekening moeten houden met de hoek van de Zümo, het afdekken van de eventuele meters of waarschuwingslampjes...

Ik heb ook nog wat kuipdelen gedemonteerd om te kijken om hem daar op een stang te monteren en dan een afdekkapje modificeren.
Maar dan kwam hij te laag te staan zodat ik 25% van de onderkant van de scherm niet meer zag. B|

Met veel trail and error uiteindelijk dé juiste positie kunnen vinden en daarna tank los en alles mooi aangesloten en afgewerkt.
Zeer tevreden gevoel daarna en dit weekend eens uitproberen en mij inlezen in het programma Basecamp.

Op de foto had ik de spanning nog niet aangesloten, vandaar het batterij logo.

20210416_172116.jpg


20210416_191818.jpg
 
Alleen jammer dat je nu een deel van de snelheidsmeter en enkele zeer belangrijke waarschuwingslampjes niet meer kunt zien.
Klopt wel, maar als ik de snelheid niet op de navi kon zien had het absoluut geen optie geweest.
Ook weet ik inmiddels bij welk toerental in de 6e versnelling mijn snelheid is onder de 100km/h. ;)

Verder zie ik neutraal en olie nu niet, neutraal tja overbodig dan sta ik al stil, olie verwacht ik niet zo snel iets mee.
Brandstof nog net (maar ik kan ook mijn trip nog zien) en de richtingaanwijzer wel net als groot licht.
En ja, gezien ik niet echt andere betere keuzes heb.... :t

Ik wil een vast punt op de motor, zodat hij niet mee gaat met het sturen én de mogelijkheden zijn bij de Thundercat dan écht beperkt.
En gezien ik met een tank-tas wil gaan toeren is een balhoofd mount ook geen optie.
 
Even een simpele Garmin noob vraag (denk ik).... :$

Als ik een gpx bestand heb geladen van een route, moet ik die dan precies beginnen op het startpunt en dan de route selecteren?
Het lijkt mij van niet, want de route staat er in en moet ik hem kunnen oppakken ergens op die route toch?

Ik ga dit topic nog op mijn gemak doorlezen de komende dagen. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan