Garmin Zumo deel 7

De Zumo 660 komt ook met de foutmelding dat de kaart niet ontgrendeld is en ook niet kan worden. Is dit ook hieraan gerelateerd?
 
Nee, dat staat er los van. Doet de kaart het wel in BaseCamp (of MapSource)?
De 660 is overigens echt niet op zijn einde. Zelf gebruik ik de 550 nog, met de nieuwste kaart erop.
 
Nee, dat staat er los van. Doet de kaart het wel in BaseCamp (of MapSource)?
De 660 is overigens echt niet op zijn einde. Zelf gebruik ik de 550 nog, met de nieuwste kaart erop.
Dat heb ik ook aan Garmin helpdesk gevraagd en kreeg het antwoord dat kaarten niet meer op de PC en de navigator kunnen worden geïnstalleerd. Maar geen duidelijk antwoord gekregen waarom de kaart vergrendeld was. Ik heb het serienummer gegeven, dan daar kwam geen reactie op.
Dan zou je moeten Basecampen met de navigator verbonden; lekker snel.....
Ga toch nog even zien of ik een 16 GB SD kaartje kan krijgen met een klasse tussen 4 en 9 kan krijgen om dit te testen; wellicht wordt dan de hele kaart op de SD gezet. Tenzij jij de ervaring hebt dat dit echt niet gaat werken.
Volgende week nog eens met Garmin helpdesk bellen om dit ontgrendelingsprobleem nog nader te bespreken.
 
Vergeet de helpdesk, daar krijg je vaker een fout dan een goed antwoord...
Er is net een update geweest van Garmin Express omdat er wat probleempjes i.r.t. de zumo XT. Daarbij is het ene probleem verholpen, maar is er een andere voor in de plaats gekomen: het ontgrendelen van de kaart werkt niet goed.
Aangezien dit een groter probleem is dan de vorige (nu heeft iedereen er last van, niet alleen XT-bezitters), verwacht ik dat er snel een nieuwe update van Express gaat komen.
 
Daarmee kun je de kaart op je toestel NIET ontgrendelen, de WayPoint methode is alleen bedoeld voor de kaart op je PC.
Daar zit ook het probleem! De kaarten zitten allang op de XT, maar zaten niet op de pc. Nu wel, maar vergrendeld.
 
Sorry, ik las dat Far aangaf ”op pc en navi”. Ik ging er dan ook vanuit dat hij ook vergrendeling op pc had
 
Dat haal ik er niet uit. In ieder geval wel een melding op de zumo...
Het punt is dat het installeren van de kaart op de zumo 660 iets lastiger geworden is. Je hebt dan een kaart nodig op je PC die ontgrendeld is voor dat toestel. Dat laatste is essentieel, als dat niet het geval is dan kan hij geen kaarten op zijn toestel zetten.

Het truukje van WayPoint werkt alleen als de kaart al werkend op je toestel staat, zoals bij jouw XT. De kaart wordt met dit truukje wel ontgrendeld, maar niet specifiek voor jouw toestel. BaseCamp is niet zo kritisch qua ontgrendeling, jouw toestel is dat wél.
 
Vraagje....
Ook voor mij wordt het tijd de 660 te gaan vervangen.
Echter, ik vindt Basecamp een drama-programma.
Op welke nieuwe Garmins kan ik gewoon Mapsource blijven draaien?
 
De nieuwere machines willen een .gpx file. Waarmee je die maakt maakt niet uit.
Alleen is de vraag op welke manier je dan het gemakkelijkst de gpx in je toestel kan krijgen. Dan kan op veel manieren.

Maar Mapsource is stokoud, geen updates meer, ect. Afweging Basecamp of een andere tool mbt routes maken versus Mapsource.
 
De nieuwere machines willen een .gpx file. Waarmee je die maakt maakt niet uit.
De oudere ook, er is geen een die iets anders lust dan GPX (met uitzondering van toestellen in de fitnesshoek dan).
Op de hele oude toestellen kun je helemaal geen bestanden zetten, daar stuur je de data via een speciaal protocol direct naar toe.
 
Dag allemaal,

Vandaag was ik met de Zumo op pad, en omdat ik veel offroad rijd, ben ik blij dat er topografische kaarten op zitten. Helaas lijkt het erop dat de topokaarten niet meer op mijn toestel staan (na de vorige update?). Een beetje op Internet gezocht en kan er niet zoveel over vinden. Nog wel Garmin Express geprobeerd te downloaden, maar de installatie mislukt steeds. Helaas lijkt het weer classic Garmin, van het ene software gerelateerde gat in het andere 🤣.

Als ik op de kaart tik op het logo voor de kaartlagen, dan zie ik dat "Topografisch" niet te selecteren is, alleen "BirdsEye". Misschien heeft iemand ervaring met dit probleem.

Ik heb er geen SD kaart in zitten en niets anders mee gedaan dan af en toe een software update via het toestel. Enkele details:

Zumo XT
Softwareversie 6.20

Alle tips zijn welkom.
Groeten, Luc
 
Dag allemaal,

Vandaag was ik met de Zumo op pad, en omdat ik veel offroad rijd, ben ik blij dat er topografische kaarten op zitten. Helaas lijkt het erop dat de topokaarten niet meer op mijn toestel staan (na de vorige update?). Een beetje op Internet gezocht en kan er niet zoveel over vinden. Nog wel Garmin Express geprobeerd te downloaden, maar de installatie mislukt steeds. Helaas lijkt het weer classic Garmin, van het ene software gerelateerde gat in het andere 🤣.

Als ik op de kaart tik op het logo voor de kaartlagen, dan zie ik dat "Topografisch" niet te selecteren is, alleen "BirdsEye". Misschien heeft iemand ervaring met dit probleem.

Ik heb er geen SD kaart in zitten en niets anders mee gedaan dan af en toe een software update via het toestel. Enkele details:

Zumo XT
Softwareversie 6.20

Alle tips zijn welkom.
Groeten, Luc
Even aannemende dat je een Zumo XT hebt, daar is een ander topic voor, is de vraag hoeveel kaarten je naast de standaard kaarten hebt geinstalleerd op je Zumo. Ik had er nl ook OMK op naast de standaard versies, maar die zag ik niet. Die werd door de XT pas geregistreerd nadat ik het volledig overbodige Parkopedia er af had geknikkerd.

Of kijk even hier: https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=141&t=52810
 
Alles is standaard aan mijn XT. Heb zelf geen andere kaarten geïnstalleerd. Dank voor de info. Ik zal er eens mee aan de slag gaan.
 
Wie o wie kan mij helpen met het volgende..

Ik heb een Zumo 595 voor de navigatie, maar tegenwoordig wil ik ook nog wel eens een offroad ritje erbij pakken. Dus laad ik bijvoorbeeld de gpx in van een deel van de TET (https://transeurotrail.org/netherlands/#2.22/53.69/6.35) via basecamp en dan staat die erop. Maar ondertussen moet dan op de zumo zelf de route herberekenen om het offroad deel voor elkaar te krijgen, want mijn inziens echt bijzonder vreemd werkt.

Ik krijg wel aanwijzingen "over 100 meter rechts", maar ik krijg de route off en onroad als het ware door elkaar heen, dus die kloppen voor geen kant meer. Weet iemand een tutorial die echt duidelijk aangeeft hoe je een offroad track "normaal" op kan zetten?
 
Laatst bewerkt:
Alles combineren in 1 gpx file.
Dan track laden en navigeer over track -> route + aanwijzingen (Herberekenen uit)
Of track laden en lijntje volgen.
 
Even aannemende dat je een Zumo XT hebt, daar is een ander topic voor, is de vraag hoeveel kaarten je naast de standaard kaarten hebt geinstalleerd op je Zumo. Ik had er nl ook OMK op naast de standaard versies, maar die zag ik niet. Die werd door de XT pas geregistreerd nadat ik het volledig overbodige Parkopedia er af had geknikkerd.

Of kijk even hier: https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=141&t=52810

Update via Express gedaan en probleem verholpen. Dank voor de input.
 
Terug
Bovenaan Onderaan