Garmin Zumo deel 7

Zou fijn zijn dat Garmin Apple Play en Android Play mogelijk maakt. Dat zou veel ellende schelen😁
Zelf heb ik gelukkig erg weinig verbindingsproblemen met mijn iPhone 8 en XT. De verkeersinfo zelf is zeker erg matig.
 
Vanmorgen deed hij het even heb gereden zonder verder iets ingevoerd te hebben in het toestel wist waar ik naar toe ging en ken de weg. Tegen de middag terug naar huis en weer geen verbinding. In een plaatsje is een weg afsluiting deze is er ook al een paar maanden. Op een gegeven moment wou hij mij weer richting afsluiting laten rijden dit terwijl een kilometer ervoor je erom heen kunt rijden. Met de nuvi in de auto heb ik geen last deze werkt goed maar maakt voor verkeersinformatie verbinding via de kabel.

Begrijp nog steeds niet dat mensen Garmin voor op de motor toch zo goed vinden. De zumo 220 of de 340 maken geen gebruik van verkeersinformatie dus zal mij dan een zorg zijn, maar als je een navigatiesysteem aanschaft voor verkeersinformatie en het werkt niet dan is dit zonder van het geld.
 
Verpats dat ding aub en koop een TomTom oid, want ik lees alleen maar van jou dat het ding kut is.

Ik zie echt wel de nadelen van een Garmin maar al met al bevalt hij wel, ondanks de frustie-updates die zelden vlekkeloos gaan (bij mij).
Bij mij wegen de voordelen dan ook zwaarder dan de nadelen, zonder dat ik Garmin heilig ga verklaren.
Ik heb geen ervaring met TT, maar lees jou ervaring straks wel in het TT-topic. Succes. :W
 
Ik vind voor simpel AnaarB rijden in Nederland, met on-line actuele verkeersinformatie, Tomtom ook veel beter dan Garmin.
Op de motor is voor mij actuele verkeersinformatie meestal wat minder belangrijk dan andere aspecten waar Garmin dan weer wat beter in is, bijvoorbeeld dat superheldere scherm van de Zumo XT.
 
Laatst bewerkt:
Met de zumo 220 en de 340 heb ik geen problemen. Die doen niet aan verkeersinformatie kocht de 595 voor actuele verkeersinformatie dan verwacht ik dat die werkt.
 
Met de zumo 220 en de 340 heb ik geen problemen. Die doen niet aan verkeersinformatie kocht de 595 voor actuele verkeersinformatie dan verwacht ik dat die werkt.
Zumo 346 LMT-S werkt prima met de Smartphone Link.
Mooie is dat gesproken FlitsMeister info ook door komt.
Beter 2x teveel gewaarschuwd dan 1x keer niet.

Apparaten kosten geen drol, lifetime kaartupdates en zijn te koppelen aan Basecamp.

Edit:
Uiteraard ook een nadeel: geen transflective screen.
Helderheid wat omhoog gooien en ook in de zon prima afleesbaar.

Ander nadeel van Garmin is dat ze geen andere voedingskabels in het assortiment hebben dan de standaard meegeleverde met 'blote' uiteinden.
Zoek maar uit hoe je deze gaat aansluiten.

Heb zelf de omvormer (12v => 5v) eraf geknipt en een USB kabel gesoldeerd aan het andere stuk kabel dat met de houder verbonden is.
Houder is hierdoor afneembaar en op meerdere voertuigen te gebruiken mits er een rammount knobbel en USB aansluiting aanwezig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar de tomdom 550 gebruikt nog niet zolang geleden de zumo 595 gekocht moest een sena erbij kopen omdat die ik in de helm had niet goed werkte. Heb het laatste jaar veel geld erin gestoken wil gewoon rijden. Op de foto zie je waar gewerkt wordt aan de weg. Dan moet je wel steeds een goede verbinding tussen de telefoon en de zumo hebben en niet dat deze steeds uitval. Er zijn de laatste tijd veel wegwerkzaamhede.
A9B7EC4C-F60B-46C3-A48E-2E8734951997.jpeg
 
Hallo, heb sinds kort de Zumo 396. Heb Smartphone link op de telefoon en beide staan ook in verbinding.
Nu is mijn vraag, waar kan ik een gedownloade Gpx zien in de Smartphone link, en ook in de 396.
Na het downloaden verdwijnen ze ergens en ik krijg ze niet boven water🤓
 
Wat ben ik blij met mijn Zumo 220 en MapSource. Met MS bepaal ik welke weg ik wil rijden en de Zumo volgt dat. Bij een omleiding gaat de 220 rekenen en brengt mij binnen korte tijd weer op de goede route.
 
Hallo, heb sinds kort de Zumo 396. Heb Smartphone link op de telefoon en beide staan ook in verbinding.
Nu is mijn vraag, waar kan ik een gedownloade Gpx zien in de Smartphone link, en ook in de 396.
Na het downloaden verdwijnen ze ergens en ik krijg ze niet boven water🤓

Bedoel je waar de Gpx file staat op de zumo 396 of op de telefoon.
Ik ga er van uit dat je de 396 bedoeld.
Ga op de 396 bij het beginscherm en klik op Apps daar zie je Reisplanner klik hierop en als het goed is staat daar Opgeslagen reizen als daar iets staat dan aanklikken en de rest het scherm volgen.
 
Hoi, ik kan ze op allebei niet terug vinden.
Heb net even gekeken, maar in de Reisplanner staat een nul bij opgeslagen.
Heb een route gedownload bij de Knmv, daar kun je hem krijgen in 1.0 of 1.1, maakt dat iets uit?
 
Als ik een route download, komt ie in de Smartphone link, maar verder komt ie niet.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210620-092829.png
    Screenshot_20210620-092829.png
    21,7 KB · Weergaven: 10
Nog een probleem, hij geeft ook geen straten aan nadat ik een adres heb ingesteld.
 
Op de telefoon als je smartphone link open hebt staan zit in het begin scherm links boven een symbool lijkt op een paraplu klik hier eens op wel zorgen dat jou zum aanstaat als je verbonden bent zie je dit
 
Ja, verdomd het werkt, dankjewel👍

Nu alleen de straten nog, hij geeft alleen aan ga naar A50 of A288)7
 
Zit er wel een kaart op? Heb je recent een update geïnstalleerd? Het kan zijn dat daar iets mis mee is gegaan. Installeer de kaart opnieuw met Garmin Express.
 
Ik heb het ding net nieuw aangeschaft, en volgens mij alles ge updated zoals het hoort.

Ik zal het opnieuw installeren.
 
Het apparaat werkt nu.

In `Mijn Kaarten` stond Europa Noord niet aangevinkt. Na die te hebben aangevinkt, aangesloten op Garmin Express, begon een installatie en nu doet ie het zoals het hoort.
Wel vreemd, ik heb het vinkje daar niet verwijderd.
 
Tijdens een rit gisteren met de zumo 595 in het begin verbinding met de smartphone link temperatuur zie je dan op de 595 dan weet je dat je verbonden bent en dus verkeersinformatie krijgt. Op de terugweg Sena verbonden met de zumo en naar huis navigeren. zie ik langs de kant van de weg dat er 7 km verder de weg is afgesloten net de richting waar ik heen moet rijden. Kijk op de 595 of ik verbinding heb met de smartphone link en deze had geen verbinding met de telefoon.
Heb toen de borden maar gevolgd en week totaal af van de route die ik reed. Onderweg nog even geprobeerd of ik de zumo met de telefoon kon verbinden maar kreeg dit niet voor elkaar.
Heb meer dan 45 minuten om moeten rijden voor ik thuis kwam.

Waar het probleem ligt weet ik niet maar het is wel vervelend om steeds om te rijden.
 
Gisterochtend met de smartphone en Kurviger een mooie rit gedaan van Nijkerk naar Zwaag. Ging best goed maar blijf het eng vinden om de telefoon in de garmin adapter te gebruiken. Ook drukt de houder op de volumeknop (niet handig). Scherm is wel perfect helder, ook in de zon. Op de terugweg de 660 gebruikt maar dat is toch echt een stap terug wbt scherm. Zal dit jaar waarschijnlijk toch aan een nieuw toestel, nu nog kijken of het de XT wordt of dat een lager exemplaar ook een beter beeld geeft (weet het, geen XT kwaliteit). Ik heb het topmodel niet nodig want de helft van de functies op de 660 heb ik nooit gebruikt en mis ik ook niet.
 
Tijdens een rit gisteren met de zumo 595 in het begin verbinding met de smartphone link temperatuur zie je dan op de 595 dan weet je dat je verbonden bent en dus verkeersinformatie krijgt. Op de terugweg Sena verbonden met de zumo en naar huis navigeren. zie ik langs de kant van de weg dat er 7 km verder de weg is afgesloten net de richting waar ik heen moet rijden. Kijk op de 595 of ik verbinding heb met de smartphone link en deze had geen verbinding met de telefoon.
Heb toen de borden maar gevolgd en week totaal af van de route die ik reed. Onderweg nog even geprobeerd of ik de zumo met de telefoon kon verbinden maar kreeg dit niet voor elkaar.
Heb meer dan 45 minuten om moeten rijden voor ik thuis kwam.

Waar het probleem ligt weet ik niet maar het is wel vervelend om steeds om te rijden.

Garmin staat nou niet bepaald bekend om zijn goede verkeers info. Dus of die afsluiting überhaupt omhoog was gekomen als je verbinding wel werkte is nog maar de vraag...
Tomtom heeft dit bijvoorbeeld veel beter voor elkaar. Nu geef ik er zelf helemaal niets om verkeers info en improviseer wel even bij een omleiding en ligt mijn tomtom in de kast en rij ik veel liever met m'n XT.

Ik weet niet of je het probleem direct bij je garmin moet zoeken voor het verbreken van de verbinding. Bij Android telefoons zie je vaak dat dit door batterij besparende functies of bleutooth beveiliging/besparing word veroorzaakt. Schakel deze bespaar/beveiliging functies dan ook uit voor de app!

Verder zijn er ook apps die de verbinding ten goede komen zoals "bleu Car tethering" dit word door tomtom gebruikers ook vaak gebruikt misschien dat dit voor jouw situatie ook wel bevorderlijk werkt.

Maar vind je verkeersinformatie echt belangrijk zou ik je adviseren naar een ander toestel te gaan kijken zoals bijvoorbeeld tomtom.
 
De zeldzame keren dat ik een flink stuk in de spits rij, werkt(e) het prima. Op één punt moest ik afremmen voor een zich vormende file en zag tegelijk in mijn ooghoek de file op de Zumo (595) verschijnen.
Alleen signaleren van (het beeindigen van) werkzaamheden gaat wat minder. Ik denk omdat ze dan op overheidsinformatie vertrouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan