Garmin Zumo deel 7

Als de zumo en de telefoon in het begin van Naar Huis rijden maar verbinding heeft dan als het goed is zal hij een route maken waar geen verkeershinder is.
Als alles goed gaat.

Maar zoals gisteren dat je met geen mogelijkheid een verbinding tussen die 2 kunt maken als je ergens bent is niet normaal.

Heb ook de tomtom 550 gehad en deze liet mij ook geregeld in de steek.
Had 2 verschillende iPhone’s gebruikt de X en de 11

Het is puur de verbinding tussen die 2 als ik thuis ben en zet de zumo aan werkt het.
In de auto werkt hij ook.

Of er is iets als je de Sena gebruikt dat er op de een of andere manier je geen verbinding kunt krijgen met de Smarlink van Garmin.
 
Als de zumo en de telefoon in het begin van Naar Huis rijden maar verbinding heeft dan als het goed is zal hij een route maken waar geen verkeershinder is.
Als alles goed gaat.

Maar zoals gisteren dat je met geen mogelijkheid een verbinding tussen die 2 kunt maken als je ergens bent is niet normaal.

Heb ook de tomtom 550 gehad en deze liet mij ook geregeld in de steek.
Had 2 verschillende iPhone’s gebruikt de X en de 11

Het is puur de verbinding tussen die 2 als ik thuis ben en zet de zumo aan werkt het.
In de auto werkt hij ook.

Of er is iets als je de Sena gebruikt dat er op de een of andere manier je geen verbinding kunt krijgen met de Smarlink van Garmin.
Is je sena tegelijkertijd met je garmin en telefoon gekoppeld?

De volgorde zou moeten zijn telefoon>garmin>sena kortom de garmin is de spil in het geheel. Als je ook verbinding tussen andere toestellen houd kan dit inderdaad problemen opleveren.
 
Ook ik ben van mening dat het probleem bij de XT ligt. Garmin kan het wel goed. Ik heb ook een Edge (1030plus) en die houdt beide BT verbindingen prima. Ook met mijn auto blijft mijn iPhone altijd verbonden.
 
Even een kort vraagje:

Ik heb een Zumo 345LM en ik vroeg mij af of gewoon geheel Europa beschikbaar is op dit toestel. Zegmaar staan de kaarten van b.v. Kroatie erop? of is er een mogelijkheid dat ik dit zelf kan checken.
 
Even een kort vraagje:

Ik heb een Zumo 345LM en ik vroeg mij af of gewoon geheel Europa beschikbaar is op dit toestel. Zegmaar staan de kaarten van b.v. Kroatie erop? of is er een mogelijkheid dat ik dit zelf kan checken.
de 345 heeft nooit heel europa af fabriek, echter kan het centraal europa zijn, of west europa, zie bijgaande link voor de landen welke waar in zitten.

Als je in je toestel kijk naar de kaartversie zal de kaartnaam vertellen welke het is.
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
de 345 heeft nooit heel europa af fabriek, echter kan het centraal europa zijn, of west europa, zie bijgaande link voor de landen welke waar in zitten.

Als je in je toestel kijk naar de kaartversie zal de kaartnaam vertellen welke het is.
Dankjewel, graag zou ik wel geheel Europa erop willen hebben. Dus zegmaar dit gebied:
City Navigator Europe
1628669443033.png


Is er een mogelijkheid om deze kaart op mijn toestel te installeren? Sorry voor misschien de opzichtige vragen, maar van dit soort onderwerpen heb ik weinig kaas gegeten :)

Wat achtergrond informatie:
Ik ben van plan om door oa Kroatië en misschien Montenegro te rijden met de motor. In Basecamp heb ik de hele route die ik ga rijden uitgezet, en opgedeeld in kleinere segmenten van ongv 200km max. Echter zie je op sommige stukken dit soort wegen:
1628670470044.png

De track lijkt wel te kloppen bij vergelijking in Google maps. Maar ik zou dit ook graag in Basecamp willen zien.

Concreet ik zoek dus de mogelijkheid om geheel Europa op mijn Garmin 345LM te zetten, en Basecamp als het ware te updaten naar een wat meer accurate weergave.
 
Laatst bewerkt:
Wat je ziet is de basiskaart, daar staan alleen snelwegen in. Als je heel EU wilt hebben in je 345 zul je de kaart moeten kopen bij Garmin.
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
En bedenk voordat je geld steekt in die 345, de europe city navigator kaart kost 89 euro bij Garmin. Die 345 brengt op marktplaats 175 euro op.
Een nieuwe Zumo XT kost tegenwoordig 'maar' 419.
Dus als je die 89 euro wilt uitgeven, heb je voor nog eens 155 euro extra een spiksplinternieuwe Zumo XT met ook heel Europa.
Als je toch een hele Europatoer gaat doen, is dit wel het moment om er een centje extra in te steken.

(just sayin')
 
En bedenk voordat je geld steekt in die 345, de europe city navigator kaart kost 89 euro bij Garmin. Die 345 brengt op marktplaats 175 euro op.
Een nieuwe Zumo XT kost tegenwoordig 'maar' 419.
Dus als je die 89 euro wilt uitgeven, heb je voor nog eens 155 euro extra een spiksplinternieuwe Zumo XT met ook heel Europa.
Als je toch een hele Europatoer gaat doen, is dit wel het moment om er een centje extra in te steken.

(just sayin')
Me hart zou er goed voor zijn, maar zit realatief kort van me vakantie af en wil niet nu nog dat geld uitgeven wat ik anders in de vakantie kan steken. Heb namelijk nog best wat dingetjes hier en daar nodig.

Maar zeker een goed optie voor na de vakantie, die XT stond namelijk bovenaan mijn lijste alleen de prijs viel wat tegen ;) Bedankt!
 
Je kunt ook de gratis OSM kaarten proberen.


Deze OSM kaarten zijn niet helemaal foutloos maar op mijn Zumo XT werkte herberekenen en spannende routes beter als met de City Navigator kaart.
(Ik heb er echter niet heel lang mee getest daar ik na 5000Km terug ben gegaan naar TomTom waar herberekenen en spanende routes wel goed werken)
 
  • Geweldig
Waarderingen: RWB
(Ik heb er echter niet heel lang mee getest daar ik na 5000Km terug ben gegaan naar TomTom waar herberekenen en spanende routes wel goed werken)
Ja als je veel van stad centra houd of 30km zones werkt het goed op een tomtom haha.

Het is op beide toestellen niet perfect ik heb een rider 550 liggen naast m'n xt! Waar de xt meestal N wegen pakt gaat de tomtom dwars door elk dorp en woonwijk. Het beste blijft gewoon zelf even een route maken met myrouteapp bijv en dan even om dorpen en steden heen trekken. Of bij de tomtom via mydrive en dat om dorpen en stad centra heen aanpassen.

In het buitenland in de bekende motor gebieden werkt het overigens wel beter met beide toestellen maarja daar zijn alle wegen wel mooi... Dus dat is niet aan het toestel toe te kennen.
 
Je kunt ook de gratis OSM kaarten proberen.


Deze OSM kaarten zijn niet helemaal foutloos maar op mijn Zumo XT werkte herberekenen en spannende routes beter als met de City Navigator kaart.
(Ik heb er echter niet heel lang mee getest daar ik na 5000Km terug ben gegaan naar TomTom waar herberekenen en spanende routes wel goed werken)
Welke heb je toen gebruikt? Misschien dat ik die dan gewoon als backup erbij houdt. Zit er nu namelijk gewoon over te denken om e.v.t. na Kroatië gewoon op mijn mobiel te rijden.
 
Ik heb met de XT juist de meeste kilometers in de Eifel, Luxemburg en Ardennen gereden.
Spannende routes op de XT pakt daar alleen de doorgaande wegen. TomTom juist de stuurwegen. En ja TomTom mag zeker in de Ardennen de kleinste wegen wel eens overslaan en pakt iets te veel bebouwdekom.

Maar op de TomTom werkt herbereken snel en goed. Ik kies dus bij dorpen vaak mijn eigen alternatief. De Zumo XT raakt zeer regelmatig van slag bij herberekenen van een route gebaseerd op een track.
Ik stond met de Zumo gewoon te vaak langs de kant van de weg om de route weer opnieuw op te starten omdat het ding de weg weer eens kwijt was.

Kurviger pakt ook vaak te kleine wegen of wegen waar je niet in mag.
De OnRoute motorkaart heeft wel erg weinig groene wegen zodat je telkens op dezelfde wegen rijd.
MRA mist nog kaarten met voorkeur voor motorwegen (zoals OnRoute en Kurviger dat hebben)

In het gebied waar ik woon is geen enkele van deze opties instaat om de mooie routes te maken. (Er zijn ook niet veel mooie alternatieven)

Niets is dus 100% optimaal.
Ik wissel graag af. Nabewerken van mijn routes doe ik meestal in MRA. Maar vrij rijden of af en toe een spanende route in een nieuw gebied is zeker ook de moeite waard.
 
Iedereen bedankt voor het meedenken en tips, dit wordt erg gewaardeerd!. Ik kan ook gewoon via MP een SD-kaart met Garmin city Navigator Europa NT (full coverage) uit 2017 kopen. Deze kan ik voor een klein bedrag overnemen, en als ik het goed heb kan ik deze gewoon in de achterkant van mijn Zumo steken en de kaart kan installeren
 
Niet aan beginnen. Dat is zeker een illegale kaart. CN kaarten kun je niet zomaar overzetten. Krijg je alleen maar problemen mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Zo, was al enige tijd aan het zoeken naar een motornavigatie. Dat kwam vorige week ter sprake op de camping, en daar had de (schoon)moeder van onze buren nog een Zumo 660 in de kast liggen. Die mocht ik zo hebben. Heb er alles bij gekregen; boekjes, cd/dvd, lifetime update code, en de nodige handleidingen.
Hij doet het sowieso nog als navigatie, nu gaan kijken of ik Bascamp op m'n PC aan de praat krijg en of we e.e.a. kunnen updaten.
 
Zo, was al enige tijd aan het zoeken naar een motornavigatie. Dat kwam vorige week ter sprake op de camping, en daar had de (schoon)moeder van onze buren nog een Zumo 660 in de kast liggen. Die mocht ik zo hebben. Heb er alles bij gekregen; boekjes, cd/dvd, lifetime update code, en de nodige handleidingen.
Hij doet het sowieso nog als navigatie, nu gaan kijken of ik Bascamp op m'n PC aan de praat krijg en of we e.e.a. kunnen updaten.
Ik prefereer bij mijn 660 nog steeds Mapsource boven Basecamp.
En Mapsource is nog steeds te downloaden ook.
 
Ik prefereer bij mijn 660 nog steeds Mapsource boven Basecamp.
En Mapsource is nog steeds te downloaden ook.
En waarom dan? Werkt het makkelijker? Ik ben wat motornavigatie betreft een beginner. Ik wil hem gebruiken om gpx te openen, aan te passen (punten toevoegen) en weer erin te zetten. Of gewoon een route te maken en erin te zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan